Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Dead Space 2 - Az év horrorélménye?

  • Dátum | 2011.02.11 12:15
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

2008 több okból is rendhagyó év volt a játékvilágban, hisz nem csak hogy sok forradalmi játékmenettel és stílussal kísérletező program látott napvilágot (elég csak a Mirror’s Edgere vagy a rajzfilmes Prince of Persiara gondolni), de az addig biztonságban élő kiadók is elkezdtek nyitni az addig nem éppen előnyösen kezelt témák felé. Ilyen lépésre szánta el magát az EA is, mely a viszonylag újoncnak számító Visceral Games Dead Space című túlélőhorrorját vette szárnyai alá. Végtelenül brutális jelenetek, kőkemény kihívás és hihetetlenül emlékezetes pályák tették klasszikussá a játékot, amiről mi is írtunk az iPonon, s ahogy a sajtó többsége, mi is nagyon szerettük. Most pedig, nem egészen három évvel később, megérkezett a folytatás, mellyel a Visceral ismét bizonyított. Nem csak a már bevált recepthez ragaszkodva értek el ugyanis sikert, hanem mertek újat mutatni, ami egy franchise történelmében nem sok esetben fordulhat elő.

Űri csend

Ennek persze az is oka lehetett, hogy az EA hagyta kibontakozni a srácokat, lévén a Dead Space bár kritikailag elismert volt, anyagilag nem lett kirobbanó siker (alig egymillió darab kelt el belőle, ami multiplatform játék révén kevésnek számít). Így hát a kiadó nyitottnak mutatkozott az új ötletek felé, melyeket a fejlesztők fel is sorakoztattak, megváltoztatva ezzel a klasszikus játékélményt. Mielőtt azonban rátérnénk az újdonságokra, lássuk a sztorit, ami – akárcsak az első részben – roppant hangsúlyos az egész Dead Space 2 alatt.

Isaac ezúttal egy beszélő, érző karakter
Isaac ezúttal egy beszélő, érző karakter

Történetünk három évvel az első epizód után veszi fel a fonalat, hősünk pedig még mindig Isaac Clarke mérnök, akinek túlélésére nem tettünk volna komolyabb összegeket az első rész befejezésének ismeretében. Pedig hogy-hogy, hogy-hogy nem, Isaac megúszta a lezáró képsorokat, és elmenekült az USG Ishimuráról, élete viszont korántsem úgy alakult, ahogy remélte. Olyannyira nem, hogy fogalma sincs, mi történt vele az elmúlt esztendőkben, sőt, a Dead Space 2 elején épp egy elmegyógyintézetben próbálják rehabilitálni, több-kevesebb sikerrel. Bár Isaac nem hitte volna, hogy újra farkasszemet néz majd a nekromorfokkal, a dolgok úgy alakulnak, hogy a Titánon épült kórházban elszabadul a pokol, és a személyzet Clarke szeme láttára változik vérengző élőhalottakká. Nincs más hátra, ismét fel kell venni a kesz… akarom mondani szerszámot a szörnyetegekkel, hogy a végére járhassunk, mi történt a titokzatos jeladóval a kiesett három év alatt.

Ki barát és ki ellenség? Három év amnézia után a fene se tudja...
Ki barát és ki ellenség? Három év amnézia után a fene se tudja...

