Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Everybody’s Gone to the Rapture – Neked mit mond?

  • Dátum | 2015.08.23 11:30
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK

A The Chinese Room csapata ismét hozott egy kis szellemi táplálékot nekünk. Ők azok, akiknek a Dear Esthert és az Amnesia: A Machine for Pigset köszönhetjük. Tulajdonképpen úgy a legegyszerűbb meghatározni, hogy milyen játékokat is csinálnak, ha azt mondjuk, hogy nekik általában nem egy játékötletük van, mint sok más stúdiónak, akik össze akarnak rakni egy FPS-t, egy szerepjátékot vagy egy kalandjátékot. Nekik mondanivalójuk van, meg akarnak osztani velünk valamit, el akarnak gondolkodtatni minket. Van egy témájuk, van egy történetük, amihez aztán hozzáraknak egy játékot, hogy az egésznek aktív részesei lehessünk. Szóval nem, ők nem egy kalandjátékkal gazdagítottak most minket, hanem egy elképesztően összetett történetet tártak elénk, amit aztán ránk bíztak, hogy bogozzunk ki, ha van hozzá elég kitartásunk és sütnivalónk!


Az Everybody’s Gone to the Rapture egy kis angol faluban, Yaugtonban játszódik, ahova éppen hazatért Stephen Appleton és újdonsült amerikai felesége, Dr. Katherine Collins. Mindketten csillagászok, és bár a nő a városi élethez szokott, Stephen bízott benne, hogy ezen a félreeső helyen is meglesznek majd. Legalább a munkafeltételek adottak, hisz a völgyben 6 obszervatórium is helyt kapott, amikben tovább dolgozhattak teóriájuk bizonyításán, mely szerint különböző numerikus minták találhatóak a csillagokban.

A falu többi lakója is fontos szerepet kap persze, ott van Stephen megözvegyült anyja, az idős, és roppant akaratos Wendy Boyles. Wendy gazdaságot vezető testvére (volt sok tehene), aki most veszítette el súlyos betegségben szenvedett feleségét, Maryt. A falu lelkipásztora, Jeremy Wheeler atya épp hitbéli válságban van, de azért ott segít, ahol tud. Valamint meg kell még említeni Lizzi Gravest is, akivel Stephen korábban jegyben járt, de végül elhagyta, hogy kimenjen Amerikába, ahol aztán összeismerkedett mostani feleségével. Természetesen vannak még mások is, de majd megismeritek őket, ha belevágtok a játékba.

Nehéz a The Chinese Room alkotásáról úgy beszélni, hogy ne spoilerezzek le semmit, ezért nem fogom túlmagyarázni a dolgokat, de ha gondoljátok, nyissatok egy külön fórumtémát, ahol megosztjátok egymással a felfedezéseiteket és gondolataitokat a játékkal kapcsolatban. Ugyanis az Everybody’s Gone to Rapture többszöri végigjátszás után is bőven hagy helyet a különböző értelmezéseknek és újabb teóriáknak.


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 14.
    2015. 08. 31. 17:07
    "Precious eagle-cactus fruit save us." (Machine for Pigs)

    Egyik best line ever.
  • 13.
    2015. 08. 31. 17:04
    A Machine for Pigs az egy műremek, zseniális úgy ahogy van. Tény hogy kicsit passzívabb játékmenetre mint a Dark Descent, de a történet bőven kárpótol ezért. Érdemes utánaolvasgatni is kicsit, mert nem minden van tálalva egyből az arcába a játékosnak, de a lényeg pont a kicsi részletekben rejlik, pontosan ezektől az apró kis részletektől lesz még hitelesebb és színesebb az egész történet. Többszöri újrajárszás után is voltak dolgok amik letisztultak, amik felett korábban elsiklottam. Tény az is hogy kell hozzá egy minimális intellektus, vmi szellemi töltöttség is hogy vki élvezze ezeket. Nem arról gagyogok hogy zseniálisnak kell lenni, de nem árt ha vki elmúlt már 20 éves, nem a tinik a célközönség. (Nyilván vannak kivételek)
    Ezeket a játékokat türelemmel kell játszani, át kell adni magát a játékosnak a sztorinak és az atmoszférának. Úgy olyanok a chinese room game-ek mint egy-egy kis "trip" , átmodosítja a tudatom, totál behúz ))

