Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Dishonored 2: Cselszövések hálójában...

  • Dátum | 2016.11.25 08:01
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK

A Dishonored első része az utóbbi évek egyik legjobb modern lopakodós játéka volt. Ezt olvasva most nyilván rengeteg cím jut az eszetekbe, csak hogy a legnagyobbakat említsem, ott a Metal Gear, Deus Ex, Splinter Cell vagy akár az Assassin’s Creed, Hitman és Batman: Arkham széria. A mezőny tehát nagyon kompetitív, de a Dishonored megtalálta a maga helyét és közönségét a piacon. Ezt pedig természetesen annak köszönheti, hogy tudott valami egyedit nyújtani és minden téren igen magas minőséget képvisel.


A legkiemelkedőbb része talán maga a világa volt a játéknak. Elképesztő hangulatos és steampunk beütéses, amiben a mágia nem általános, de a történelmet meghatározó és alakító kulcsszereplők körül bizony ott leng és kifejti a hatását. Ugyanakkor sokkal nagyobb hangsúly van az ipari forradalom korát idéző technikai fejlődésen, ami nagyon érdekes szerkezetekkel színesíti a hátteret, illetőleg az ellenfelek és a saját harci repertoárunkat. A lebilincselő világ mellé ugyanilyen történet is társult. Az alapfelvetése ugyan nem volt különösebben rendhagyó, de ahogy az apró részletek, a hitelesnek ható karakterek és a kidolgozott háttér összeálltak körülötte, úgy igazán emlékezetessé vált az egész. Képes volt beszippantani és ott tartani a játékost, amíg el nem érkezett a végkifejlethez. Nem ült le és nem voltak unalmasabb részek. Ez pedig csak úgy volt lehetséges, ha a játékmenet is ugyanilyen kiegyensúlyozottan ott tud minket tartani a képernyők előtt. Márpedig ott tudott, mert elképesztően kicsiszolt mechanikákat raktak bele. A kütyük, a mágia, a szituációk többféle megközelítésének lehetősége, a felfedezés, a lopakodás, a harc mind borzasztó élvezetesek voltak a Dishonoredben. Volt benne kihívás, úgy hogy közben nem akasztott folyton meg a haladásban. Egyszerűen nem volt szüksége arra, hogy újrakezdessen velünk egy-egy pályát. Az élmény majdnem tökéletes volt, talán csak a mesterséges intelligencia hagyott kívánni valót maga után, meg ha nagyon kötözködni akarnánk, mondhatnánk, hogy néhány erő túl erősre sikeredett (megszállás, időmanipuláció).

A Dishonored tehát egy kiemelkedő játék volt, amihez ráadásul olyan DLC tartalmakat kaptunk, amikre egy rossz szót sem szólhatunk. Tartalmasak és érdekesek voltak és egyik sem hatott olyannak, mintha előzetesen kivágták volna a játékból. A recept tehát nagyon bevált, a kérdés már csak az, hogy lehet-e ezt fokozni? Érdemes egyáltalán változtatni rajta? Nos, erre a kérdésre a készítő Arkane Studios többé-kevésbé azt a választ adta, hogy nem. Természetesen raktak újdonságot a játékba, hiszen kaptunk egy magával ragadó új helyszínt, egy új történetet és egy új főszereplőt Corvo mellé, aki eltérő képességekkel bír. Revolúció nem volt, de valahogy most ezért nem tudok igazán haragudni a fejlesztőkre. Inkább örülök.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 8.
    2016. 11. 28. 21:09
    Ennél élvezetesebbet??? Kizárt...

    Minden forintját megérte!

    Év játéka számomra, magasan.

    Szerk.: első hozzászólásomban - Stephen Russell lesz az.
  • 7.
    2016. 11. 28. 15:47
    Még át sem jutottál Karnacába akkor! Szerintem adj neki még egy esélyt. Az elején még én sem voltam elragadtatva tőle, valahogy az indítás is elég erőltetettnek hatott... aztán a következő pálya vége felé már nem bírtam abbahagyni! Jó játék, tényleg az!
  • 6.
    2016. 11. 27. 13:54
    Az első résszel ellentétben, ez valahogy nem tetszik. Azt az egy órát is úgy untam, amit kipróbáltam. Azt hittem élvezni fogom, de úgy tűnik megváltozott az ízlésem. Vagy ki tudja? Az első rész jó volt. Ez is jó. De csak azért mert jó, még nem érdemes megvenni. Főleg most a karácsony előtti dömpingben. Találtok ennél sokkal élvezetesebbet is.
  • 5.
    2016. 11. 26. 09:03
    Azert az ai neha nem all a helyzet magaslatan, de legalabb csal.
    Volt olyan hogy a falon, plafonon keresztul eszrevettek de olyan is, hogy ket boszitol kb. 15 meterre egy folyoson az orruk elott kaptam szet egy droidot es le se szartak.
    Az viszont jopofa, hogy ha pl. kikapcsolunk barmit akkor az feltunik nekik es utana jarnak.
    Inkabb ugy fogalmaznek, hogy az ai messze jobb a jatekokban megszokottaktol, de neha kiszakad a matrixbol.
  • 4.
    2016. 11. 25. 15:48
    Nem tudom, én a F.E.A.R nevű játék óta nem csodálkoztam ennyire rá egy játék AI-jára, pedig az már nem mostani játék.

