Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Escape: Dead Island – az antijáték

  • Dátum | 2015.01.05 08:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

I. Pszammetik a huszonhatodik dinasztia egyik olyan alakja volt, aki történelmi jelentőségű tettet hajtott végre. A lüdök királyával, Gügésszel szövetségre lépve kiűzte Egyiptom földjétől az azt erőszakkal elfoglaló asszírokat, és bár hatalma élete java részében névleges volt, amiatt a pár, egész régiókat irányítás alatt tartó, önmagát függetlennek tekintő szakadár uralkodó miatt, ötvennégy évig ült a trónján.

A fáraó emlékét ma leginkább a pszicholingvisztikusok ápolják. A férfi, már amennyiben hihetünk az ismert történetírónak, Hérodotosznak, megparancsolta szolgáinak, hogy a világtól elzárva neveljenek fel két csecsemőt, és életükkel felelve biztosítsák, hogy soha senki egyetlen szót se szóljon a szerencsétlenekhez.

Pszammetik nem gyötörni akarta a jobb sorsra érdemes kisdedeket, hanem tudományos érdeklődés vezérelte. Szentül hitt abban, hogy ha a gyerekek úgy nőnek fel, hogy soha nem hallanak emberi beszédet, akkor az ajkukat a legősibb nyelv kifejezései hagyják majd el.

Az embertelen körülmények, és a szeretet teljes hiánya ellenére felcseperedő gyermekek sokáig némák maradtak, majd jobb híján a közelben legeltetett birkák bégetését kezdték el utánozni. Ám a megfigyelésükkel megbízott talpnyalók egyike, hogy elnyerje az istenkirály kegyét, azt hazudta, hogy „kísérlete” sikerrel járt, az ősnyelv pedig a phrüg.

A fáraó tervéről már a maga idejében is sokan tudták, hogy őrültség, aminek az egyetlen hozadéka két nyomorult, tönkretett életű emberi roncs lesz. Ám az, hogy senkinek sem jutott eszébe józanságra inteni az általa uralt területeket vaskézzel kormányzó kényúrt, nem különösebben meglepő. Az illető szinte biztos, hogy az életével lakolt volna meggondolatlan tettéért.


Hasonló lehet a helyzet a Fatshark háza táján is. Azon kívül ugyanis, hogy a cég fejlesztőit egy megtébolyodott, és családjuk tagjait fogolyként tartó, a legkisebb kritikát is sósavfürdővel, vagy elevenen való széttépetéssel megtorló eszelős instruálta, akinek senki sem mert visszabeszélni, nem tudok más okot elképzelni, hogy miért is lett olyan a „játék”, amilyen.

Két, videojátékokkal töltött évtized alatt láttam cifra dolgokat, de egyik sem kötheti meg még csak a cipőjét sem ennek a valaminek. Minimális stílus, vagy esztétikai érzékkel bíró ember számára teljesen nyilvánvalónak kellett volna lennie, hogy az Escape: Dead Island vásárlói kizárólag terroristaszervezetek, és titkosszolgálatok szadistább vallatótisztjei közül fognak kikerülni. Ennek ellenére mégis elkészült.

Bár az alaphelyzetből, miszerint egy harci tapasztalattal nem bíró fotóriporter bőrébe bújva kell elmenekülnünk egy zombikkal teli szigetről, sok mindent ki lehetett volna hozni, a végeredmény még a legszerényebb várakozásokat is alulmúlja.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 13.
    2015. 01. 07. 00:42
    Big Rigs Over The Mountain Racing?
  • 12.
    2015. 01. 06. 15:02
    Az 1 pontos játék az az abszolút legalja mindennek. Elviekben nem zárhatom ki, hogy valaha is a kezeim közé kerül valami, ami ennél is rosszabb.
  • 11.
    m76
    2015. 01. 06. 14:49
    De miért jár a plusz 1 százezred pont? Miért nem simán 1/10?
  • 10.
    2015. 01. 06. 14:19
    Ciberantikrisztus Micsoda szóképek, ez gyönyörű. Tény, hogy kirívóan szubjektív a cikk, de én ezért szeretem az oldalt. Egy jó cikk mögött látod az embert, és nem csak egy halom mondatot, amit akárki írhatott. Ez teszi az Ipont egyedivé, és ezért nem is szoktam más oldalakat olvasni. Csak így tovább srácok! Azt is megfigyeltem, hogy a cikkek utáni diskurzusok is normálisan, informatívan szoktak zajlani, szeretem olvasni a kommenteket.
  • 9.
    2015. 01. 05. 20:28
    Azert ez erosen szubjektiv ertekeles. Vannak benne erdekes megoldasok is, pl. a tortenetben van egy olyan csavar, hogy nem lehet biztosan tudni hogy ez most a valosag, vagy csak haluzza a foszereplo az egeszet.

    Osszessegeben en is azt mondom hogy ez nem egy jo jatek, rossz koncepcio, meg sok hiba van benne, de megis van benne valami, amiert onkent vegigtoltam. (lehet hogy nem vagyok normalis? )
  • 8.
    2015. 01. 05. 17:51
    Ez nem Batman-játék...
  • 7.
    2015. 01. 05. 15:50
    Hát ezen nagyon jót röhögtem! Eszméletlen cikk
  • 6.
    2015. 01. 05. 15:24
    Nem Puzsér Róbert írta a cikket?
  • 5.
    2015. 01. 05. 13:07
    Nextgenre nem jött ki, idegbajt is kapott volna sok szegény PS4/ Xbox One tulaj, hogy a méregdrága, új gépükre ilyesmi jelenik meg.
  • 4.
    2015. 01. 05. 10:09
    Nem tudom elég jól megfogalmazni... egy brutálnagy +1 a cikknek! Bár nem ismerem a szériát, és nem is vonzanak az ilyen jellegű játékok, de azt hiszem a cikk miatt kaphatna 2/10-et!
    A játék maga lehet hogy nem szórakoztató, de a cikkíró véleménye az.

    Köszi!
  • 3.
    2015. 01. 05. 09:56
    Dead Island rajongóként azért is végigtoltam ezt a marhaságot, és bár a cikkben leírtak nagy része igaz, a játék ettől független sokszor szórakoztatott, nem csak idegesített, ezért az én ítéletem 4/10.
  • 2.
    2015. 01. 05. 09:18
    Tetszik az értékelés a végén
    Azért a konzolnak mielőbbi javulást
  • 1.
    2015. 01. 05. 08:56
    Ilyen gyönyörű bevezetőt régen olvastam.