Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

DNF fejlesztési napló: A végtelen történet

  • Dátum | 2011.05.14 16:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Duke Nukem Forever... Egy játék, mely az utóbbi évtizedben a vaporware szinonimájává vált. Idén tizennégy éve lesz, hogy fejlesztés alatt áll, ami nem csak hogy rekord, de valódi csoda is egyben. Mégis hogy lehet, hogy egy játék ennyi viszontagság után mégis a boltokba kerül, mi több, rajongók milliói várják érkezését a várhatóan kissé elavult koncepció ellenére is? Mi a titok? Nos, erre a kérdésre csak a játék adhat majd választ, ha végre tényleg megjelenik, erre pedig várhatóan jövő hónapban sor kerül. Mivel viszont egy ilyen volumenű esemény mellett nem mehetünk el szó nélkül, úgy döntöttünk, hogy végigrágjuk magunkat A Duke Nukem Forever véres verejtéktől bűzlő, dicsőnek semmiképpen sem mondható, ám dudáktól, idegenektől és akciótól duzzadó másfél évtizedén, csak hogy nyilvánvalóvá váljon, mekkora dologgal áll szemben a játékvilág. És most nem Duke bizonyára tekintélyes férfiasságára kell gondolni.

A kezdetek... (1997)


Bár a szőke akcióhős története meglehetősen régre nyúlik vissza, mi mégis inkább csak onnét kezdjünk, hogy a Duke Nukem 3D zajos sikert aratva folytatást követelt az Apogee alműhelyeként működő 3D Realmstől. 1996-ot írtunk, az évet, amikor az első teljesen 3D-s FPS, a Quake is a boltokba került, és ebben az időben bizony nem volt túl hálás dolog FPS-eket fejleszteni. Először is azért nem, mert az id volt a király, másodsorban pedig mert a műfaj egyelőre képtelennek tűnt a megújulásra. Az akkori rokonok még nem nőttek túl a már három éves "Doom klón" elnevezés sztereotip jelentésén, és bár Duke első térbeli inkarnációja sem hozott sok újat, ha játékmenetről beszélünk, egy dologban messze megelőzte a konkurenciát: ez volt a humor. A történet szerint a Földet mindenféle ronda idegen lény árasztotta el, akik azon túl, hogy el akarták lehetetleníteni az emberiséget, a nőinkre is szemet vetettek, feldühítve ezzel a Királyt, az ex-kommandós (mélyebb eredet sztorija nem nagyon van) Duke Nukemet. Duke egy hidrogénezett hajú macsó, akit a csajokon és a szexen kívül maximum a napi pia és buli érdekel, ám amikor valamelyik kedvelt szórakozása (esetünkben mindjárt kettő is) veszélybe kerül, megállíthatatlan gyilkológéppé változik. A játékélmény a klasszikus alapokra épült, azaz most is kulcsokat keresgéltünk és nem túl nehéz logikai feladványokat oldottunk meg pályáról pályára, de a fejlesztők szerencsére érezték, hogy ez így kevés, és a megjelenés előtt alig két hónappal úgy döntöttek, hogy teleszövik a programot poénos beszólásokkal és felnőtt tartalommal. Így került végül pornómozi, sztriptíztáncosok, és kismillió vicces szöveg a kész verzióba, mely adalékok rögtön klasszikussá avatták a technikailag egyébként eléggé elavult játékot. Mit ne mondjak, savanyú volt a szőlő az idnél, John Carmack utálta a játékot rendesen. Persze hiába hangoztatta, hogy "a motor rágógumival van összetákolva", ez senkit sem érdekelt, és vitték, mint a cukrot.

Az első hamis képek a játékból - a vízjelért elnézést...
Az első hamis képek a játékból - a vízjelért elnézést...

Lényeg a lényeg, a játék jól sikerült, a rajongók pedig követelték a folytatást. 1997. április 28-án megtörtént a hivatalos bejelentés: jön a Duke Nukem Forever! A játékot 98 közepére tervezték, ám mivel a Duke 3D Build nevű motorja igen elavult volt, George Broussard, a 3D Realms és a Duke franchise mindenható ura úgy döntött, fél millió dollárért megvásárolja a konkurens id Software csúcstechnológiát képviselő Quake 2 enginejét. Az üzlet bombajónak tűnt, hisz az id elsőként volt képes színes dinamikus fények prezentálására az új motorral, a fénytechnika pedig fontos szerepet játszott volna a Las Vegasban játszódó Duke Nukem Forever atmoszférájának megteremtésében. Bár az ár magas volt, Broussard és a másik 3D Realms atyaúristen, Scott Miller tele voltak pénzzel a Duke Nukem 3D eladásaiból, így megengedhették maguknak, hogy költekezzenek, mi több, a játék finanszírozását a saját zsebükre terhelték, visszaszerezve így a marketing és terjesztés jogát a GT Interactivetól, mely most már csak afféle névleges kiadó volt a nemzetközi ügyeket megkönnyítendő. Magyarán ha a játék siker lett volna, hatalmas összeget szakíthattak volna.