    A nemrég megjelent új Deus Ex játék-ban lévő AI sztem sokkal butább példának okáért.

    Abban egyetértünk, hogy nem fogalkoznak annyit a fejlesztők ezzel a területtel, mint amennyit kellene, de szerintem erre a játkra pont nem húzható, hogy nem foglalkoztak vele, mert nekem igenis sokat kellett quick load-olnom, mert az a hülye ( ) quard meglátott, s cseszhettem ghost-t achivementet az adott pálya vége előtt 2 méterrel.
  • 3.
    2016. 11. 25. 15:18
    A Clockwork Mansion szerintem is zseniális volt, de így is 6 oldalas lett a cikk, ha még arról is elkezdtem volna csöpögni, senki nem olvassa el!

    Az AI-nál nekem nem a neszezés érzékelése volt gáz, hogy 3 centire fojtogatok egy őrt, és nem tűnik fel a társának. Aztán ha hiányzik egy őr a posztjáról, a többi le se szarja: egy valakinél még elhiszem, hogy hiheti azt a haverja, hogy kiment a dolgát végezni, de ha már 2-3 eltűnt, gyanút foghatna. Ha észrevesznek, nem keresnek elég kitartóan és nem néznek felfele (miután elvesztették a nyomom). Legnehezebb fokozaton jöhettek volna dinamikus patrol útvonalak. Ezek hiányoztak a leginkább.

    Az viszont tény, hogy valamennyit javult az első részhez képest, ha már megláttak, akkor jobban boldogulnak a vertikális terekkel és jobban szétszóródnak ha keresni kell. Ezt valóban hozzátehettem volna. Nem tudom, lehet nekem vannak csak irreális elvárásaim, de valahogy mindig úgy érzem, hogy az MI-vel nem foglalkoznak eleget a fejlesztők.
  • 2.
    2016. 11. 25. 14:41
    Hát nem mindenben értenék egyet a leírtakban, de menjünk szépen sorjában.

    1. Teljesítmény: valóban elég optimizálatlanul jött, ki, de 1.2-es patch után sokat javult a helyzet, az én gépemen (GTX 970, 16 GB RAM, I5-2550K) most már vígan hasít 1080P-n Ultra (minusz pár gépgyilkos setting-et, pl az egyes filtert, illetve draw distance-t közepesre levéve) beállításokkal.

    2. Az AI "kőbuta": kedves tesztelő, te milyen teszt verzióval játszottál? Mert nekem Hardon játszva igenis OKOS az AI. Az első részhez képest meg főleg, iszonyat sokat javult. Jobban észleli a horizontális viszonyokat, nem tudunk már bambán, kinézegetni folyamatosan oldalra, mert észreveszi, a lépteinkre jobban odafigyel, ha valamit összetörök a szobában meghallja és ránkront társaival együtt, ha beállítom az orát, hogy csörögjön, azt is észleli, észreveszi a nyitott ajtókat., illetve azt is figyeli, ha valakit eltávolítottunk a szobábol mellőlle. Én örömmömben sírtam, hogy végre van egy olyan játok hosszú idők után, ami kihívásokkal teli, s nem azért mert sokat sebez az ellenfél, hanem mert igenis OKOS..

    3. "Nincs elég ujdonság" - WTF? Minden pályának külön személyisége van, mindegyikben van egy kis csavar (ami az előző részről nem volt elmondható), a clockwork mansion maga a forradalom, a Emily teljesen új képességei, teljesen új lehetőségeket hoznak a játékmenetbe, az Outsider-ről végre többet is megtudunk. A naplózás remek ötlet, többet megtudsz a szereplőkről, az érzéseikről, a történet mérföldekkel érdekesebb, mint amit az elsőben kaptunk. ÉS STEVE RUSSEL!!!

    Ez a második rész bizony minden porcikájában HATALMASAT fejlődött, és igenis egy forradalmi játék, egy olyan játék ami olyan páralyfelépítéssel bír, aminek sok játék csak a talpát nyaldoshatná, s most első végigjátszást követően (kb 30 óra) már alig várom, hogy újra elkezdhessem, immáron very hard-on.

    ÉS az az az atmoszféra... gyilkos, imádom.

    95% (és + STEVE RUSSEL!)
  • 1.
    2016. 11. 25. 09:48
    1080p-n játszva 6gb-os gtx1060 mellett nem volt maradéktalan az élmény először, bár szerintem a procim volt inkább a ludas, mert az már kezd nagyon kevés lenni (fx6300).
    Steamen van már hozzá beta patch, ami viszont javított nekem az fps számokon.

    Csodálkozom, hogy nem említetted meg a pályatervezésnél a clockwork mansiont, mert szerintem az az amúgyis remek pályák közül is kiemelkedik, szerintem zseniális
    Ja, és lehet csak én emlékszem rosszul, de mintha javult volna kicsit az MI. Észrevették hogy nyitva van egy ajtó aminek csukva kéne lennie, amikor meg egy posztról hiányolták a társukat akkor körbenéztek alaposabban.