Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Dirt 4 - Ismeretlen terepek

  • Dátum | 2017.06.19 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Jelenleg nagyon érdekes a ralis játékok piaca. A "drága" Milestone nagyon próbálkozik minden évben (akár több játékkal is) érvényesülni, de ők deklaráltan bevallották, hogy kis pénzből próbálnak mindig előállítani valamit, ami majd kielégíti egy rétegközönség igényeit. Az általuk készített anyagok sosem kifejezetten jók, de beérjük velük, mert igazából nincs más.

Ebben a történetben a Codemasters egy jó darabig meg sem próbált részt venni, nekik ugyanis nagyobb költségvetésből kell leszállítaniuk sikeres AAA-termékeket. Nem véletlen, hogy a Dirt-sorozat a második és harmadik résszel nagyon erősen próbált nyitni egy szélesebb közönség felé az amerikaias, zenés, menedzseres, sztáros körítéssel, és ugyan ezek a játékok teljesen jók voltak, azért előbb-utóbb be kellett látni, hogy a rali közönségének vége így is elég hamar elérkezik.


Amikor pedig elérkezünk ennek a közönségnek a végére, akkor azért a nép fel fogja tenni a kérdést: oké, hogy itt van nekünk a szuper körítés, és oké, hogy egyébként a vezethetőség is többnyire rendben van, de mikor készít már a Codemasters végre megint egy igazi, keményvonalas ralis játékot. Erre aztán válaszul megjött a Dirt Rally, amit nem is mertek bevállalni hagyományos fejlesztésként, hanem először a Steam korai hozzáférésében futtatták meg, majd miután látták, hogy nagyon kap rá a nép, megjelent konzolokra is.

Szóval jogosan merül fel a kérdés: ezek után hova illeszkedik be a Dirt 4? Nos, a válasz rendkívül egyszerű: valószínűleg annyi történt, hogy ha már megvolt a Dirt Rally, akkor némi alakítgatással az ahhoz elkészített tartalmat és fizikát szerették volna eladni mégegyszer, csak némileg fogyaszthatóbb köntösben. És ez tulajdonképpen teljes mértékben sikerült is, ugyanis a Dirt 4 kétféle alapbeállítást kínál: a Gamer az igazi, klasszikus árkád raliversenyek hangulatát adja vissza, míg a Simulation rendkívül közel áll a Dirt Rallyhoz, csak éppen még tovább fejlesztett vezetési modellel.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 17.
    2017. 06. 29. 18:33
    A grafika 2008-as szint.
  • 16.
    2017. 06. 29. 13:29
    A második bekezdésed annyira komolyan vehető, mint VGA témában való megnyilvánulásod. Forza, mint szimulátor (nem mintha gondom lenne a játékkal, de), WTF kategória. Nincs ezzel a résszel különösebb gond, ha valaki nem szimulátornak várja. A Dirt Rally viszont ilyen szempontból remek.
  • 15.
    2017. 06. 22. 16:31
    Szerintem ez a rész gyenge eresztés. Fél óra után éreztem egy kényszert, hogy hagyjam abba. Az irányítás, a fizika, a grafika, mind-mind alulmaradt a Dirt Rallyhoz képest. Talán nem is az volt a céljuk, hogy azt felülmúlják. Tömve van a piac a fosnál-fosabb aszfaltbetyármclarennelmegyekháromhússzal játékokkal és nekem kifejezetten hiányzott egy rali "szimulátor", legalábbis egy valóságnak majdnem megfelelően irányítható autós játék. És számomra akkora pozitív csalódás volt a Dirt Rally, ami játékok között még nem ért. Na, aki ült már autóban és csapatta a földeken, erdőben akár egy Ladával (mert nekem csak a Lada jutott) az szerintem azt fogja mondani, hogy ez úgy mozog, ahogy a valóságban.
    Na ez hiányzik a Dirt4-ből nekem. Meg egy kicsit szebb grafika. Na jó, sokkal szebb grafika.
  • 14.
    2017. 06. 21. 10:50
    Az xpand rallyban meghalhatott a pilota.
    Konkretan jartam benne ugy, hogy osszeszedtem egy utszeli tablat, ami nem torte ossze tulzottan a kocsit, de berepult a szelvedon.
    Game over..


    Ez a jatek meg bun ocsmany.
    3-4 evvel ezelottti indie szint.


