Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Dragonica - MMORPG és akciójáték oldalnézetben

  • Dátum | 2010.03.31 23:59
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

Volt egy játék a nyolcvanas-kilencvenes évek fordulóján, ami valószínűleg több olvasónk emlékezetében élénken él, akár a játékteremben elszórt pénzek, akár az otthon, billentyűzetpüföléssel töltött órák miatt. A címe Golden Axe volt, és az oldalra gördülős akciójátékok egyik jeles képviselőjeként vonult be a történelembe: hősünket irányítva, fix oldalnézetből kellett végigverekednünk magunkat a barbárok hordáin. És hogy miért hozom fel ezt a példát egy MMORPG-nél? Azért, mert nagyjából eddig kell visszamenni, ha a Dragonica ősét keressük: jelen cikk tárgya ugyanis egy sidescrolling akció-MMORPG. Tippelni sem merek, milyen tudatállapot kellett ennek a két, gyökeresen eltérő műfajnak a társításához, de amilyen szokatlan az elképzelés, annyira jól működik a gyakorlatban. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem a Dragonica volt az első ebben a műfajban (lásd: Maple Story), így a dícséret nem kizárólag őt illeti. Persze egy jó alapötlet még kevés, ha a megvalósítás hibádzik, itt azonban szerencsére nincsenek nagy gondok.

Vár egy újabb világ!
Vár egy újabb világ!

Nem árt tisztázni rögtön az elején, hogyan is lehet az oldalra gördülős akció és az MMORPG-k műfaját összeházasítani. A recept egyszerű: miközben a(z egyébként 3D-s) világot mindig ugyanabból a szögből látod, addig karaktered előrehaladása kizárólag jobbra-balra történhet, és az ellenfelek is ebben a síkban támadhatnak. Bár nem teljesen kétdimenziós a játéktér, hiszen lehet fel-le is mászkálni, azonban a csata elsődleges síkja mindig vízszintes marad, itt szállnak a lövedékek, és a repülő ellenfelek is ebben a síkban mozognak. Mindeközben a karakterek egy akciójátékba illően harcolnak, azaz akkor ütnek, amikor mi gombot nyomunk, és arrafelé, amerre épp néznek. Kombókat hajthatnak végre, a sorozatos támadásokért pedig bónusz tapasztalati pont szorzót is kaphatnak. Egy tipikus példa a tolvaj egyik képessége: felütjük az ellenfeleket a levegőbe, majd ha ügyesek vagyunk, felugrunk, és ott püföljük őket pár ütés erejéig. Egyszóval egy az egyben a Devil May Cry-stílusú bunyós játékokban érezhetjük magunkat, csak ezúttal fix oldalnézetből.

Egyszerű kezdetek

Induláskor egy meglehetősen egyszerű karakteralkotással szembesülünk: egy faj (ember) és négy kaszt áll rendelkezésre, amik meg sem próbálnak továbblépni a sablonokon. Harcos, tolvaj, mágus és íjász karaktereket alkothatunk, de a későbbiek során minden kaszt még további két osztályra ágazik szét, így a harcosból például gladiátor vagy lovag válhat. Még magasabb szinteken ezek is továbbfejlődnek, ekkor azonban már nincs elágazás: a lovagból paladin, a gladiátorból myrmidon (eredetileg egy rendkívül képzett görög harcos, Akhilleusz katonája) lesz. A figyelmesebbek viszont már most kiszúrhattak egy érdekességet: nincsen gyógyító karakter. A későbbiekben a varázshasználóból ugyan szerzetest, majd papot nevelhetünk, azonban a játék sokkal kevésbé épít a hagyományos tank'n'spank felállásra, mint az MMORPG-k többsége, azaz nem az a jellemző, hogy egy erősen páncélozott karakter megy elől, egy másik gyógyítja, a többiek meg osztják a sebzést, és reménykednek benne, hogy az ellenfél nem törődik velük, mert azzal van elfoglalva, hogy a tank épp az anyját emlegeti. Itt sokkal jobbak minden kaszt túlélési esélyei, köszönhetően a meglehetősen sűrűn használható gyógyitaloknak. A különbség így a kasztok között elsősorban a harci stílusban keresendő: míg a varázslónak kb. ugyanannyi ideig tart elintézni egy nagyobb tömeget, mint egy szóló lényt, addig egy orgyilkos inkább egy-egy ellenfelet tud az átlagnál sokkal gyorsabban likvidálni.
 



Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 10.
    2010. 04. 06. 13:13
    Leon121 , arra a részre reagáltam, ahol az van írva amit már korábban idéztem, hogy nincs gyógyító karakter... valóban nem mondtad hogy egyáltalán nincs.