Mivel a Dead Space 2 most is az egyjátékos részre koncentrál inkább (bár van multi is, de arról majd később), a történet fontos szerepet játszik, és tele van érdekes fordulatokkal, melyeket az első rész történetmesélési mechanizmusán túl maga Isaac is kiegészít. Bár a lényeges információkat ezúttal is in-game scriptjelenetek és felvehető hang-, illetve videóanyagok nyújtják, hősünk az első résszel ellentétben komoly, kidolgozott személyiséget kapott. Bár az első részben is láthattuk Isaac arcát egy rövid ideig, a Dead Space 2-ben sokkal többször leveszi a sisakját, sőt, hangja is van, mi több, folyamatosan kommentálja az eseményeket. Ahogy haladunk előre a játékban, úgy ismerjük meg a fiatal mérnök gondolatait és karakterét, s óráról órára szimpatikusabbá válik számunkra. Arról már nem is beszélve, hogy a többi szereplővel is interakcióba lép, így az első rész kissé nevetséges jelenetei már nem köszönnek vissza. Egy szó mint száz, a történet bár nem a létező legjobb, a stílust tökéletesen kiszolgálja, és garantáltan lesz pár olyan jelenet, melyekre évek múltán is emlékezni fogunk. A befejezés pedig… nos, hadd áruljak el annyit, hogy a Visceral Gamesnek beteg egy humora van.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 47.
    2011. 04. 19. 07:02
    Most vittem végig, első részt is nagyon szerettem a sztori miatt, ezt pedig egyenesen imádom! Grafika gyönyörű, zene és hangok 5.1-n igen jól szólnak, végső fejezet a harcokkal és befejezéssel számomra EPIC volt! Normalon 11 óra. Abszolút megéri a pénzét.
  • 46.
    2011. 02. 27. 21:33
    Egyetértek... Amnesia mindent visz horrorjátékok terén... annyira, hogy már attól fél néhány ember hogy elindítsa magát a játékot, mert tudja, onnan már nincs megállás.. jön a tömény rettegés és félelem.

    Nekem spec egyik deadspace se volt elég félelmetes. Szerintem hülyeség TPS horror játékot csinálni, mert az nem olyan félelmetes, mert nem az van hogy az arcunkbaugrik valami hanem jé ott egy szörny és ráugrotta a karakterünkre, hú most milesz, ellenben egy first-person nézetes játékba bele is éli magát az ember és mindjárt félelmetesebb az egész.
  • 45.
    2011. 02. 17. 14:03
    Esti mese az Amnesiához képest...
  • 44.
    2011. 02. 14. 22:11
    És látod pont ezen gondolkoztam, h egy játék mikor kötött le így. Hihetetlen. Pont egy DS 2, amire kb nem is gondoltam volna. Jo játék lett nagyon és tényleg az, hogy egyszer csak fegyverre gyúrtam, máskor viszont csak a ruhát húztam rendesen az életerő és a lassítás miatt. Jol eltalálták ezt nagyon. Az egy is tetszett, de egyedül a lassúsággal nem voltam kibékülve.
  • 43.
    2011. 02. 14. 22:06
    @Heroes27:

    Hát igen, ez egy jó játék ismérve. Nem adod fel, még akkor sem, ha halálba szívat. Nem véletlenül ment rá a 90%...
  • 42.
    2011. 02. 14. 21:45
    Chocho igen egy kicsit túloztam, nehéz az a HC. Másodjára kezdtem el, és hót véletlen egy nyanya mögém vonszolta magát, és csatt. És az a baj a HC-vel, hogy ennyin múlik az egész és game over Nem baj, nem adom fel
  • 41.
    2011. 02. 14. 21:45
    Oh ne csináld mert még elpirulok. Amúgy persze, látom az összefüggést a két befejezés között, csak épp nem humornak esik le. Mindegy, ez legyen a privát problémám.
  • 40.
    2011. 02. 14. 20:43
    @Blade0012:

    Okos gyerek vagy te, tudod miről beszéltem. Persze a poén csak azoknak esik le, akik végigvitték az első részt is.

    @Heroes27:

    Hát ööö... azért de, k*rva nehéz a HC mód, csak azért látszhatott könnyebbnek, mert már ismerted a játékot, friss volt az élmény, és mint mondtad, a stressz segít fókuszálni.

