Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Dungeons 2 – Minek nevezzelek?

  • Dátum | 2015.04.27 07:01
  • Szerző | villanyi.gergo
  • Csoport | JÁTÉK

Reneszánszát éljük a 10-15 éves nagy címek újbóli feldolgozásának, átdolgozásának vagy inkább lekoppintásának, mindenki válassza ki a szájízének megfelelőt. Nemrég jött ki a Worlds of Magic (a MoM újragondolása és nagyrészt másolása), a War for the Overworld, és nyakunkon -képletesen- a Carmageddon: Resurrection is, már ha végre kijön májusban a sok csúszás után. Mindegyikükre jellemző, hogy nyíltan vagy burkoltan, de a "nagy előd" majdhogynem 100%-os lemásolására törekedtek, néhány új ötlettel és persze jobb grafikával. Ha a játékmenet és az a pár újdonság reálisan nézve nem is lenne elég, a nosztalgia és a hangulat elég szép rajongói bázist képes ezen játékok köré generálni, azonban ez sem mindig elég a sikerhez.

A német illetőségű Kalypso Media 2006-os alapítása óta lépten-nyomon feltűnik a PC-s játékok színterén. Meglehetősen vegyes a megítélésük, mivel eddigi palettájukon a csúfos bukástól a jó/gyenge közepesig minden előfordul, időnként pedig megcsillan a műhelyükben néhány gyöngyszem is. A Sins of a Solar Empire és a Tropico 3-4 jó példái annak mire is képesek, viszont a Dungeons első részével akadtak problémák. A legtöbb kritikát az értelmetlen és ismétlődő játékmenetért kapta, valamint, hogy a fejlesztők által megálmodott csavar nem volt túl nagy durranás, és ráadásul a Dungeon Keeper legjobb elemeit herélte ki rozsdás késsel. Hősöket kellett kísérnünk, kincs és ölésvágyukat kielégíteni, majd mikor kicsiny lelkük csordultig telt sikerélménnyel, akkor lettek lehentelve és betakarítva lélekerejükért, ami a fő nyersanyag volt a játékban. Vagyis hagytuk, hogy gondosan felépített és megtervezett kazamatánkat kifosszák, felgyújtsák, majd élettel össze nem egyeztethető sérülések kiosztása után visszarángattuk hulláikat a dungeon mélyére majd ezt ismételgettük unalomig, ami hamar bekövetkezett.


Úgy tűnik viszont, hogy a fejlesztők tanultak a játékmenet hibáiból és úgy vélték, az sosem árthat, ha visszatérnek a gyökerekhez, így a második részen jelentős változásokat eszközöltek. Egy meglehetősen kurta-furcsa előtörténet után kapjuk kézhez az irányítást: a legfőbb fő gonoszt száműzték és szegényke kezdheti előröl erejének összekaparását, valamint bosszújának kitervelési és megvalósítási fázisát. Meg is kapjuk az isten-szimulátorokra jellemző kézfejünket, amivel végre irányíthatjuk szörnyeinket, megpofozhatjuk őket, valamint varázslatokat és egyéb trükköket szórhatunk.


Építhetünk klasszikus Dungeon Keeper stílusban különböző szobákat is, amiken belül fejlesztések és kis kiegészítő funkciók várnak. Nem elég a kocsmát felépíteni, mert az mit sem ér egy főzőüst nélkül, ahol szolgáink serényen termelik a szomjoltó nedűt. Emellett könyvtár helyett manakristály-teremben készülnek az új varázslatok és egyéb képességek. De egy jól felszerelt dungeonben van kórház, műhely, és persze kincseskamra is többek között. A legyártható tárgyak pedig a védekezésben és a támadásban egyaránt hasznosak. Robbanó ál-kincsesládákat, szurokcsapdákat, ajtókat és még számos egyéb eszközt fejleszthetünk ki, megkeserítve a vendégségbe érkező hősök életét.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 2.
    2015. 04. 28. 10:23
    Nekem tetszik a játék... a poénok sem olyan vészesek benne...
    Szerintem jobb a War for the Overworldnél...
  • 1.
    2015. 04. 27. 08:29
    Fura hogy szinte egyszerre adták ki a War for the Overworld-al
    Van koztuk 5% kulombség lol