    Biztos vagyok benne hogy ez is ebben a szellemben készült, és elképesztően jó lesz!!!
  • 12.
    2015. 08. 26. 13:23
    Ezer gomb nem is, de gyors és pontos egérműködés igen. Egyébként meg nem a posztra feleltem, hanem egy hozzászólásra.
  • 11.
    2015. 08. 25. 20:51
    nincs pc exkluzív az Úr elsőként teremté a pécét majd az ördög megalkotá a konzolt. ennyi

    amúgy egész érdekes játéknak tűnik, tényleg sajnálatos, hogy nincs pc-n.
    most olvasom, hogy kell hozzá ész....akkor mégsem az én játékom
  • 10.
    2015. 08. 25. 04:37
    A LoL-hoz speciel nem kell ezer gomb, az Elder Scrolls Online és a Final Fantasy XIV is köszöni szépen jól elmegy, de látom nem sikerült kiragadni a lényeget a posztból. Gondolom el tudsz képzelni más példákat, amik csak PC-re jelentek meg, akár más stílusokból is.

    Egyébként kicsit szomorú, hogy a diskurzus nagy része megint a platformokról megy.
  • 9.
    2015. 08. 25. 03:21
    Mond már meg nekem, hogy akarsz te WoW-ozni vagy LoL-ozni konzolon... Elég baj az, hogy dugig vannak a konzolok FPS-sel, amikor PC-n a helyük, nem kell még MOBA is.
  • 8.
    2015. 08. 25. 00:53
    Egy újabb PS4 exkluzív cím. Nagy kár, pedig tetszetős lenne.
  • 7.
    2015. 08. 24. 20:20
    Történetmesélés játékmechanika nélkül.
    Nem az én stílusom - ahogy az interaktív filmek sem.
  • 6.
    2015. 08. 23. 23:11
    Nekem az fps-ek is sétálás szimulátorok. Előbb kiirtom az ellent, aztán jöhet a lényeg: a nyugis sétálás, nézelődés!
  • 5.
    2015. 08. 23. 16:44
    The Chinese Room igazán jó eséllyel indított volna kickstarter-en. Dear Esther és a felemás A Machine for Pigs (a horror része igazából kimaradt a dolognak, ahogy az összetett fejtörők is) után kaptak volna pénzt.
    Másfelől én is megvetem az ilyen bevásárolt címeket platformostul.

    Ez a játék pedig akármilyen jó, akkor is egy sétálás szimulátor. Egy youtube végigjátszás majdnem akkora élményt nyújt, mintha az ember maga vágna neki. Ha pedig valaki 100%-ig kíváncsi az összképre akkor mindenképp felmegy valami fórumra ami tele van spoilerrel.
  • 4.
    2015. 08. 23. 15:57
    1, Az nekem sem szokott tetszeni, amikor egy gyártó bevásárolja magát a tutiba a többiek kárára (pl.: MS és Tomb Raider esete), de amikor ők vállalnak minden kockázatot és a kezdetektől ott állnak a projekt mögött az más. Minden joguk megvan hogy a sajátjuknak nevezzék a játékot.

    2, A Rapturet eredetileg PC-re szerette volna kiadni a The Chinese Room, de nem volt rá pénzük. Mehettek volna a Kickstarterre, vagy találniuk kellett valakit aki fizeti a fejlesztést. Mivel profi szinkront és egyéb költségnövelő extrákat akartak, így a Kickstarteren egy ilyen RÉTEGJÁTÉKKAL esélyük sem lett volna annyit összeszedni amennyit akartak. Odamentek a Sonyhoz, ők meg azonnal rábólintottak. A Sony nélkül nem jöhetett volna létre a játék.

    3, Undort keltenek benned a PC exkluzív címek is, pl. a WoW vagy a LoL is?
  • 3.
    m76
    2015. 08. 23. 14:42
    Az az igazság, hogy az exkluzív címek nem azt az érzést váltják ki belőlem, hogy kell az a platform, hanem erőteljes undort, és inkább eltántorít attól, hogy pénzt adjak nekik.
  • 2.
    2015. 08. 23. 13:27
    Jöhetne pc-re is igazán, vagy akár egy Dear Esther 2
  • 1.
    2015. 08. 23. 12:15
    Megint egy PS4 exclusive amit nagyon megnéznék.
    És valahogy csak ki tudják paszírozni ezt a tejesítményt a kártyából.