Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Endless Legend – Igazi 4X egyéniség

  • Dátum | 2014.10.01 08:01
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

A két éve bemutatott Endless Space egyike volt a jobban sikerült 4X játékoknak. Nem volt tökéletes, nem váltotta meg a világot, de a műfaj kedvelői számára kifejezetten jó szórakozást nyújtott, ami nem rossz teljesítmény egy frissen alakult stúdió első játékától. Mostani tesztünk alanya sokat örökölt az elődtől, és nem csak a kissé idétlenül hangzó nevét (végtelen legenda?). Mindenek előtt örökölte a műfajt, azaz most is egy 4X játékot kapunk, ezúttal azonban a végtelen űr helyett kicsit földközelibb környezetben.


Az Endless Legend világa egyedi ötvözete a sci-finek és a fantasy-nek, némi steampunk beütéssel. A leginkább domináns fantasy-vonal sem a hagyományos ork-elf-törpe klisére épít, helyettük meglehetősen egyedi fajokat sikerült alkotniuk, akik ráadásul a játékmenetet is erősen befolyásolni tudják. Messze túlléptek a „+10%-ot kap kutatáshoz” jellegű sémákon, helyette például a kultisták csak egy várost építhetnek, azt viszont hatalmasra; a Broken Lordok faja élelem helyett kizárólag pénzből tud népességet venni; a nomádok pedig át tudják pakolni meglévő városaikat, illetve adókat szedhetnek más fajok kereskedelmi egyezségeiből is. Összesen nyolc faj közül választhatunk induláskor, akik a faji sajátosságaik mellett egyedi egységeket és fejlesztéseket is kapnak.

Alapjaiban egy klasszikus 4X játékkal van dolgunk, azaz célunk, hogy terjeszkedjünk, új városokat hozzunk létre, fejlesszük technológiánkat, diplomáciai és/vagy kereskedelmi kapcsolatokat ápoljunk más népekkel, összességében pedig egy virágzó birodalmat hozzunk létre, amivel a nyolc győzelmi feltétel egyikét a többiek előtt teljesíthetjük. Ezek között megtalálhatóak a szokásos feltételek, úgymint diplomáciai, kutatási, harci győzelem, azonban ez utóbbi több részre szét van szedve. Győzhetünk akkor is, ha leverjük az összes ellenséget, de elég az is, ha az összes ellenséges fővárost elfoglaltuk, vagy ha a térkép legalább 80 százalékát mi uraljuk. Emellett gazdasági győzelmet is arathatunk elegendő pénz gyűjtésével, végül pedig egy-egy speciális faji küldetéssorozat teljesítésével megnyitott csodát felépítve is mi lehetünk a legjobbak. Az Endless Space hibájából tanulva szerencsére ezúttal már előre szól a program, ha az ellenfeleink közelítenek valamelyik győzelmi feltétel teljesítéséhez, illetve játék közben is megnézhetjük, százalékosan hogy állunk a többiekhez képest.


A játékmenetet több újdonság is megkülönbözteti a konkurensektől, ezzel adva a játéknak saját személyiséget. Az egyik ilyen egyedi vonás, hogy a (véletlengenerált) világot jól elkülöníthető, egyénileg elnevezett régiókra osztották, és egy régióban csak egy várost lehet építeni. A város azonban terjeszkedhet a régión belül, a népességszámunktól függően újabb negyedeket építhetünk, amivel újabb erőforrásokra tehetünk szert. A régiós kialakítás miatt a világ sokkal szűkebbnek tűnik, mint más játékokban, egyúttal jobban rá vagyunk kényszerítve a korai terjeszkedésre is, mert ha valaki lerak valahová egy várost, akkor békésen már nem lehet arrafelé építkeznünk. Pont emiatt sokkalta nehezebb katonai konfliktus nélkül játékot nyerni, szinte biztos, hogy előbb-utóbb valakivel háborúba fogunk keveredni.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 5.
    2014. 10. 01. 19:25
    Érdekes. Lehet, hogy erre befizetek. Két heroes támadás torna között egy kis végtelen ciklus még pont befér.
  • 4.
    2014. 10. 01. 17:22
    Határozottan jól hangzik.
  • 3.
    2014. 10. 01. 14:42
    Gyakorlatilag én azt kaptam amit vártam.

    Na jó kicsit többet.
    Az endless space után ahol a harcrendszer és a korlátozott hajókészlet az egyetlen fájó pont volt nekem itt még e téren is javulás történt.
    A gameplayekből, beta infokból én már sejtettem, hogy jó lesz, nagyon jó lesz.

    Nem tökéletes, de valami azt súgja érkezik majd pár nagyobb patch, és talán egy kiegészítő is.


    Ami az új CIVet illeti, nem hiszem, hogy egymás konkurenciája lenne a két játék. Gyakorlatilag az egyetlen közös pont a 4X. Én mindkettőt nagyon várom/vártam.
  • 2.
    2014. 10. 01. 14:03
    Gondolom az elég sok munka lett volna, az összes faj összes egységéhez lemodellezni az összes páncélt, hogy még mozgásban is jól mutasson.

    Számomra az év legnagyobb meglepetése, az új Civ-nek nagyot kell dobbantania, hogy ezt megelőzze.
  • 1.
    2014. 10. 01. 13:43
    Nekem is meglepetést okozott, tényleg nagyon jó game lett. Nagyon el lehet mélyülni benne, és a sok testreszabhatósági lehetőségnek köszönhetően nagyon el tud mélyülni benne az ember.

    Az egyetlen fájó pont nekem, hogy az egységek külseje a rengeteg fejlesztés ellenére a játék folyamán semmit sem változik. (Csak a fegyver és pajzs kombók látszanak) Ez még egy jó plusz lett volna bele, de ettől eltekintve kiváló játék.