Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Dungeon Siege III – Az új generáció

  • Dátum | 2011.06.28 19:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

A 2002-ben megjelent Dungeon Siege a Chris Taylor által alapított Gas Powered Games első játéka volt. Bár sokan csak egy egyszerű Diablo klónnak tartották a programot (nagyrészt az is volt), az akkoriban igencsak szemrevaló grafikának és gördülőkény játékmenetének köszönhetően egy stabil rajongótábort alakított ki magának a játék. Hasonlóan kellemes fogadtatásban részesült a három év elteltével kiadott folytatás, illetve annak kiegészítő lemeze is. Ezt követően több mint fél évtizednek kellett eltelnie, hogy újból halljunk valamit a Dungeon Siege franchise-ról, sokan talán már nem is számítottak arra, hogy valaha folytatást kap a széria. Pont ezért elég meglepő volt, amikor a japán fejlesztő-kiadó óriás, a Square Enix bejelentette, hogy a szerepjátékokban jártas, számos folytatást készítő Obsidian újabb DS játékon dolgozik. A rajongók első reakciója nem minden esetben volt pozitív, hiszen egyrészt nem az eredeti fejlesztők kezébe került játék, másrészt az Obsidian sem arról híres, hogy bugmentes, stabil programokat ad ki a kezei közül. Az optimistábbak viszont üdvözölték az új fejlesztőt, hiszen a hibák ellenére az Obsidian mindig képes volt új ötleteket beépíteni az általa készített folytatásokba, és javítani az eredeti játékmeneten.

A környezet nem lett éppen csúnya
A környezet nem lett éppen csúnya

Teljes átalakulás

Mielőtt mélyebben is belemerülnénk a DS3 bemutatásba, érdemes megvizsgálni, hogy mennyire hasonlít ez a folytatás a korábbi részekhez. A széria első részei PC-re lettek fejlesztve, nem meglepő tehát, hogy játékmenetük is ennek megfelelően lett megalkotva. Az irányítás egérre és billentyűzetre volt optimalizálva, kissé rosszindulatúan akár azt is mondhatnánk, hogy egy egyszerű klikkelőbajnokság volt a játék, amit feldobtak a különféle képességek, varázslatok használatával a hajdani fejlesztők. A hangsúly - mint minden akció-rpg-nél (bár a DS széria inkább a hack&slash kategóriába tartozik a non-stop gyakás miatt) - a tengernyi looton, valamint a karakterünk fejlesztésén volt, és nem a középszerű történeten. Ami a harmadik részt illeti, kár tagadni, hogy a játék elsősorban a konzolokra készült, és hiába nyilatkozták a fejlesztők, hogy a PC-s verzióra is nagy gondot fordítanak, ez sajnos nem így lett (erre később még visszaérünk). A Dungeon Siege 3 már nem nevezhető Diablo klónnak, sokkal inkább hasonlít a Baldur’s Gate: Dark Alliance-re, mint a Blizzard klasszikusára. Aki nem lenne képben, az említett Dark Alliance egy PlayStation 2-re megjelent hack&slash volt, melynek egyik részét érdekes módon az a Black Isle készítette, aminek romjaiból az Obsidian is alakult. A fentiek fényében tehát értelmetlen összehasonlítani a DS3-at a korábbi részekkel, így a továbbiakban el is tekintünk ettől.
 

