Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Destiny bétateszt - Minden FPS végzete?

  • Dátum | 2014.07.30 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Mi a Destiny? Nos, az Activision legújabb, 500 millió dolláros próbálkozása arra, hogy a Call of Duty, a World of Warcraft és a Skylanders mellé beállítson egy negyedik pillért a financiálisan amúgy elég stabil palotájába, kiváltva ezzel az idejekorán kihulló Guitar Hero-sorozatot. A Destiny tehát a kiadó számára sok-sok pénz ígéretét jelenti. De ezen kívül mi még a Destiny? Ha a pénzt nem nézzük, akkor a Halo-sorozatot készítő Bungie álomjátéka, az a cím, amit a Microsoft alatt sosem készíthettek el, mert újra és újra vissza kellett térniük a Halo világához. Ha tehát vesszük a világ egyik legjobb FPS-eit készítő stúdiót, és a világ összes pénzét, akkor a Destiny lesz a végeredmény, ami legalábbis biztatóan hangzik. A bétában meg is nézhettük, hogy körülbelül mire számíthatunk a szeptemberi megjelenést követően.

A Destiny profin kivitelezett és hangulatos bevezető videóját megtekintve azonnal képbe kerülünk az alapvetéseket illetően. Létezek egy Traveler néven futó entitás (az a nagy gömbszerű monstrum), aki az univerzumot járva mindenféle jócselekedeteket hajt végre. Útközben belénk botlott, mi pedig hatalmas technológiai fejlődést értünk el általa. Elkezdtük sorban meghódítani a naprendszer bolygóit, igazi virágkorba léptünk. Csak menet közben kiderült, hogy a Travelert követi néhány rosszakaratú idegen faj is, mint nagymamát a sárga csík az úszómedencében, azzal a célzott szándékkal, hogy eltegyék őt láb alól, meg nagyjából mindenki mást is, aki útban van. Az emberiség hanyatlásnak indult, a Traveler abbahagyta a kommunikációt, s már csak egyetlen biztonságos hely, a fantáziadúsan City névre keresztelt város maradt hátra. Innen indulnak el az Őrzők, azaz a játékosok karakterei, hogy remélhetőleg előbb-utóbb rendbe hozzák a dolgokat.


Nem ez lesz az első, és nem is az utolsó alkalom, hogy megemlítem a Halo-t a Destiny kapcsán, és nem véletlenül. Az ellenségként (egyelőre) felvonultatott Fallen és a Hive koncepciójában gyanúsan hasonlít a Covenantra és a Floodra. A körülöttünk lebegő, állandóan tanácsokkal és expozícióval szolgáló, Peter Dinklage hangján megszólaló robotunk pedig olyan, mintha még a modellje is a 343 Guilty Spark enyhe módosításából jött volna létre. Amikor először megmozdulunk, először lövünk, az ellenfelek először indulnak meg felénk, mintha egy az egyben a Halo újgenerációs változatával játszanánk. Az egész hangulat és érzés olyan, mintha valamikor már találkoztunk volna vele.

Nem kell azonban sokat játszani ahhoz, hogy rájöjjünk, valójában közel sem ez a helyzet. A Destiny nem Halo. A Destiny mindenből átvett valamit, ami manapság népszerű, legyen az Halo, Borderlands, vagy Call of Duty, majd ezt az egészet egy kicsit - amolyan MMO-s jelleggel - felhígította, azzal az egyetlen céllal, hogy létrejöjjön az FPS, ami korábban soha nem látott módon széles réteget lesz képes megfogni, és minél hosszabb ideig a képernyő elé szegezni. Habár a Bungie mindig is igyekezett elkerülni az MMO-jelző használatát, és inkább a “megosztott világú shooter” definíciót használta, a Destiny azért több ponton inkább MMO-s jellegű. Kezdve például a karaktergenerálással. Három faj és három karakterosztály közül választhatunk, utóbbiakból a Titan felel meg nagyjából a nehéztüzérség/tank szerepkörnek, a Hunter az ügyeskedő rogue-nak, míg a Warlock a mágusnak, bár valójában ekkora különbségek nincsenek közöttük, hiszen mindegyik pont ugyanúgy tud legéppuskázni egy ellenséges szörnyet, mint a másik, egyik sem szorul segítségre.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 19.
    2014. 08. 04. 21:30
    Destiny-ben mi lesz a pénzlehúzás? Mármint oké, tudom hogy havidíjas lesz mikrotranzakciókkal, és 80 dollár lesz eleve az alapjáték, nade ezen kívül?
  • 18.
    2014. 08. 04. 20:23
    Gyönyörű kiinduló pont a jövő játékainak nemzedéke felé.. -Még mindig az agyatlan lövöldöző szakmát viszi tovább de látszik rajta a szárnybontogatás egyik válfajának gyenge próbálkozása.. -Csili vili de ebben minden új játék ki is merül: -adjuk el s sz@rjuk le; -ezért dolgoztunk műfaj lett a játék "alkottás" fogalma. Sztem pedig a játéknak lehetőségnek -kellene lennie- hogy teret adjon az alkotásnak s a fejlődésnek a játékon belül, nem pedig csak a "pénzlehúzásnak" az azt "követő" felhasználóktól. Fejlődjön, mert a játékos időt töltött el benne, s ezáltal a játék MI-je tanul fejlődni. Kategorizálni szintekre bontani a játék által megtanult MI elemeket, s azok közt lehessen válogatni. Szinre színt szintre hozni: /SSS/ Egye meg mindenki azt amit főzött s nem májncraftról beszélünk. Ha mindenki emléxik a Battlechip jelentőségére mm játékokból, akkor vehetik ezt ezentúl emlékiratnak régi játék(f)osok kalandjaiból új játék(f)osok újrajátszott átdolgozásban. "Áramlás elkerülhetetlen, csak a változás az örök.." MisterED.
  • 17.
    2014. 08. 04. 16:24
    Nagyon vicces "Live - gyűjtsd össze mind!" alapú csimpokomon-dolog...
    Vidijó
  • 16.
    2014. 08. 04. 14:50
    Mi a faszom az a skylanders?
  • 15.
    2014. 08. 01. 00:06
    szép steril világ, már csak a barbi babák hiányoznak

