Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Dead Island: Riptide - agyhalott

  • Dátum | 2013.05.11 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Mindig is lesz egy hatalmas probléma a viszonylag kicsi, alulfinanszírozott stúdiókkal, mint a Techland. Valószínűleg olyan emberek alapították, akiknek céljaik voltak, akik szerették volna megvalósítani álmaikat. Ezek az álmok pedig – mint általában az álmok – ambiciózusak, nagyratörők. A gond azonban, hogy manapság a játékiparban, ha valaki nagyratörő álmokat szeretne megvalósítani, ahhoz egy végletekig profi csapatra, és főként rengeteg pénzre van szüksége – bár az utóbbi elősegíti az előbbi meglétét. Amikor a legnagyobb kiadók játékainál az 50 millió dolláros költségvetés lassan már mindennaposnak számít, akkor nem lehet némi apróval és pár banánnal megváltani a világot. Ahogy Hollywood példája is mutatja: hatalmas a lyuk a legnagyobbak és a másodvonalbeliek között.

A Techland álma azonban egy zombis játék volt, és ettől az álomtól nem is akart megszabadulni. Így láthattuk minden idők egyik legütősebb előzetesét, melyet az eredeti Dead Islandhez készítettek, és ami drámai módon mutatta be egy zombi apokalipszis egyetlen apró részletét. Ez az apró részlet azonban annyira egyedi, annyira drámai és annyira megkapó volt, hogy hajlamosan voltunk elhinni, ebben benne van valakinek a szíve és a lelke. Valaki ezt a játékot tényleg nagyon el akarja készíteni. Ami azonban ennél is fontosabb, és a Techland szempontjából sajnos nem túl előnyös: nagy elvárásokat ébresztett a Dead Islanddel kapcsolatban. Az előzeteshez hasonló drámai, komoly játékot vártunk.



Azonban amit kaptunk, az egy B-kategóriás stúdió hiányosságokkal küszködő, esetenként rendkívül hangulatos, de alapvetően befejezetlen és csiszolatlan játéka. Az előzetes tehát olyan csekket írt, amit a végtermék nem tudott kifizetni. Az ütős marketing azonban meghozta az eredményét, és a játék a kiadó Deep Silver egyik legnagyobb sikere lett, nem csoda tehát, hogy elérkeztünk 2013-ba, és már meg is jött a folytatás. Bár, amikor azt mondom folytatás, valójában nem úgy értem, hogy a második rész. A Riptide inkább olyan, mint egy önmagában működő kiegészítő, vagy éppen az első rész újrakomponálása. Egy olyan játék, amilyennek az első résznek is kellett volna lennie 2011-ben. A probléma azonban, hogy míg 2011-ben elfogadtunk volna néhány hiányosságot, a Riptide sajnos a legtöbb területen semmit nem javult az elődhöz képest, ami pedig 2013-ban már bizony súlyos gond.

Persze, ha szigorúan vesszük, akkor folytatásról van szó, hiszen a történet pontosan onnan megy tovább, ahol anno abbamaradt. A zombifertőzésre immunis kis csapatunk, az egykori amerikai focista Logan, a rapper Sam B, a testőr Purna és a rendőr Xian Mei éppen csak kiszabadult az életük legrosszabb nyaralását biztosító Banoi szigetéről, amikor egy misztikus, leginkább a Resident Evil-sorozat Weskeréhez hasonló katonai vezető elfogja őket. Hogy-hogy nem, kiderül, hogy az egész zombis dolog egy katonai kísérlet része, és mivel hőseinkre nem hatott a vírus, különösen értékes portékának minősülnek. Azonban az események nem túl váratlan fordulatot vesznek, a hajót ellepik az élőholtak, mi pedig rövid úton ismét egy szigeten találjuk magunkat.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 17.
    2013. 05. 15. 14:50
    Első része nekem is tetszett, sok új dolgot mutatott (számomra), végig is játszottam 2x. Ezt viszont 1 óra után töröltem. Ugyan az a harcrendszer, fejlesztések sem sokban különböznek, gagyi történet. Na meg persze ha DLC-ként adják ki, akkor oké, és mondjuk nem 40 euroért hanem 20. Semmi nagyszabású újítás nincs benne, ami miatt élvezhető lenne a játék az első rész végigjátszása után. Így viszont nincs semmi benne, ami fenntartaná az érdeklődést a játék végigjátszása iránt.
  • 16.
    2013. 05. 13. 20:10
    A játék tényleg nem tökéletes, de a mai játékpiacon ez simán egy 75-85%-os cím. Nem fair ennyire lehúzni csak mert nem jött be.