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 25.
    2011. 06. 30. 22:37
    dabor, az optionsben van olyan, hogy gamepad support, azt kapcsold be. Viszont ha nem Xbox-os a gamepadod, akkor a Microsoftnak hála modolni kell a játék. A vibmod progit kell használni. Nagyon egyszerű a használata, keress rá a Google-ben.
  • 24.
    2011. 06. 30. 17:52
    Igazából akik PC-s Dungeon Siege 1-2 folytatást vártak (és nem olvastak előre semmit a játékról ), azok csalódhattak benne igazán, a BGA szintet hozza ez is, azaz jó közepes, nem évszázad játéka. Egyébként a múlt finom mindent feledtető homálya erősen rávetül az első két Dungeon Siege-re, jó kis game-k voltak, de a legtöbb probléma, ami ez ellen fel van hozva (csőjáték, semmikülönös story, feleslegesen sok loot, stb) ezek mind-mind ott is megvoltak. Őszintén szólva nem érzem ezt a részt annyival rosszabbnak, mint a többit, bár egyetértek a cikk írójával, hogy inkább a BGA-szekkel érdemes összehasonlítani, és akkor nagyjából reális ez a 75%, én a vajszívem (és xboxom, amire natív ) miatt akár a 80-at is megadnám, többet azért nem.
  • 23.
    2011. 06. 30. 16:51
    és azt hol lehet bekapcsolni hogy gamepad-el mehessek? sehol sem találom
  • 22.
    2011. 06. 30. 07:23
    noPublicFG - egy DS3 stílusú (hack&slash) játékhoz minek 14 gomb?

    De nem is a gombok száma lényeg, hanem az, hogy az analóg karokkal a mozgàs és kamera együttes használata sokkal egyszerûbb. Billentyûzettel sokkal körülményesebb az egész.

    Manapság amúgy is van jó pár olyan (ami nem FPS vagy RTS) stílus, amikhez érdemes (legalábbis észszerû) Gamepadet használni.

    Gamepad már akkor létezett a PC-hez, amikor még nem volt téma ez a "PC-Konzol portos" dolog. A Gamepad használata nem degenerációs tényezô...
  • 21.
    2011. 06. 30. 00:36
    Zoe01 Van billentyűzetem, egerem, kormányom, és Joystick-em. Nem akarok és nem is terveztem gamepadet vásárolni. PC-n játszom, legyen megfelelő PC-re a kezelés.
    A "kreatív" játékfejlesztők meg rájöhetnének, hogy a billentyűzet+egér százakárhány gombjában több a lehetőség, mint egy gamepad 14gomb+analóg kombójában.
    Nonszensz.
  • 20.
    2011. 06. 29. 23:34
    Nem vettem végig semmit, mert a 2-3 képességgel jobb cuccok nem érik meg szerintem. 1-2 helyen, ahol adtak narancssárgát és jó is volt, ott megvettem. Viszont mindent eladtam kereskedőnél.
  • 19.
    2011. 06. 29. 19:26
    Nekem nagyon nem tetszett, és most már kicsit tartok a Diablo 3-tól is... oké, hogy más kávéház a Blizzad, de akkor is. Bár remélem az nem lesz ennyire vacak, mert az 1-2 örök kedvenc
  • 18.
    2011. 06. 29. 17:28
    130.000 pénzed volt a végére? Hűha, az szép összeg. Nekem alig volt a végén, igaz én amint összeszedtem valamennyit, rögtön mentem elkölteni az összeset a kereskedőknél.
  • 17.
    2011. 06. 29. 16:26
    dragon83:

    A végére maradt 130 000 pénzem, így minden fontos dolgot meg tudtam venni a kereskedőktől.

    A tűzcsajjal mentem, ezért a varázslót emeltem ki. A segítőváltást meg azért megtaláltam.

    A fényerővel kapcsolatban eleve felajánlja a gamma beállítását, ami pozitívum. Amúgy nem a monitorral volt a gond, de pár helyen tényleg kevés a háttérvilágítás.

    Az egyértelmű képesség fejlesztés alatt értem pl., hogy az egyik a kutyának ad hp-t, a másik meg sebzést ad rá. Tekintve, hogy a legjobb taktika mindig az, hogy magadra húzod az ellenfelet, majd menekülsz és visszalősz néha, az összes segítő élete már majdnem irreleváns. Ha mégis leszedné rólad, akkor úgyis 2-3 nagy képességgel visszaveszed magadra.

    Még egy negatívum: ha meghalsz és folytatod a legutóbbi save game helytől, akkor szörnyek garmadái is körülvehetnek akár. Nem nagyon figyeltek arra, hogy a betöltésnél azért ne reflexből ütni kelljen. Jó, legtöbb pont tényleg tiszta. De azért akad 1-2 ilyen.