    @mateo130:

    Pedig szép volt az első rész is. Főleg a fények és az árnyékok voltak erősségei, ahogy itt is - na meg az alacsony gépigény.
  • 39.
    2011. 02. 14. 18:40
    az. 6-7 fejezetig, ahol el kéne(kellene) lőni az első mentést, minimum 3-4 óra, folyamatos játék. Ma este lehet belefogok mégegyszer. Sokkal izgibb HC, mint a többin egyébként, főleg így, hogy filózól, hogy na mikor menjek rá az eslő save-re. Azt tudom, hogy boxon van egy bónusz checpoint. Halottam róla.
  • 38.
    2011. 02. 14. 18:07
    Elvileg a bekapott sebzés sem olyan szadistán kegyetlen mint zealoton és ha boxon játszod a lemezcserénél kapsz egy bónusz checkpointot Csak belekóstoltam, annyira nem tűnt szörnyűnek csak rohadt időigényes.
  • 37.
    2011. 02. 14. 17:58
    HC-n elkezdtem. A 6. fejezetig csináltam meg, halál meg mentés nélkül, és egy kicseszett ventillátor miatt haltam meg. Ideggörcsöt kaptam kb. Kb ültem 2 percig és lestem a monitort, hogy ilyen nincs. Egyébként érdemes tudni, hogy a HC nem nehéz, Van rendesen lőszer, minden, de sokkal jobban odafigyel az ember, mert tudja, hogyha meghalsz vége. Márpedig az első mentést érdemes a 6-7. fejezetnél ellőni és utánna pihenni egy kicsit. Teljesen más játszani HC-ban, mint a másik 3-ban. Jobban összpontosítasz mindenre, jobban odafigyelsz, de mondjuk nem árt tudni, hogy hol és honnan jönnek sokan.
  • 36.
    2011. 02. 14. 17:30
    Össze vagyok zavarva. Most miért is van beteg humoruk a befejezést illetően? Az első részben talán, itt sokkal inkább optimista... hacsak nem a credit utáni párbeszédre kell érteni
  • 35.
    2011. 02. 14. 12:42
    Nagyon dicséritek a grafikát, de igazából a textúrák minősége olyan gyér volt az 1ben, hogy öröm volt nézni. Pedig az egész game egy zárt rendszer és emiatt nem hiszem, hogy annyira gépigényes lenne...
  • 34.
    2011. 02. 14. 11:49
    Igen, érdemes tudni, hogy Zealot modban van van a legnagyobb lőszerhiány. Még HC-ban sincs akkora, de ez mondjuk érthető is. Énis most csinálom Zealotban, lassan a végén vagyok, hát a shopban kell vásárolni lőszert rendesen mindig. Különben esélytelen.
  • 33.
    2011. 02. 14. 11:43
    en meg csak annyit tennek hozza hogy a foldon hevero vaspalcakkat telekinezissel erdemes az ellensegnek loni igy egy csomo loszert sporolhatunk meg na meg aki esetleg nem tudta vagy nem hasznalta, az ellenseg vegtagjait is ugyanugy neki lehet loni akar min2 karjat mert zealot modban elegge loszerhiany van!
  • 32.
    2011. 02. 14. 09:39
    Azokat a hozzászólásokat, ahol a grafikát szidják én sem értem, pedig általában mindig "fikázom"... De ennek a játéknak a grafja megfogott, kifejezetten látványos!

    Igazából a fő bajom a játékkal a kiszámíthatóság, ugyanis egy idő után megmondja az ember, hogy honnan és mikor fog kiugrani az "áldozat". (Pl. zárt ajtó előtt levő magányos felszerelés doboz)