    2#
    Aki a szimulacio miatt szerette a dirt-eket az meg eleteben nem, hogy autot nem vezetett de meg latni se latott olyat.
    A c64-es outrun szintje kb a "colin" cim levetel ota.
  • 13.
    2017. 06. 20. 21:17
    VR milyen lehet benne ? Egyedül pár autós játék miatt lennék hajlandó beruházni rá, mert a belső nézet csak úgy érhet valamit, illetve az áll a legközelebb a valósághoz. Sima monitoron általában a motorház tetős nézetet használom, mert ott lehet látni valamit és lehet irányítani normálisan az autót.
  • 12.
    2017. 06. 20. 18:04
    Azért egy demót elfogadnék ebből is...
  • 11.
    2017. 06. 20. 15:55
    Érdekes valóban az irányíthatatlanság duma, a Crew-re is azt mondják irányíthatatlan, hát hogy az anyámba irányíthatatlan ha még 300-nál se tudok letérni az útról. Mondjuk arcade játékok csak billentyűzettel játszhatóak jól. Autós játékokban nekem nem létszükséglet a szimulátor, hiába a félmillás kormány stb.. akkor sem ad semmiféle vezetési élményt. Repülőgépes cuccokat viszont szimulátornak lehet nevezni, mert valóban ugyanúgy kell zömében vezetni mint az életben. Elvileg nem is a fizikai dolgokat kell várni a szimulátoroktól, hanem azt hogy magának a járműnek a kezelését meg lehessen virtuálisan tanulni legyen az mozdony vagy épp repülő.
  • 10.
    2017. 06. 20. 11:45
    utálom a szimulátorokat arcade az igazi.
  • 9.
    2017. 06. 20. 11:43
    a valóságban jobban vezetek mint te azt elhiheted. Játékba meg az arcade a lényeg de a realistic meg a sok szar elveszi a játék élményét. Sose szerettem se a szimulátorokat se a realistic baromságokat.
    Azért írtam hogy az eredeti a dirt 1-2 volt a többi kókány munka.
  • 8.
    2017. 06. 20. 09:26
    Irányíthatatlanság?
    Miről beszélsz, teljesen élvezhető a játék a Realistic módban.
    Ha meg az nem tetszik akkor ott az arcade. Ha már az se megy, akkor tanulj meg egy kicsit vezetni, nem véletlenül találták fel a féket. Ott a tutorial.
  • 7.
    2017. 06. 19. 22:13
    Kicsid kevered a fogalmakat.
    A szimulátor, és a fizika két külön fogalom. Aki NfS-en "nőtt fel", (Az 5. rész, azaz a Porsche után) az ezt sajnos nem fogja fel.
    Kicsit nézz, olvass utána, mielőtt véleményt alkotsz!
    Amúgy nem rossz a Dirt 4. Szépen testre szabható, egynek elmegy. Szerintem.
  • 6.
    2017. 06. 19. 21:49
    Nekem sem. A Richard Burns Rally volt a király, meg a Dirt legelső része, ami még azt hiszem, Colin McRae Dirt néven futott. Ezek az újabb, tűzijátékos, farolgatós arcade cuccok nagyon könnyen unalmassá válnak (legalább is számomra). 90%-os leárazáskor a "futottak még" kategóriában elmegy.

    Bár ez a Dirt 4 nem tűnik annyira vészesnek a teszt alapján. A 3, meg a Showdown volt számomra a "kisujjammal se piszkálnám meg" esete.

    Nem rally, de szimulátornak örök kedvencem a GTR 2. A Need For Speed Shift se lenne rossz, ha nem 2 perc lenne benne egy verseny.
  • 5.
    2017. 06. 19. 14:39
    Nekem mindig az NQ Rally, és a Mobil1 Rally Championship 2000 marad a kedvenc, volt egy olyan hangulatuk amit más próbálkozás nem tud visszaadni. Ráadásul 15-20 perces pályákkal, nem pedig ilyen 3 percesekkel. Az ilyen fesztiválos rally-k nekem nem jönnek be.
  • 4.
    2017. 06. 19. 11:16
    Szimulátort akarsz?

    Richard Burns Rally, rFactor, iRacing

    Forza? PFFFFF!
  • 3.
    2017. 06. 19. 10:44
    A grafika tényleg nem egy nagy durranás elsőre, de a későbbiekben egész szerethetővé válik. PC-n! A konzolos változatok szerintem a hardver miatt elég gagyira sikerültek jó ha PC-s grafika medium beállitásait elérik. Egyébként az eső aminek az intezitása dinamikusan változik a napszakok a köd (ami szintén dinamikus) PC-n Ultra beállitások mellett azért már elég jól fest! Csak kell alá a vas. 1070-nél pl az árnyékokat vissza kell venni ultráról - highra , hogy tudja a fix 60fpst.( Remélem valami patch orvosolni fogja).
    Kormánnyal tolom és a Dirt Rally után meg kellett szokni , de most már nagyon bejön sokkal többet ad érzetre. .(Szerintem)

    Vannak hinyosságok amiket emésztzeni kell(nekem a sebességérzet jobb volt a Dirt Rally esetében,a legnehezebb nehézségi fokozat nevetségesesn könnyű, a zene hát...., de aztán szépen lassan beszippant Nincs nap ,hogy ne izzadnék egyet 1-2 championship után Kell küzdeni rendesen a kormánnyal a jó idők érdekében

    @firebird182 :
    Forza?? Mint szimulátor?? Jó vicc ))
  • 2.
    2017. 06. 19. 10:00
    Ez egy nagyon gagyi játék lett. Nem a szimulátor miatt szerették meg az emberek a dirt-et. A harmadik részben a gimnasztika ebben meg az irányíthatatlanság teszi tönkre a játékot. A grafika meg úgy ahogy van szar! kb 13 évvel ezelőtt még el ment volna. Nem kellene azzal elcseszni egy játékot hogy több közönséget csaljon és mindenki megtalálja a kedvencét egy játékba mert az lehetetlen azzal jönnek ki a tescós szemétbe való alkotások.

    Az eredeti dirt az első és második rész azt kellet volna tovább vinni arcade ba. Aki szimulátort akar az meg vegyen alapból szimulátort PL forza , stb
    de így elrontani valamit szégyen.
  • 1.
    2017. 06. 19. 08:52
    Amíg nem halhat/sérülhet meg a pilóta addig nem szimulátor. A nézők sebezhetetlen szupermenek akik mindig el tudnak ugrani a kocsi elől? (a gyökér nézők ugyebár elég nagy veszélyforrások a versenyeken)

    Nem carmageddonozni akarnék egy rally szimulátorban, csak ha már realizmus... Pl a szponzorok egy veszélyes pilótának nem adnak annyi támogatást stb...