    Pár dologban tényleg én voltam a láma, bocsi.
  • 16.
    2011. 06. 29. 15:36
    Én inkább 50%-ot adnék rá .
  • 15.
    2011. 06. 29. 15:35
    Nagyon jó játék lett ez a DS3 szerintem, tényleg csak a Co-op-os kamerás dolgot sajnálom. A gamepad meg már alap periféria (vagyis kellene, hogy legyen) egy játékosnál. Én játszottam az első két résszel, de ennek a játékmenete valamiért nekem sokkal jobban bejön.

    A Diablo játékok valamiért soha nem tudtak lekötni (meg úgy általában ezek a Hack&Slash cuccok nagy része sem), mindig meguntam őket egy idő után. Emlékszem mikor anno mindenki a Diablo 2-re "csöpögött", nem értettem, hogy mi ez a nagy rajongás, én inkább az akkortájt megjelent IWD 1-et toltam (bár nem ugyanaz a stílus, de az is inkább az akció felé megy). Ez a lootolás dolog szerintem egyáltalán nem fun az ilyen játékokban (DS3-ban sem), mert ha miden egyes méteren új (s általában jobb) cuccokat találsz, úgy pont, hogy a sikerélményt veszik el a játékostól. Emlékszem mekkora királyság volt BG2-ben, mikor végre sikerült megszereznem az összes hozzávalót egy páncélhoz. Na de mind1, hát nem vagyunk egyformák, na.

    A DS3 után már egyre jobban furdal a kíváncsiság, hogy milyenek is lehetnek ezek a BG Dark Alliance játékok, elvileg azok is hasonló szellemben készültek.

    Még annyit a cikkhez, hogy a grafika szerintem megérdemelt volna egy 8-ast, nagyon faja lett ez az új engine. A karaktermodellek tényleg nem a legjobbak, de a többivel nincs gond szerintem. Remélem igazak a pletykák, s tényleg - ezzel az engine-nel - készül az IWD3. Én nagyon örülnék neki!
  • 14.
    2011. 06. 29. 12:54
    Erre reagálnék (hú ez hosszú lesz):
    "- Ahogy korábban is említették: cső pályák, ha letérsz az útról, akkor biztos kincsesládá(k)ba botlasz."
    Ez így van, de hát a DS mindig elég lineáris volt.

    "- A karakterek nem nevezhetőek át"
    Miért lenne erre szükség? A sztori amúgy is sokkal karaktercentrikusabb, mint a korábbi részek, a párbeszédeknél is sokszor mondják a karakter nevét.

    "- Nincs az, hogy a karakter megmarad, viheted nehezebb szinten, keményebb ellenfelek ellen. Egyszerűen ha megölted az utolsó ellenfelet, akkor kidob a főmenübe és ennyi."
    Igaz.

    "- Nagyon rövid játékmenet"
    Relatív. Legalább 10 óra, de ahogy alább olvasom, valakinek majdnem 15 óra. Ez távol áll a nagyon rövidtől.

    "- Nem valami izgalmas történet"
    Igaz, nem túl kiemelkedő, de nem rosszabb, mint az átlag. Van benne pár érdekes dolog.

    "- Van quest tracker, azaz az "R" gomb megnyomásával utat mutat, hogy a küldetéshez merre is menjünk"
    Van, de tőled függ használod-e.

    "- Nem tudtam megtalálni a billentyűparancsok személyre szabását, ami fájó pont - lehet, hogy én voltam az ügyetlen"
    Sajnos tényleg nem lehet átállítani. HÁt igen, az elrontott PC-s irányítás.

    "- Sokszor túl sötét helyek - na itt is van általában kincs, csak találd meg"
    Ezt nem értem. Talán a monitor beállításán kéne változtatnod.

