Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Elex – Több, mint egy jetpackkel felszerelt Gothic?

  • Dátum | 2017.11.11 08:01
  • Szerző | Nephin
  • Csoport | JÁTÉK

Látva a fejlesztés közben kiadott videókat, híreket, valószínűleg többen voltak, akik nem igazán hittek az Elexben. Ahogy egyik ismerősöm/klántársam fogalmazott, a karakter például „úgy mozog, mint egy műanyag akciófigura egy gyerek kezében”. A fejlesztő Piranha Bytes jövője sem tűnt túl fényesnek, a harminc fős kis csapat küzdött a felszínen maradásért az idejétmúlt technológiával, a hibákkal és látszólag vesztésre állt.

Milyen lett az Elex végső változata? Nos, a stúdió nem varázsolt hattyút a rút kiskacsából a fejlesztés utolsó szakaszában sem, a játék tele van régimódi megoldásokkal, félig megvalósított ötletekkel, és sok szempontból nem úgy működik, ahogy kellene, mégis van benne erő. Vagy mondhatjuk úgy is, hogy a Gothic szelleme hatja át. Az Elex nem adja könnyen magát, nem is bánik velünk kesztyűs kézzel – ami szerintem egyébként nem baj -, és néha jobb, ha nem veszünk tudomást egy-két problémáról, de összességében tiszteletet érdemlő munka, tele kalandokkal, érzelmekkel és szórakozással.


Hogy miért nem a Risenhez hasonlítottam az Elexet? Nos, a Piranha Bytes hetedik játékában visszatért a szárazföldre, hajók, szigetek és kalózok felvonultatása helyett ismét az előttünk elterülő vidéket tapossuk. Ráadásul újra egyfajta középkorias fantasy-jelleggel talákozunk, ami hiányzott az inkább újkori, trópusi Risenből. Igen, én is tudom, hogy az Elex sci-fi történet, de az egyik fő frakció, a Berserkerek elvetnek minden technológiát és kardokat, íjakat, valamint varázslatokat használnak – olyan, mintha egy myrtanai falu átesett volna egy idő- és dimenziókapun, hogy Magalanon landoljon (legyen science-fantasy!). Az elődökhöz hasonlít a már említett nehézség is, és ez alatt nem csak azt értem, hogy hősünket simán megzabálja a legtöbb útszéli vadállat, hanem azt is, hogy a játék elején tökéletesen a világ lakóira vagyunk utalva (akár 15-20 játékórán át!). Ez főleg abban jelenik meg, hogy ha nem csináljuk, amit mondanak nekünk, akkor nem igazán jutunk majd egyről a kettőre, legalábbis egy bizonyos szint alatt biztosan nem, plusz a párbeszédekben is erősen érezhető a dolog. Az is igaz viszont, hogy Jax, az Elex főszereplője sokkal csípősebb nyelvű, mint a Gothic Névtelen Hőse.

De mi is ez a nehézség pontosan? Az XP gyűjtése nem sokkal munkaigényesebb, mint a stúdió korábbi játékaiban, így gondolom nem lepődtök meg, ha elárulom, hogy mellékküldetéseket kell csinálni, méghozzá folyamatosan, az egyszerűbbektől (vigyél sört az őrnek) a bonyolultabbakig (menj el a többi frakció fővárosába), mindezt azért, hogy jobb felszereléshez jussunk. Minden normális fegyver fejlett képességeket és statokat igényel, tehát megszerezhetünk ugyan például egy erős mágikus kardot a játék elején, ha tudjuk, hol keressük, de több szintet kell fejlődnünk ahhoz, hogy végül használhassuk is. Lesznek társaink, de nem azonnal – sok-sok munkába telik, míg meggyőzünk valakit arról, hogy velünk tartson.


