Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

DmC: Devil May Cry - Régi ismerős, új köntösben

  • Dátum | 2013.01.23 07:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Megreformálni egy több mint 10 éves múltra visszatekintő, komoly rajongótáborral rendelkező videójáték sorozatot kemény dió. Erre valószínűleg a japán óriáskiadó, a Capcom is hamar rájött, miután bejelentette, hogy újraindítja a nagysikerű Devil May Cry szériát. Azt a sorozatot, amely tulajdonképpen maga teremtette meg a „stílusos akciójáték” műfaját, és aminek tagjai a félresikerült második részt leszámítva kritikai és üzleti sikernek bizonyultak. Bár a negyedik rész több millió példányszámban kelt el, a Capcom valószínűleg úgy érezte, hogy egy alapos vérfrissítés után még nagyobb eladásokat produkálna a széria. Ezért megkeresték a nyugati fejlesztők között már bizonyított Ninja Theory csapatát, és leszerződtették őket a reboot elkészítésére. Ők nem bíztak semmit a véletlenre, alaposan átformálták az ikonikus főhős, Dante figuráját, kicsit megbolygatták a DMC univerzumát és kiadták az első videójukat a játékról. Az említett animáció hihetetlenül negatív visszhangra talált az elkötelezett rajongók részéről, akik ezeket a változásokat a sorozat arculcsapásaként élték meg. A legtöbben az újjászületett Dante karakterét nehezményezték, viszont voltak olyanok is, akik inkább az egyszerűbbnek tűnő harcrendszer miatt fejezték ki nemtetszésüket. Aztán ahogy az lenni szokott, a hangoskodók nagy része elcsendesedett, és átadták helyüket a bizakodóknak, akik úgy látták, hogy a változtatások ellenére bizony még jó játék is kerekedhet a DmC-ből.  A nagy kérdés, hogy melyik tábornak volt igaza.

Íme, az új Dante
Íme, az új Dante

Mielőtt megpróbálnék választ találni erre, pár mondatban szeretném tisztázni, hogy véleményem szerint mi adja a sava-borsát ennek a szériának, miért ez a széria az egyik legjobb a műfajában. Hiszen léteznek más hack&slash akciójátékok is, gondoljunk csak a God of War, vagy épp a Dynasty Warrior sorozatra, miért a Devil May Cry-t tartják mégis sokan a legtöbbre? Ennek oka elsősorban a kifinomult harcrendszerben keresendő, melyben nem csak az a cél, hogy az előttünk lévő ellenfeleket minél gyorsabban eltegyük láb alól. Sokkal fontosabb, hogy mindezt a lehető leglátványosabb, legstílusosabb formában tegyük. Külön játékelemet találtak ki ehhez, ugyanis minél változatosabban és ügyesebben harcoltunk, annál magasabb szintet ért el az úgynevezett stílusmérő és több pontot zsebelhettünk be a pályák végén. Megtehettük persze, hogy csak egy-két támadási formát használtunk, ám ezzel nem érhettünk el sok mindent, a legmagasabb értékeléshez változatosan és ügyesen kellett játszanunk, kihasználva a harcrendszer minden elemét. Ezen a téren a DMC3 volt a király, ami a tökélyre fejlesztette ezt a fajta játékmenetet (a negyedik rész, bár jól sikerült, visszalépés volt elődjéhez képest). A széria egy másik fontos jellemzője a nagyfokú kihívás volt, hiszen már normál szinten is alaposan meg kellett izzadni a játékkal, a magasabb fokozatok pedig egyenesen brutálisak voltak. Végül, de nem utolsó sorban meg kell említeni a széria ikonikus hősét, Dantét is, aki egy démonvadász és a lazaság emberi megtestesítője volt. Ő volt az, aki a szörnyek arcába nevetett, és a legveszélyesebb szituációban is viccelődött. A 80-as években készült agyatlan akciófilmek sztárjainak játékbeli megfelelőjéről van szó, akiket nem lehet komolyan venni, nem végtelenül összetett figurák, de öröm volt hallgatni a beszólásaikat.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 18.
    2013. 03. 17. 21:28
    Egy kicsit off,kicsit kritikus,de saját vélemény

    A cikk írója szerintem nem igazán játszott a 3-mal
    Mi ez,hogy "új Dante"? ... Nincs ebbe semmi új,csak annyi,hogy pre-history lett ez a rész.
    9 éve játszok a DmC sorozattal és jó pár dolog kiderül a fivérről és az egész DmC storyról,a DLC-vel meg teljesen kitisztul a kép Vergil-el kapcsolatban

    Meglepően könnyű SS v SSS-t nyomni ebben a részben,ezt sajnálom
  • 17.
    2013. 02. 12. 10:58
    Jajj:

    Egy nagy negatívum: a kamerakezelés helyenként zavaros, behülyül, ettől magasabb szinten jól meg lehet pusztulni
  • 16.
    2013. 02. 12. 10:47
    Skorbut:
    Grafikailag nagyon eltalált az egész, ömlik belőle a hangulat és a sok munka amit beleöltek a dizájnba! V-sync-et lődd be driverből és sokkal simább lesz a játék, valamint az Unreal Engine-el renderelt átvezetőknél (nem videók) sem lesz elcsúszás. Nekem GTX 460-al nincs szétesés. A fegyverek ereje tényleg rendesen átjön, bár van néha egy-két ellenfél aki néha hamar megpurcan, néha meg ütni vágni kell jó ideig. Ajánlom egy Xbox controller beszerzését vagy legalább kipróbálását, ezt bűn billentyűzettel tolni. Ha nincs más akkor noname gamepad+X360ce.

    Üdv
  • 15.
    2013. 01. 31. 17:50
    Az aki egy ilyen játkot billel és egérrel játszik azt csak sajnálni tudom.
  • 14.
    2013. 01. 30. 00:49
    Két óra játékidő után azt kell mondjam eszméletlen egy pörgős tud lenni a játék (tiszta Bulletstorm a kategóriájában) és az elődökkel szemben végre azt érzem, hogy a fegyvereim csinálnak is némi kárt, és nem csak papírélekkel hadonászom. Grafikailag vegyesebb az élmény, de hát Unreal motor, ez van, ráadásul túl sok az előre felvett videóanyag (amiken sehogysem fog a Vsync). Meg mióta az F-et a hüvelyk-egérgombra raktam át, azóta az irányítás tökéletes.
    Simán 75% és szerintem mire végzek vele, nagyon fogom várni a folytatást
  • 13.
    2013. 01. 28. 15:41
    Tudom miről beszélsz, tesóm rengeteg ilyen videót mutatott már nekem. S nem is tagadom, hogy akik nagyon profik az ilyen játékokban, azoknak visszalépés lehet ez az új DMC harcrendszer/nehézség terén.

    De! Nem gondolom, hogy mindenki olyan (köztük én sem) típusú játékos, hogy csak azért játsszon, hogy "túlélje" az egyes összecsapásokat. Én játszottam a korábbi (DMC3, 4) játékokkal is, igaz, nem mostanában, de arra emlékszem, hogy ott már normál nehézségi fokozaton is baromi sok extra cuccot (+ élet, + sárga orbok) kellett használnom, hogy túléljek egy-egy harcot. S abszolút nem játszottam szépen, nem tudtam kihasználni az a tömérdek kombót. S nagyon sokszor ez frusztráló volt számomra.

    Itt viszont, lehet, hogy ugyan egyszerűbb előhozni bizonyos mozdulatokat, de ÉRTELEMSZERŰBBEN is van megoldva az egész. Végre tudtam "szépen" játszani, ki tudtam használni a játék adta lehetőségeket. Ezért pedig jobban élveztem a játékot magát.

    Amúgy abban biztos vagyok, hogy nem az miatt fordultak el sokan ettől a játéktól, mert olyan hú de könnyű, meg egyszerűbb az egész. Hiszen míg az ember ki nem próbálja, addig nem nagyon tud nyilatkozni ezekről a dolgokról. Sokkal inkább csak, dacból, hogy hú de b*zis ez az új Dante, meg milyen Emos, meg mi az, hogy nem a Capcom fejlesztette, stb.

    De hát az ő bajuk...
  • 12.
    2013. 01. 28. 12:34
    Nah ez az, DMC4-ben is elsőre hüldezetem hogy milyen nehéz a SoS. De pont ez a lényeg a játékban. Tudod amikor fél órás bossfight alatt nem szabad egyszer sem eltalálnia az ellennek mert egyből meghalsz. Elvégre Dante must Die! És a harmadik végigjátszás során már végigaludtam a SoS-ot én is. Mert kézre áll az írányítás és könnyű fejlődni benne.

    És hidd el, sok ember ezt kifejezetten élvezi, mert minden apró trükköt használni kell a túlélésért.

    Nézz egy-két youtubeos videót az alapból is butított DMC4-ről és látod hogy ez egy rétegnek szól.
  • 11.
    2013. 01. 28. 12:22
    kiskoller: miután befejeztem normál nehézségi fokozaton (Devil Hunter), kíváncsiságból elindítottam Son of Sparta-n a játékot. Hát konkrétan az első pályát nem tudtam befejezni...

