Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Dungeons – Gonosznak lenni jó!

  • Dátum | 2011.02.09 19:03
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Evil is good! Közel másfél évtizeddel ezelőtt ismertük meg ezt a mára szállóigévé vált mondatot, mely az idősebb játékosok számára biztos kellemes emlékeket idéz fel. Ez a pár szó ugyanis az annak idején igencsak eredetinek számító Dungeon Keeper borítóján volt olvasható, melynek első és második része máig az egyik legérdekesebb birodalomépítő játéknak számít a piacon. A Peter Molyneux vezette Bullfrog által fejlesztett programot 1997-ben adták ki, egyedisége pedig abban rejlett, hogy ezúttal egy gonosz figurát testesíthettünk meg, akinek egyetlen célja az volt, hogy egy veszedelmes, csapdákkal és szörnyekkel teli katakombát építsen fel. Végre nem egy jó ügyért harcoló hőst kellett irányítanunk, aki a loot érdekében kifosztja a barlangokat és a földalatti járatokat, éppen ellenkezőleg, a feladatunk ezeknek a szánalmas kis hősöknek az elpusztítása volt. A Dungeon Keeper szériát igazi klasszikusként tartjuk számon, éppen ezért fájó, hogy a harmadik rész fejlesztése sajnos sosem fejeződött be, lévén időközben a Bullfrog megszűnt létezni. Sokáig esélyt sem láttunk arra, hogy egy méltó utód készüljön a szériához, ám a tavalyi év során egy igencsak érdekes videóra kaptuk fel a fejünket. A Realmforge Studios ugyanis egy olyan játékot fejlesztett, ami a képek alapján kiköpött mása volt a nagysikerű Dungeon Keepernek. Bár a fejlesztők az interjúk során igyekeztek belénk sulykolni, hogy a program nem olyan lesz, mint a DK, mi azért reménykedtünk, hogy egy ahhoz hasonló, jó minőségű programot kapunk majd kézhez.

Otthon, édes otthon
Otthon, édes otthon

Ismeretlen ismerős

A képek alapján gondolom a legtöbben már elkönyvelték DK klónnak a játékot, de lássuk, hogy más fronton is ilyen szembetűnő-e a hasonlóság? A Dungeons-ben a legendás „elődhöz” hasonlóan egy katakombát építő gonosz nagyurat fogunk megtestesíteni, azzal a különbséggel, hogy ebben a játékban ténylegesen irányíthatjuk a karaktert, és az nem csak egy lebegő kézként fog manifesztálódni a programban. Ez egy kis hack ’n slash elemmel bővíti a játékmenetet, melyről később még fogunk pár szót ejteni. Elsőként azonban nézzük meg, hogyan veszi kezdetét kalandunk. A tanító módot befejezve a játék elején egy kisebb családi perpatvarnak lehetünk szemtanúi, melyet követően hősünket faképnél hagyja Kalypso névre hallgató, bőrrucit viselő barátnője, búcsúajándékként pedig még tönkre is teszi jól felépített otthonunkat. Célunk innentől kezdve nem is lehet más, minthogy bosszút álljunk az exen, melyhez 17 pályán keresztül vezet az út. A küldetések jó időre le fognak kötni minket, hiszen néha másfél-két órát is el kell szöszölni velük, így a teljes játékidő akár 20 óra fölé is kúszhat. Mivel otthonunk romokban hever, természetesen mindent a nulláról kell kezdenünk, ráadásul erőnk is alaposan megcsappant. Fejlődésünkben segítségünkre lesz egy vén, ámde tapasztalt goblin, aki egyfajta komornyikként szolgál minket. Ő ad tanácsot a küldetések teljesítéséhez, megszervezi a bulikat, megsüti a süteményt és elkészíti a teát. Ezzel azt hiszem el is árultuk, hogy a Dungeons igencsak humorosra vette a figurát (ahogy annak idején a DK is). A játék minden részén találhatunk poénos utalásokat az elődre és más játékokra, legyen szó akár a Diablóról, akár a stúdió egy korábbi kalandjátékáról, a Cevilleről.
 

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 9.
    2011. 02. 15. 23:33
    Nekem is az "It's good to be bad" ragadt meg jobban, bár az első résszel többet játszottam.
  • 8.
    2011. 02. 11. 10:10
    Igazából az első rész dobozán Evil is Good volt, a második részén meg It's good to be bad. Legalábbis némelyik változatén.
  • 7.
    2011. 02. 10. 09:51
    Kange, Menthix védelmében legyen mondva, először eléggé félreérthetően fogalmaztam, de utána átírtam a mondatot, te már azt olvastad.
  • 6.
    2011. 02. 10. 08:39
    Bizony, túl lett értékelve, pedig én is mekkora lelkesedéssel vártam! Inkább csinálnák meg a DK2 HD-t...

    Menthix: Azt írta a cikkíró, hogy egy pályán egyszerre csak 5 szörny, nem azt, hogy összesen. Az értékelésed meg nagyon sok(k)!
  • 5.
    2011. 02. 10. 08:34
    Gatee, bár a legtöbben az It's good to be bad mondatot ismerik a játékkal kapcsolatban, a játék dobozán Evil is Good szerepelt.
  • 4.
    2011. 02. 10. 04:00
    "Evil is good! Közel másfél évtizeddel ezelőtt ismertük meg ezt a mára szállóigévé vált mondatot"
    Igazából a mondat úgy volt, hogy "It's good to be bad!"
    Amúgy szerintem is túlértékelt kicsit, nekem nagyon nem jött be, igaz nem is ezt vártam. A Dungeon Keeper jogai meg az EA-nél fognak megrohadni ahelyett, hogy csinálnának 1 jó RTS-t belőle. Mellesleg nem értem miért nem született a mai napig folytatás amikor szinte mindenhol 90% fölötti értékeléseket kapott a DK2.
  • 3.
    2011. 02. 09. 23:32
    DS3-nak orultem volna. Koszonjuk EA games és Harry Potter, hogy nem lett befejezve.
  • 2.
    2011. 02. 09. 20:23
    Szerintem nagyon is élvezetes a játék, elég komplex tud lenni, folyamatos odafigyelést igényel. Szerintem látvány 7, hangzás 8, élmény 9, szavatosság 8.
    Grafika teljesen korrekt, nem tudom miből akart a cikkíró többet. Asztalra ledobálós problémával egyáltalán nem találkoztam, a hiba az Ön gépében van.
    Abban is téved a cikkíró, hogy csak öt fajta szörny közül választhatunk, a csapdákról nem is beszélve...
    Jó kis játék ez, részemről kb. 85%.
  • 1.
    2011. 02. 09. 19:55
    73% ???
    Én nem adtam volna rá ennyit sem .