Az Elex világában bármelyik szörny üldözőbe vehet minket, így okosabb bokortól bokorig lopakodni, elkerülve, hogy észrevegyenek, illetve felvenni a nyúlcipőt, ha ez mégis megtörténik, és csak egy vascső fityeg fegyverként az övünkön. Fogalmazhatunk úgy is, hogy mindez egyfajta túlélő-jelleget kölcsönöz a játéknak, cserébe a legkisebb fejlődést is tényleg észrevesszük, határozottan érzékelhető, ahogy nő hősünk ereje, és ez remek dolog, értelmet ad a munkának. Említést érdemel az is, hogy az Elex világát nem osztották fel különböző szintű területekre: Magalan minden részén találkozunk majd gyengébb és erősebb szörnyekkel.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 16.
    2017. 11. 17. 09:52
    Ez kb a Risen 3 grafikája és én azzal is meg voltam elégedve.
    A két legjobb grafikai motor jelenleg a Battlefied 1 és a Battlefront 2 alatt van de nem kellene mindent ehhez hasonlítani.
    A játékok 99 %-a 2018 ban sem lesz AAA .
    Játszok vele már vagy 10 napja de a térkép harmadát se derítettem fel.
    Most lettem végre varázsló fireball cool !!
    térkép biomjai teljesen eltérő környezetet és lényeket tartalmaznak a sivatagtól a fagyos északig. és tengeri szigetekig..
    És nem lehet elakadni a küldetésekben, ha valahova nem tudsz bemenni vagy jet pack vagy új küldi segít.
    Olyan mély hogy van vagy 80-100 képesség és a legtöbbre 3 pont rakható
    Minden szintlépésnél 1 ilyen pontot kapsz... ugye ebből érzékelhető valami ??
    Az eleje nagyon nehéz ha már ketten vagytok és vagy tudsz upgradelni fegyvert akkor normál nehézségű de a koponyás Bossok ott is meg fognak izzasztani. Akciójátékokkal ahol csak mész előre ez nem összehasonlítható !!!
  • 15.
    2017. 11. 16. 10:12
    Az ugye megvan hogy a PB egy nagyon kicsi cég (most már szinte indie cégnek is lehet nevezni)? Inkább fókuszáljanak a sztorira és a tartalomra.

    A másik meg, hogy 100% hogy az Anthem nem ilyen lesz mint mutatták, lásd Division. Az is színeszagos, meg minden, erre az lett ami (repetitív, no anticheat, röhejes sztori), mondom úgy hogy megvettem mindent hozzá...

    Igen, csúnyácska és? Legalább megy, de egy motor nélküli Lambo csak áll egy helyben és nem ad élvezetet.
  • 14.
    2017. 11. 15. 13:11
    Piranha Bytes - 25 állandó dolgozó
    BioWare - 800 állandó dolgozó + EA

    ...

    Miről beszélsz?
  • 13.
    2017. 11. 15. 10:07
    Srácok én sem fikázni sem pusholni nem akarok, de 2018 van lassan. itt azért. [LINK] valahogy így kellene ezeket előadni.
  • 12.
    2017. 11. 13. 10:07
    Szerintem a játék nem rossz alapvetően, ami sok embert megbotránkoztat az a harcrendszer és nem a AAA, 2017-es szintű grafika.

    A harcrendszer a focus kikapcsolása után elviselhető, de szerintem a melee mindig is büntetni fog, nekem a G2 kicsit folyékonyabbnak tűnt mint ez. Ezért is mentem ranged build-el mert így mentesültem az esetlen rendszertől.

    A grafika tényleg nem 2017-es színvonalú, de mit várunk egy nem AAA kategóriájú, 30 fős csapattól? Inkább legyen ilyen a grafika és jó sztori (!!!) mint a mostani gyönyörű grafikás, nulla sztoris, "AAA " játékok.

    Nekem megérte azt a pénzt, cirka 60 órám volt benne, ami órára lebontva kevesebb mint egy euró, ergó nem vészes.
  • 11.
    2017. 11. 12. 18:37
    Piranha "fanként" reklamálni a harcrendszer miatt minimum troll megnyilvánulás. A Gothic1-2 után csak szar harcrendszer van a PB játékokban (és sokaknak az sem tetszett, szal mindegy.). Sosem volt jó vagy jobb, csak kevésbé szar (pl a Risen 2 reakciós rendszere). Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy ez azért a konkurrens progikban sem igazán megy tökéletesen lásd pl Witcher 1 botrányosan idióta rendszerét.

    Elex kb a legjobban sikerült játékuk amúgy a G1 óta. Grafika technikailag elavult, de ettől még vállalhatóan korrekt munka pár helyen kifejezetten "szép". Optimalizáltsággal nem igazán volt gondom. És abban a 90 órában amit beletettem komoly bugba se futottam bele. Egy volt csak, a lockpickes de az meg max könnyít.

