Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Darksiders II – A kaszás bőrébe bújva

  • Dátum | 2012.08.29 10:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Több mint két év telt el azóta, hogy a Darksiders első részében átélhettük a világvégét, és kezünkbe vehettük az apokalipszis egyik lovasának sorsát. A War (Háború) névre hallgató lovast akkor azzal gyanúsították, hogy idő előtt indította meg azt a háborút, ami az emberiség teljes megsemmisülésével járt. Végül sikerült tisztáznunk hősünket e vádak alól, ám ez nem jelenti azt, hogy a Darksiders története véget ért volna. Warnak ugyanis van három „testvére”, akikről nem sok mindent tudhattunk meg az első játék során, pedig biztos nem malmozással múlatták az időt, miközben az angyalok és démonok háborúja zajlott. A második lovas, Death (a Halál, a Kaszás, sok neve van) például nem nézte tétlenül, hogy testvérét ilyen vádakkal illetik, és útnak indult, hogy helyre állítsa War becsületét. Ennek történetét meséli el a pár napja megjelent Darksiders II, mely az első résszel ellentétben végre egyszerre jelent meg PS3-ra, Xbox 360-ra és PC-re is.  A játék stílusa nem sokat változott, tehát ezúttal is egy kaszabolós akciójátékkal van dolgunk, ám az elődhöz képest alaposan kibővültek a lehetőségeink, akár a nyílt világ felfedezéséről, a harcrendszerről, vagy épp a karakterfejlesztésről van szó. A fejlesztést végző Vigil Games nem csak egy újabb rókabőrt kívánt lehúzni a Darksiders névről, hanem alaposan odatette magát a tartalmat illetően is. A nagy kérdés, hogy a mennyiség mellett a minőségre is odafigyeltek-e az alkotók.

Ki szeretne összefutni vele egy sötét sikátorban?
Ki szeretne összefutni vele egy sötét sikátorban?

A játék egy kis történelemórával kezd, amiben az új játékosok számára magyarázza el, hogy mi is történt egészen pontosan Warral az első részben. Bevezetnek minket a Darksiders világának hátterébe is, megtudjuk például, hogy az apokalipszis lovasai egy nephilim nevű nép utolsó leszármazottai, akiknek angyali és démoni vér is folyik az ereikben. Hatalmas erejükért cserébe egy feladatot kaptak, hogy vigyázzanak az univerzum egyensúlyára. Azt is megtudjuk, hogy a folytatás körülbelül a Darksiders-szel egyidőben játszódik, egészen pontosan azon időszak alatt, amíg War a Tanács rabságában sínylődött. Death a Tanács akarata ellenére mindenképpen ki szerette volna szabadítani fivérét, hiszen tudta, hogy ő mindnyájuk közül a legtisztességesebb, aki sosem okozta volna a világ pusztulását. Ehhez azonban egy közel lehetetlen feladatot kellett végrehajtania, fel kellett támasztania a kipusztult emberi fajt. A történet hamar a Forge Lands nevű helyre kalauzol bennünket, ahol a Készítők élnek. Ezek a lények abszurd módon a törpék és az óriások keverékei, hiszen hatalmas méretűek, de megjelenésük, beszédük és viselkedésűek alapján inkább az előbbire hajaznak. Nem meglepő módon nekik is szükségük van egy kis segítségre, mivel a világuk a pusztulás szélén áll. Ahhoz, hogy elérjük célunkát, segítő kezet kell nyújtanunk nekik. Ennek során bejárjuk a Forge Lands nagy részét, számos küldetést és különféle feladatot végrehajtva. A rengeteg tennivalónak köszönhetően a játékidő igencsak hosszú lett, ha mindent meg akarunk oldani, akkor akár 30 órát is eltölthetünk hősünk társaságában.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 15.
    2012. 09. 06. 23:53
    Nekem az első rész sokkal jobban bejött. Nem is tudom, hogy mi volt ezzel a problémám... RPG elemeket én is furcsálltam kicsit, de nekem a játékban 90%-ban nem volt világvége hangulatom; csak ugye bizonyos helyeken... Inkább egy modern Prince of Persia-ra emlékeztetett a sok ugrálás miatt. Félreértés ne essék, nekem a PoP is nagy kedvencem, de ehhez a játékhoz szerintem nem illik az a stílus.
    Egy dolgot nagyon hiányoltam még: a vért. Persze, itt-ott volt, de összességében a fekete trutyit ölni (és egyéb élettelen dolgokat pl. csontvázt) nem hozott számomra akkora nagy örömet, mint mondjuk egy démont vagy egy élő angyalt. Utóbbiakat például imádtam gyepálni az első részben! Mindig az angyalos részek voltak a kedvenceim az elsőben! ... Itt még azok se nagyon...
    Az első résznek a story-ja végig lekötött. Itt kb. csak a prológus tetszett, és a harmadik világ bizonyos részei (mondhatni). Amikor a játék elején a lelkek "megfertőzik" Halált, gondoltam, milyen jó lesz majd, megőrül, magával beszél, stb... És nem történt semmi. Megfertőződött, és kész. Mintha semmi sem történt volna vele. Halálhoz nem is tudtam annyira kötődni, mint Háborúhoz az első részből. Fura volt a karakterizáció...
    A játék vége pedig szerintem összecsapott volt. Ráadásul, úgy éreztem, mintha semmi sem vezette volna rá az eseményeket.

