Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Daylight - inkább a sötétet választom

  • Dátum | 2014.05.05 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Főhősnőnk, Sarah Gwynn egy kórház padlóján ébred. Első ránézésre az épület már hosszú évtizedek óta elhagyatott. A holmik szétdobálva, a folyosókon patkányok rohangálnak és mindent belepett a por. Sarah nem tudja hol van, azzal pedig pláne nincs tisztában, mibe csöppent. A New Kipling szigetén található lerobbant kórház múltja borzalmakkal terhes. Az 1940-es évek végére a létesítmény alig tudta fenntartani magát, majd hirtelen mindenki eltűnt az épületből, és azóta sem tudni róluk semmit. Egy nagyvállalat ugyan megpróbálta újra beüzemelni a kórházat, ám úgy tudni, ez csak a fedősztori volt. Valójában kutatásokat és ásatásokat folytattak a helyszínen, majd szó nélkül eltűntek. Nem lehetett kellemes, amit találtak.


Sarah következő órái sem telnek majd kifejezetten mámorosan. Egyetlen eszköze a mobilja, melyen keresztül egy misztikus hang beszél hozzá. A kórház sötét folyosóit is kizárólag a telefonja segítségével tudja megvilágítani. A bejáratot azonban végleg lereteszelték, úgy látszik tehát, hogy nincs más út: be kell járnia az intézmény sötét, félelmetes zugait, abban reményben, hogy mire kijut, még ép elméje birtokában marad. A Daylight pont úgy kezdődik, mint bármelyik másik B-kategóriás horrorfilm vagy játék, és sajnos később sem lesz jobb. A történetet Jessica Chobot, az IGN szexi újságírónője vetette papírra, és egyértelműen ez az anyag legrosszabb része. Annyira gyenge, klisés és semmitmondó, hogy az már elfogadhatatlan, főleg most, amikor egymást érik a jobbnál jobb indie horrorjátékok.

Ez egyébként sajnálatos, mert a játékmenet alapjai jól megtervezettek. Ahogy már említettem, kezdetben az egyetlen eszközünk a mobiltelefonunk, amit főhősnőnk folyamatosan maga elé tart. Kijelzőjén a térképet látjuk, vakujával pedig éppen annyit tudunk világítani magunk elé, hogy valamit ki tudjunk venni a környezetből. Hamarosan találunk azonban fluoreszkáló fénycsöveket, valamint fáklyákat is, melyeknek megvan a maga funkciója. A fénycső amellett, hogy némileg több fényt ad mint a telefonunk, felfedi a misztikus erővel átitatott tárgyakat - ezeket általában jó ha megnézzük, mert előfordulhat, hogy a továbbjutáshoz szükséges dolgokat találunk.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 19.
    2014. 05. 20. 18:49
    Vicces hogy az 5. patch után se indul el az eredeti nagyon sok embernél.
    De öröm az ürömben a warez megy.

    Így vegyen az ember eredeti játékot.
  • 18.
    2014. 05. 08. 01:22
    Erre emlékszem, a csillagokat is leígérték, erre nesze Tipikus indie anyag amit nem azért nem ad ki senki, mert csúnya kapzsi zsindely kiadók vannak, hanem mert nem üt meg egy bizonyos szintet. Jessica Chobot meg unreal 4 ide vagy oda, ebből nagy költségvetéssel is csak bukó lett volna. (külön kiemelném, hogy már kezd unalmas lenni hogy a játékvilágot megfertőzték ezek a kirakatbábú leányok akiknek csak a tengernyi delláért csinálnak úgy mintha közük lenne bármihez is... és ez már hazánkban is terjed. Erről is firkanthatnátok egy cikket )
  • 17.
    2014. 05. 07. 23:45
    A cikkben nincs megemlítve de a játék támogatja twitchet, és a nézők hozhatják különböző parancsokkal a frászt a streamelőre. elméletileg a játék csak ekkor lesz igazán élvezetes.
  • 16.
    2014. 05. 06. 18:48
    Majd megérjük, hogy az Unreal V. motor első játéka a Pong lesz.
  • 15.
    2014. 05. 06. 18:15
    Nem lepődtem meg. Új Unreal motor, kellően ronda, rövid, de még nem is félelmetes. Ha jól emlékszek az Unreal3-motorral is valami gagyi jött ki elsőként. Mert ehhez aztán kellett a legújabb motor. Még az első verzión is tűrhetőbb lett volna, ha más nem akkor ugyanilyen.
  • 14.
    2014. 05. 05. 22:16
    Igaz, hogy az Amnesia második része sztoriban lekörözi az elsőt, de cserébe fele annyira sem félelmetes. Illetve nem ugyan az a csapat csinálta a kettőt.