    Ha nem felejtem el, majd jól felhánytorgatom amikor 90% fölé értékelsz egy hasonló problémákkal küzdő játékot.
  • 15.
    2013. 05. 13. 15:42
    Volt szerencsém megvásárolni a Limited változatot Imádom a pólót
    A játék szerintem tökéletes kikapcsolódás biztosít egy átdolgozott nap után és ha az embernek van arra lehetősége hogy többen is játszanak egyszerre akkor szerintem nagyon jó, ahogy mtrx220 is írta nagyon jó mulatság.
    Nálam a játék minimum 80%
  • 14.
    2013. 05. 12. 22:42
    kinek mi jön be, ha %-o kéne mondjak akkor kb 75%-ra tenném.
    de tény, csak egy bizonyos embertípusnak ajánlható.
    multiban kell játszani, úgy rendkívül hangulatos. rég röhögtem ennyit egy játékon, és igen: hangulatos boxerrel szétcsapni a zombikat
    ez nem epikus történetről szól, nem is a nagy mondanivaló vagy a perfekt grafikáról. bugok vannak bőven, valóban repetitív is a játék. de halló, ennek a játéknak a fő célja, hogy ha leülsz elé akkor ki tudj kapcsolni egy kicsit.
    aki ezt nem érti meg, az félrenézte az egészet.

    még hozzátenném, hogy látok egy enyhe párhuzamot a netes casual játékok és e között.
    itt is kb az van, hogy belépsz, és elvagy vele fél-egy órát(egy küldetés letolható fél-egy óra alatt simán, autosave van). a casual is agykikapcs játék, és baromira sikeres szinte mind. van rá igény, kár tagadni. namost, ez kb ugyanaz. csak igényesebb megvalósításban, és otthoni környezetben. mert ez ugye nem fut böngészőben.
    nyilván nem egy profi termékkel van dolgunk - de szerintem a céljának tökéletesen megfelel. nekem ez megért 7e fonrintot, és még egy pólót is kaptam hozzá meg egy posztert is.
  • 13.
    2013. 05. 12. 19:37
    szerintem is gyenge a játék. Nincs mit szépíteni rajta. Pedig az előzőt szerettem nagyon.
  • 12.
    2013. 05. 12. 09:34
    Totál nem értek egyet az értékeléssel. Süt a cikkről hogy simán nem tetszett a tesztelőnek.. az ilyen felfogás és stílus miatt kap egy WoW 90% körül, ahogy a CoD, meg ahogy Egy NFS újabb része.

    Az amortizációnak meg újrateremtődésnek én sem nagyon örültem, de mondjuk egy lelkes modder megcsinálhatná hogy nem termelődnek újra, ellenben 3-4x tovább bírják a pöfülést, és ami miatt esetenként 2-3 zombi egyszerre már nem móka hanem kemény meccs lenne... persze bizonyos fegyverek is kevésbé, mások jobban amortizálódhatnak. Az evező jobban törhetne a vascső kevésbé.. a sokkolós macséta megint jobban, vagy fogyjon az eleme..

    Nem tökéletes, ellenben hibátlan.
  • 11.
    2013. 05. 11. 20:23
    "Tesztplatform: Xbox 360" Ezzel sok mindent leirtam.

    Szerintem még mindig szép játék és jó is.
  • 10.
    2013. 05. 11. 16:46
    Hihetetlen h ti minden játékot lehúztok...
  • 9.
    2013. 05. 11. 12:30
    Szerintem ugyanazt nyújtja a játék, mint az előző, csak ez már annyira nem újdonság. Helyenként nehezebb lett, a külön térképes házak/barlangok infected főellenségei majdnem biztos megfektetnek elsőre. Grafikai buggal nem találkoztam, az első igazi város pedig kifejezetten szép lett. viszont van instant death bug, amikor a főellenségre mért overkillt te kapod meg és menten megdöglesz. sebaj. kellemetlenebb ha throw után eltűnik a tuningolt- ápolt fegyvered. Mindenkinek ajánlom surround hangrendszerrel vagy hasonló fülessel játszani, elég meghatározó élmény amikor sikítva-hörögve rohan rád az infected horda, te meg forgatod a fejedet, keresed honnan jönnek..ezért még mindig megér 70%-ot nálam.
  • 8.
    2013. 05. 11. 11:31
    A Probléma azzal van hogy bug halmaz a játék, pl. mi ez a vsync amit beleraktak? Bekapcsolt vsnycel 60fps, majd kis idő után csak 30 és egy idő után 10fpsre limitált a játék, ekkor már majdnem letöröltem, de gondoltam hogy csak javítják, addig is próbálkozok állítani a grafon... állítgattam sok mindent mire rájöttem hogy a vsync, kikapcsoltam és rögtön 100fps... bíztató, még a Skyrimnál se ilyen rossz a vsync (ott legalább csak a menü laggol, igaz ott cfg-zni kell a kikapcsoláshoz) Továbbá steames acsik, érdekes hogy a Dream Team-et a 2. coop végigjátszás után SEM kaptam meg...Pedig játékon belül meg már megvan... végig coopba toltuk, egyszerre kaptuk meg haverral az acsit hogy minden küldetést megcsináltunk, de a Dream Team nem megy, illetve játékba megkaptuk és Steamen? NEM!... ( acsik: http://steamcommunity.com/id/the-1st-freeman/stats/DeadIslandRiptide )
    ( Co-Op partner acsijai: http://steamcommunity.com/id/rich7/stats/DeadIslandRiptide ) Kicsit zavaró mert ezen kivül már csak 1 acsi lenne hátra, így hát várok a patchre... Ami elég távoli időpontra várható ha azt is hozzáveszem hogy jön az új Call of Juarez a Techlandtől.