A PC Gamer 1997-es címlapja büszkén hirdette: Duke visszatér!
A PC Gamer 1997-es címlapja büszkén hirdette: Duke visszatér!

Sajnos azonban a feltételes mód nem véletlen. Bár a Duke Nukem Forever nyárra lett beígérve, és az első képkockákat már 97 szeptemberében leközölte a PC Gamer, a Quake 2 motort csak novemberben kapta kézhez a 3D Realms, az előzetes screenshotok pedig csupán a Quake 1 engine-nel összeollózott target renderek voltak. A sajtó persze mit sem tudott erről, mindenki örült Duke érkezésének, a stúdió pedig annak rendje és módja szerint nekiült a fejlesztésnek, hogy a 98-as E3 kiállításra már meggyőző demóval állhassanak ki. A megjelenés még mindig "98 közepe", a játék készülget, és úgy tűnik, hogy a 3D Realms a mennybe megy.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 57.
    2011. 05. 23. 08:23
    pl nézzétek meg a bfbc2őt, ami egy szutyok konzolport , és nézzetek meg egy ekte pc-s fps-t pl half-life bármeik része, és hasonlítgassátok össze a bugokat, hogy mi az ami konzolbol fakad és mi az ami nem....
  • 56.
    2011. 05. 21. 17:39
    Már bocs, de Falsenak totál igaza van. Nem a konzolokkal van probléma, hanem azzal, hogy a fejlesztők a konzolokról akarnak portolni. Amikor egy az egyben átveszik az irányítást (oda-vissza, tökmindegy), akkor már rettenet lesz az eredmény. A vita nem arról szólt, hogy a konzolok rosszak, hanem hogy ha a DNF konzolport lesz, akkor felejtsük el az irányíthatóságot.
  • 55.
    2011. 05. 21. 15:48
    False:
    Ezt visszafelé is el lehet mondani a platform, verekedős, vagy épp sportjátékokról.
  • 54.
    2011. 05. 19. 17:31
    False: pl.: Tom Clancy nevével eladott Endwar
  • 53.
    2011. 05. 19. 16:01
    az olyan fps vagy rts, ami konzolra is készül,csak szar lehet
  • 52.
    2011. 05. 17. 21:47
    Azért a játékidőben a mai játékokat sem szólnám le. Több a rövid játék, de legalább annyi hosszú is van. Az átlag tíz éve sem volt több 8 óránál.
  • 51.
    2011. 05. 17. 21:05
    Jah igen Serious Sam az istenkirály. Jaj de szeretem azt is. Bár abból is csak a Secound Encounter a jó, a 2. rész már túlspirázott. Agyatlan egy játék. De ISTENKIRÁLY. SAM I AM...
  • 50.
    2011. 05. 17. 20:57
    Sziasztok!

    Ehhez a cikkhez muszáj hozzászólnom.

    Mielőtt hozzákezdenék a storyhoz, leszögezném, hogy a két készítő csávó egy BALF*SZ. Tudniuk kéne, hogy egy játékot nem (csak) a grafika tesz eladhatóvá. Vannak emiatt sikeres játékok, mint pl a FarCry, vagy a CrySis, de szerintem ezek úgy sz*rok ahogy vannak. Én sokkal többre értékelem a történetet, a kidolgozottságot, a hangulatot. Persze nyilván a grafika is fontos, mert ha nagyon csúnya, akkor nem beszélhetünk játékélményről, de személy szerint úgy vélem egy ütős történethez elég egy (a kor szellemét tükröző) átlagos grafika. Pl: Chrome. Mai napig oltári nagy kedvenc és egymilliárdszor többre tartom, mint a klónját a Crysis-t. Az egy ötlettelen, story-tlan, gyenge utánzat, csilivili köntösben, zéro hangulattal.
    Az mondanám, hogy számomra 30% a grafika 70% a sztory. Persze az a legjobb, ha mind a kettő odateszi magát, (Max Payne játékok, Halo), de ez ritka. És ha a két dolog nem teljesülhet egyszerre, akkor számomra a történet fontosabb, mint a grafika.
    De pl anno a GTA 3 SA-sem volt ütős grafikailag, mégis imádtuk a hangulata miatt.