    Összességében, ha választanom kéne, hogy csalódás volt-e, vagy nem ez a második rész, igaz ez egy nehéz döntés, de akkor inkább a csalódás felé hajlok. Az első rész számomra egy nagy klasszikus volt, epikus történettel. Ez meg... nem is tudom, mi rá a jó szó... Erőtlen?

    Bár, lehet velem van a baj.
  • 14.
    2012. 08. 31. 13:56
    Hát volt szerencsém havernál kipróbálni az x360-as verziót, most a PC-st tolom. Az első részhez képest érdekes az rpg hatás, kellemes a loot rendszer(pláne később az amulett- buffal)..viszont hiányoltam az első rész platform elemeit, a dupla ugrás/szárnyak nélkül kezdetben elérhetetlen helyeit, meg a harc is kicsit gyengébb most, War sokkal tökösebb legény volt és a mágiája is sokkal használhatóbb..ezeket leszámítva elég élvezetes és hosszú a kampány, és ha már csak nagyfelbontás miatt is sokkal szebb a PC verzió, egy közepes gépen akadásnak nyoma sincs. Szóval(ha van gamepadod)ez nem egy rossz konzolport.
  • 13.
    2012. 08. 31. 09:56
    Diablo 3-nak is ilyen nézetesnek kellett volna lennie
  • 12.
    2012. 08. 30. 17:56
    Kontrollerrel kell játszani és nincs baj.
  • 11.
    2012. 08. 30. 13:25
    Nem tudom. Bennem a pc-s verzió vegyes érzelmeket ébresztett őszintén... Szerintem bizonyos esetekben az irányítás bűn rosszra sikerült, nem reagál úgy a játék az irányításra, ahogy kell, mintha lagolna. Élvezhetőnek nagyon élvezhető maga a játék, csak egy pont után már unalmasnak tűnik és azt véltem felfedezni, hogy csak az időt húzzák a fejlesztők, hogy minél hosszabb legyen a játékidő s a tartalom minél vastagabb legyen... Nem tudom, az első rész valahogy jobban tetszett bizonyos szempontokból.
  • 10.
    2012. 08. 30. 13:10
    Én nem bírom ezeket a játékokat. Felraktam, elkezdtem vele játszani, bírtam 5 percig és kiléptem.: D
  • 9.
    2012. 08. 29. 17:42
    Első részt épp a minap játszottam végig: 21 óra és 3 perc alatt. 10/8
    A második részben meg már 7+ órányit terelgettem Halált. 10/7 - eddig.
  • 8.
    2012. 08. 29. 16:44
    Ez még az én gépemen is megy tök jól! Intel celeron e440 2ghz, persze egy magos. Minimum system req-be sokkal jobb kétmagos procit írnak, ez nem igaz. Nagyon jól játszható celeron egymagossal is, persze az fps néhol azért elég alacsony.
  • 7.
    2012. 08. 29. 16:20
    Hangzás mehetett volna 10-re... Azért határoztam el, hogy játszok vele, mert előbb hallottam meg a Soundtrack-jét
  • 6.
    2012. 08. 29. 13:54
    Én már a cikket se olvasom el, dragon rohadt jol pontoz, kb ennyit ér a játék.. bár a látvány 8 az nagy alá, de nagyon.
  • 5.
    2012. 08. 29. 13:02
    Nekem be jött nagyon.Első részt meguntam de ez sokkal jobb
  • 4.
    2012. 08. 29. 12:17
    Nekem eddig az év játéka. Nagyon élvezetesen lehet eltölteni vele a szabadidőmet.
  • 3.
    2012. 08. 29. 11:51
    Jó game Bejövős, igaz van pár érdekeséig benne ezért meg is értem 87% kot
  • 2.
    2012. 08. 29. 11:35
    "... a hangzás csillagos ötöst érdemel." - Hangzás 9 pont.
  • 1.
    2012. 08. 29. 11:29
    Meg is veszem a hetvegere.Kosz a tesztet.