Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Ether One - Egy csodálatos elme múló ragyogása

  • Dátum | 2014.08.15 08:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

A demenciáról igen kevés szó esik a mindennapok során. Míg az orvoslás területén az utóbbi pár évtizedben végbement fejlődésének köszönhetően a rettegett rák legtöbb fajtáját igen jó eséllyel túl lehet élni, addig az elbutulást okozó betegségek ellen a védekezés lényegesen nehezebb. Hatékony kezelés sajnos csak igen ritkán áll rendelkezésre. Mivel minden negyedik másodpercben diagnosztizálják valakinél ezt az állapotot, így aligha túlzás kijelenteni, hogy komoly, és létező problémáról van szó.

A White Paper Games csapata nem mindennapi feladatra vállalkozott. A tagok célja egy olyan kalandjáték elkészítése volt, aminek központi témája a szellemi leépülés. A végigjátszás során a játékos át tudja érezni, milyen is azoknak az élete, akiknél beindult ez a tudomány mai állása szerint tízből nyolc esetben visszafordíthatatlan folyamat.

Az Ether One-ban egy helyreállítót alakítunk, aki képes arra, hogy a megfelelő technológiai asszisztenciával behatoljon súlyosan leépült emberek tudatába, majd ott információkat gyűjtve kiderítse, mi okozza a bajukat, és végül meggyógyítsa őket.

Ez alkalommal egy nyugalmazott tanárnőn, Jean Thorntonon kell segítenünk. A kommunikációra alig képes nő saját, még valamennyire épen megmaradt emlékei, pontosabban az ezekből álló képzelet-falu, Pinwheel foglya. A csodás, festményszerű hatást keltő cel-shaded grafika remekül szolgálja a játék alapkoncepcióját. Bár a látványra nem lehet panaszunk, egyetlen percig sem érezzük úgy, hogy egy valódi kisközségben járunk, mert minden kihalt és steril.


Feladatunk, hogy a szellemvárost bejárva piros szalagok képében materializálódó memória-foszlányok begyűjtésével átéljük Jean életének legfontosabb eseményeit, és visszaállítsuk azokat eredeti formájukba.

Ha csak ennyit teszünk, az is elég a sikerhez, de lehetőségünk van fokozni a sajátos terápia hatását. Jártunkban keltünkben számos, darabokra tört filmvetítő készülékre lelhetünk, amiket csak akkor tudunk megjavítani, ha logikai puzzle-öket és egyéb feladványokat teljesítjük. Ha teljes mélységében ki akarjuk élvezni mindazt, amit a játék nyújt, mindenképpen foglalkoznunk kell velük.

A szalagok begyűjtése egyébként nem túl megerőltető feladat, pár kivételtől eltekintve könnyedén összeszedhetjük őket. Így, ha semmi mással nem foglalkozunk, két-három óra alatt kényelmes tempóban végig is vihetjük a programot. Ha azonban megpróbálunk az események mögé látni, alaposan elolvasunk minden dokumentumot, és igyekszünk helyreállítani a projektorokat, a játéknak nem csak a hossza, hanem az élvezeti értéke is megnő, hála az opcionális feladatok nehézségének.

A vetítőgépek megszereléséhez szükséges feladványok között nem egy olyan akad, aminek megoldásához meg kell tanulnunk elvonatkoztatni a valóságtól. Ami nem is csoda, hiszen mindvégig egy percről percre romló elmében tevékenykedünk. Ezt az érzést a szürreálisabbnál szürreálisabb események csak felerősítik. Váratlan teleportálások, és egyéb bizarr jelenetek színesítik a történetet, amit Jean megjegyzéseiből, és a talált dokumentumokból kell összeraknunk magunknak. Mindezek mellé idővel rátalálunk egy látszólag hétköznapi, ám valójában különös jelentőséggel bíró, ereklyének nevezett tárgyra, aminek segítségével egyes helyeken átalakíthatjuk a környezetet.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 2.
    2014. 08. 15. 11:20
    Az "Only If" is hasonlóan néz ki
  • 1.
    2014. 08. 15. 10:00
    Nagyon érdekesnek tűnik, lehet hogy majd kipróbálom.