Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Eador: Genesis – Fantasy csoda Oroszországból

  • Dátum | 2012.12.27 07:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Az esztendő végéhez közeledve egyre kevesebb játék jelenik meg, minden kiadó igyekszik még jóval az ünnepek előtt kiadni játékait. Szerencsére azonban van jó oldala is ennek az uborkaszezonnak, ugyanis ilyenkor végre lehetőségünk van kipróbálni, vagy épp bepótolni azokat az érdekesebb alkotásokat, amelyekre máskor nem tudunk időt szakítani. Ez alkalommal egy igazán rendhagyó indie játékot emeltünk le a digitális piactér polcairól, ugyanis egy három évvel ezelőtt megjelent körökre osztott stratégiáról lesz szó. A késlekedés oka az, hogy az orosz fejlesztők által készített programból csak most lett angol változat, ám mivel az Eador: Genesisre keresztelt játék remek értékeléseket kapott hazájában, így mi sem hagyhattuk ki. Az Eador egy vérbeli indie alkotás, olyannyira, hogy a munka nagy részét egyetlen ember, Alexey Bokulev végezte. Ehhez képest a játék tele van remek ötletekkel, a játékmenet jól működik, igazából csak az évtizedes lemaradásban lévő látványvilágot kell elnéznünk neki.

A csatamezőn már felsorakoztak a harcosok
A csatamezőn már felsorakoztak a harcosok

Mert hát valljuk be, elég csak ránézni a képekre és láthatjuk, hogy a grafika színvonala valahol a Heroes of Might and Magic 2 szintjén mozog, és ezt nyugodtan lehet szó szerint érteni. A puritán külső mögött azonban egy olyan összetett játék lapul, mely felveszi a versenyt bármelyik hasonló műfajú alkotással. Mielőtt azonban elmerülnénk ennek részleteiben, vegyük sorra az alapokat. Egy hagyományos fantasy világban játszódó, körökre osztott módon zajló stratégiai játékról van szó, akárcsak az imént említett Heroes sorozat, vagy épp az Age of Wonders széria tagjai. Ez azt jelenti, hogy nem csak a csaták, hanem a világban történő vándorlás is körökhöz kötött, nem úgy, mint például a King’s Bounty-ban, amely tartalmaz valós idejű elemeket is. Előre is elnézést, hogy folyamatosan a Heroes-hoz fogom hasonlítani a játékot, de ahhoz áll a legközelebb játékmenetben és stílusban. A sztorira nem érdemes sok szót vesztegetni, hiszen nagyon egyszerű. Egy olyan univerzumban játszódik az Eador, mely úgynevezett szilánkokra (shards) bomlott szét, melyek egy-egy önálló világnak (pályának) felelnek meg. Hősünk célja az, hogy ezeket a szilánkokat elfoglalja, egyesítse, majd legyőzze az ellenséges félisteneket. Bár az alapfelvetés nem túl érdekes, az viszont mindenképpen dicséretes, hogy döntéseink befolyásolják a végkifejletet, ugyanis több féle befejezés is van. Ám amire a történet végére érünk, arra akár félszáz órát is eltölthetünk a programmal, mivel több tucat szilánk kapott helyet a kampányban, melyek teljesítése egyenként több órába is beletelhet.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 4.
    2012. 12. 28. 18:46
    A kinézet tényleg fapados, megkockáztatom a HOMM 2 szebb volt, legalább pár lépcsős animációk voltak Bár onnan számomra még mindig az audio trackekként a CD-n lévő zenék voltak emlékezetesek, nagyon jó aláfestők voltak.

    Ez a kis játék érdekesnek tűnik, de most szereztem be az FTL-t, úgyhogy várnia kell
  • 3.
    2012. 12. 28. 09:54
    @KatonaKM - Isten ments, hogy lenézzem a Heroes 2-t. Iszonyúan jó játék még ma is. Csak a grafikára mondtam, hogy azért ma már elég gyengécske, mint ahogy az Eadoré is.
  • 2.
    2012. 12. 28. 08:49
    UFO 1-2 ?
    Az se volt rossz.
  • 1.
    2012. 12. 28. 08:40
    Megvettem tőletek az új gépemet és szinte elsőként kipróbáltam a Heroes & MM V-VI. részét. A 3D grafika csak rontott a sorozaton. Legjobb amúgy is a 3. rész volt, de a játéktér (főleg a harctér) a 3D objektumok mérete miatt kisebb lett, az egész játék pedig nehezebben áttekinthető és műanyag jellegű. Aki körökre osztott stratégiában a látványt keresi...az nem a lényegre koncentrál.
    Szóval ne nézzük le a Heroes 2-őt, mert bizony élményben veri a VI. részt is.
    Másrészt: Noormális? Egy táblás jellegű stratégiai játékhoz ennyi erőforrás rendelni? Memória gigabájt-számra? A Settlers I-et egy 4 MB-os laptoppal nyúztam, mégis százszor nagyobb élmény volt, mint ezek a fröccsöntött szarok.