    Ja igen, és ilyen idegesítő dolgok mellett is egyet kell értsek az első kommentekkel 80%nál semmiképp nem rosszabb, IGAZ ez egy standalone DLC, lásd verziószám... (DI: 1.3.0; DI:RT: 1.4.0)
  • 7.
    2013. 05. 11. 11:21
    Lehet rosszul gondolom, de zombi őrület leginkább amerikában van, ez a játék is főképp oda készült, az ottani igényeket szándékoztak elsősorban kielégíteni vele. És látva a pl a wrc minőségét no és persze amerikai sikerét, mondhatni, hogy ennek megfelelően alkották meg ezt a játékot is...
  • 6.
    2013. 05. 11. 10:51
    Lehet, hogy a legszabadabb, de monoton és a harcrendszer, irányítás is pocsék.
  • 5.
    2013. 05. 11. 09:38
    NEm értek egyet az értékeléssel. Mai napig a legjobb/ legszabadabb zombis játék amivel játszottam.
  • 4.
    2013. 05. 11. 09:32
    FRK .: A fegyverek sokkal kevésbé amortizálódnak,ezt le is írták anno mikor kijött, sőt van olyan közelharci fegyver ami alig használódik el.,plusz a játék felétől a lőfegyverekhez is megfelelő mennyiségű lőszert lehet találni már.
    Ha a fegyvereket felváltva használod akkor elég hamar el lehet hagyni a kardokat ,csöveket,mert elég lőszer van a játék végéig.
  • 3.
    FRK
    2013. 05. 11. 09:06
    Nálam az első rész is hamar unalomba fulladt. Menj ide-menj oda, verd szét a zombit egy vascsővel, ami 3 használat után eldobandó. Mondjuk eleve nem értettem, hogy egy zombi koponya, hogy tud használhatatlanná tenni egy vascsövet, bárdnál (ami csont vágásra szolgál) szintén ugyanez volt a helyzet. Plusz a karakterek is feleslegesek voltak, szép, hogy lehetett választani lőfegyverrel jól bánó karaktert, csak épp neki is késekkel, husángokkal kellett hadakoznia. Ha a második rész is ugyanezeket az elemeket tartalmazza, akkor reális az osztályzat.
  • 2.
    2013. 05. 11. 08:40
    Ritkán ragadok billentyűzetet, de ez az értékelés nem áll meg. Nem hinném, hogy akkora über vassal lennék ellátva, de nekem maxon, 1080p-ben nem volt semmilyen framerate ingadozás, gyönyörűen megy, ha valakinek mégis gondja van, érdemes DIHelper-t használni, rengeteg problémát meg lehet vele oldani.
    Ami meg a játékmenetet illeti, ha nem is gyökeresen, de fejlődött az alapjátékhoz képest, a lőfegyverek használhatóbbak. Szerintem egy rettentő hangulatos játék, az alapot is legalább 3-szor végigjátszottam, és ezt is 2-szer. Egy munkával töltött nap után rohadtul ki tudja kapcsolni az embert, ha megsüthet, feldarabolhat, agyonverhet, szitává lőhet pár zombit. Egyetértek silentfrog-gal, 85% minimum.
  • 1.
    2013. 05. 11. 08:23
    Ez az első érékelés nálatok, amivel teljesen nem értek egyet.
    Igaz,hogy bugos a játék de a játékélményt erősen alul értékelte a cikkíró,legalábbis az én szemszögemből.
    Semmivel sem rosszabb mint az első rész,és én jobban szórakoztam a játékon mint egyes agyonajnározott húzócímekkel.
    Az 58% össz értékelés nálam 85 lenne.
    De kinek mi....