    Szóval, hogy csak a grafika miatt húzni a játékmegjelenést 14 évig, szerintem oltári nagy baromság.
    Hogy üzletileg mekkora melléfogás, az meg szerintem tankönyvi eset. 14 évig öltek pénzt valamibe, de egy forintot nem vettek ki belőle. Inkább dobtak volna ki 2-3 évente egy-egy DN-et, és szépen megszedték volna magukat. Biztos lettek volna jobb-rosszabb darabok, ahogy a Need For Speed sorozatban, de legalább nem untuk volna halálra magunkat, ők kerestek volna némi pénzt, és ha ellaposodik a sztory… mindig lehet újítani (Lásd az új Batman filmek).
    Páran írták, hogy 14 év várakozás után nem lehet megfelelni az elvárásoknak, és én úgy hiszem, hogy ez igaz lehet. Lehet hogy jó lesz, még szorakozunk is vele, röhögünk sokat, de akkor sem fog akkorát robbanni.

    Arról nem is beszélve, hogy le merem fogadni, hogy ismételten csak az van, hogy mire kijön, egy halál átlagos grafika lesz. Vagy még az sem. Hát ezért igazán megérte a 14 év basz*kodás. De tényleg…


    Nah és akkor a DNF, ahogy én megéltem:
    Anno 1998-ban mikor középsulis lettem, a nagy király a Doom2 shareware verzió volt, 4 pályával.
    Aztán valaki behozta a Duke Nukemet- és mindent vitt.
    Ment a lanparty, amikor csak volt rá lehetőség. Tudjátok Aréna… kispisztoly… stb.

    És persze vártuk, vártuk a folytatást, ami csak nem jött. Helyette kaptunk Half-Life-ot, Quake-et, és végül az Unreal Tournamentet. Ezen a játékon nőttünk fel, a mai napig fent figyel a gépemen. Ez a játék tett FPS fanná. És persze ezen tanultunk meg egérrel lőnni.
    De a DN csak nem akart jönni. Minden nyáron azzal búcsúztunk egymástól, hogy jövőre DNF, azt lóf*szt. Minden ősszel hetekig tárgyaltuk, hogy nincs DNF. Anyáztuk a fejlesztőket, és hol sírtunk, hol meg kínunkban röhögtünk.
    Ahogy telt-múlt az idő egyre jobban temettük.
    Közben 2002-ben egyetemre kerültem és hát jött a Chrome, a Halo, a Mechwarrior, Hitman-ek, a Bloodrayne2, a CnC sorozat kismillió darabja, de a Duknak nyoma sem volt.
    Már le is mondtunk róla, pedig ekkorra már volt Return to Castle Wolfenstein (még ha sz*r is volt), sőt kijött a Doom 3, a Prey, de lett Halo2 is (szintén sz*r), és még sorolhatnám.
    2007-ben (diplomaosztóra ajándékba) megjelent az a konditermes DNF demo, de ekkor már csak röhögtünk rajta, hogy tuti csak etetésnek dobták be. És lám igazunk lett.
    Már tényleg keresztet vetettünk rá, igazi legenda lett, egyszerre átok, és kegytárgy. Valami nagy… valami megfoghatatlan… valami tragikomikus.

    Aztán pár hónapja berobban a köztudatba, hogy Gearbox átvette a DNF projektet. Ezen meglepődtünk. FTF??? Még van DNF project???
    Aztán kezdtünk ismét hinni benne, hogy hát azért a Gearboxos gyerekek már csak nem basz*ak ki velünk. És lám, azért egy utolsó kokit ők is nyomtak a fejünkre, de legalább ízlésesen tálalták.
    A lényeg, hogy várjuk a DNF-et, nagy elvárásaink nincsenek, mert úgyis kevés lesz ahhoz képes, amilyennek lennie kellene.
    És természetesen, majd csak akkor hisszük el, hogy kiadják, ha már a HDD-n fog kerregni. Vagy talán még akkor is várunk vele egy hetet, hogy nem csak álmodjuk-e.