    Nekem sem volt bajom a felszerelésekkel. Ugye az egy dolog, hogy minden szörnyből ki lehet taposni valamit, de elszórva a pályán rengeteg zöld doboz is van, amiben szintén van töltény. (Azoknak mondom, akik nem tudták volna)
  • 31.
    2011. 02. 12. 19:02
    belekezdtem, de nekem unalmas
  • 30.
    2011. 02. 12. 13:11
    Korrekt scifi akciójáték jó sok gyilokkal. Szinte teljesen megegyezik az első résszel(a térkép megszűnése, és a nullgravitációs haladási mód a difi), úgyhogy én kicsit több változatosságra számítottam. De egyszer így is kellemes szórakozást nyújt.
  • 29.
    2011. 02. 12. 12:26
    "Mindez persze korántsem jelenti, hogy a Dead Space 2 kevésbé félelmetes, mint elődje." - de, jelenti. szerintem fele annyira sem felelmetes, mint elodje. sajnos horrorbol, ugyanazokkal a klisekkel nem lehet ujra ugyanazt a borzongast atereztetni az emberrel, mint az elso reszben, mikor meg minden gyakorlatilag ismeretlen volt. a horror ( es a borzongas ) egyik alapkove az, hogy rettegunk valamitol, amit nem ismerunk. a nekromorfokat mar jol ismerjuk, szoval mitol kene rettegni?

    mas: alapvetoen nem lehet horror valami, ha mar fegyver van benne, szerintem. az egy olyan biztonsagerzetet ad, hogy pont a horrorba valo rettegest, tanacstalansagot es kiszolgaltatottsagot tori meg. lasd mondjuk az Amnesia cimu alkotast, ami nemregiben jelent meg... se fegyvered, se semmid, mennyivel jobban atjon a horror lenyege? ez csak egy suter, ami neha megijeszt ( olyan amerikai modon, oldalrol beugralva ) de azon felul csak egy suter...
  • 28.
    2011. 02. 12. 01:31
    A grafika szerintem is tökéletes, engem csak egy dolog bosszantott az egész játékban.. hogy megint átejtenek a palánkonD Amúgy ebben a részben sem nehéz zsetont keresni.. plazma cutter mellett mindig legyen nálunk 1, az aktuálisan elérhető, legdrágább lőszert igénylő fegyver és nem lesz gond a fejlesztgetésekkel és új "páncélok" megvételével, mert többnyire ahhoz a mordályhoz dobják az ellenfelek, ládák a lőszert amit épp magánál tart az ember. Ha meg már a contact beam is a tulajdonunkban van annyi kreditünk lesz mint a szemét Úgyhogy azért Isaac sem mondhatná, hogy olyan szarul élne meg a túlélésből Kár, hogy nincs benne 1 ilyen "easter egg", hogyha pl. elérnénk az 1millát mondana valami hasonló baromságot
  • 27.
    2011. 02. 11. 22:55
    Eleg tetszetos jatek lett, sokkal porgosebb, mint az elso resz.
    Az meg kifejezetten mokas, hogy a halott nekromofokbol meg ki lehet taposni par plusz cuccot.
  • 26.
    2011. 02. 11. 22:24
    Első részét megvettem, tuti játék. Egy dologgal van bajom - az irányítás. Gamepaddal nagyon tuti minden kézreáll, kivéve a célzást, az nehézkes, lassú. Egér-billentyűzet párossal tökéletes a célzás, a többi irányítás viszont... khmm, pocsék. Persze aki jobbkezes annak jó így játszani bill-en, balkézzel valahogy utálom az olyan játékokat, ahol annyi ész nem szorul a fejlesztőkbe, hogy normálisan át lehessen konfigolni az irányítást. Persze itt azért egy fokkal jobb a helyzet az olyan játékokhoz képest, amibe fixen be van drótozva a wasd...