    Elképzelhező ,hogy én értelmeztem félre valamelyest de abból, hogy szerzetest majd papot lehet nevelni nem egyértelmű hogy mégis van a játékba healer !

    Természetesen, örülök annak, h ilyen kiemelkedően látogatott fórumon is, mint az ipon lehet találni a játékról infót

    Köszi.

    ( szvsz. a játék igazán a lvl60 elérése után kezd el pörögni, ugyhogy kockák hajrá)
  • 9.
    2010. 04. 06. 11:34
    "A későbbiekben a varázshasználóból ugyan szerzetest, majd papot nevelhetünk"

    Nem azt írtam, hogy egyáltalán nincsen, csak azt, hogy sokkal kevésbé épít erre, mint a nagytöbbség, ahol már az első instát is kb. lehetetlen megoldani tank+healer páros nélkül.
  • 8.
    2010. 04. 06. 10:53
    Szvsz a mozgásos dolog csak kötözködés, főleg hogy benne van, hogy fel-le is lehet mozogni, de attól még 2D-s feeling megvan. A Golden Axe- pedig tényleg az ilyenek őse. (Az 1990-es, nem a pár éve megjelent)
  • 7.
    2010. 04. 06. 10:03
    Ez a cikk vagy nagyon hitvány fordítás, vagy aki írta még annyi fáradtságot se vett, hogy ha már nem probálta ki a játékot, legalább beszélt volna olyannal aki már probálta. Több sebbőr vérzik, nem túl informatív és igazán kevés köze van a valósághoz... bocsi...

    " recept egyszerű: miközben a(z egyébként 3D-s) világot mindig ugyanabból a szögből látod, addig karaktered előrehaladása kizárólag jobbra-balra történhet, és az ellenfelek is ebben a síkban támadhatnak. " - a világot több szögböl is nézheted (oldalnézeti szögekből), nem csak jobbra ballra lehet mozogni hanem fel le és átlosan is , az ellenfelek se csak 1 sikba támadnak ...
    Aki valaha játszott konzolon mászkálos jatekkal az kb vágja mirol beszélek, és felesleges a Golden Axe val példalozni kb semmi párhuzamot nem lehet vonni a 2 között ,kivéve hogy PC s játékok

    "A figyelmesebbek viszont már most kiszúrhattak egy érdekességet: nincsen gyógyító karakter. "
    -
    Itt érdemes megemliteni hogy a Mágus -> Priest főleg gyógyitó karakter!
    Nézzétek csak meg a skill buildet, féltucat healer skillje van .
    -
    A játékmenet előre haladtával szvsz. kizárolag csapatban éredemes haladni , mert ugy gyors a haladás. Előre megy egy jól páncélozott karakter a többiek segitik..

    Jó játékot


  • 6.
    2010. 04. 03. 08:46
    nekem ez a játék jutott róla eszembe:
    http://flyff.gpotato.com/
    jó pár évvel ezelött toltam 2-3 évet
    elég nehéz volt megunni s még most is van bizonyos hiányérzetem hogy nem tolom
  • 5.
    2010. 04. 01. 18:29
    értem okés
  • 4.
    2010. 04. 01. 15:38
    Benny: Tudtommal csak egy szerver van (legalábbis amíg teszteltem, egy volt). Amire te gondolsz - valószínűleg -, azok a "csatornák", amik között bármikor tudsz váltani, de legalábbis belépéskor. Az egyes mindig a legzsúfoltabb, mert általában oda megy mindenki, de ha sokan vannak, akkor kezdik feltölteni a kettes és hármas csatornákat is. Kicsit olyasmi ez, mint a Guild Wars district-jei, vagy más, zóna alapú játékok 1-es, 2-es stb. zónaváltozatai.

    Tehát ha a kettesben kezdted, attól máskor még léphetsz egyesbe, hármasba, akármelyikbe.
  • 3.
    2010. 04. 01. 14:56
    Toltam vele kb 1-2 órát. Nem rossz. Gyertek a 2. serverre. Bennyhun a nevem.
  • 2.
    2010. 04. 01. 11:17
    Jópofa. Este meglesem.
  • 1.
    2010. 04. 01. 05:31
    Volt nekem hozzá szerencsém, 2 napig bírtam ez az én hibám nem a játék-é.
    Van benne egy (számomra) jó dolog lehet gamepad-el játszani, bár annak is vannak hibái.
    Elég nehezek a bossok egyedül, tehát érdemes csapatot keresni/szervezni, egy próbát mindenképp megér (mert ingyenes).