    15 éves korom óta várom ezt a játékot. Most 27 vagyok, de mire megjelenik 28 leszek. Talán ez lesz az utolsó játék amivel játszok. Aztán lehet hogy felnövök
  • 49.
    2011. 05. 17. 15:05
    Sileznio:

    A cikk csak a DNF-re koncentrál. A Preyt mellesleg szintén egy másik csapat, a Human Head fejezte be.
  • 48.
    2011. 05. 17. 15:03
    Silenzio:

    Pedig a "sok pénzt pumpáltak bele, hogy végtelenre nyújtsák a játékidőt" az ma már nagyon ráférne a játékokra (régen egy játékban több játékidő volt, mint ma egy év termésében összesen kb...)
    Hogy témánál maradjak Duke Nukem 3D: 3 epizód, 6, 11, 11 pályával, rengeteg titkos szobával, amik közül párat csak 4., 5. végigjátszás során találsz meg (és akkoriban még nem volt minden játékról 200 db "walkthrough" a neten), és a hangulata miatt végig is játszod ennyiszer
    Jól eltalált nehézségi szintek a nagyon könnyűtől az "ó b+, hát ilyen nincs" érzést keltőig... (közvetve tulajdonképpen ez is növeli a játékidőt, hogy ha többször, egyre nehezebb fokozaton nekiállsz. Ma már ritkán jut eszembe egy játékot "normal" után "hard"on is elkezdeni pl. (főleg amikor több játéknál egymás után azt tapasztalom, hogy szinte nincs is különbség...)
    Duke 3D-t bezzeg még manapság is előveszem néha, akkora játék

    Gondolom sokan vannak úgy, hogy "hát ugyanezt úgysem tudják mégegyszer produkálni a srácok", hát én azért adok nekik egy esélyt a Király kedvéért
  • 47.
    2011. 05. 17. 14:27
    Silenzio: az Unreal csapatos dologból sajnos sosem fogjuk megtudni mi igaz, megmarad városi legendának. Igazából _szvsz_ nem tűnik túl reálisnak a dolog, kétlem, hogy túl sok igazságtartalma lenne. De a Prey-ben van valami, megért volna egy kis kitérőt. Na ezért is jó, hogy van fórum és meg lehet beszélni a dolgokat

    (és ezért is jó, hogy vannak olyan emberek akik a témában posztolnak és nem teljesen más kérdésköröket feszegetnek bicskanyitogató stílusban)

    OFF: a konzol vs. PC témát ezennel lezártnak tekintem ebben a topikban, az itteni fórum szóljon a DNF-ről. Ha valakit nagyon érdekel versus, nyisson neki egye témát és sorolja az érveit, de itt törölve lesz minden üvöltözgetés abból a témakörből.
  • 46.
    2011. 05. 17. 01:45
    Elnézést: az előző hsz-ben fejlesztési időt akartam írni, nem játékidőt.
  • 45.
    2011. 05. 17. 01:43
    Nagyon jó a cikk. Kissé hiányos azonban. Nagyvonalúan mellőzi a Prey-t, pedig az valóban a Tech 4 motorral jött ki, és az egyik legkritikusabb évben, 2006-ban. Mi volt a szerepe? Miért erre fókuszáltak inkább? (9 éves fejlesztés után, mert a Prey sem siette el!!!)
    A másik. Elmaradt a pár éve nagy botrányt kavart fejlesztői blog, amely szerint a DNF az Unreal-csapat játszótere volt, és iszonyú sok pénzt pumpáltak bele az engine-eket tesztelendő, hogy végtelenné nyújtsák a játékidőt. Titkos szerződés, tettlegesség, halálos fenyegetés, minden volt. Ebből mi igaz?
  • 44.
    2011. 05. 17. 00:36
    Én 2006-ban untam meg a várakozást a folytatásra, asszem nem kap tőlem esélyt. Annyira azért nem volt nagy durranás, hogy 15 évet várjon a folytatásra az ember...
  • 43.
    2011. 05. 17. 00:20
    "Amúgy meg nem a konzolok miatt vannak lebutítva a játékok ..."

    De pontosan amiatt, mert van kemény hat gombod amiből gazdálkodhatsz, így a UI minél egyszerűbb kell hogy legyen, az meg nem egyszer egyenesen azt jelenti, hogy maga a játékmenet is butul részben emiatt (feleletválasztós lista helyett kapsz jó/rossz/vicces körcikkes válaszlehetőséget stb.). Oblivionnál a guta kerülgetett hogy PC-n tab gombbal kell _mindent_ intézni, nem tudom a karakterképernyőt megnyitni "C" gombbal, a térképet "M" gombbal, a Questeket mondjuk J (mint Journal, annak is nevezi) gombbal, satöbbi. Skyrim is ilyen lesz akkor messze kerülöm!