    A gyengébbek kedvéért mégegyszer mondom a játékkal semmi bajom, az tökéletes és élvezetes (lenne..) Csak az irányítást qrták el benne, ami számomra rontja a játékélményt. Be kell(ene) ruháznom egy fang gamepadba.. mert persze rajtuk kívül nem sok fejlesztőnek jut eszébe hogy balkezes játékosok is vannak..
  • 25.
    2011. 02. 11. 20:49
    nem, nekem az egyetlen negatívuma, hogy tehettek volna bele izgalmasabb coop módot. Mint például, hogy a csajszikámmal együtt megyünk a necrókat ölni stb.. Nem mindig egyedül, meg jaj pont te most nem ott estél le, meg lemaradt véletlen, meg csináld meg addig én maradok itt. Én pont ezt hiányoltam.
  • 24.
    2011. 02. 11. 20:08
    A grafikával szerintem sincs semmi baj PC-n sem...a fény-árnyék effektek brutálisak, máshol még nem láttam ilyen szép filmszerű effekteket.
    A játéknak egyetlen negatívuma, hogy néhol már túlparáztatja az embert.
  • 23.
    2011. 02. 11. 19:47
    Valami parádés lett szerintem. Régen volt olyan játék, ami ennyire lekötött volna. Amikor megmurdeltem, nem úgy álltam neki, hogy "Jajj, már megint onnan kell kezdenem". 9 óra alatt sikerült normal fokozaton végigtolni, de az a 9 óra... Nem vontatott vagy unalmas, odatapaszt a gép elé .
  • 22.
    2011. 02. 11. 19:27
    Nekem nagyon tetszik. A grafikával sincs semmi para. Nem is értettem ezt a hozzászólást, bár nem csodálkozom olyanon aki még tolja az "első vagyok" hozzászólást. Mondhatnám, h tökéletes a maga műfajában, sztem az irányítással sincs semmi gond. Szép, izgalmas, jó megvalósítás. Fejlesztések miatt az újrajátszásra is ösztönöz. Sajnos mostanában ritkán mondok ilyet, de szép munka.
  • 21.
    2011. 02. 11. 19:22
    Iszonyat jó a játék!!
  • 20.
    2011. 02. 11. 18:36
    a játék több mint jó, zseniális! Pedig még ebben még reménykedni sem mertem. Remélem lesz majd valami díszdobozos dead space 1-2 egybecsomagolt változat, mert ez kötelező vétel!
  • 19.
    2011. 02. 11. 17:25
    Minden szempontból első osztályú játék. Még a "grafikálya" is tökéletes. Bár DS1 szerintem sokkal parásabb volt !
  • 18.
    2011. 02. 11. 17:24
    "ÁÁÁÁÁjszek, méééék ász hóóóól ögéééén."



    :
  • 17.
    2011. 02. 11. 17:09
    Ha nem üti meg a szintet akkor ne is "jácá" vele...
  • 16.
    2011. 02. 11. 16:46
    Herose27 nézd meg az első részét és rájösz hogy semmit nem fejlesztettek a grafikályán! Nekem se üti meg a szintet hogy jácak vele!
  • 15.
    2011. 02. 11. 16:44
    somak szerintem semmi baj a grafikával. Nem értelek...

