Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Eisenhorn: Xenos - Exterminatus

  • Dátum | 2016.08.25 08:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

Amikor az Írországban található Sligo városában élő Arthur Kinsella 2009. június 16-ának reggelén úgy döntött, hogy fiával, Briannel együtt gyakorol egy kicsit egy közelgő triatlonversenyre, fel sem merült benne, hogy a korai edzés során egy meztelen holttestbe botlik majd. A rendőrség hamar kinyomozta, hogy az elhunyt július 12-én, Peter Bergmannként jelentkezett be az egyik közeli szállodába és erőteljes akcentusából ítélve német, vagy osztrák lehetett. Hamar világossá vált azonban, hogy ez csupán egy álnév és innentől kezdve az eset mind bizarrabb és bizarrabb fejleményeket hozott.

Kiderült ugyanis, hogy a titokzatos ismeretlen utolsó napjait azzal töltötte, hogy egy lila műanyagszatyorból különféle tárgyakat dobáljon ki a kukákba. Óvatosságát jól jelzi, hogy azt, hogy pontosan miktől is igyekezett megszabadulni, nem sikerült meghatározni, mert ügyelt rá, hogy azok eltüntetésekor a város közbiztonságát óvó kamerák holtterében legyen. Ezen kívül több levelet is feladott, de hogy kiknek írt, arra nem derült fény. A legnagyobb meglepetés azonban a boncolást követően érkezett, mert az orvosszakértő megállapította, hogy bár az idegen a rák egy különösen agresszív fajtájának végső stádiumában szenvedett, semmiféle gyógyszert sem szedett, így élete utolsó négy, dokumentált napjában elképzelhetetlen kínokat élt át. Az ügy számtalan kérdést vet fel. Mi lehetett az oka annak, hogy „Bergmann” egy idegen országban akart meghalni és miért ölt annyi időt abba, hogy ne deríthessék ki, hogy ki is volt valójában? Miért vonta meg magától az enyhülést adó fájdalomcsillapítókat? Kiknek szólhattak a levelek és mi állhatott bennük?


Mindezekre jó eséllyel soha nem fogunk választ kapni és több mint valószínű, hogy annak a Bergmann-rejtéllyel vetekedő talánynak a megoldása sem kerül majd soha napvilágra, hogy miképpen tudta egy jelentéktelen indie-csapat megszerezni az egyik legnépszerűbb Warhammer 40,000 regénytrilógia jogait. A Pixel Hero Games stúdió ugyanis finoman fogalmazva sem tartozik a játékipar komolyabb tényezői közé. A csapat tagjai eddig mindössze egy iOS-re megjelent, elvileg epizodikusnak szánt kalandjáték, a Spiral első részét adták ki, aminek a sikeréről mindent elmond, hogy három évvel a megjelenése után hogy, hogy nem, de sehol sincsenek a testüket elkeseredettségükben pengével vagdosó, hisztérikus rajongók folytatást követelő hordái.

A magam részéről mindennek ellenére igen optimistán vágtam bele a tesztelésbe. Ennek oka, hogy egyrészt nem mertem feltételezni, hogy a licenszekkel az utóbbi időben többnyire ügyesen sáfárkodó Games Workshop illetékesei egy olyan stúdióval állnak le üzletelni, amit kutyaütőnek nevezni a tények indokolatlan megszépítése. Másrészt, a Dead by Daylight mindennél ékesebben bebizonyította, hogy egy nem túl impresszív portfóliójú cég munkatársaiban is lehetnek kreatív alkotói energiák, amik csak a megfelelő témára várnak, hogy a felszínre törjenek. Fél óra játék azonban elég volt ahhoz, hogy a fennkölt ideák és magasztos eszmék rózsaszín, enyhén vattacukor-illatú birodalmából lerángasson a realitások világába, magyarul úgy essek pofára, hogy a fogaim eltávolíthatatlanul beleékelődjenek az utca mocsokfoltos szegélykövébe.


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 9.
    2017. 01. 03. 01:21
    Pedig könyvben az Eisenhorn trilógia tényleg kiváló alkotás!
  • 8.
    2016. 08. 26. 09:33
    " olyan mint egy vonatszerencsétlenség csak nem annyira vidám "
    Tetszik Ipon értékelése, nem 80%röl indul mint máshol.
    Kicsit gonosz de tetszik )))
  • 7.
    2016. 08. 26. 08:24
    Hihetetlen a Games Workshop hozzáállása ehhez a licenchez. Boldog boldogtalannak biztosítja a WH40K univerzumhoz a jogokat, így szalagon érkeznek az ilyen förmedvények. Mint amikor valaki szart hajigál a falra, és azt nézi, melyik tapad meg.
  • 6.
    LGx
    2016. 08. 26. 02:23
    Game$ Work$hop, mit várunk tőlük?
    minden szarra rábólintanak, amit valaki úgy ad elő nekik, hogy dőlni fog a lé...
  • 5.
    2016. 08. 25. 22:56
    Átfogalmazva:

    Hősünk ezért egyetlen percig sem tétlenkedik, hanem minden idejét a feladata, Murdin Eyclone üldözésének gondolata köti le, aki egy pszichonikus képességekkel bíró eszelős.
  • 4.
    2016. 08. 25. 21:32
    "hanem minden idejét a feladata, jelesül egy pszichonikus képességekkel bíró eszelős" Ilyen mondat szerkezet létezik? Vagy csak én vagyok ilyen retardált, hogy többszöri átolvasásra se értem, hogy mit akar jelenteni?
  • 3.
    2016. 08. 25. 09:54
    Igen örülök neki, hogy ilyen szarokat is végig kell szenvednetek, mert rettenetesen szórakoztató cikkek születnek belőlük.

    Sajnos én sem mehetek el szó nélkül az olyan kijelentések mellet, hogy a Games Workshop ügyesen bánik az IP-vel... mert nem. Néhány Warhammer franchise-tól eltekintve PC-n, de főleg a mobilos vonalon nem hallottam még olyan Warhammer játékról ami ne egy büdös nagy kudarc lett volna és sajna ezek mennyisége simán kenterbe veri a jó játékokét. Épp az elmúlt pár évben kezdtek már inkább olyan W40k játékokat készíteni ami már jó, de legalábbis elfogadható minőségű volt. Így is, egy jó Warhammer játékra jut kb. 2-3-x rossz. Vagyishát tulajdonképp osztom Leon121 véleményét.
  • 2.
    2016. 08. 25. 09:11
    "a licenszekkel többnyire ügyesen sáfárkodó Games Workshop" - na azért én ezt kissé kétségbe vonnám, épp az ellenkezője a jellemző. Bár mostanában talán javul a helyzet, de azért hosszú évekig alig-alig volt akár csak átlagosnak nevezhető játék is GW-s címből. Szerintem egy kezemen meg tudnám számolni, mennyi jó (nem kiemelkedő!) Warhammer vagy W40K játék jelent meg az elmúlt tíz-húsz évben. Úgy látom, ez a játék se igényel ujjat.
  • 1.
    2016. 08. 25. 08:34
    Rrészvétem!