    "- A terep és a gyógygömbök alapján akár azt is gondolhatjuk, hogy a bemutatott diablo 3 gameplay videókat felhasználva a lehető legtöbb újítást beletették"
    A gyógygömbök tényleg megtalálhatóak mindkettőben. De ezt sem a Diablo találta fel, mert például a God of War és a Devil May Cry is használja (mégha más stílusúak is azok a játékok)

    "- A végén túl sok unique cucc esik a nyakunkba, melyek az utolsó kereskedőnél is tonnaszám fellelhetőek"
    Annyi pénzed úgy sincs, hogy a kereskedőnél minden jó cuccot megvegyél, szerintem jó, hogy lootként fel lehet szedni őket.

    "- A cuccok tulajdonságairól nincs segédlet. Azt mindenki tudja, hogy az armor és a block mit ad kb., az attackra rá lehet jönni, hogy a sima sebzést erősíti. A will a képességét, ez sem nagy meglepetés még. De hogy mi az a retribution, stagger, doom, warding, agility, chaos: vampire/fire/ice/... Ezekről a játék nem ad felvilágosítást, hogy mit hogy hova számol. Pl. a chaos tulajdonságok gondolom olyanok, mint a diablo2-ben az elemental sebzések, csak úgy hozzáadja a sebzéshez. De csak DPS-t tudunk nézni, oda érdekes módon nem számítja még bele ezek értékét."

    Főmenű --> Help topics -->minden részletesen leírva, vagy RTFM!

    "- Elronthatatlan küldetések"
    Hát hogyne tudnád elrontani. Ha meghalsz máris elrontottad.

    "- Straight forward - nem kell gondolkodni sem, mindig jó választ adsz, bármit választasz"
    Ez egy hack&slash, sosem akart komoly RPG lenni (és nem is volt sosem).

    "- Nincs negatív influence a segítőknek"
    Igaz.

    "- Nem lehet egyszerre mind a 4 segítőt használni, hiába van, de még csak át se lehet váltani, mint a ds2-ben, hogy most kicsit azzal vagy"
    Singleben tényleg nem lehet használni mind a négyet egyszerre. Nem lehet átváltani? Karakter menü --> Party --> menet közben váltasz a társak között. A saját karakteredet értelemszerűen nem lehet átváltani, furcsa is lenne, amikor a sztori, átvezetők hozzá vannak igazítva.

    "- A varázsló egyértelműen a leghasznosabb segítő, ám túlzottan későn csatlakozik, így az influence nem maximalizálható ki vele"
    Nekem például Anjali volt a leghasznosabb, nem a varázsló.

    "- 9 képesség, ami 20. szinten mind elérhető, ezért csak a sorrendet tudod megválasztani, hogy melyiket mikor tanulod meg, hiányzik a "szakosodás"
    A 9 alapképesség mind megszerezhető, de utána mindegyiket tovább kell fejleszteni, annak pedig csak töredékét tudod egy végigjátszás alatt kimaxolni.

    "- A képességek erősítése némely esetekben túl egyértelmű"
    Ezt nem értem.

    "- Bossok és minden erősebb ellenfél a kitérés (space+előre) paranccsal könnyen legyőzhető"
    A játék tényleg nem túl nehéz, de azért jó párszor meg lehet halni. Ügyesség kérdése.

    "- A játék 3/4 részénél esett le a jó tutorialoknak köszönhetően, hogy van öngyógyítás - itt megjegyzem ismét, hogy csak brutalon vittem"
    Khm-khm, talán nem ártana elolvasni a skillek leírását.

    A leírtakban tényleg van pár olyan dolog, ami negatívum, de sok dolog szerintem nem feltétlenül az.
  • 13.
    2011. 06. 29. 12:42
    lorddiablo: a cuccok tulajdonságai a Súgóban szépen le vannak írva. A többi stimmel.
  • 12.
    2011. 06. 29. 12:42
    loddiablo: a cuccok tulajdonságai a Súgóban szépen le vannak írva. A többi stimmel.
  • 11.
    2011. 06. 29. 11:25
    Aki esetleg gondolkodik a kipróbálásán, adok még néhány szempontot a negatívakhoz:

