Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Dragon Age: Origins – Awakening

  • Dátum | 2010.03.24 16:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Vannak fejlesztőstúdiók, melyek neve szinte eggyé vált bizonyos játékstílusokkal. A Valve és az id Software első osztályú FPS-eket készít, a Blizzard az RTS-ek mestere, míg a kanadai székhelyű Bioware a szerepjátékok terén tartozik már több mint egy évtizede a világ élvonalába. Olyan nagyszerű programokkal ajándékozta meg a játékos közösséget, mint a Jade Empire, a Knights of the Old Republic, a Mass Effect, illetve a sokak által az egyik legjobb RPG-nek tartott Baldur’s Gate, melyhez cikkünk témája bizonyos szempontból igencsak szorosan kapcsolódik. Elvégre az Awakening (illetve a magyar változatban Eszmélés) a 2009-es év végén megjelent, számos Év RPG-je díjat besöprő Dragon Age: Origins első teljes értékű kiegészítője. Az alapjátékot már a megjelenés előtt úgy reklámozták, hogy ez lesz a Baldur’s Gate szellemi örököse, így iszonyatos elvárásoknak kellett megfelelnie. Bár a Bioware nem tudta megugrani vele a saját maga által felállított lécet (ismerjük el, még mindig a BG az ász), ám kétségtelenül az elmúlt évek egyik (ha nem A) legjobb RPG-jét tisztelhettük benne. A mai trendnek megfelelően a megjelenést követően azonnal megkezdődött a kisebb DLC-k készítése, ám a Bioware ezek mellett egy nagyobb expanzión is dolgozott, mely folytatja az alapjáték történetét.

Ő is meg van elégedve a Bioware munkájával
Ő is meg van elégedve a Bioware munkájával

Isten hozta, Parancsnok!

Az Origins epikus végjátékát követően mindenki azt hitte, hogy a darkspawn-ok visszatakarodnak a földalatti alagutakba, és végre béke köszönt Ferelden népére. Ám az Archdemon legyőzése ellenére a szörnyetegek még mindig rettegésben tartották a vidéket, miközben egyre szervezettebbé és veszélyesebbé váltak. Sőt, feltűntek olyan példányok is, amelyek képesek voltak beszélni, és logikusan gondolkodni, még nagyobb fejtörést okozva ezáltal az embereknek. E rejtély megoldása, és a birodalom megmentése áll a sztori középpontjában, mely véleményem szerint sokkal jobban sikerült, mint az alapjáték fő történetszála. Nem mintha azzal olyan nagy probléma lett volna, ám a világra szabaduló, és azt elpusztítani kívánó gonosz témája nem tartozik a legeredetibb ötletek közé. Egy értelmes, kifinomult tervekkel rendelkező ellenfél legyőzése mindig sokkal izgalmasabb feladat, ezúttal pedig épp egy ilyennel akadunk össze. A fő történetszál mellett természetesen ezúttal is rengeteg mellékküldetés került be a játékba, melyek teljesítése során számos érdekes helyszínt járhatunk be (mint például az alapjátékban többször említett Blackmarsh és Amaranthine).

A darkspawn evolúció következő lépcsőfoka
A darkspawn evolúció következő lépcsőfoka


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 14.
    2010. 03. 26. 11:32
    dlc-ket alapból nem rakja be, van hozzá custom patch dragonagenexus-on, viszont az alap itemszettet akkor is megkapod és az ott van inventory-ban.
  • 13.
    2010. 03. 26. 06:08
    Most kezdtem el másik karimmal a kieget. De valami furcsaság mindig van az elején nekem
    Most a karimon lévő fegyvert és páncélzatot vette le... Puszta kézzel és "meztelenül" kellet kezdenem, egy parancsnok megszégyenítése

    És a legjobb benne, hogy az inventoryba se rakta be.. eltűnt.
  • 12.
    2010. 03. 25. 17:41
    Sentinel Armor Set és a Vigilance azért odver a rendszernek
  • 11.
    2010. 03. 25. 15:06
    gondolom valahogy azért maradt számukra ki ez a dolog, mivel vannak olyan helyzetek, hogy felse tudod áldozni magad, mert alistair/loghain mindenféleképpen feláldozza magát, teljesen mind1 mit válaszolsz és így a főhős életbenmarad.
  • 10.
    2010. 03. 25. 14:30
    Azért oda figyelhettek volna, legalább egy átvezetőre vagy valami, mert ez így enyhén szólva is illúzió romboló lett.

