Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Driveclub - Korán zár a klub

  • Dátum | 2014.10.22 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

A legnagyobb, játékokkal foglalkozó külföldi oldalak között hatalmas verseny van, így többek között arra is rá vannak kényszerülve, hogy a játékok megjelenésének napjára lehozzák a kritikát is. Ha ugyanis később teszik, már a kutya sem lesz rá kíváncsi. Ennek érdekében a legnagyobbak több nappal a hivatalos megjelenés előtt megkapják a kiadótól a tesztpéldányt. Az újságíró jobb esetben ezt a néhány napot ténylegesen a játékkal tölti, a rosszabb esetről pedig már ne is beszéljünk. Ez az idő leginkább arra elég, hogy esetleg az egyjátékos módban eljusson valameddig, és talán valahogy lőjön néhány kört multiplayerben. Ezért áll a legtöbb fővonalas külföldi teszt lényegében a történet kritizálásából, és az egyjátékos módban tapasztaltakból, kevésbé szól a többjátékos részről, és ezért kaphatott például a nem működő Battlefield 4 kifejezetten magas pontszámokat mindenfelé.

A külföldi (fővonalas) játéksajtó kifejezetten az autóversenyes címeket utálhatja a legjobban. Már akkor is komoly problémával küzdenek meg, amikor olyan félszimulátorokat kell tesztelni, mint a Gran Turismo vagy a Forza Motorsport, ha pedig olyan keményvonalas szimulátorokat, mint az iRacing vagy a Live for Speed, akkor teljes a katasztrófa. Ezekről ugyanis nagyon nehéz pár nap alatt kiforrott véleményt alkotni, ráadásul a nagy külföldi játékoldalak által alkalmazott, a videojátékokhoz az esetek többségében csak visszafogottan értő, ezeket az oldalakat pusztán karrierjük első lépcsőfokaként, dobbantóként használó "játékújságírók" nagyrészt messze nem annyira felkészültek, hogy az ilyen játékokról bármiféle hiteles kritikát adjanak ki kezeik közül.


Ahhoz ugyanis, hogy félszimulátor (vagy “simcade”), illetve szimulátor autós játékról átfogó és korrekt kritikát tudjon közölni valaki, nem csak a játékokban kell jártasnak lennie, hanem az autók területén is. Ez pedig komoly fejtörést okoz ezeknek a lapoknak a fentebb említett okok miatt. Éppen ezért vagy odaadják a teszt megírásának lehetőségét egy olyan valakinek, aki legalább a Forma 1-et nézi esetenként, és reménykednek egy tűrhető végeredményben, vagy megpróbálnak behívni egy külső szakértőt a cikk megírására, jellemzően az adott játék keményvonalas közösségéből. Más azonban a helyzet akkor, ha árkád autóversenyt kell tesztelni. Ilyenkor a jellemző gondolkodásmód az, hogy ahhoz úgyis mindenki ért. Ott úgyis csak a gázt kell nyomni. Azt tesztelheti bárki, aki éppen ráér, és tudja prezentálni a cikket a megjelenés napjára.

Ennek a folyamatnak a végeredményeként született meg a Driveclubról készült kritikák jelentős része. Ennek következtében olvashattunk olyanokat a legnagyobb külföldi lapoknál, miszerint a Driveclub azért nem érdemel magas pontszámot, mert nem nyitott világú, és ezért nem modern, mint például a Forza Horizon 2. Vagy hogy nincs benne tuning, és az milyen már? Érthető persze: egy autókhoz, autós játékokhoz nem, vagy kevéssé értő ember szemében autó = tuning, hiszen akkor gyorsabban megyek, ennek hiánya pedig komoly negatívumként kell szerepeljen bármilyen esetben. A helyzet azonban az, hogy a nyitott világ önmagában nem erény. Attól egy játék önmagában nem lesz automatikusan jobb, hogy nyitott világú, mint ahogy rosszabb sem. Mint ahogy például a tuning hiánya miatt sem válik rögtön rosszabbá, vagy a tuning meglététől egyértelműen, objektív mércével kimutatható módon jobbá valami.