    - Ahogy korábban is említették: cső pályák, ha letérsz az útról, akkor biztos kincsesládá(k)ba botlasz.
    - A karakterek nem nevezhetőek át
    - Nincs az, hogy a karakter megmarad, viheted nehezebb szinten, keményebb ellenfelek ellen. Egyszerűen ha megölted az utolsó ellenfelet, akkor kidob a főmenübe és ennyi.
    - Nagyon rövid játékmenet
    - A brutal nehézség sem olyan "brutal"
    - Nem valami izgalmas történet
    - Van quest tracker, azaz az "R" gomb megnyomásával utat mutat, hogy a küldetéshez merre is menjünk
    - Nem tudtam megtalálni a billentyűparancsok személyre szabását, ami fájó pont - lehet, hogy én voltam az ügyetlen
    - Sokszor túl sötét helyek - na itt is van általában kincs, csak találd meg
    - A terep és a gyógygömbök alapján akár azt is gondolhatjuk, hogy a bemutatott diablo 3 gameplay videókat felhasználva a lehető legtöbb újítást beletették
    - A végén túl sok unique cucc esik a nyakunkba, melyek az utolsó kereskedőnél is tonnaszám fellelhetőek
    - A cuccok tulajdonságairól nincs segédlet. Azt mindenki tudja, hogy az armor és a block mit ad kb., az attackra rá lehet jönni, hogy a sima sebzést erősíti. A will a képességét, ez sem nagy meglepetés még. De hogy mi az a retribution, stagger, doom, warding, agility, chaos: vampire/fire/ice/... Ezekről a játék nem ad felvilágosítást, hogy mit hogy hova számol. Pl. a chaos tulajdonságok gondolom olyanok, mint a diablo2-ben az elemental sebzések, csak úgy hozzáadja a sebzéshez. De csak DPS-t tudunk nézni, oda érdekes módon nem számítja még bele ezek értékét.
    - Elronthatatlan küldetések
    - Straight forward - nem kell gondolkodni sem, mindig jó választ adsz, bármit választasz
    - Nincs negatív influence a segítőknek
    - Nem lehet egyszerre mind a 4 segítőt használni, hiába van, de még csak át se lehet váltani, mint a ds2-ben, hogy most kicsit azzal vagy
    - A varázsló egyértelműen a leghasznosabb segítő, ám túlzottan későn csatlakozik, így az influence nem maximalizálható ki vele
    - 9 képesség, ami 20. szinten mind elérhető, ezért csak a sorrendet tudod megválasztani, hogy melyiket mikor tanulod meg, hiányzik a "szakosodás"
    - A képességek erősítése némely esetekben túl egyértelmű
    - Bossok és minden erősebb ellenfél a kitérés (space+előre) paranccsal könnyen legyőzhető
    - A játék 3/4 részénél esett le a jó tutorialoknak köszönhetően, hogy van öngyógyítás - itt megjegyzem ismét, hogy csak brutalon vittem

    További jó játékot!

    Előre is bocsánat, ha valami nagy böszmeséget is beleírtam, amit a saját lámaságom eredményezett.
  • 10.
    2011. 06. 29. 10:01
    Gabor58, értékeléseknél sosem pontos átlagot számolunk, +/-5 %-ot még változtathatunk rajt. Egyszerűen azért, mert vannak játékok, amik például összességében jó, élvezetes programok, hiába nem olyan kidolgozottak az egyes elemeik (pl grafika, hang). És persze ez lehet fordítva is.
  • 9.
    2011. 06. 29. 09:33
    Azért a cső pályákat kifogásolni pont egy Dungeon Siege esetében kissé butaság. Emlékezetem szerint az első rész a valaha volt egyik leglineárisabb, legzártabb akció-RPG volt, de a második részben is csak néhány (általában mellékküldetéshez kapcsolódó) leágazás erejéig lehetett elkanyarodni a megszabott útról.