    Másrészt míg régebben a konzoloknak sokkal jobb volt a grafikája - ezért is van PS2-m -, ez mára már nem igaz! Vadul fejlődnek a grafikus kártyák, és ez automatice azt is jelenti, hogy szarabb grafikát kapsz PC-re, hogy konzolon is menjen egy játék! Nem hiába fut még mindig max grafikán az összes játék ami a gépemre felkerült a több mint 1 éve potom 30 ezerért vett Radeon HD4850-es videókártyámon!

    Ezek miatt nem veszek évek óta konzolport játékot, és remélem hogy a DNF sem lesz sima konzolport, aminek a PC verziója annyiban különbözik a konzoltól hogy kapott egy key remap-ot, mert azokból már elegem van!

    Másrészt én nem vitatkozok, mert amit tudok azt tudok és nem egyéni vélemény, én csakis annyit akartam hozzátenni a témához, hogy REMÉLEM a DNF nem lesz ilyen - meg annyit amennyit a magadfajták kikényszerítenek az emberből azzal hogy ragozzák a témát!
  • 42.
    2011. 05. 16. 23:46
    Ezazz! Ha van egy topic amiben sok a komment tuti hogy konzol vs. pc trollkodás a vége! Fakk Yeah! Ne akarja már senki megváltani a világot, midig lesznek olyanok akiknek a konzol tetszik jobban, mint ahogy olyanok is lesznek akiknek a Pc az über. No meg olyanok is lesznek mint én, akik például már a falnak mennek ettől a sok konzol vs. Pc-től. Amúgy meg nem a konzolok miatt vannak lebutítva a játékok hanem az emberek általános IQ hányadosának esése miatt. Ugyan ezt az állításomat nem tudom szociológiai adatokkal alátámasztani, de annyi szent hogy sokkal több a szerencsétlen hülye az utcán mint akár tíz éve. Arról meg nem is beszélek hogy mennyivel több mint 20 éve. És mivel már nem egy kis számú de értelmes csoport játszik, hanem egy borzasztóan nagy létszámú ám annál vegyesebb. És hát ugye az átlagnak készítenek játékot, mert a vérpistike nem fog nekiállni 20-adszor is ugyanannak a feladatnak, csak simán rámondja hogy ez egy szar.

    Hogy a cikkhez is hozzászóljak, remélem nagyobb lesz a DNF lángja mint a füstje...
  • 41.
    2011. 05. 16. 23:34
    Úgy rendesen t@kön kellett volna rúgni Broussard-ot, hogy így elhúzta az egészet. Ha 2001-ben kiadják tuti siker lett volna, ám tartok tőle, hogy a mostani trendeknek megfelelően 'kurv@ jól néz ki, de sz@rt sem ér' típusú játékot készítettek belőle (mint pl. CODBO, Crysis2, és társaik). Aztán remélem pozitívan csalódom
  • 40.
    2011. 05. 16. 23:04
    Tehát belátod hogy az irányítás pontatlanabb, a grafika szarabb.

    Innentől mi nyújtja a sokkal jobb élményt? Az hogy hüvelykujjal nyomogatod, vagy TV-n nézed vagy mi?

    Komolyan nem kötekedni akarok, csak nem értem!

    (EDIT: PS2 tulaj)
  • 39.
    2011. 05. 16. 22:54
    False:
    Le lehet szállni a témáról. Menj sírni anyucinak meg apucinak hogy vegyenek neked konzolt és utána nem fogsz itt nyavalyogni. Konzolon játszani jobb,ennyi a történet röviden. Nem az irányítás jobb vagy a grafika.. az élmény ami sokkal jobb. Nőlj már fel...
  • 38.
    2011. 05. 16. 19:48
    False:

