Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

El Shaddai: Ascension of the Metatron

  • Dátum | 2011.10.07 12:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Réges-régen, mikor az emberi faj csírája először megjelent a Földön, a Mindenható terveket szőtt az emberiség fejlődéséről, sorsáról, annak érdekében, hogy az idő múlásával az emberek kiteljesítsék a bennük rejlő lehetőségeket. Őrzőket, úgynevezett Grigorikat nevezett ki, hogy figyeljék az embereket, és felügyeljék terve beteljesülését. Ezek az angyalok hosszú évezredekig becsülettel ellátták feladatukat, ám az idő múlásával egyre inkább irigykedni kezdtek a halandók életére, mivel lenyűgözte őket azok szabadsága, szenvedélye. Ez a vágyakozás odáig fokozódott, hogy egy nap a Grigorik hátat fordítottak Istennek, és leereszkedtek a Földre, hogy a halandók között éljenek. Ezzel azonban magukra vonták a Mennyország legmagasabb szintű rendjének, az Öregek Tanácsának haragját. Amikor a Tanács megtudta, hogy a bukott angyalok beleavatkoztak az emberiség fejlődésébe, és eltorzították az embereket, úgy döntöttek, hogy egy hatalmas áradással elsöprik fajunkat a Föld színéről. Ám volt egyvalaki, akik nem fogadta el ezt a döntést. Ő volt Enoch, egy írnok, aki végtelen igazságosságának és tiszta szívének köszönhetően még életében felköltözhetett a Mennyországba. Enoch könyörgött a Tanácsnak, hogy kíméljék meg az emberiséget, amely végül engedett a kérésnek, egyetlen feltétellel. Az írnoknak vissza kellett hoznia, és be kellett börtönöznie a bukott angyalok lelkét a Földről. Enoch megfogadta, hogy teljesíti a Tanács kérését, majd megkezdte évszázadokig tartó utazását.

Farmer, páncél, lézerpenge - Tuti kombináció
Farmer, páncél, lézerpenge - Tuti kombináció

A fenti, korántsem mindennapi történettel veszi kezdetét az El Shaddai című akció-platformjáték, mely vizuális szempontból az év egyik legkülönlegesebb alkotása. Ez nem csak a látványvilág miatt van így, hanem azért is, mert a japán székhelyű fejlesztők nem voltak restek minden pályához egyedi stílusú helyszíneket alkotni. De ne vágjunk ennyire a dolgok elébe, hiszen a játékmenetben is vannak említésre méltó dolgok az El Shaddai esetében. A harcrendszer meglehetősen egyszerű alapokra építkezik, van egy alap és egy speciális támadásunk, plusz a játék egy bizonyos pontja után használni tudjuk az Overboost módot, amivel extraerős ütéseket tudunk bevinni egy rövid ideig. Az Overboost egyébként egy rettentően hangulatos és látványos játékelem, ilyenkor lángok csapnak fel a fegyverekből, a háttérben pedig beindul egy dinamikus zene. Bár csak pár egyszerű kombót lehet összehozni a karakterünkkel, ennek ellenére nem unalmasak az összecsapások. Ennek egyrészt az az oka, hogy a harcok során nagy szerepe van a támadások pontos időzítésének és a védekezésnek, másrészt a különféle fegyverek használata is feldobja a játékot. Bár hősünk pusztakézzel is neki tud esni az Őrzők szolgáinak, sokkal hatékonyabb módja is van a harcnak. Az El Shaddaiban három különféle harci eszköz kerülhet a birtokunkba, amelyek egymástól teljesen eltérő tulajdonságokkal és támadási formákkal rendelkeznek.

