Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Dungeon Hunter: Alliance

  • Dátum | 2012.04.29 08:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

A francia székhelyű Gameloft stúdió nem tartozik a videójáték piac legismertebb szereplői közé, pedig a különféle mobil platformokon programok tucatjait készítették el, köztük nem egy díjnyertes darabot is. Bár időnként foglalkoznak a nagy konzolokkal is, elsősorban a mobiltelefonokra készült alkotások (iOS, Android), illetve a különféle kézikonzolokra fejlesztett címek kapcsán merül fel a nevük. Ennek fényében nem meglepő, hogy a PlayStation Vitán is tiszteletét tette a cég, aminek eredménye a Dungeon Hunter: Alliance nevű hack&slash. A Dungeon Hunter széria eredetileg az iOS platformokon tündökölt, majd tavaly ellátogatott a PS3-ra is egy PSN-ről letölthető cím képében, cikkünk főszereplője pedig ez utóbbi program átirata. Az előzetes információkat, képeket és videókat látva nem mondhatnánk, hogy azonnal elvarázsolt bennünket a program, de mivel ez az első hack&slash Vitára, nagyon kíváncsiak voltunk rá, hogy mennyire muzsikál jól marokkonzolon. A játék stílusa nem igényel túl hosszú bemutatást, elég ha annyit mondunk, hogy egy Diablo-klónról van szó, azaz a hangsúly az ellenfelek minél nagyobb mennyiségben történő legyilkolásán, a loot gyűjtésén és karakterünk fejlesztésén van. Bár az imént a Blizzard klasszikusához hasonlítottuk a programot, igazából inkább az Obsidian által fejlesztett Dungeon Siege III-hoz kellett volna mérnünk azt, olyan hasonló a két program látványvilága, irányítása és játékmechanikája.



A játék elindítását követően rögtön megtapasztalhatjuk, hogy a kelleténél hosszabb töltési idő néhány Vitás programhoz hasonlóan a Gameloft alkotásában is felüti a fejét, ugyanis még a főmenübe sem tudunk belépni anélkül, hogy ne bámulnánk 20-30 másodpercig a töltőképernyőt. Ha türelmesen kivárjuk ezt az időt, akkor szemügyre vehetjük a Dungeon Hunter által nyújtott játékmódokat. Az egyjátékos mód mellett helyi (ad-hoc) és online kooperatív multi, illetve egy Pit of Trials nevű mód is helyet kapott a programban. Utóbbiban lényegében csak az a feladatunk, hogy a vég nélkül özönlő ellenfelekkel szemben minél tovább kitartsunk. Az egyjátékos szekcióban az első dolgunk a karakterünk kiválasztása lesz, itt kell döntenünk, hogy harcos, zsivány vagy mágus hőst indítunk-e. Ezekre felesleges túl sok szót vesztegetni, hiszen már milliószor látott karakterosztályokról van szó, úgyhogy csak gyorsan fussunk át rajtuk: a harcos lassú, viszont sok életerővel rendelkezik és nagyot tud ütni, a zsivány gyengébb, de gyors karakter, a mágust pedig még a szél is elfújja, viszont a varázslatai pusztítóak. Ha kiválasztottuk a számunkra szimpatikus figurát, akkor egy narrátor elmeséli nekünk a Dungeon Hunter történetét. Eszerint mi egy herceg bőrébe bújhatunk bele, aki feleségül akart venni egy gyönyörű hercegnőt, ám a hölgyemény az esküvő napján rejtélyes módon elhalálozott. Hősünk ebbe nem tudott beletörődni, ezért feketemágiával életre keltette őt. Ezzel a lépésével azonban rászabadította a gonoszt a világra, ráadásul szeretett kedvese köszönetképpen egy tőrt döfött a szívébe. Milyen szerencse, hogy mi vagyunk a kiválasztott, ezért egy idő után feltámadunk halálunkból, hogy megszabadítsuk a világot a gonosztól. Nos, abban talán egyetérthetünk, hogy nem a sztori miatt fogjuk szeretni ezt a játékot.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 2.
    2012. 04. 30. 10:16
    Szerintem a Gameloft egész jó játékokat adott ki iOS-re, az igazi nagy gond az, hogy ezek mind egytől egyig másolatok. Csodálkozom is, hogy hogy nem sértenek ezek törvényt. Gangstar - GTA; Dungeon Hunter - Diablo; Modern Combat - COD; Order&Chaos - WOW; Real Soccer - FIFA/PES; Six Guns - Red Dead Redemption; Star Front - Starcraft; Nova - Halo; Shadow Guardian - Tomb Raider. Nem egyet kipróbáltam és tényleg elég jó élményt nyújtanak, na meg nem is azt mondom, hogy ami sci-fi lövöldözős az csak Halo copy lehet, de ezek a játékok tényleg nagyon durván másolnak. Igazából csak a nevük más kábé. Ettől függetlenül sok jó játék volt köztük, leginkább azért mert az eredeti címek nem jöttek ki iPhone-ra. Pölö GTA is nagyon késve érkezett és a 3GS-emen már lagol is, szóval játszhatatlan. Ezért voltak jók a gémloft kopik
  • 1.
    2012. 04. 29. 20:38
    Csodálatos hogy a mobiljátékok legalját futószalagon szállító cégnek annyira jól megy a vitát is elkezdik fertőzni...
    De itt legalább vannak gombok így nem kell a képernyőt maszatolni.