    Ami viszont szerintem kifejezetten jó lett az maga a világ (főleg ha keresgéli valaki a rengeteg doksit amit lehet találni a gégi időkről, baromi jól össze lett rakva), és a Gothic style szívatós játékmenet. Főleg, hogy a nevesített karakterek is simán elhullhatnak. Ráadásul nem feltétlenül triviális, hogy egy-egy döntésünk jó vagy rossz és sokszor csak órákkal később derül ki, hogy a tettünk eredményeként később valami teljesen "váratlan" történik e.

    Szerintem teljesen korrekt kis rpgt hoztak össze, ami továbbra is maximálisan rétegjáték mind a nehézsége mind a rendszere miatt (plusz ha kicsit elbambulunk még a végjátékban is simán ledarálak amiért plusz pont jár szerintem).

    ~70% körüli érték teljesen reális.
    Gothic fannak ez a 70 kb 85, átlag usernek meg lehet csak 60.
    Én várom a folytatást.
  • 10.
    2017. 11. 12. 13:45
    Az Arcania és Forsaken Gods nem Piranha Bytes termék (persze borzalmas mind a kettő). Nem teljesen tiszta, mitől nehézsúlyúbb a Witcher, mint ez. A PB egy nagymúltú stúdió, sokkal több tapasztalatuk van és pénzből sincs kevesebb, mint a lengyeleknek. Egyszerűen csak igénytelen szarháziak, akik a rajongóik pénztárcáján élősködnek. Még jó, hogy az eredeti Gothic fejlesztőgárdából kb. senki nem dolgozik már ott.
  • 9.
    2017. 11. 12. 13:07
    Piranha-játékokat vagy szeretni vagy utálni lehet. Gothic se volt tökéletes mégis nagy rajongó bázisa volt/van. Aztán utána jöttek érdekességek, szakadás, Risen, Arcania, Forsaken Gods, stb. Aki rajongó tudja mit kapott a képébe.Személyesen még nem játszottam az Elex-el, megvárom hogy leessen az ára (szerintem nem kell neki fél év és már 5 körül adják konzolra). Mindenesetre amit láttam idáig az meggyőzött. Ja és felesleges a Witcher-hez hasonlítani, az nehézsúlyú versenyző.
  • 8.
    2017. 11. 12. 10:18
    Én minden Gothicot és Risent végigtoltam ezt is játszom.
    Szerintem a 71 % rendbe van.
    Kihalt az a játéktipus amit éreztem ebben a játékban.
    Itt nem leszel hős nem nyomják az arcodba hogy 3 óra játék után milyen f**a gyerek vagy kb mindenkinek 2 harapás vagy a 7. szintig.
    Nem ismerek olyan nehéz játékot mint ez könnyü fokozatban.
    Vannak szörnyű hibái, A HARC KÖZBENI LOCKOT AZONNAL KAPCSOLD KI !!!
    ESC --Difficulty --Close Combat Focus --Manual
    (kösz az infót MooneyRnek)
    Nekem maxon megy a játék és szépnek találom a grafikát! (és nem is akad) sokszor FALLOUT érzés tör rám a romos utak láttán
    A JET PACK eszement sokat ad a játékmenethez pl romos épületekben a tér dimenziója szenzációs érzés.
    Mivel nagyon nehéz kicsit olyan érzésed van mint az a régi film az 'Ahova lépek szörny terem' sokszor magaslatról magaslatra ugrálok a túlélésért.
    Nekem is volt olyan pillanatom hogy abbahagyom, mikor az alap fanyilammal arra kérnek a romhíd alatt hogy segítsek nekik és 10 sérült birodalmi rohamosztagos jön szembe lézerpuskával meg látom a Kontakt főküldiben a lépegetőrobotokat akkor olyan érzésem volt mint az AVATÁRban amikor a lépegetőkről pattan le a kis fanyiluk...
    Szóval szerintem ez egy jó játék nem hagy nyugodni csak rétegjáték.
    A stílusok összecsiszolása valóban nem sikerült nekik de nekem hozza a Gothic érzést lassú lassú fejlődés.
    Pl bányászat egy légkalapáccsal történik és látom hogy ott légkalapácsozik valaki leölöm és nincs nála a gép! így a játék elején nem is lehet bányászni.