A játékból a 2D-s platformelemek sem  hiányoznak
A játékból a 2D-s platformelemek sem hiányoznak

 

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 6.
    2011. 10. 11. 01:12
  • 5.
    2011. 10. 11. 00:20
    Tisztelt Mindenki !
    Döbbenten olvastam el ezt a játékleírást. Azért és azon döbbentem le, hogy és mert Japánban készítettek ilyen szinten "beavatott" és súlyos témájú játékot. Hozzáteszem, nem vagyok szakértő a játékokban, nekem az csak körítés most. Inkább a téma fogott meg, mert ismerem és ehhez már konyítok.
    El Shaddai ( héberül : אל שדי) [Shah-dahy] egyike Isten nevének a zsidó hitben (Ószövetség). Azt jelenti: Mindenható Isten.
    Az a durva ebben az egészben, hogy gondolom mindenki csak fantazmagóriának meg játéknak tartja a témát és a sztorit. Pedig NEM az. Majdnem pontosan ÍGY történt (és történik) ! Ez a történeti leírás, majdnem pontosan IGAZ ! Nem legenda, nem fikció, nem dogma, nem mese. VALÓSÁG. Erről nagyon kevés szól a Bibliában, de szól:

    Hungarian Károli (KAR)

    I. Mózes 6:
    1 Lõn pedig, hogy az emberek sokasodni kezdének a föld színén, és leányaik születének.
    2 És láták az Istennek fiai (Őrizők-későbbi bukott angyalok ford.)az emberek leányait, hogy szépek azok, és vevének magoknak feleségeket mind azok közûl, kiket megkedvelnek vala.
    3 És monda az Úr: Ne maradjon az én lelkem örökké az emberben, mivelhogy õ test; legyen életének ideje száz húsz esztendõ.
    4 Az óriások (nefilimek) valának a földön abban az idõben, sõt még azután is, mikor az Isten fiai bémenének az emberek leányaihoz, és azok [gyermekeket] szûlének nékik. Ezek ama hatalmasok, kik eleitõl fogva híres-neves emberek voltak.
    5 És látá az Úr, hogy megsokasult az ember gonoszsága a földön, és hogy szíve gondolatának minden alkotása szüntelen csak gonosz.
    6 Megbáná azért az Úr, hogy teremtette az embert a földön, és bánkódék az õ szívében.
    7 És monda az Úr: Eltörlöm az embert, a kit teremtettem, a földnek színérõl; az embert, a barmot, a csúszó-mászó állatokat, és az ég madarait; mert bánom, hogy azokat teremtettem.

    A részletesebb leírás Énok könyvében található.
    Kérem a tisztelt játékosokat, hogy vegyék eszükbe és szívükbe, hogy ez egy felfedett igazság, ami nagyon jelentős az ember életére nézve. És ennek tudatában kezeljék azt.
    Szakirodalom:
    http://www.churchofgod.hu/content.php?act=nefilim
    Jézus Krisztus aki legyőzte Halált és Sátánt ! Dicsőség Neki !
  • 4.
    2011. 10. 09. 23:14
    A demo alapján bejön, csak kár hogy 1-1 ellenfelet ilyen sokáig kell püfölni... ezt a stílust nem szeretem. Szaros két sima mobot is 10 percig kell ütlegelni.
  • 3.
    2011. 10. 09. 18:32
    mint 1 quincy
  • 2.
    2011. 10. 07. 20:08
    Dragon:
    Sajnos en egy kicsit mas velemenyen vagyok.A jatekelmeny elmaradt.Az elejetol ugy ereztem,hogy a sztori a vizualis orgia es jatek mechanikaja nincs egy sikon.Ha a hattertortenetet es a vizualizaciot nezzuk,akkor meg minden ok.
    A jatek mukodese viszont teljesen kiesik ebbol a kozegbol.A legborzalmasabbak,azok a TPS reszek,amik kb egy pong szintjet alig utik meg.Azon kivul sokszor nem igazan vagtam,ki az akit utnom kell,es miert is kell azt tennem.A 2D-s reszek utan a TPS reszek teljesen kizokkentettek a mesebol,es a harc rajzszog egyszerusege pedig sokszor frusztralo volt.
    A zene es a kinezet teljesen rendben volt,a tortenetbol sokat lehetett volna kihozni,de ezt szerintem a mechanikaval elszurtak.
  • 1.
    2011. 10. 07. 12:20
    Aki teheti adjon El Shaddai-nak esélyt,
    -jóság