    ja most látom őt kell irányítani
  • 14.
    2014. 07. 31. 14:21
    Konzol ekszkluziv jeeee...
  • 13.
    m76
    2014. 07. 31. 13:21
    Minden FPS végzete hogy konzolra vonul.

    Egyébként támogat a játék egeres irányítást?
  • 12.
    2014. 07. 31. 12:20
    Ez minden FPS végzete? vicc..
  • 11.
    2014. 07. 30. 23:11
    1. Igen, a Ghost-od automata zseblámpaként is funkcionál
    2. Igen, néha dobálnak rád gránátot
    3. Puzzle-król nem tudok, de mivel lesznek raid-ek is a játékban az ottani bossokat biztos nem csak simán agyonlőni kell...
  • 10.
    2014. 07. 30. 21:43
    FPS only konzol ... ehhh
  • 9.
    2014. 07. 30. 19:35
    Hát nekem ez a bő negyedórás gameplay majdnem elég is volt.
    Kérdéseim:
    1. Ha bemegyek egy sötétebb helyre, van-e valamilyen világításom (sisak, fegyver, akármi)?
    2. Az ellenség ismeri a kézigránát fogalmát?
    3. Gondolkodni kell a játékban?
  • 8.
    2014. 07. 30. 17:54
    Azoknál a cikkeknél mindig feltüntetjük a cikk végén, amik már a végleges játékról szólnak, de mostantól a bétateszteknél is ügyelni fogunk rá. Ide is beteszem a legvégére!
  • 7.
    2014. 07. 30. 16:39
    Majd jön az új unreal, aztán mehet a móka pc-n is.
  • 6.
    2014. 07. 30. 15:41
    @Magrathea
    hala istennek, maradjon is tavol a PC tol
  • 5.
    2014. 07. 30. 15:37
    Ezzel kapcsolatban egy ötlet: valami látható helyen a cikkeknél esetleg fel lehetne tüntetni milyen platformokról szól a történet. Legalább látná akit nem érint hogy lapozhat tovább.
  • 4.
    2014. 07. 30. 12:54
    A játék konzolexkluzív és elég valószínű, hogy az is marad. Sajna.
  • 3.
    2014. 07. 30. 11:50
    Pc-re is jön? milyen gépigényre számíthatunk?
  • 2.
    2014. 07. 30. 09:21
    Ja, ha valaki neadj' isten kíváncsi a Destiny béta-bénázásomra, ebben a videóban belenézhet (elég jól kijönnek benne az ismertetőben is előhozott negatívumok/hiányosságok:
    - Az ellenfelek csak "horizontálisan", fedezékből-fedezékbe hajlandóak mozogni, lerohanás gyakorlatilag nincs (kivéve a közelharci ellenfeleknél, vicces lenne ha azok se lennének hajlandóak...)
    - A fegyverek furcsán nagyra vett szórása ha nem használja az ember az irányzékot
    - Mennyire nagyon HALO az egész: álcázott, "láthatatlan" Elite... akarom mondani Vandal ellenfelek, Hive = Flood (csak közel sem annyira félelmetesek, a Tombship-jük meg szimplán gagyi), energiapajzs, folyamatosan pofázó MI (kb. olyan átéléssel mintha túlórája végén a szinkronstúdió takarítóját vették volna rá a melóra), stb...
  • 1.
    2014. 07. 30. 08:55
    Nagyon-nagyon korrekt és részrehajlásoktól mentes kritika, köszönjük! Miközben olvastam, pár helyen már-már elkezdtem az ellenvéleményem fogalmazni (én is bétáztam kicsit), de pár sorral lejjebb mindig megtaláltam azt egy "Ámbár azt is meg kell jegyezni hogy..." kezdetű mondatban...

    A záró mondat pedig abszolút telitalálat: "a Destiny nagyon profi: letisztult, könnyen kezelhető, fantasztikusan játszható, hangulatos és megkapó." A játék tényleg szép, de ami a lényeg: van hangulata, kellemes vele játszani, egyszer sem érzi az ember hogy görcsölne közben.
    Ami a játék halála lehet, az az MMO-kból jól ismert probléma: a "tennivalók" hiánya, főleg endgame esetében. Ha nem lesz elég térkép, elég sok változatos kihívással mind PvE mind PvP vonalon (a Bounty dolog jó kezdet) akkor dögunalmas grindfest lesz az egészből, és az emberek inkább visszamennek HALO PvP-zni, hamár annyira hasonlít egymásra a két játék...