Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Divinity 2: Ego Draconis - Sárkány ellen sárkányfű

  • Dátum | 2009.11.28 12:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK



Ha szóba kerülnek az akció-szerepjátékok, akkor a játékosok nagy részének egyből a várva-várt Diablo 3 ugrik be először, hiszen a Blizzard sorozata eddig sem okozott csalódást, ám annak megjelenéséig még jó sokat kell aludni, úgyhogy nézzük meg, mivel üthetjük el az időt, ha ilyen stílusú játékra vágyunk (természetesen a Torchlighton kívül). A hasonló programok közül kiemelkedik a Larian Studios által fejlesztett, 2002-ben megjelent Divine Divinity, mely kinézete és akciódús játékmenete alapján elsőre csak egy szimpla Diablo-klónnak tűnt, pedig jóval több volt, mint egyszerű másolat, köszönhetően az erőteljesebben jelen lévő RPG elemeknek. Az óriási bejárható terület, ötletes fejlődési rendszer és érdekes történet sokakat elcsábított annak idején, ezért a fejlesztők készítettek egy nem hivatalos folytatást is hozzá, Beyond Divinity néven. Az igazi második részre azonban egészen eddig a hónapig várni kellett, hiszen nemrég jelent meg a Divinity 2: Ego Draconis, amelyben ismét visszatérhettünk Rivellion világába.

Régi belső, új külső

Az biztos, hogy aki nem látta a játékból eddig kiadott képeket, az talán el sem hiszi, hogy ez egy Divinity játék, hiszen a belga székhelyű Larian Studios a 2D-s első rész után a folytatáshoz egy teljesen 3D-s motort rittyentett össze. Ennek köszönhetően első ránézésre inkább hasonlít a Gothic-ra a Divinity 2, mint elődjéhez. Harmadik személyű nézetből irányíthatjuk a karaktert, és itt is egy nyílt világban kalandozhatunk, ahol úton útfélen küldetéseket osztogató karakterekbe botlunk. Hozzá kell tenni, hogy a bejárható területek nagysága meg sem közelíti az előbb említett szerepjátékban látottakat, de bizonyos fokú szabadságot azért kap a karakterünk.

Kevés átvezető videó van a játékban, de azokra nem lehet panaszunk
Kevés átvezető videó van a játékban, de azokra nem lehet panaszunk

Ami a történetet illeti, a játék többé-kevésbé közvetlen folytatása az első résznek. Amint az NPC-ktől és világban található tömérdek könyvből megtudhatjuk, az első rész főhősét, a Divine-t megölték, és ebben nagy szerepe volt a sárkányoknak és szolgáiknak, a sárkánylovagoknak. Ezért az emberek létrehozták a Sárkányölők rendjét, akiknek csak egyetlen életcélja volt, a szárnyas hüllők és csatlósaik levadászása. A második részben egy ilyen karaktert, egy „Slayer-t” alakítunk, legalábbis addig, amíg egy szerencsétlen esemény folytán az ellentétes oldalon nem találjuk magunkat. A játék természetesen karaktergenerálással indít, mely során kiválaszthatjuk karakterünk nemét és módosíthatjuk kinézetét. Olyan részletességre ne számítsunk, mint a Dragon Age-ben vagy az Oblivionban, mert csak előre kialakított arcok, frizurák és hangok közül választhatunk. Ezt követően a kezdőpályán találjuk magunkat, ahol tanítóink megismertetnek minket a három választható karakterosztállyal: a harcossal, a mágussal és a kószával. Igazából teljesen mindegy, hogy melyikre esik a döntésünk, mivel az első Divinity-hez hasonlóan itt is szabad az átjárás a kasztok között, azaz mások képességeit is megtanulhatjuk, sőt valamilyen szinten ajánlott is, hogy belekontárkodjunk mások dolgaiba, hogy egy ütőképes karaktert hozhassunk létre.

Imádkozzunk a háromszemű, denevérszárnyas, orr-piercinges istenséghez
Imádkozzunk a háromszemű, denevérszárnyas, orr-piercinges istenséghez

 

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 5.
    2009. 11. 30. 19:42
    A készítői nem ütöttek össze semmiféle engine-t, hanem az Oblivion alatt is dohogó Gamebryo engine-t fejlesztették picit tovább (vagy mondjuk úgy hogy "cseszték el") A játék szép lenne, de 1680*1050-en négy maggal és 4890-el sem hajlandó 30 fps fölött maradni, még high-on sem. Mármint bizonyos területeken. Ha viszont kikapcsoljuk az árnyékokat, akkor minden mást maxra húzva is konstans 60-at kapunk. Ennyire rosszul implementált árnyékolással rég találkoztam. Várok inkább egy patch-re.
  • 4.
    2009. 11. 30. 10:42
    Nekem nem igazán volt problémám a program akadozásával, pedig nem olyan a gépem mint a tesztgép és high-on 30-40 nekem is ment bőven!
    A játék nekem bejön, mondom úgy, hogy Witcher, Morrowind-Oblivion, Two Words, Risen, Mass Effect, Dragon Age, stb... folytathatnám mindhez volt szerencsém. Viszont egy magyar feliratot én is szívesen látnék hozzá!
    Ja igen, és ez a felvetés hogy az Oblivion szebb volna... max texture pack-al de ez sem biztos nevetségesnek tartom.
  • 3.
    2009. 11. 30. 03:06
    Hogy kell optimizálni???
  • 2.
    2009. 11. 28. 17:09
    Így van, nem túl folyamatos a futása, szinte tök mind1, mekkora felbontásban játszol vele. Azon azért jót nevettem, hogy az Oblivion szebb nála kicsivel. Történetesen fent van a gépemen mindkét játék, azért nem ez a helyzet. Szegény Oblivionon már meglátszik a kor, mert mai szemmel már elég mosottasak a textúrák, és a városon kívül kevés az objektum is, és persze csak a közeledben rajzolja ki a tereptárgyakat is a motor. Maximum az emlékekben szépül meg
    Azért tény, hogy a Divinitynél van szebb és jobb szerepjáték is a mostani bőségben.
  • 1.
    2009. 11. 28. 16:47
    Próbáltam én is már ezt a játékot, fent is van még a gépen, csak közben jött a Torchlight és győzött.
    Visszatérve, nem lenne rossz játék, ha lenne hozzá magyarítás és érteném is, azt a rengeteg dumát. A játék természetesen szaggatott nálam is, de nem ez volt a legrosszabb vele, hanem az, hogy első indításnál felvettem mindent maxra, hogy majd onnan veszek vissza a játszható szintig, de teljes fekete képernyő fogadott. A "HUD" meg a gombok látszottak, csak minden más nem, aztán rájöttem, hogy ki kell kapcsolni a beállításoknál a HDR-t. Azért ez elég bosszantó volt számomra. Egyébként ez a játék tiszta Eragon (film).