Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Dishonored – A mágia és egy meztelen penge igazsága

  • Dátum | 2012.11.05 08:01
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK

"Elmondok nektek egy történetet, Jessamine Kaldwin császárnő életéről és haláláról. Az úrnő nemesi vérből való volt, felvirágoztatta a várost és reményt adott mindenkinek, mígnem egy nap brutálisan meggyilkolták. Már semmi nem a régi a halála óta... s bár a szelleme örökké él, de bezárva, haszontalanul... mi végre hát? A legszörnyűbb az, hogy a rémtettet egy olyan ember követte el, akiben mindenekfelett megbízott. Azt mondják ez a férfi a Kívülállóval szövetkezett és addig nem nyugszik, míg egyetlen élő ember is maradt Dunwall utcáin... Add tovább a történetemet, de ha úgy tetszik, egy kicsit változtass a végén."

Előrebocsátom, nyájas olvasóm, hogy a mai nap egy kivételes játékról olvashat hasábjainkon, mely persze nem hibátlan, de olyan élményt nyújt, melyre még hónapok… talán évek múltán is emlékezni fogunk. Mégis vettem a bátorságot arra, hogy a hibáit is taglaljam, igaz, olykor még nekem is fájt ezt tenni, de teljesítenem kellett a kötelességem.




Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 21.
    2012. 11. 10. 23:55
    nagyon jó játék, az utóbbi idők egyik legjobbja szvsz. a cikkel nagyon egyet tudok érteni-az is jól sikerült
  • 20.
    2012. 11. 08. 19:20
    Jó kis játék. Ez az első játék amit ki sem próbáltam Windows alól, Linuxon is kiválóan fut. Grafika középszerű, az Ai buta, így gondok vannak a nehézséggel. Eleinte mediumot kezdtem játszani, de az első pálya után feltekertem very hardra, és még így is gyerekjáték legyilkolni az ellenfeleket.
    Ellenben maga a harcrendszer pofás, a hangulat ott van a toppon.

    Szerintem még idén meg fogom venni, megéri.
  • 19.
    2012. 11. 08. 13:17
    Teljes mértékben osztom az tesztíró véleményét, nagyon egyedi atmoszférával látták el a játékot, na meg mit nem mondjak tényleg jó a játék, viszont a grafikát már az első percből levágtam hogy nem az igazi, de ahogy elkezdtem játszani úgy vagyok vele, hogy nem is érdekelt. Szerintem inkább legyen egy játék csiszolatlan gyémánt mint egy üvegből faragott "drágakő" ami mutatós mint pl. a Most Wanted 2 (?!)
    Szóval egy szó mint száz végre megmutatták hogy lehet még jó game-ket csinálni és szerintem idő kérdése és úgy is fogunk kapni a Dishonored-hez egy "grafika" patch-et.
  • 18.
    2012. 11. 06. 20:57
    CyberPunk666: 3 féle befejezése van.
  • 17.
    2012. 11. 06. 14:35
    Nagyon jó játék, hozza a bioshock 1 színvonalat (bár ott maga a világ amit teremtettek jobban bejött).
    Csak jó és rossz befejezés van, vagy van átmenet is? Mert elsőre alig öltem meg 3 embert (ebből kettő bug miatt, 1 azért mert nem tudtam az egyik küldetésnél, hogy a célpont megölését is annak számolja, biztos nem fedeztem fel az alternatív lehetőséget a naplóhoz), most pedig mindenkit megölök. Van harmadik középút?
    A grafika igen, lehetne jobb,viszont a hangulat sokkal fontosabb és az nagyon ott van. Nagyon értenek hozzá ők. Sajnos ritka az ilyen minőségű játék.
    Ha minden játékban csak ennyi baj lenne a bugokkal meg az AIval, akkor csak jó játékokat kapnánk.

    Mindenképpen ajánlott.
  • 16.
    2012. 11. 05. 23:54
    Skorbut: nekem kb. 23-24 órára volt szükségem míg (stealth) végigvittem. Szerintem a Dishonored-ön végigrohanni maga a "bűn". Annyi kis apróság van a játékban, amire amúgy nem hívják fel a figyelmet, és érdemes odafigyelni, hogy az eszméletlen. És ez - hogy nem rágják a szádba az ilyen kis "finomságokat" - már-már csodának számít a mai játékok között.