    Mellesleg a Daylight elég nagy csalódás volt... Többet vártam tőle a trailerek alapján.
  • 13.
    2014. 05. 05. 21:01
    Első Amnesiának egyáltalán nem volt nagy sztorija, ott inkább az atmoszféra meg a játékmenet volt a helyén nagyon. Történetben és mondanivalóban a második Amnesia többszörösen lekörözi. Ott a játékmenet hibázott egy kicsit, mert nem akarták, hogy elvonja a figyelmet a sztoriról.
  • 12.
    2014. 05. 05. 20:21
    az első 30 percben volt érdekes, utána egyre unalmasabbá vált
  • 11.
    2014. 05. 05. 17:31
    Történet, mint az Outlast: karóba tűzött embereket talál, ezért nem visszamászik a szellőzőn, hanem tovább keresgél. Hova jut ez a világ... Úgy tűnik ez az indie horror rákfenéje, a történet nulla, a játékmenet nem bírja el a játékhosszt(komolyan Slender: gyűjts össze pályánként nyolc gumikacsát; Outlast: "fejtörőnként" gyűjts össze két marék döglött hangyát; Daylight: gyűjts össze 10 doboz gyufát, majd vigyél egy Kámaszútrát A-ból B-be) és még a bolygók együttállása is kedvezőtlen.

    Az első Amnézia és a Penumbra tudott teljes történetet nyújtani, rendes csavarokkal, változatos (összetett) fejtörőkkel és az ijesztgetések változatosságával sem volt gond. Ezekhez mind kreatív munka szükséges, így már értem is mi a gond!
  • 10.
    2014. 05. 05. 12:48
    Kíváncsi lennék a mobilja akkujára. Ha nem kell naponta töltse akkor annyira nem is horror játék...
  • 9.
    2014. 05. 05. 12:24
    Lehet jó horrort készíteni, ami igazán rádhozza a frászt, de ahhoz olyan jó történet és gameplay kell, amibe teljesen beleéled magad. (Szerintem) nem ijesztő a horror, ha nem tudod igazán a főhős karakterébe beleképzelni magad, vagy aggódni érte. Azaz, egy sima vérengzős / jumpscare horror játék kb az első fél órában néha megijeszt, aztán már nem tud újat mutatni.

    Remek példa a BioShock Infinite: Burial at sea part 2 DLC-je, ami bár nem horror kategóriába sorolható, annyira jól adja elő az egyébként zseniális történetet a maga ijesztő atmoszférájában, hogy az ember beleborzong.
  • 8.
    2014. 05. 05. 12:07
    Most rendkivul orulok,hogy a Watch Dogsos nVidia kodot kaptam meg.
  • 7.
    2014. 05. 05. 11:21
    Haza viszed a munkát!
  • 6.
    2014. 05. 05. 10:36
    Ez csak az én otthoni gépem, nem a "hivatalos iPon tesztgép" )
  • 5.
    2014. 05. 05. 10:32
    Köszi a kritikát!
    Igazán örülök, hogy nem a destruktív trollkodás és a pusztítóan negatív gondolatok, hanem a szerző által is felvetett tények mondatják velem: a túlélőhorror korunk tinivámpírja vagy II. világháborús stratégiája, mikor mindenféle gyanús alakok logikusan nem indokolhatóan fos játékokkal bombázzák a nagyérdeműt.
    Remélem leáldozik gyorsan ez a dömping, mikor végre visszatérhetünk a hagyományos, szívet melengető FPS-ek korába, ahogy BFG-vel megsorozod az ellenfelet, letéped a fejét és beleszarsz a tüdejébe. Utána a főhős mond valami vicceset.

    Korunkban már olyan magas az ingerszint, hogy igazán felrázó horrort csak olyan besorolású játékokkal lehetne készíteni, amelyik pillanatnyilag nem létezik.
  • 4.
    2014. 05. 05. 10:14
    A "főhős" legalább az egyik kezét használhatná amikor kinyit valamit...
  • 3.
    2014. 05. 05. 10:12
    Az Unreal Engine 4 tudását nem ez a játék mutatja meg. A motor attól még nagyon jó, hogy a fejlesztők ennyit hoztak ki belőle. tessék utánanézni az interneten, mi mindent tud, akár a többi motorhoz képest, akár az előző verziókhoz képest.
  • 2.
    2014. 05. 05. 10:02
    Le lett cserélve a teszt gép? (AMD FX-6300, 8GB RAM, GTX 760)


    Unreal Engine 4, nem valami remek grafikát nyújt, többet vártam volna tőle.
  • 1.
    2014. 05. 05. 09:25
    Attól tartok az összes ilyen procedurálisan generált ijesztgetés hasonló véget ér.
    Sokkal nagyobb, összefüggő sztoripanelekre volna szükség.