    Az ellenfélből potyogó "bogyók", nos, megint csak az előző két részt tudom felhozni: ott szinte végtelen mennyiségben álltak rendelkezésre gyógyitalok, így csak időről időre meg kellett nyomni egy H gombot, és a rászoruló karakterek már itták is az italt. Most komolyan ez az egy gombnyomás hiányzik? Lehet helyette kattintani a golyóra, ami kiesett.

    Cserébe kaptunk egy intenzívebb, blokkolásra, kitérésre is építő harcot, egy szerintem korrekt karakterfejlesztést (már amennyit a demóból láttam), meg kicsit erősebb RPG-részeket. Szerintem jól hangzik, jó eséllyel meg fogom venni egyszer. Degenerálódásról beszélni meg egy olyan játéknál, aminek első részét úgy tudtuk játszani haverral LANon, hogy ő csak követett engem, mással beszélt játék közben, a hőse meg gyakorlatilag automatikusan megcsinált mindent a beállított viselkedésnek megfelelően... nos, szerintem ahhoz képest még inkább fejlődés is tapasztalható.
  • 8.
    2011. 06. 29. 09:17
    Cső pályák, ellenfelekből kipotyogó "bogyók" ... úgy látszik ez a játékstílus is degenerálódik.
  • 7.
    2011. 06. 29. 09:06
    Azt nem értem, hogy ha a csillagos értékeléseknél 7 pontot adtatok, az összértékelésnél hogy jött ki 75% ?

    Szerintem úgy lenne helyes ha a részértékelések átlagából kijönne az összértékelés.
    Másrészt meg szerintem a hangzás és látvány simán lehetne 8, hisz ti is írtátok , hogy a grafika jó és a tájak is változatosak, meg a szinkronhangok rendben vannak, a háttérzenék meg jók. És persze így még ki is jönne az átlag 7.5.

    A másik dolog, amibe belekötnék az a 9-10 óra játékidő.
    Nekem valamivel több mint 14 óra volt a játék, bár igaz, hogy megcsináltam minden mellékküldetést , de akkor is én nem vagyok olyan fajta aki sokáig leáll nézni a tájat meg olvasgatni a történetet. Szóval szerintem a játékidő bőven 10 óra fölött van még ha nagyon sietünk is. Így inkább 12-13óra lenne a reális szerintem.
    A cikk többi részével nagyjából egyetértek.
  • 6.
    2011. 06. 29. 00:56
    Tetszett a játék, első részt szerettem, sokat toltam hálóban is, nagyon tetszett a fejlődés rendszere, minnél többet használtam egy adott képességet, az fejlődött, nem a talentek vagy leveluponkénti pontok határozták meg, hogy most mage vagy harcos leszek... noha DS3-ban ez nincs így, ettől függetlenül annyira nem rossz, viszont az irányítás valóban idegesítő, de ígértek hozzá javítást PC-re.

    összességében a 3 nem rossz játék, bár én még korainak érzem, hogy kiadták, pont az ilyen apró de annál bosszantóbb dolgok, mint ez az irányítás, mivan? pc-re nem voltak béta teszterek? a történet amúgy nem rossz, különösen örülök a sok rpg-s elemnek a hack&slash mellé, bár a játék újrajátszhatósági potenciálja nemtúl nagy.
  • 5.
    2011. 06. 29. 00:24
    Féltem, hogy egy ősrégi PC-s címet konzolra is ráeresztenek, és úgy érzem, félelmem nem volt alaptalan... A demo meggyőzött, hogy ez már nem ugyanaz, mint régen...
  • 4.
    2011. 06. 29. 00:03
    Öcsém, de jó hozzászólásokat olvasgatni...
  • 3.
    2011. 06. 28. 23:02
    Öcsém, nem kell mellre szívni, elgépelés volt.
  • 2.
    2011. 06. 28. 22:45
    Öcsém, mielőtt megírod a cikket legalább utánnajárnál az adatoknak. Már az első mondat hibás. Tovább nem is olvasom.
  • 1.
    2011. 06. 28. 22:08
    Számomra elég nagy csalódás lett. Az első két részt nagyon szeretem, de sajnos ez már csak a címében emlékeztet az elődökre.