    Te akkor voltál úriember, amikor én matematikus -- soha. Egyébként pedig ha így gondolod, nem értem miért nem tartod meg a véleményed magadnak. 10 éve még vicces volt ez a "fúúj konzol" trolkodás, de mára elfáradt. A játékosok 99%-a belátta, hogy mindegy a platform ha a játék jó. Te nem. Köszönjük, de ebből nem kérünk. És igen, ezt veheted figyelmeztetésnek.
  • 37.
    2011. 05. 16. 19:11
    False, elárulom, hogy már 10 éve is el voltak terjedve a konzolok, mégis fejlődtek a játékok. A PS2-ből is százakárhány milliót adtak el, csak akkor még nem tevődött át a hangsúly azokra a játékfejlesztést illetően.
  • 36.
    2011. 05. 16. 18:55
    @False:

    grafikailag egy helyben állunk régóta, az igaz, de hallottál a Portalról?
  • 35.
    2011. 05. 16. 17:50
    chocho : mióta konzolokra is vannak fpsek azóta nemhogy nem fejlődik a stílus, de stagnál és visszafelé halad /egyébként ez mindre igaz, mióta vannak foskonzolok elterjedve/ tényekkel cáfold meg ne személyeskedj /most én is írhatnám hogy te paraszt, de nem teszem mert úriember vagyok/
  • 34.
    2011. 05. 16. 17:42
    False:

    Hát nem tudom, téged speciel nem hiszem, hogy tovább lehetne butítani...
  • 33.
    2011. 05. 16. 16:52
    http://hrp.duke4.net/download.php

    Szerintem még ez is kenterbe fogja verni az új DN játékot .
  • 32.
    2011. 05. 16. 16:38
    ez egy szar lesz, azt is megmondom miért, mert kiadjak a gyökér konzolosoknak is, ezzel alapjaiban meggyalázva az fps műfaját, mert le kell butítani mindent a szintükre
  • 31.
    2011. 05. 16. 12:48
    Ezt is megértük
    Gyurkov, a régi dukeot lelkes amatőrök át portolták valami 3d-s motorra, és megoldották hogy win alatt is megy. Én személy szerint azóta már felnőttem és már nem is játszok, de ezért az egyért szerintem kivételt teszek

    Üdv
  • 30.
    2011. 05. 16. 10:44
    Hihetetlen hogy végül kiadják évek óta azzal piszkának hogy lassan fejlesztem a programjaimat, de ideig lehetett mondani hogy nézd a DNF-et és ők még fizetést is kapnak nem pedig hobbifejlesztők.

    Azért vicces ez az állandó motorcsere, de én is jártam hasonló cipőben a saját alkalmazásaimban, hogy még eszt megvárom és beleépítem, na akkor még a következőt is... és pillanatok alatt egy ördögi körben van az ember.

    De én magamnak fejlesztek hobbiból nekik viszont erre nincs mentség, egy biztos: ha valaki csinál egy játékot vagy filmet a DNF készítéséről az nagyobb szenzáció lesz mint maga a játék (ha kiadják egyáltalán )

    Lehet tudni hogy végül milyen motorral érkezik a játék?

    A grafikai színvonal is kérdéses, legalábbis én nem nagyon láttam képeket a most kiadásra kerülő változatból. Remélem meg lesz a retró hangulat, és itt talán a grafika sem annyira életbevágó. De retró ide vagy oda azért remélem nem a Wolfenstein 3D motorját vették meg.

    U.I. Várom már a hivatalos bejelentést hogy 6 hetet de inkább egy hónapot csúszik a játék mert átérnek a cryengine 3-ra (crysis 2 motor)
  • 29.
    2011. 05. 16. 08:23
    Még kis gamer voltam amikor a Duke 3D pörgött a Pentium 1-es "szuperkonfigomon", most meg már nagy gamer lettem.
    Azóta mennyi géppel, konzollal volt dolgom, de a Forever csak nem akart megjelenni. Türelem tornaterem, talán végre megjelenik a game, ohh yyeah! Csak egy dolognak örülnék igazán, ha valamilyen csoda folytán a régi, öreg "3D-s" motorra is ráhúznák a játékot... így visszamennénk az időben.
  • 28.
    2011. 05. 16. 04:55
    csiby szerintem pont emiatt lesz sikeres, mert a mai igények igen alacsonyak azoknak akik anno szívesen játszottak. Ha hozza azt a szintet ami 3 cod játék ideje, egy hl interaktivitása abból az időkből és grafikával, akkor még a mai alacsony igényű gémerek is kapnak valami mást, egy hiánypótlót ami lehet változtatásra kényszeríti a mai modellt.
    Szerintem rettegnek a kiadók egy jó kis retró pofontól.
    Ami videókat láttam, ez egy tökéletes kikapcsolódás lesz számomra, már csak egy szavatos szivatós multi kéne bele és epic winning.
    Broussard meg valóban ott baszta el, hogy nem hajolt be a kiadóknak, de részemről ez inkább egy szimpatikus példa, még, ha így is járt.

