Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Everquest II: Sentinel's Fate

  • Dátum | 2010.06.18 10:38
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

Az MMORPG-k világa mindig is átjáróház volt. Míg egy singleplayer játék megjelenéskor lényegében készen van, addig egy masszívan többszereplős online szerepjáték életciklusa ideális esetben években mérhető, ami alatt elkerülhetetlen a változás - akár a konkurensektől vett ötletek alapján is. Oda-vissza megy a játékelemek csere-beréje, nagyok a kicsiktől, kevésbé ismertek a legnépszerűbbektől kölcsönöznek ötleteket.

Jó okkal hoztam ezt föl az Everquest 2 hatodik kiegészítőjéről szóló cikkben, hiszen a Sentinel's Fate le sem tagadhatná, mit szeretne elérni: a World of Warcraft által kitaposott úton haladva egyszerű, könnyen emészthető játékmenetet szeretne nyújtani. Teszi mindezt úgy, hogy az eredeti játék hihetetlen összetettségét, sokszínűségét továbbra is igyekszik megőrizni, hisz ő is adott már eleget a piachoz. Az eredmény kettős, a fejlesztési stratégia pedig veszélyeket hordoz magában.

A bejelentkező képernyő régóta változatlan
A bejelentkező képernyő régóta változatlan

De lássuk először a száraz tényeket! A Sentinel's Fate hozza a kiegészítőktől elvárt, bőséges új tartalmakat: a klánok, kézművesek és kalandozók szinthatára 80-ról 90-re emelkedett (ezzel mellesleg veszélyesen közel kerültünk a játék legendás, 100. szintű vörös sárkányához, Nagafenhez), kaptunk 12 új dungeont, 400 küldetést, 5 új heritage questet (ezek extrém hosszúságú feladatok busás jutalmakért), cirka 2000 fegyvert és páncélt, számtalan új lényt, új AA-fejlesztési lehetőségeket (alternatív fejlődés, a hagyományos szintlépés melletti karaktertápolás), és természetesen két felszíni zónát. Ez utóbbi kevésnek tűnhet, azonban a Rise of Kunark óta bevezetett hozzáállásnak megfelelően mindkét zóna gigantikus nagyságú, egyszerre 4-5 korábbi Everquestes zóna méretének felelnek meg, így bőven nyújtani tudják az 5-5 szint meglépéséhez szükséges tartalmat.

Kalandjaink helyszíne ezúttal Odus, a mágiával átitatott erudite-ok miatt a külső síkba taszított kontinens, mely a második kiegészítőben bemutatott Kingdom of Sky-hoz hasonlóan a levegőben lebeg. Az aktivált teleportspiráloknak köszönhetően újra kapcsolatba léphetünk az erudite-okkal, amint megérkezünk a kezdő városba, Paineel-be. A sziklák oldalába vájt, mágikus teleportokkal és liftekkel behálózott várost egy kifejezetten alapos bevezető küldetéslánc keretében ismerjük meg: a frakciók, helyszínek, személyek bemutatása talán még egy kiegészítőben sem volt ez ennyire folyékonyan megoldva. Ráadásul igaz ez a játék további részére is: a küldetések gyakorlatilag kézenfogva vezetnek végig a zónák egyes helyszínein, ahogy több átívelő szálat göngyölítünk fel. Találkozni fogunk többek között egy kis szigeten meghúzódó kerra-faluval (a macskaszerű lények küldetéseiből nem hagytak ki egy-két LOLcat-es kikacsintást sem), valamint egy rejtélyes, pandaszerű nép, a Hua-Mein eldugott településének is segíteni fogunk. A kiegészítő lezárja a régóta húzódó Void-történetszálat is, amint olyan helyszíneket járhatunk be, mint az első rész híres-hírhedt The Hole nevű (magáért beszélő) dungeonjának megújult változata, benne számos, többféle nehézségű oldalággal.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 7.
    2010. 06. 19. 07:05
    Igazad van, az arénát elfelejtettem. De az nem igazán jött be, inkább egy teszt volt szerintem a teljes PvP irányába.
  • 6.
    2010. 06. 18. 18:47
    Viszont az arénát meg a Desert of Flames hozta. Igaz, a kutya se játszott igazán vele, de az volt kb az első PvP-s lehetőség. Bár abban igazad lehet, hogy az érdemi PvP-t (a PvP-szervereket és a nyílt PvP-t) csak eggyel később vezették be.

    Én a KoS megjelenése után játszottam először, aztán pár kiegnyi kihagyás után cirka egy éve ismét. Ezidő alatt azért rengeteget javult szvsz a játék, még ha némelyik javulás inkább kissé egyszerűsödés is lett.

