Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Dragon’s Dogma: Dark Arisen - A full extrás (?) sárkány

  • Dátum | 2016.01.15 08:01
  • Szerző | villanyi.gergo
  • Csoport | JÁTÉK

Az egyszerű ember, a kis ember is lehet hős. Hány legenda és történet foglalkozik olyanok felemelkedésével, kikről előtte azt se tudta a világ, hogy léteznek. Esetünkben olyan valakiről van szó, aki egy szál karddal szállt szembe egy hatalmas sárkánnyal. Bátorság vagy botorság, kérdezhetnénk jogosan, de a lényeg, hogy ezáltal halhatatlanná vált. Mégpedig szó szerint, ugyanis a Dragon’s Dogma világában az ilyenek azok (’arisen’ néven), akiken nem talált fogást a halál (oké ennek is megvan az oka, de nem spoilerezek). És ahogy régen, most is a sárkányokkal van a gond, pusztulás és káosz jár a nyomukban, szekták élednek fel, mindenféle rettenetek tucatjai bújnak elő a sötétségből, tehát remek alapot ad mindez, hogy rendet rakhassunk szerte a világban. 4 év kellett ahhoz, hogy PC-re is eljusson a Dragon’s Dogma. Mivel ez elég sok idő, a kiadó tett róla, hogy elegendő mennyiségű mézesmadzagot pakoljon a csomagba a játék mellé. Így történt, hogy minden előrendelői, exkluzív, vagy DLC-ként kiadott tartalmat (Dark Arisen) megkapunk ezzel a verzióval, az összes kosztümöt, páncélt, kiegészítőt is beleértve, vagyis tényleg az utolsó pixelig mindent. Lássuk megérte–e a várakozás, és hogy újoncként mit is ad a Dragon’s Dogma világa.


16 féle előre generált kinézet fajtából választhatunk, és pontos adatokat találunk a magasságról és a testsúlyról is, a külsőnk pedig lehet akár egy falusi kiskölyöké (majdnem hobbit), testépítő gladiátoré, nemes lovagé, útszéli banditáé, druidáé vagy akár egy öreg papé is, nagyjából (majdnem) minden benne van a játékban, még egy törpe jellegű harcost is beletettek a készítők. Női karaktereknél is hasonló a helyzet, de ott kislányt, idős javasasszonyt és elfet találunk a már említett kinézetek mellett. Úgy tűnik nagyon tenni akartak róla, hogy mindenki megtalálja azt, amire vágyik. Kivéve persze, ha az ember maga akarná beállítani a karaktere kinézetét. Legalábbis ezt hisszük elsőre, amikor is végigzavar a karakterkészítésen a program. Épp véglegesíteném ugyanis a kompromisszumokkal teli, elviselhetőnek érzett karakterem, amikor is egy ártatlan felirat jelenik meg a jóváhagyás mellett: esetleg személyre szabnám az egész karaktert? Hát, hogy a viharba ne tenném! Ezek után lehetünk óriások elf füllel, fura torz manó hanggal, rengeteg féle frizurával és arcszőrzettel, és még sorolhatnám. Ami külön érdekes, hogy a hajak univerzálisak, tehát aki mindig is dupla rövid copfos, rózsaszín hajú, kirúzsozott vasgyúróra vágyott, itt kiélheti magát, és még sok másban is. Az arcforma, a szemek színének kiválasztása (különböző is lehet!), végtagjaink vastagsága, férfias vagy nőies kiállásunk (!) beállítása után nincs is más hátra, mint tovább bütykölni hősünket a nagy kalandra. Összességében látszik, hogy sokat tettek a készítők azért, hogy minél személyesebb, saját szánk ízének megfelelő karaktert hozhassunk össze (nagyjából 40-50 opció van minden beállításnál), és ez szerintem amellett, hogy piros pontot érdemel, valahol alapvető dolog is egy szerepjátékban.