  • 27.
    2011. 05. 15. 23:48
    Csiby, szerintem nem is akarják megváltani vele az FPS ipart. De ha az történik, amit mondasz, tehát megveszik azok, akik eddig is várták, azzal már szerintem tökéletesen elégedettek lesznek a fejlesztők, mert az milliós eladásokat fog jelenteni.
  • 26.
    2011. 05. 15. 23:25
    Ezt a játékot akkor kellett volna kiadni amikor unreal enginere váltottak akkor nagy szám lett volna már a megváltozott igények mellett labdába sem fog rúgni. Megveszik azok akik eddig is várták, mint a messiást de nem ez fogja megváltani az fps játék ipart. Egyébként ha ennyire idióta volt Broussard, hogy mindig enginet váltott hát akkor lazán bele kezdhetett volna egy saját engine fejlesztésbe jobban járt volna.
  • 25.
    2011. 05. 15. 21:36
    Jó a cikknek a címe Nem láttam még DNFnek rövidítve a játékot, de majdnem találó. Egyes autós játékokban használják a DNF rövidítést (Did not finish), magyarul nem ért célba Hát elég sokáig úgy is nézett, hogy ez lesz a sorsa
  • 24.
    2011. 05. 15. 21:21
    Az utolsó halasztásos videóban amúgy figyeltétek h évszám nincs? Nem ironikus kicsit?

    Lehet kijön júniusba, csak kérdés, melyik évben
  • 23.
    2011. 05. 15. 21:03
    Tudtommal a Black Mesa projektet egy nem hivatalos, nonprofit társulat fejleszti.. uh. nincs is mit várni tőlük.
  • 22.
    2011. 05. 15. 18:23
    @lackoo1111:

    Ami hivatalosan már csak simán Black Mesa és ami egyszerűen soha nem jön ki.
  • 21.
    2011. 05. 15. 17:14
    Ha már Half-Life , akkor Black Mesa Source .
  • 20.
    2011. 05. 15. 15:15
    A be nem váltott ígéreteket a javítások sem orvosolják sajnos.
    A helyzet az, hogy igazán kiemelkedő játék akkor lett volna belőle, ha két évvel hamarabb megjelenik, és legalább azt tudja, mint Oblivion Lost 2.0-val. Bár a Half-Life 2 után azok a mozgás, de főleg arcanimációk, hááát...
  • 19.
    2011. 05. 15. 14:36
    Phantomstranger:

    Azért a Stalker a javítások után Veteranon minden, csak nem buta játék.
  • 18.
    2011. 05. 15. 14:32
    Ha retró tombolás kell akkor Komoly Samunál jobbat nem találsz (még). Remélem jó lesz ez is. Egy kis agyzsibbasztó erőszakbomba a frusztráltabb percekre .
  • 17.
    2011. 05. 15. 12:55
    Phantomstranger

    "A rekorder késők közül a Half-Life 2 felelt meg leginkább az eredeti terveknek, de az MI itt is elég buta volt, rengeteg pályarészt vágtak ki, borzasztó rövid lett, és még két kiegészítő epizód után sincs megnyugtatóan lezárva a történet, a harmadik pedig már szintén öt éve készül. Egy 4 órás DLC-hez képest ez rengeteg."


    Éppen ezért a nem kicsi késésért nöttek az elvárásaim:
    - új next-gen montor,
    - teljes hosszúságú játék
    - a régi köntösben 1-2 újítással



  • 16.
    2011. 05. 15. 12:31
    Mindig is úgy képzeltem, hogy az évben fog megjelenni, amikor befejezem az egyetemet. Még bőven általános iskolás voltam, amikor elkezdték a fejlesztést. Hát, nem sokkal jönnek előbb. A játék szerintem közel sem lesz akkora durranás, mint lehetett volna. Az emberek ma már tényleg mást várnak el, és a mai játékosgeneráció gerincét is olyanok adják, akik már azt sem tudják mi az a Duke Nukem.

    A Stalker pedig egyáltalán nem lett rossz játék, de tényleg sokat kivágtak belőle. aminek egy részét persze megkaptuk az Oblivion lost moddal és a Clear Sky-jal, de ez még így is kevés.
    A mellékküldetések monotonak lettek, a pályarészek közötti töltögetés lassú, a fegyverek fejleszthetősége szegényes, a távolságok gyalogosan túl nagyok, a pénzszerzés túl egyszerű, nincs mire költeni, a grafika avíttas, a karakter animációk bugyuták, a fizika jóformán alig van, a mesterséges intelligencia kétségbeejtő.