    Igaz nem tökéletes (történet ugye), de pont az ilyen dolgok miatt hatalmas respect jár az Arcane-nek.
  • 15.
    2012. 11. 05. 22:11
    Bár a Blink-penge tömeg-gyilok játékmenet elképesztően dinamikus és könnyű, összesen 7 órára rúg így a játékidő, de a befejezés is ennek a brutális megoldássorozatnak hála elég morbid. Rendesen, lopakodva, jó végkimenetellel 20 órát is elpiszmog az ember, ÍGY már igazán jó kis játék ez, csak az elején marhára nem teljesen esik le az embernek, hogy megint egy fekete-fehér végkimenetelű BioShock-klónnal játszik az ember, ami azért elég dühítő tud lenni a végén.
  • 14.
    2012. 11. 05. 22:05
    Egyik munkatársam ajánlotta, feltettem, játszom még mindig, fantasztikus, nagyon jó játék!
  • 13.
    2012. 11. 05. 19:55
    Annyira azért véleményem szerint nem lett kiváló a játék, DE egy erős JÓ-t adok neki. Bár az elmúlt évek fel hozatalához képest tényleg kiváló
    Rég játszottam már ilyen jót ebben a stílusban, bár még csak pár órát töltöttem el vele (sajnos a Euro Truck Simulator 2 elcsábított ).
    Először kétkedve fogattam, mert nem vagyok a Steampunk stílus híve de aztán "Hűha ez még is jó "
    De azért én nem hinném, hogy évek múlva is emlékeznénk rá
  • 12.
    2012. 11. 05. 18:29
    Avisto: Én kukázni(zárható konténer) szoktam az ájultakat, olyankor pedig eltűnik 1-1(már-ha hering party van a kukában), de legalább nem találják meg és halottnak sem írja.
  • 11.
    2012. 11. 05. 16:18
    Remélem az Arcane Studios következő nagy dobása az Arx Fatalis folytatása lesz.
  • 10.
    2012. 11. 05. 15:51
    Nekem is volt ilyen hogy elvileg nem ölök senkit mégis van hulla, legcélszerűbb hogy ha csak lehet nem is nyúl hozzájuk az ember.
    Egyszer feltettem két ájultat egy vagon (vagy mi) tetejére és mikor visszafele úton odaértem már 3 test volt ott és legalább az egyik le is volt esve mellé holtan.
    De amúgy nagyon tetszett a játék.
  • 9.
    2012. 11. 05. 15:27
    Aki a grafikára hajt a játékélmény helyett az nézegessen valami benchmarkot mert neki az a legjobb és gondolkodnia se kell csak nézni. Mellesleg ehhez a játékhoz lehet leszedni egy egyszerű módot amitől "szebb" lesz. De ez a játék így jó ahogy van leköti az embert és jó vele játszani és ez a lényeg!
  • 8.
    2012. 11. 05. 13:58
    Tényleg gyenge grafika? tényleg....
  • 7.
    2012. 11. 05. 12:47
    simán az év játéka nálam is! kár, hogy évente csak egy ilyen jót adnak ki, tavaly a deus ex, most ez... ezek azok a játékok, amiket kb azonnal meg is veszek, mert simán megéri, és külön örülök, hogy nem erőltettek bele mindenféle multi mókát, nem passzolna a játék stílusához! én pedig sosem a multiért fizetek, hanem magáért a játékért, ezzel támogatva a fejlesztőket, hogy minél több ilyen jöjjön. én eddig 2 féle stílusban próbáltam végigvinni, az nekem is feltűnt, hogyha nem ölök meg senkit, akkor is ott a statisztikában pár hulla, remélhetőleg idővel javítják ezeket a bugokat... és eddig 2szer máshogy lett vége a játéknak, kíváncsi vagyok rambo módjára hogyan fog végződni
  • 6.
    2012. 11. 05. 12:26
    Nálam is lazán az év játéka. Az új vinyó berakása miatt még nem tudtam végigvinni, kb a felénél járhatok, de már most lazán kijelenthetem, hogy remekre sikerült.
  • 5.
    2012. 11. 05. 12:13
    Két dolog van amit kifogásonlék:
    Lebilincselő stoy és életszerá karakterek? Nem is vitázom, mert minden más nagyon jó a játékban!
  • 4.
    2012. 11. 05. 11:51
    Fantasztikus volt, számomra simán év játéka.

    Gyenge grafika? Hát ha stílusosság annak számít... Szvsz gyönyörű. Művészi szépség >> technológiai szépség.

    Az AI megítélése viszont érdekes kérdés. Amit hiányoltam: amikor kihajolsz, akkor nem vesznek észre, mindegy, hogy előtted vannak kb. vagy 2 cm-re. A nyitott ajtókat nem veszik észre sajnos, ez is gond. Viszont a járőrözés elég kiszámíthatatlan, ez tetszik, nem mindig ugyanazon az útvonalon haladnak az őrök. Szóval AI terén valahol a Thief: DS szintjén van, picit talán gyengébb. Nem gyenge, csak semmi meglepőt nem csinál, úgy fogalmaznék.

    Kicsit ezek miatt én hard-on is úgy éreztem, hogy lehetett volna nehezebb is a játék. Ja, és a sok hülye UI-s segítséget mind tessék kikapcsolni! Illúzió romboló az összes, elveszi a felfedezés értékét, élvezetét.

    A harcrendszer szerintem pont jó, te egy assassin vagy, akinek a harc sokadagos tényező.

    A történetet én nem éreztem olyan erősnek, ebből a témából úgy érzem sokkal többet is ki lehetett volna hozni, főleg ilyen karakterekkel. Meg hiányzott az a Bioshock "momentum" a végéről, az az OMFG. Aki játszott vele tudja mire gondolok. Viszont a dialógusok nagyon tetszettek. Na meg a "szív" monológjai k*rva jók voltak. Hatalmas ötlet.


    A hangulat viszont mindent vitt. Na meg a játékmenet szempontjából is nagyon erős, ilyen téren erősebb is volt, mint a Bioshock.

    Jó cikk lett amúgy, az értékelés is korrekt, tényleg csak pár dologgal nem értek egyet.
  • 3.
    2012. 11. 05. 11:21
    Jól sikerült cikk egy jól sikerült játékról. Én magam nem igazán foglalkoztam vele, de öcsém végigjátszotta, és oda meg vissza volt tőle.
  • 2.
    2012. 11. 05. 10:48
    Gyenge PC-s grafika? Én végig úgy éreztem, hogy csak azért csinálták ilyenre, mert ez illik a környezethez és a történethez, nem pedig azért mert lusták voltak. Sztem ez a grafika teljesen jó. A középszerű harcrendszer pedig???? Sztem pont az a része volt zseniális és a történet volt kissé középszerű (legalábbis egy Dark Messiah után). A buta AI-ben viszont egyet értek, néhol tényleg szánalmas volt. Én még a látványra is 9-et adtam volna, de ezeket leszámítva mindenben egyetértek. Nálam eddig év játéka.
  • 1.
    2012. 11. 05. 09:37
    Tényleg nagyszerű játék!