    Most persze lehet mondani, hogy béna vagyok, de a SOS-on kívül van még 3 (!) nehézségi fokozat. Ha valakinek azok sem felelnek meg, akkor mennyen s korbácsolja meg magát...
  • 10.
    2013. 01. 28. 08:53
    SZámomra sosem volt túl érdekfeszitő ez a stilus, de ez a játék valahogy mégis megfogott, talán pont azért mert nem olyan mint a többi DMC!
  • 9.
    2013. 01. 28. 08:28
    A baj az, hogy nem hű a sorozathoz. Itt nem a szereplőkre, vagy a külsőségekrere kell gondolni, hanem a játékélményre. A cikkíró ezért pontozta le. Ha megmaradt volna a tipikus nehézségi szint, akkor valszeg sokkal több pontot kapott volna.
  • 8.
    2013. 01. 28. 07:27
    Játszottam az előző résszel és végig is vittem, nagyon tetszett. Ennek az új résznek a hangulata szerintem jobb lett. A zene az nagyon ott van, szinkronnal sincs bajom, nem értem ezt a 7 pontot. A harcok kicsit könnyűek lettek, de látványossá lehet tenni (még nem próbáltam a legnehezebb fokozaton). A kameranézet valóban idegesítő néha de szerintem nem vészes. 90%-ot simán adom neki.
  • 7.
    2013. 01. 28. 06:33
    Szerintem nagyon jó lett ez a játék. Én kifejezetten örülök neki, hogy Dante rendes kinézetet kapott Végre nem egy homokossal kell ugrándozni. Egyébként a harc rendszer jó(pcre), grafika szép, optimalizált, jók a dumák, látványosak a harcok. Egyszóval nekem bejön.
  • 6.
    2013. 01. 27. 20:40
  • 5.
    2013. 01. 27. 15:45
    Nem ismerem az előző részeket, tulajdonképpen nem is érdekelnek. Ez a játék maga szenzációs lett szerintem, pedig nem vagyok hack n slash fan (darksiderst kifejezetten rühellem), ez bejött nagyon. Jó a zene, látványos, izgalmas harcterek, a történet is világos.
  • 4.
    2013. 01. 25. 14:12
    Tegnap sikerült végigjátszanom, s azt kell mondjam, hogy nem kellett csalódnom a Ninja Theory-ban, fantasztikus lett az új DMC.

    A harcrendszer lehet, hogy nem olyan összetett, mint korábban, de így is nagyon sok lehetőség van benne. Végre nem azért harcoltam, hogy túléljem az egyes összecsapásokat, hanem, hogy minél látványosabbá tegyem azokat.

    A történet szerintem fényévekkel veri a korábbi részekét, sokkal logikusabban van felépítve az egész, nem csak utalásokat tesznek bizonyos eseményekre, hanem be is mutatják őket. Meg azt tetszik nagyon benne, hogy bemutatják, hogy konkrétan, hogy jött létre - mi van a hátterében ennek az egész démoni világnak.

    A karakterek is érdekesek lettek, bármennyire sírnak nekem itt a régi fanok, akkor is nagyon fasz*k lettek. végre megfigyelhetjük az egyes karakterek jellemének is a fejlődését is. Bemutatják azt is, hogy Vergil is hogyan vált azzá, ami. Dante is teljesen viselkedik a vége felé, mint a játék elején.

    Zene, grafika terén szerintem nem lehet belekötni a játékba. Sokkal, de sokkal színesebb játékot kaptunk, mint az eddigi DMC-k esetén. Mondjuk a fejlesztők korábbi játékait (Enslaved, Heavily Sword) nézve el is vártam.

    A szinkront szerintem nagyon eltalálták, a zene isteni, pedig nagyon nem az én stílusom. Nem is értem mire ez a 7 pont...

    A kamera kezelés tényleg idegesítő tud lenni sokszor viszont.

    Összességében nálam simán megkapná a 90%-ot, remélem lesz folytatása, mert nagyon szépen felépítették a történetet, s kíváncsi vagyok innen merre vinnék tovább az egészet.
  • 3.
    2013. 01. 23. 21:24
    Bár szívem szerint gyűlölöm a platformereket, a DMC4 tetszett egy bizonyos pontig (konkrétan az időlassítós turbinás résznél volt uninstall). Kiváncsi leszek erre a felújított verzióra, nekem mind a régi és az új stílusa bejön. A "trigger-rendszer" felújított verziója igencsak királyul nézett ki a gameplay videókon
  • 2.
    2013. 01. 23. 14:00
    Pont, mint a Diablo-t? Mert a D3-nak nem sok köze van a D2-höz ^^

    Visszatérve a DMC-re, nekem sem igazán jött be a trailer alapján, amit még elsőnek publikáltak. Gameplay-ről még nem néztem videót amióta kijött (csak amíg beta fázisban volt), de még ma megnézem mit sikerült megváltoztatniuk, a fáklyával kopogó DMC fanok lázadása miatt.
    De összességében nekem is az a véleményem, hogy ez egy kicsit el lett cseszve...
  • 1.
    2013. 01. 23. 13:55
    Én azt mondom jogos a felháborodás, a Devil may Cry egy klasszikus úgy jó ahogy van, ezt ki lehetett volna adni valami más néven és kész..