    De sebaj, bioware -nek elnézzük. Most az egyszer
  • 9.
    2010. 03. 25. 14:11
    Ja,ez igaz.Igazán nem is neked címezném hanem a készítőknek kellene, de olvastam a fórumon, hogy már rákérdeztek erre az ellentmondásra. Akkor azt válaszolták, hogy nem is jutott eszükbe akkor mikor készítették, később meg már nem volt lehetséges.
  • 8.
    2010. 03. 25. 13:00
    hát ez van, nem rajtam múlott
  • 7.
    2010. 03. 25. 11:57
    Az rendben van, hogy kifejették, de azért megoldhatták volna egy rövidebb bejátszással, hogy hiába dobtad fel a pacskert. Még nem végezted el a feladatod így hát megjelenik valaki vagy valami és feltámasztanak mondjuk Andraste hamvaival. Ennyivel megoldhatták volna és akkor nem kellene magyarázkodniuk.
  • 6.
    2010. 03. 25. 10:13
    de figyeltek,csak kevesen olvasták végig a kiegről szóló leírást.

    miszerint, ha új karit generálsz: egy orléz kamarás vagy, átveszed a parancsnokságot és megy tovább az élet.

    ha pedig régi karid importálod akkor lép életbe egy úgynevezett "canonical ending" eset, ami már kotort illetően is létezett és számos más játék esetében is. és bioware-es srácok ezt a dolgot ki is fejtették, miszerint nem áldoztad föl magad és akkor így már kerek a történet.
  • 5.
    2010. 03. 25. 09:00
    Ez érdekes amit írsz! Úgy látszik erre nem figyeltek!? Én is importáltam, de én a másik utat választottam szóval így rendben volt a dolog!
  • 4.
    2010. 03. 25. 01:35
    Nagyon jó kis kiegészítő! Bár a párbeszédeket én is hiányoltam. Na meg észre vettem egy apró dolgot amit nem tudom más észre vett-e, de nekem hagy némi rejtélyt

    Aki még nem vitte végig az ALAP játékot annak szpójler lehet, így ne olvasson tovább.

    Az Originsben lévő karim importáltam, s mivel ez az alap játék történetének folytatása lenne -szerintem- érdekesnek találtam, hogy még életben van. Úgyanis én az alap játék végén feláldoztam magam a csapatomért és meghaltam, még a temetést is végig néztem
    Ez most mi, én kimaradtam valamiből, vagy lemaradtam valamiről-- mert semmi bevezetés, hogy feltámadtam vagy valami. Csak úgy hopp élek virulok - Mass Effect 2 Shepard szavaival élve. Már jobban vagyok

    Ezt magyarázatot követel
  • 3.
    2010. 03. 25. 00:00
    Én is végigvittem már, és valóban nem okozott csalódást! Szerintem nagyon jól sikerült!
    Mondjuk az engem is zavart, hogy nem lehetett bármikor beszélni a társakkal! Szerintem jobb volt az a megoldás!A másik dolog pedig, hogy tényleg nagyon könnyű volt közepes (átlagos) fokozaton! A sima játék sokkal nagyobb kihívás volt! Mondjuk szerintem ott is az 1.2-es patch sokat könnyített!
    Amúgy csak ajánlani tudom mindenkinek!:
  • 2.
    2010. 03. 24. 19:54
    sok okos dolog bekerült a kiegbe
    Hail Bioware!
  • 1.
    2010. 03. 24. 16:32
    már játszom, online-shopban csak 29dodo, mocskosmód jó.