    50 AA, jajj, most meg 250-nél járunk.
  • 5.
    2010. 06. 18. 16:54
    Egyébként aki sok szöszmötölésre, lehetőségre, és egy JÓ MMO-ra vágyik, ami a WoW szintje fölött áll, annak bátran ajánlom én is az Everquest 2-t. A magyarok a Runnyeye európai szerveren vannak. A PvP része szünetel, ott nem nagyon vagyunk most.
  • 4.
    2010. 06. 18. 16:47
    Sőt, ha ott voltál és emlékszel, volt a kieg előtt egy world event is, ahol a teleportokat kellett felépíteni, és utána a megjelenő x4es sárkányt leverni raiddel. Common, Anto, EL, Nekt és TS volt az öt hely, én ott voltam az EL-esnél, a pve mágusomnak van is Destroyer of Exenka title-je.

    Most hogy így erről írok, megint "honvágyam" támadt...
  • 3.
    2010. 06. 18. 16:43
    Nem azzal van a baj, hogy drága a pakk. Hanem azzal, hogy mindenkivel mindig megfizettetik. Úgy lenne a fair, hogy aki mindig folyamatosan megvette az összes kieget (régi játékos), annak elég lenne CSAK a legújabbat megvenni, olcsóbban. Minek nekem a teljes pakk megint?

    A Desert of Flames-szel Majdul jött, Lockjaw, Poets Palace, a három városi faction farm, Manastone 2 raid (Peacock questline), és a Ring of Fate questline. Sivatag, Pillars (giant és hárpia grind lol), és Clefts.
    Kingdom of Sky hozta az AA lehetőségét (50 pont), lvl 70, TT, Barren, Bonemire zónák, és PvP. Akkor hagytuk ott jópáran a Sidhe-t, és jöttünk át akkor még a Daratharra, és alapítottuk a Prophecyt a PvP szerveren.
  • 2.
    2010. 06. 18. 15:39
    Az árazáshoz azért hozzátenném, hogy máshol meg még ennél is drágábbak a kiegészítők, amik ráadásul nem tartalmaznak semmit az új tartalmon kívül. A WotLK megjelenéskor volt valami 10e körül, amihez kellett még az akkor 4-5 ezer körül mozgó alapjáték és BS is. Szóval ha így nézzük, a cirka 8 ezres Sentinel's Fate nem olyan tragikus.

    PvP tudtommal a Desert of Flames-ben volt először, az meg (az Adventure pack-okat nem számítva) az első kieg volt. Lehet, hogy a PvP-szerverek csak később nyíltak meg, erre nem emlékszem biztosan.
  • 1.
    2010. 06. 18. 13:43
    Nekem van ezzel pro és kontra véleményem is. Jómagam a start után 2 hónappal kezdtem neki az Eq2-nek, így folyamatosan volt szerencsém követni a "fejlődést". Azzal maximálisan egyetértek, hogy elképesztően sok tartalom van a játékban, semmi más nem tudja megközelíteni ilyen téren. Nagy negatívum a játékban, hogy amit fejlesztésnek gondoltak, azzal bakot lőttek. A guild hallok jók, mert minden benne lehet, ami kell. Viszont ezzel meghalt a community. Alig látni embert a területeken és a közös chateken, mert mindenki a saját guild házában intéz mindent.
    Szintén negatívum az, hogy a grafikus motor egy rakás szar. A 3-4 évvel ezelőtti gépemen kb. ugyanazt a sebességet tudta, mint amit a mostanin bír. És ezzel a beállítással a többi játék mellett már ronda.
    A SOE üzletpolitikájától kiráz a hideg. Az rendben, hogy van egy bundle a kiegészítő megjelenésekor 39,99-ért, amiben minden korábbi benne van, hogy az újak megkaphassák. Ez szép és nemes gesztus. Viszont aki régi előfizető, annak is ugyanezt kell megvennie. Miért vegyem meg ismét az összes kiegészítőt, mikor nekem csak a legújabb kell. Lehetne 19,99 mondjuk, akkor egy szavam se lenne.
    Ha így nézem, akkor a Desert of Flames-t 5x, a Kingdom of Sky-t 4x, stb.... vettem már meg.
    Én nem a Runnyn vagyok a Sidhe guildban, onnan eljöttem akkor, amikor a PvP kijött (a második kiegészítővel egyébként, nem az elsővel), és a Nagafenen voltam / vagyok. Épp a kieg megjelenése után rágtam be, hogy megint mennyire képesek voltak mellényúlni, és a Rise of Kunark sikere helyett egy unalmas, lineáris szart toltak az emberek képébe. És itt a fő elv az volt, hogy itt tartsák a plusz 10 szinttel a jónépet, amíg ismét beszerzik a legjobb holmikat.

    Imádom az Eq2-t, és még valószínűleg vissza fogok térni egyszer, de most nagyon berágtam rájuk.