Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Dirt Rally - Legyél bátor, ne vágd le a kanyart!

  • Dátum | 2016.04.20 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Az utóbbi években az egyszeri játékos jogosan feledkezhetett meg arról, hogy valójában mennyire jó stúdió is a Codemasters. És úgy látszik, meg is feledkeztek, hiszen öt év után idén tudott először nyereséges lenni a stúdió. Az a stúdió, ami olyan meghatározó versenyjátékokat tett le az asztalra, mint a Colin McRae Rally, a TOCA vagy a Grid. Egy ideig azonban mintha a csapat nem találta volna önmagát. A Colin McRae Rally átfordult a Dirt-sorozatba, ami úgy tűnt, hogy minden egyes résszel egyre inkább az amerikai casual közönség felé fordul.

Soha nem voltak rossz játékok, azt nem lehet mondani, viszont egyre többet számítottak olyan dolgok, mint a gymkhana, vagy a túldíszített, mindenféle felesleges tevékenységgel megtöltött kampány, mint maga a versenyzés. Éppen ezért öröm látni, hogy a Codemasters újra formában van, amit mi sem bizonyít jobban, mint a Dirt Rally. Ez a játék újra a keményvonalas közönségnek szól, és ez a közönség a hosszú early access időszak alatt jelentős mennyiségű visszajelzést adott a fejlesztőknek. Talán először a Codemasters sem bízott benne, hogy egy ilyen játékra ekkora kereslet lehet még manapság, de minden jel arra mutat, hogy igenis van. Ennek megfelelően a Dirt Rally most már "végleges" formában elérhető konzolokra és PC-re.


Ha belegondolunk, a ralizás egy elmebeteg dolog. Persze, valahol minden autóversenyzés az, hiszen nagy sebességgel autózni bármilyen pályán az életünkbe kerülhet, de a rali esetében a szűk, fákkal és nézőkkel körbevett úton repeszteni, és kemény körülmények között kiharcolni a század másodperceket, az bizony kőkemény dolog. Pont ezért is ilyen látványos, és jellemzően pont ezért mennek még az egykori Forma 1-es pilóták is ralizni. Ahhoz, hogy megismerjük a ralizás lényegét, eggyé kell válnunk az autónkkal, és át kell élnünk azt a veszélyt, amit a pálya körülményei jelentenek. Meg kell értenünk, hogy akár egy hiba is a versenyünk végét jelentheti.

Ha ez nincs meg, akkor a rali esszenciája veszik el. Éppen ezért találó hasonlat, hogy a Dirt Rally olyan az autóversenyek között, mint a Dark Souls az ackió-szerepjátékok között. Nehéz és hatalmas odafigyelést igényel, ugyanakkor pontosan ezzel tudja elérni azt, hogy teljesen átszellemülve, minden idegszálunkkal koncentráljunk a játékra. Meg kell értenünk, hogy működik a ralizás, alkalmazkodnunk kell a játékhoz, és ismernünk kell saját határainkat. Ha ez nincs meg, a Dirt Rally nem nyújt nekünk mentőövet. Ha viszont ráérzünk, hatalmas sikerélményben lesz részünk.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 7.
    2016. 04. 22. 14:21
    Egyenlőre ez az egyetlen játék amit tényleg érdemes lett volna lecsapni early acces-ben még tavaly. Nagyon olcsó volt 10 vagy 15 euro és hamar be is fejezték, én balga persze nem vettem meg.
  • 6.
    2016. 04. 20. 17:08
    Nem azért, de régebben valóban rosszabb volt az irányítás kontrolleren keresztül. Most már sokkal jobb (X360 controller), viszont 1 dolog nagyon tud zavarni.
    Miért nem lehet értelmesen beállítani, hogy az autók ne súrolják mindig az utat? Mert hiába állítom max-ra (13 mm....vicc kategória) de egyes pályákon semmit nem ér. Wales, Svéd,és Finn pályákon kész megváltás lenne...pláne a Finn pályákon, mivel ott jóformán repül az autó...Bár, a wales pályáin viszont nagyon jól jönne a kocsi megemelés, mert sok útnál ha nem épp a nyom vonalban mész, akkor egész egyszerűen a kocsi alja szépen, végig súrolja az utat Minivel kész vicc az a pálya
  • 5.
    2016. 04. 20. 14:21
    En meg tavaly vettem, 120 oram van kb benne, csak annyival vitatkoznek, hogy a navigator beszede nagyon nem okes!

    Angol nyelven is van egy ket bug par palyan, van ahol 4-es erossegu kanyart mond, de valojaban kettoig vissza kell valtanod - komoly fekezesek kozepette.

    Plusz meg forumon is emlitik, hogy unalmas ahogy beszel a mitfarer, egy hirados szintjen, monoton modon daralja el hogy jobb hat, bal 5, jobb 2, bal 6.
    Valojaban a jobb 2-t kiemelve szoktak bejelenteni, ertheto okokbol.

    Aztan ami fura meg hogy gumivalasztas nincs benne, mindig automatikusan kapsz tipust. RBR-ben ha jol tudom ez a feature megvolt.

    Mindemellett musthave jatek, az en szememben 95%-os.
  • 4.
    2016. 04. 20. 12:52
    A pályák az eredieti szakaszok reális másolatát vetytik eléd. semmi fölöslges nincs.
    HA groupe-s autóval mész próbáld meg nem tövig nyomni a gázt és élmény lesz a hó is.
    ( Próbáld ki az r factor rally editionst) régi de az egy igazi simulátor, grafikailag nem adja azt mint a dirt, de ott.......nah az igen.
  • 3.
    2016. 04. 20. 12:19
    Én negatívumként megemlíteném, hogy felesleges akadályokkal van telerakva sokszor a pálya széle. Elég jó példa erre pikes peaken az a sok szalmabála ami ráadásul sokszor a pályára van kirakva nem a szélére. Így is elég nehéz kormánnyal segítségek nélkül egy tökéletes szakaszt összerakni. Emiatt nagyon nagy a kísértés hogy szétverjem a kormányt magam előtt amikor egy bálába beleakadok csak eszembe jut mindig, hogy mennyibe került az a kormány így csak a fejem robban fel. A havas szakaszok meg hátsókerék hajtással... sokszor 1óra/szakasz mire pörgésforgás meg borulás nélkül sikerül végigmenni gonoszak azok a tömör hófalak. De pont emiatt jó a játék, mert nehéz.
  • 2.
    2016. 04. 20. 11:56
    jó a játék de nehéz. Xbox kontrollerrel például lehetetlen még minden rásegítés mellett is normálisan - és eredményesen - játszani. Billentyűzettel értelmetlen megszégyeníteni a programot, ajánlott egy jobb kormány mindenképp hozzá.
  • 1.
    2016. 04. 20. 11:50
    THX!