Eleve komoly inkompetenciára enged következtetni a Forza Horizon 2-vel történő összehasonlítás, a két játék ugyanis legfeljebb annyiban hasonlít egymásra, hogy mindkettőben autók vannak és ugyanabban a hónapban jelentek meg. Ha már mindenképpen hasonlítgatni akarjuk valamihez, akkor egy másik, egyébként szintén Xbox-ekluzív játékhoz, a legendás Project Gotham Racinghez kellene, szellemiségét tekintve ugyanis ahhoz áll a legközelebb. És mivel ahhoz vélhetően már sosem készül újabb folytatás, így a Driveclub az, amit még talán egyfajta szellemi örökösként is felfoghatunk. Meg ugye eleve, egy kritikának nem a kritikus vágyálmairól kellene szólnia, és egy játékot nem annak fényében kell kritizálni, hogy a kritikus mégis milyen autós játékot képzelt el magának. Egy játékot annak megfelelően kell kritizálni, hogy annak tervezői mit akartak elérni vele, és az milyen minőségben sikerült nekik. És itt most ne legyenek félreértések: a Driveclub rendelkezik néhány nagyon súlyos hibával és hiányossággal. Ám ezek többnyire nem azok, amik miatt a külföldi sajtóban a “vártnál” kevesebb pontot kapott.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 11.
    2014. 10. 23. 09:31
    Lehet valóban inkompetencia a két újgenerációs konzolra megjelent autós játék összehasonlítása. Viszont vannak sokan akik pontosan a két autós játék által döntik el melyik konzolt válasszák. Személy szerint ismerek ilyen embereket... Egyértelműen a Forzát ajánlottam nekik, mint autós játékot viszont a PS4-et, mint konzolt. Ez az igazi segítség Mindenesetre 20 órányi játék után is idegenkedem a DriveClub irányításától. Pedig szeretném megkedvelni, de ez nálam valahogyan most nem megy. Lehet túlságosan beégett a Gran Turismo vagy túlságosan is eltalálták a Forza Horizon 2 irányítását vagy lehet velem van a gond?! - passz...
    A cikk viszont remek - éppen ezért lehet újra átgondolva nekilátok. (Anno Chocho Dragon Age-es cikke után is ugyanez történt és azóta is egyik kedvenc játékom - Hát van ilyen...)
  • 10.
    2014. 10. 23. 09:30
    A hozzászólásod alapján a te agyad pedig sokkal rondább.
  • 9.
    2014. 10. 22. 17:13
    Nem tudom eldönteni, hogy csak trollkodsz, vagy csak romlott kefír van az agyad helyén. Hmmm...
  • 8.
    2014. 10. 22. 16:30
    Az xbox one-os portja tuti jobb lesz
  • 7.
    2014. 10. 22. 13:41
    Sajnos az általad linkelt videó semmiről sem győzött meg, inkább eltántorított ettől a játéktól.
  • 6.
    2014. 10. 22. 13:30
    "jóval gyengébb minden szempontból".. Szép volt fanboyka, de légyszíves legközelebb tartsd meg magadnak, mert még valaki, aki választás előtt áll, elhiszi.
    Horizonban pl nem 50 autóval játszhatsz, nem csak az aszfalton mászkálhatsz, van időjárás, tuning stb...
    Az igazság az, hogy bár elég sok téren erősebb a PS4, autós játékokért nem vesz egyelőre senki, akinek nincs elégetni való pénze.
  • 5.
    2014. 10. 22. 12:56
    Szerintem szép ez, függetlenül ettől láttam már szebb játékot is ami alacsonyabb pontszámot kapott, kicsit könnyen adták azt a tizest. És ez a hangzásra is igaz. Ezeknek a pontszámoknak nem szabadna ennyire szubjektívnek lenniük, arra ott a játékélmény
  • 4.
    2014. 10. 22. 12:15
    áhh, egyenesen ocsmány. Nem is értem hogy adhatták így ki.... Szörnyű!
  • 3.
    2014. 10. 22. 10:08
    Jó poén. Tisztában vagy a ronda szó jelentésével? Agyam eldobom, hogy a mai játékosoknak milyen igényeik vannak. Még ha nem is a legcsúcsszuperebb grafikával rendelkezik a Driveclub, de jól mutat.

    @Ingen, az első oldalt olvasva szinte elmorzsoltam egy könnycseppet a szemem sarkában. Ilyen igazságot ritkán fogalmaznak meg a nagy külföldi magazinokról.
  • 2.
    2014. 10. 22. 09:54
    @XuChi
    Nemtom te mit neztel, de vagy kapcsold be a monitort, vagy menj el szemeszhez....
  • 1.
    2014. 10. 22. 09:17
    A képek alapján ez a játék RETTENETESEN RONDAAAAA!!!!!!