    Ezek zavaró hibák, meg ami engem zavar hogy a MÁGIÁT túl későn kapod meg! Harcosnak meg íjásznak kell lennem hogy varázsló lehessek? De miért ?
  • 7.
    2017. 11. 11. 23:47
    Az elején azt hittem valamelyik Bethesda játékról kezdtél írni
  • 6.
    2017. 11. 11. 20:04
    Ez is egy vélemény, 30 százaléknál bőven jobb szerintem. Nekem nem volt olyan ronda, a harc rossz, de ezt írtam is, az általam látott hibákkal együtt. Mivel a tesztelés szubjektív, elfogadom, ha neked más a véleményed, anélkül, hogy azt feltételezném, hogy fejreejtettek.
  • 5.
    2017. 11. 11. 18:28
    Ennek a játéknak látszó valaminek olyan az erőssége, mint sz.rnak a szaga. Az irányításra tetszés szerint reagál (ASUS strix keyboard, nem 990Ft-os tecsós), vagy felugrik vhova, vagy leesik tetszés szerint, a karakter minden lépcső alá beakad és ott marcangolják szét, normál szinten 1-2 harapás halál... Ez még f.stalicska RPG-nek is ótvar. A grafika ritka tré, és még akad is, pedig ennél mindenféle értelemben komolyabb játékok futnak simán 4K-ban full grafikával.
    Mint űrgolyhók hajóján a vészfék: DO NOT USE IT!!!
  • 4.
    2017. 11. 11. 13:12
    Nekem is pont ez volt az első gondolatom mikor megtapasztaltam a harcrendszert, hogy ezek valami földalatti bunkerben fejlesztették a játékot, elzárva a külvilágtól? Ezer másik játék, MÁR BEVÁLT harcrendszerét vehették volna alapul, erre egy olyan elmaradott hányadékot alkottak, ami szerintem 15 éve se állta volna meg a helyét. Ja és igen, egy 50 eurós játékról beszélünk.
  • 3.
    2017. 11. 11. 13:01
    Az nagyon durva, hogy ez a fostenger hasonló értékelést kapott itt, mint a Wolfenstein New Colossus. Még nem fordult elő, hogy iponon bármilyen negatív megjegyzéssel illessem az adott cikk szerzőjét, de most megteszem. Nephim téged túl sokszor ejtettek fejre vagy mi a bajod? Ez a game, egy közel játszhatatlan, optimalizálatlan, rusnya, bugos gennyes fekély. 30% is túlzás lenne, nem hogy 70.
  • 2.
    2017. 11. 11. 12:29
    Köszi a tesztet! Gyerekek, akkor ez most jó játék, vagy Nem?
  • 1.
    2017. 11. 11. 10:48
    Csodálom azt a pozitív attitűdöt, amivel Nephin viseltetik a játék iránt, de én csak iszonyatos kínok árán játszottam végig, és a vége felé már nem is érdekelt, hogy mi történik. A létező legundorítóbb harcrendszer, amit rpg-ben valaha láttam (pedig bőven lett volna honnan tanulni), a játék világa tömény giccs, show-stopper bugok tömkelege, teljesen unfair megoldások, jellegtelen karakterek, érdektelen párbeszédek, B-kategóriás Lorenzo Lammasos filmekre hajazó visszaemlékezéses történetmesélés. Nephinnel ellentétben a zenéről sem tudok mondani egy jó szót sem (ami önmagában el tudta volna adni a Gothic sorozatot például), Kai Rosenkranz helyett most az univerzum egója, Björn Pankratz írta, aztán olyan is lett. A karakterfejlődés borzalom, a questek direkt szivatnak, a jó fegyverek után kajtathatsz, de minek, ha a szörnyeket meg se tudod ütni. Szeretem, ha egy játék nehéz, de azt nem, ha a förtelmes harcrendszertől és rossz designtól.

    2001 óta a Piranha Bytesszal vagyok, ugrottam minden játékukra, az egész jól induló, aztán egyre gyengülő és igénytelenedő Risen sorozatot is végigkínlódtam, de ez most betette nálam a kaput. 20%-ot ha ér, és akkor még Piranha Bytes fandom beszélt belőlem.