Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Dungeons&Dragons: Chronicles of Mystara

  • Dátum | 2013.06.30 08:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Mielőtt a házi konzolok és számítógépes játékok megindultak volna világhódító útjukra, sok fiatal számára a játéktermek nyújtották az egyetlen lehetőséget arra, hogy kipróbálják a videójátéknak nevezett „új” őrületet. Az 1980-as és ’90-es években nem egy vajas zsemle ára tűnt el azokban az arcade masinákban, amelyek akkori szemmel nézve csúcsszuper grafikával és élvezetes játékmenettel kábították a közönséget. Legnagyobb számban a verekedős és versenyjátékok képviseltették magukat ezeken a gépeken, gondoljunk csak a Street Fighter, Mortal Kombat, vagy épp a Ridge Racer című alkotásokra. Népszerűek voltak a beat ’em up stílusú címek is, például a Capcom által készített Tower of Doom (1993) és a Shadow over Mystara (1996). Mindkét játék a Dungeons and Dragons világában játszódott, és annak idején elég pozitív fogadtatásban részesültek a játékosok részéről. Talán ezért is gondolta azt a Capcom, hogy érdemes lenne újra elővenni és egy kis modernizálás után újra piacra dobni a két programot, csak épp ezúttal a modern konzolokon és számítógépeken. De mennyire életképesek ezek a játékok ma, hiszen a Tower of Doom megjelenése óta 20 év telt el, ennyi idő alatt pedig rengeteg változott a játékipar.

Tower of Doom

A kicsivel több, mint négyezer forintért beszerezhető Chronicles of Mystara csomag tartalmazza mindkét, az imént említett Capcom alkotást, melyek között a főmenüben egy gombnyomással lehet váltani. Tartva magunkat az eredeti megjelenési dátumokhoz, elsőként a Tower of Doomba vetettük bele magunkat, amely egy kilenc pályából álló sztorimódot kínál számunkra. Történet terén nem érdemes sokra számítani, az arcade játékok sosem a kifinomult cselekményről voltak híresek, és ezen az új verzióban sem változtattak a fejlesztők. Egyszerű világmegmentős sztoriról van szó, és bár van néhány párbeszéd a játékban, azok nagyon sablonosra sikerültek. Koncentráljunk inkább a játékmenetre, amit akár egyedül, akár egy négyfős kooperatív mód keretében is kipróbálhatunk. A Tower of Doomban négy karaktertípus közül választhatunk (harcos, törp, elf, pap), melyek mindegyike más-más képességekkel rendelkezik. Nem csak az eltérő életerőre és a támadási formákra kell itt gondolni, hanem a használható fegyverekre és varázslatokra is, melyek miatt minden karakterhez egyedi játékstílus tartozik. Azt azért meg kell jegyezni, hogy a harcos és a törp kicsit elhanyagolt kasztoknak számítanak ebből a szempontból, hiszen ők csak a fegyvereiket (kard, balta, dobótőr és kalapács) használhatják, míg az elf és a pap ezek mellett különféle varázslatok közül is válogathatnak. Ettől függetlenül ez a változatosság meglehetősen egyedi volt a játék első megjelenése idején, és még ma is elég jól működik. Az alap fegyvereket leszámítva minden képesség fogyóeszköznek számít a harc során, de szerencsénkre a legyőzött ellenfelekből mindig csurran-cseppen valamilyen loot, amiből feltölthetjük a készleteinket, legyen az varázstekercs, fegyver, vagy a falvak boltjaiban vásárlásra használható ezüstpénz.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Még nem érkezett hozzászólás.