    gery szerintem lesz, de nagyon nem mostanában. Max fél év múlva.
  • 14.
    2011. 02. 11. 16:38
    Magyarosítás ehez a játékhoz nem jön ki?
  • 13.
    2011. 02. 11. 16:37
    Hát grafika PC-n... 2011-ben ez nem sok. Kár, hogy tojtak a fejlesztők PC-re optimalizálni és egy az egyben meghagyták a gyenge konzol grafikus motort, ami így tán még az igp-ken is elfut. Az meg, hogy nincs AA, de a menüben otthagyták az állítási lehetőséget meg szégyen. 2011-ben nézegetheti a júzer a recés éleket... vicc.
  • 12.
    2011. 02. 11. 16:02
    isten játék bőven kiérdemelte a 90%os pontozást
  • 11.
    2011. 02. 11. 15:51
    egy negatívumot tudok felhozni 10 óra gameplay sok szerencsétlenkedéssel normal fokozaton. Profik végigtolják sokkal hamarabb. A nehéz fokozatok meg már inkább idegesítőek mint izgalmasak.
  • 10.
    2011. 02. 11. 15:40
    Hát Chocho én sem csalódtam a multiban. Amire számítottam azt adja. A "semmit"...
    Ha már ráugrottak a multira, miért nem a manapság egyébként méltán kedvelt kooperatív módot erőltették?! Szívesen irányítottam volna a megkalózosodott lánykát a necro-k ellen párhuzamban Isaac mellett. A single player megadta ennek a lehetőségét.
    Külön öröm, hogy az Ishimurát visszahozták egy picit és hozott vissza egy kis szentimentális végtagszaggatást. 5.alkalommal játszom végig a single playert, most épp hardcore módban -azért ez már tényleg kihívás
  • 9.
    2011. 02. 11. 15:07
    Nagyon nagy game,leköti az embert,de néha abba kell hagyni a sok "izgalom" miatt elég ilyesztő néhol!!
  • 8.
    2011. 02. 11. 14:59
    Elég rövidkére sikeredett a teszt, de a lényeget elmondja (Aki nem hiszi járjon utána ). Azért néhány dologgal nem értek egyet: Szerintem az irányítás PC- n sokkal egyszerűbb, mondom ezt hogy x- en is játszok vele (egérrel egyszerűen nem lehet mellé lőni, plusz gyorsabban is fordul a főhős), +1 nekem még nem kellett vennem ammot benne, szerintem adja ahogy kell. Az 1- et is a sima plasma cutterral vittem végig, ezzel is ez a helyzet. Ki van maxolva, meg poénból megvettem a Javelint szórakozni, de egy fegyver simán elég hozzá. A 13. act- ban 130000 Cred és tele store- ral vagyok, szóval ez a része a tesztnek nem igazán smakkol. De a pontot egyértelműen megkapja
  • 7.
    2011. 02. 11. 14:49
    Nekem is nagyon tetszett a játék jól optimalizált de lehet mindenki utálni fog de szerintem egy kicsit monoton volt
  • 6.
    2011. 02. 11. 14:38
    jó játék ajánlom
  • 5.
    2011. 02. 11. 14:14
    ÁÁÁÁÁjszek, méééék ász hóóóól ögéééén.
  • 4.
    2011. 02. 11. 13:43
    Heroes27:Akkor ajánlom ég figyelmedbe a 2 Dead Space animét.Dead Space Downfall,ami az egynek az előzménye.illetve Dead Space Aftermath,ami az 1 és a 2 közötti átmenetet fejti ki.Elég sok infó van benne Stross-ról.
  • 3.
    2011. 02. 11. 13:21
    sajnos én nem játszottam az 1-el, de ez megfogott és jo lett nagyon. Én szerintem aki nem játszott az egyel, mint speciel én, akkor annak hasznos lett volna.
  • 2.
    2011. 02. 11. 13:10
    Szerintem a cikk írója azért nem adott ilyen kis "tippeket, trükköket", mert feltételezte azt, hogy a játék első részével játszott a nagyérdemű. Tudniillik, ha ismered az első részt, akkor jól tudod, hogy a necrók végtagjait kell lőni, meg mivel ez egy túlélő horror játék, így nyilvánvaló, hogy limitált mennyiségű lőszer, kötszer áll csak rendelkezésedre.
  • 1.
    2011. 02. 11. 12:48
    Az értékeléssel teljesen egyetértek. Jó játék lett nagyon, szép a grafika, a hangok is jók lettek, minden elismerésem. Viszont azért szerintem többet is lehetett volna írni róla. Tippek, trükkök esetleg, az upgrade-nál én speciel azt se tudom, hogy mire rakom a pontomat. A Shopban érdemes heal piát venni, nem árt, de a lőszerre is nagyon oda kell figyelni, mert bizony elfogy. Azt is említeni lehetett volna, hogy a necróknak csak a végtagjait szabad lőni! Senki se daráljon a testre, meg fejre, mert értelmetlen. Fej nélkül is leköp, meg üt. Szépen lábra, meg karra. Erre a kettőre kell összpontosítani. Ha ezeket nem vesszük figyelemben, bizony dead lesz a vége minden sarkon.

    Tényleg sok játékidőt ad, ez is jo szempont. Senki se higgye, hogy 5 óra azt kész. Én a hardcore módot csak betegeknek ajánlom

    Ja és minden egyes kinyírt necro utána menjen oda mindenki, és tapossa szét, mert kipottyan belőle valami.