Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Don't Starve – Az éhező viadala

  • Dátum | 2013.05.28 10:01
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

A Don't Starve a játékkritikát írók rémálmának megtestesítője. Nem azért, mert rossz lenne, egyáltalán nem, ahhoz hozzáedződik az ember egy idő után. Sokkal inkább azért, mert végleges halál nehezíti megismerését, és a felfedezés öröme, mint elsődleges játékélmény gátolja meg alapos bemutatását.

Kezdjük talán ez utóbbival. A Don't Starve egy felülnézetes, 2D-s túlélés-szimulátor, amivel minél többet játszol, annál többet ismersz meg belőle. Újabb játékmechanikák, újabb kihívások, újabb lehetőségek várnak. Ezeknek az újdonságoknak a megismerése adja a játék legnagyobb élvezetét, éppen ezért ezek részletes bemutatása olyan lenne, mintha elárulnánk: Bruce Willis végig halott volt... Ezért a cikkben megpróbálok nagyon kevés élményt felfedni, és inkább csak felpiszkálni a Kedves Olvasók kíváncsiságát.



A játék elején minden különösebb háttértörténet nélkül egyszer csak felébredünk egy ismeretlen helyen, és egy idegen, misztikus alak tanácsát halljuk: „Keress ennivalót, mielőtt leszáll az éj!”. Mi ezután elindulunk, és keresünk: bogyókat bokrokról, répát földből, magvakat innen-onnan. Közben füvet szedünk, gallyakat, meg kis szikladarabokat, amikből kezdetleges baltát rakunk össze. Ezzel elkezdhetünk előre tervezve fát vágni, hisz éjszakára nem árt tüzet rakni valami szimpatikus helyen. A sötétben ugyanis szörnyek járnak, és ha nem intézünk valamiféle fényforrást, akkor bizony nem éljük meg a reggelt. Ha az első napot és éjszakát túléltük, akkor kezdhetünk komolyabb dolgokba, messzi felfedezőutakra menni, és egyre bonyolultabb dolgokat kikutatni és összerakni a mindenféle összeszedett anyagokból. A képernyő bal oldalán egy hasznos kis menü tartalmazza csoportokba szedve az elkészíthető tárgyakat, és a hozzájuk szükséges nyersanyagokat, mi pedig éjszaka a tábortűz mellett eltervezhetjük, legközelebb a térkép melyik részére akarunk indulni, mit akarunk aznap összeszedni, hogy éjszakára már vissza tudjunk érni a táborhely közelébe. Szükségünk lesz különféle szerszámokra, építményekre, és persze fegyverekre...

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 14.
    2014. 04. 06. 13:42
    Egy kis gameplay ideó a játékból
    Remek játék lett, tetszenek a karakterek, maga a grafika és a játékélmény is csúcsszuper és magával ragadó
  • 13.
    2013. 10. 11. 19:36
    Sziasztok!
    Hamarosan elindítom az első magyar Don't Starve oldalt.
    Saját tárhely és domain-el természetesen.
    Várjuk a leendő szerkesztők jelentkezését az alábbi Facebook oldalon üzenetben.

    https://www.facebook.com/pages/Dont-Starve-Hungary/166929450177811
  • 12.
    2013. 06. 21. 17:14
    Eleinte normálisan játszottam, aztán meguntam az újrakezdést 40-ik nap után.

    Lehet benne menteni amúgy, a dokumentumok mappában van egy Klei mappa, ott settingsben átírod a disablesteam-et true-ra, és akkor helyileg ment. Innentől már lehet backupolni. Viszont előbb utóbb rájössz, hogy felesleges, mert könnyen túl lehet élni. A méz a kulcs kb. 5 kaptárral, és befogott pillangók virággá ültetésével, atomsok mézet termelsz egy nyár alatt.

    Másik dolog, a bird cage. Ha télen monster meat-et adsz neki, tojást fog tojni. Ami meg kaja az új cave frissítéssel pedig a telet át lehet vészelni egy cave-ben, néhol vannak földalatti bázisok, ahol lehet termelni farmmal is. Hideg sincs sohasem.
  • 11.
    2013. 06. 13. 20:43
    "A karakterek és a környezet leginkább úgy néznek ki, mintha papírból kivágott rajzok lennének animálva, és ez nagyon is jól áll a játéknak."

    Nevezetesen ez a Tim Burton-féle grafika.
  • 10.
    2013. 05. 31. 14:11
    44. napon meghaltam, totál a saját hülyeségem miatt. A telet nem nehéz kihúzni nyulakon. Ami a leggázabb nekem az az amikor nem találok meg egy nyersanyagot, pl nem tudok bányászni követ a játék elején.
  • 9.
    2013. 05. 31. 12:39
    Tökéletes játék, a 31. napnál tartok éppen. A permanens halál szükségszerű egy játékban ahol éhen lehet halni. Ez úgy jó ahogy van.
  • 8.
    2013. 05. 29. 13:55
    Ritkán szólok le egy játékot a grafikája miatt, de ezt nem bírom megszokni, egyszerűen taszít a stílusa. Inkább visszatérek az FTL-hez meg a Dungeons of Dredmor-hoz.
  • 7.
    2013. 05. 28. 16:07
    Vártam már az értékelést, titkon reméltem, hogy E/1-ben, napló szerűen írjátok meg... de sebaj.
  • 6.
    2013. 05. 28. 15:55
    Van a játéknak vége, akkor lehet megérteni az egész történetét...egyébként az első néhány halál után elég jól lehet haladni és fejleszteni, de a 20-22. nap környékén jön a tél és arra erősen rá kell készülni. Kellenek ruhák, melegítőkő és ennivalót is kell felhalmozni, mert télen megáll az élet Van egyébként (azt hiszem) hivatalos plugin hozzá, halál esetén minden cuccod kihullik és a tábortüzednél éledsz újra. Ha egy erős szörny ölt meg akkor lehet rohangálni, mire mindent visszaszerzel...vannak érdekes lehetőségek a játékban, pl. a pókok és a 'disznók' utálják egymást és össze lehet ugrasztani őket
  • 5.
    2013. 05. 28. 13:28
    magerg

    Ha jól tudom, igen, van a játéknak egy történet módja.

    uristen

    Felülnézetes Minecraft? Azt azért nem!
  • 4.
    2013. 05. 28. 13:10
    Nekem egy felülnézetes Minecraft jut róla eszembe.
  • 3.
    2013. 05. 28. 12:50
    Ennek van rendes "befejezése", vagy olyan mint a Dwarf Fortress?
    (Előbb-utóbb valaki kipurcan: vagy a karakter/ek vagy a játékos - végkimerülésben.)
  • 2.
    2013. 05. 28. 11:18
    Egy ismerősnél játszottam vele, csak ajánlani tudom a játékot. Ezek a srácok csinálták a Shankeket meg a Mark of the Ninja-t, így a rajzolási stílus érthető.
  • 1.
    2013. 05. 28. 10:22
    "Egy idő után hajlamos kicsit unalomba fulladni, amikor már eléggé kiismertük a játékot, és szinte rutinszerűen tesszük a köreinket, és gyűjtögetjük a nyersanyagainkat."

    Ekkor kell elmenni vadászni a következőkre : Deerclops, Ent , SpiderQween, vagy csak simán a rozmárokra télen