Egy kis bevezető után a játék belekezd a fő történeti szál felvezetésébe, és elkezdődik a nagy utazás, de átvezetőként még ki kell választanunk a kasztunkat (vocation), ami a klasszikus vonalat hozza. A nehézpáncélos, pajzsos, kétkezes fegyvert forgató harcos, a könnyebb fegyverzetű íjász/rogue és a varázshasználó közül kell eldöntenünk, melyik is illik legjobban hozzánk. Később pedig specializálódhatunk, egy kaszton belül, és két kaszt összegyúrásával is. Így lehet belőlünk sebzésre fókuszáló harcos (warrior) vagy varázshasználó (sorcerer). De a mágikus íjász (magick archer), az orvgyilkos (assassin) is elérhetővé válik 10. szinttől, így finomhangolni tudjuk azt is, milyen harcmodor áll hozzánk a legközelebb.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 11.
    2016. 01. 26. 12:36
    Süsüt nem gyaknám le, túl jó arc hozzá. Önvédelemből talán mégis.
  • 10.
    2016. 01. 24. 11:08
    Áh, Nekem azt tanították, hogy ne öljek sárkányt...
  • 9.
    2016. 01. 17. 17:01
    "találtam olyan küldetést is, ahol az NPC a háztetőn volt. Mert miért is ne. Mivel se mászva, se magasabbról leesve, átugrálva se tudtam elérni, másik küldetés felgöngyölítésébe kezdtem és sajnáltam, hogy nem íjászt indítottam… "
    Van levitáció varázslat a játékban
  • 8.
    2016. 01. 17. 02:08
    Nagyon emlékeztet a Vindictus-ra ....
  • 7.
    2016. 01. 16. 22:03
    Senkit ne zavarjon meg a kinézete, ettől még teljesen jó, ráadásul hiánypótlónak is mondanám PC-n, nagyon vártam, hogy kijöjjön.

    Igazi PS2-es japán RPG hangulatot adnak neki a zenéi.

    Ráadásul bitang sok tartalom van benne.

    És végre, helyén is kezelték az árát, 6-7000Ft között ez simán brutál jó vétel.

    Én mindenkinek kontrollerrel javasolnám az irányítást, azzal adja.
  • 6.
    2016. 01. 15. 17:49
    Meglehetősen alacsony pontszámot adtatok a leírtak tükrében, egy 10-est bátran lehet hozzáadni.
  • 5.
    2016. 01. 15. 15:03
    A pontszám fals, ps3-mon 80% közelében (79,5%) van az alapjáték gamerankings-on.

    A boss harcok nagyon jók benne.
  • 4.
    2016. 01. 15. 12:47
    A pontszám nem igazán, de az olvasottak annál inkább felkeltették az érdeklődésem!

    Lehet hamarosan felkerül a "megvásárolandó játékok" listájára
  • 3.
    2016. 01. 15. 09:40
    A páncélokat pedig lehet eddzeni sárkánytűzben, amik eléggé megdobják a stat-okat (remélem a cikkíró látott azért 1-2 sárkányt legalább a videókon amiből összeollózta ezt a cikket).
  • 2.
    2016. 01. 15. 09:33
    Anno PS3-ra a dark arisen az első játék kiegészítője - finomhangolása volt, pl. az alapjátékban nem lehetett felelőtlenül utazgatni sem, mert nem végtelen volt a teleport kő.

    PS3-mon az volt az egyik nagy lényege, hogy az általad feltápolt - nevelgetett követőket a többi player fel tudja bérelni online. Példul. Szerk.: tehát pont nem a cserélgetés a lényeg, hanem hogy valós társakat faragj belőlük.

    "Addig futunk, rohanunk, mászkálunk, és egy ponton túl unatkozunk (főleg, ha a visszaút 15-20 perces)."

    Ja, kéne a skyrim arcade csapkodás fast travelje az egymástól 500 méterre lévő pontokra, mi?
  • 1.
    2016. 01. 15. 09:09
    Játszottam vele háát
    2013 as játék ennek megfelelo a grafika kissé kopottas de egy vérbeli RPGst ez nem fogja zavarni
    A karaktergenerálás szép és nagyon részletes meg a motion capture részek jol neznek ki de a texturák nem tul részletesek
    Azon filozom hogy gamepaddal játszam e mert a szuk részeken nagyon sokat kell tekergetni de hál isten bármikor játék kozben is válthatsz billre
    Ne tévesszen meg senkit az elején a kardos pasi választhatsz kasztot
    kezdetben 3 féle de 9 lesz késobb
    A ruhákat nem akárki viselheti kaszthoz kotott és mivel 9 van belole a kereskedés is elég jol megoldott
    Állitolag 100 ora játékélmény van benne konzolosok ezt mondták