    A rekorder késők közül a Half-Life 2 felelt meg leginkább az eredeti terveknek, de az MI itt is elég buta volt, rengeteg pályarészt vágtak ki, borzasztó rövid lett, és még két kiegészítő epizód után sincs megnyugtatóan lezárva a történet, a harmadik pedig már szintén öt éve készül. Egy 4 órás DLC-hez képest ez rengeteg.
  • 15.
    2011. 05. 15. 12:08
    A Crytek engine-rol mikor lesz iras?
  • 14.
    2011. 05. 15. 12:02
    exec79:

    Szerintem nem ugyanazzal a Stalkerrel játszottunk. Nem volt az csalódás, csak épp megváltozott a koncepció a bejelentés óta.

    tomchee:

    Forradalmat én se várok, de egy kellemes retró ámokfutás igazán jól esne a magukat túlságosan komolyan vevő FPS-ek (pl.: Crysis 2) után.
  • 13.
    2011. 05. 15. 12:00
    Nekem kimaradt a Duke Nukem elvégre még alig voltam a világon Azért kiváncsi vagyok erre, de valahogy mégis jobban örülnék Mr. Freeman újabb kalandjának, de majd eljön annak is az ideje.
  • 12.
    2011. 05. 15. 04:30
    szerény véleményem szerint már csak össze csapnak valamit, hogy ugyan legyen már DNF 14 év után de az is annyi lesz, hogy végig játszod és jöhet az uninstal... Persze ne legyen igazam
    Ha soha nem készítették volna el akkor lett volna igazi legenda...

    (lett volna hű a nevéhez... )
  • 11.
    2011. 05. 14. 22:39
    De Dr. Freeman-el még ma is játszok néha... Isten játék a Half Life2. Mostmár csak az ep3-at várom (vagy HL3-at)
  • 10.
    2011. 05. 14. 21:56
    Majd azon fogok röhögni , ha teljes játék mellékletként fogják adni a dobozos verzíót a PC Guru vagy a GameStar mellé még ez év decemberében .
  • 9.
    2011. 05. 14. 21:45
    jajj a stalker is micsoda csalodas lett mire megjelent... fele se lett benne mint amit igertek ami lett azis szar kiveve a grafikat.
  • 8.
    2011. 05. 14. 21:44
    14 ev varakozas utan nincs az a jatek ami megfelelne az elvarasoknak...
  • 7.
    2011. 05. 14. 21:40
    Az biztos, hogy Duke ezzel a megjelenéssel simán a dobogóra állt a földkerekség leglassabban elkészített játékai közt. Az aranyérem elkelt, és szerintem nem lesz több versenytárs, mert ez elképesztő pénzpazarlás volt... a stalkerek és Mr. Freeman még pályakezdők ehhez képest...
  • 6.
    2011. 05. 14. 21:33
    Ennyi várakoztatás és igérgetés után nehogy pofára esés legyen a vége .
  • 5.
    2011. 05. 14. 21:33
    Bakker azt a Duke-ot amit a 2001 E3 trailerben csináltak, azt kellett volna még kiadni, annó az mindent vitt volna, szerintem mind grafikailag, mind játékmenet ügyileg mérföldekre verte volna az akkori FPS-eket! Remélem ez az új is meghozza a beígért forradalmat!
  • 4.
    2011. 05. 14. 21:09
    Hehe, grat a cikkért. A Duke 3D-vel játszottam anno, nagy poén volt.
  • 3.
    2011. 05. 14. 19:55
    A minap véletlenül felfedeztem, hogy ha a "when its done" ra rákeresünk google-val, akkor az első találat a DukeNukem Forever Official Homepage Na csak ennyit csúszott...
  • 2.
    2011. 05. 14. 19:44
    Sajnos nem volt szerencsém az elsőhöz, nagyjából tudtam, hogy régóta halasztgatják, de hogy ennyire durván szo*atták a népet azt nem.
    Nem semmi sztori, kíváncsi vagyok csúsztatják-e még
  • 1.
    2011. 05. 14. 19:43
    Majd ha tényleg megérkezik juniusba akkor valóban elhiszem. Én is vártam pár éven keresztül és a legutolsó játékmenetes videóig mármár le is tettem róla de az valami döbbenetesen hangulatosra sikeredett. Persze már nem lesz olyan a játék mintha 10 éve jelent volna meg de azért még várós.