Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Endless Legend - Shifters

  • Dátum | 2016.04.25 08:01
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

Az Endless Legend a 2014-es év egyik nagy meglepetése volt. A nem túlzottan ismert, bár tehetségét már korábban is megcsillogtató Amplitude Studios gyermeke a 4X játékok vizébe csobbant bele, és mind a játékosok, mind a sajtó körében sikert aratott (nekünk is tetszett). Eredményeit annak köszönhette, hogy egyszerre volt alaposan kidolgozott, átgondolt, és a szó legpozitívabb értelmében véve áramvonalasított, ugyanakkor a műfajtársaitól kellően eltérő és különleges, ráadásul mindezt szemet és fület gyönyörködtető audiovizuális körítéssel tálalva. A játékban szereplő fajok radikálisan különböző játékmenetet képviseltek, hisz volt például olyan faj, aki nem tudott új városokat építeni, sem elfoglalni, cserébe a semleges falvakból kapott folyamatos utánpótlást; egy másik faj pedig városai növekedését kizárólag pénzzel tudta elérni, az élelmet teljesen figyelmen kívül hagyhatta. Ezzel az egyediséggel az Endless Legend nagyon kitűnt a többi 4X-játék közül, ahol sokszor csak marginális különbségeket jelent egy-egy új faj, vagy civilizáció választása.

Néhány hiba, hiányosság rontott kissé az összképen: a játékmenet nagyon erősen agresszió-központú volt, muszáj volt terjeszkedni a győzelemért akkor is, ha békésebb célokat tűztünk ki magunk elé; másrészt a téli évszak rémesen bosszantó volt, amit a játékos sokszor inkább fölösleges hátrányként élt meg minden hangulatossága ellenére. A problémákat hivatottak valamelyest javítani a DLC-k, melyek közül a Shadows a kémkedést hozta be, mint a sunnyogó, kevésbé nyíltan konfrontatív játékosok egyik eszközét hatalmi céljaik elérésében. A tél problémáját pedig érezhetően jelen cikkünk alanya, a Shifters minikiegészítő hivatott feljavítani, több-kevesebb sikerrel.


Mi is volt a probléma a téllel? Amellett, hogy teliment hóval a páncélos bakancsunk, és az ardent mágusnők is sokkal kevésbé lengén öltöztek, még a gazdasági élet is teljesen belassult. Minimálisra csökkent az élelmiszer-termelés, lelassult a gyártás, lelassult a mozgás – egyszóval kész nyűglődés volt minden egyes kör, amit a télben kellett eltölteni, ráadásul eléggé kiszámíthatatlan volt, mikor is következett be az évszakváltás.

A Shifters a problémára egy egyszerű megoldást hoz egy új erőforrás, a gyöngyök képében. Ezek a kis gömbölyű drágaságok a tél beköszöntével jelennek meg a térképen véletlenszerűen elszórva, és a többi erőforrástól eltérően mennyiségük véges, vagyis felvesszük őket, majd elhasználjuk, nem pedig folyamatosan termeljük, mint a többi erőforrást. Télen emiatt megindulhat a hajsza ezen gömbök után, mert egyes épületekhez szükségünk lehet rájuk. Ilyenek például az újféle védelmi tornyok, melyeket a korábbi kilátók helyére építhetünk, és hozzájárulnak az adott zónánk védelméhez. Felhasználhatjuk ugyanakkor őket Auriga oltárán is, ahol a télhez, és a gyöngyökhöz kapcsolódó bónusz épületeket nyithatunk meg, de akár befolyásolhatjuk a következő tél hatásait is segítségükkel.

A gyöngyök mellett érdekesség még, hogy télen befagyhatnak a kisebb tavak és folyók, ezzel könnyebb átkelést biztosítva seregeink számára. A profi taktikus tábornokok ezt előnyükre is fordíthatják, bár ennek hasznossága természetesen erősen függ a földrajzi adottságoktól, körülményektől.


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Még nem érkezett hozzászólás.