Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Darksiders – Ha eljő a világvége

  • Dátum | 2010.01.19 10:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Az év eleji, illetve múlt év végi játékfelhozatalt tekintve ez az időszak mindenképpen a kaszabolós akciójátékok ideje. Nemrég belevethettük magunkat a Bayonetta szexi hősnőjének kalandjaiba, a hamarosan érkező Dante’s Inferno-ban kiruccanhatunk a pokolba, márciusban pedig Kratos-szal vághatunk majd bele a God of War 3-ba. E három nagy cím mellett próbál szerencsét a 2005-ben alapított Vigil Games Darksiders nevű játékával, mely január elején érkezett meg a boltok polcaira. Hiba lenne azonban beskatulyázni a programot a hack ’n slash kategóriába, mert bár bőven lesz részünk vérbő démonaprításban, legalább annyi puzzle- és platformelem is nehezíti majd a dolgunkat. Sajnos a PC-sek ebből a kalandból ki kell, hogy maradjanak, hiszen csak Xbox 360-ra és PS3-ra készült el a program, portolásról pedig egyelőre nincsenek hírek.

Angyalok és démonok háborúja

Nem sokat teketóriázik a Darksiders, ha a történet felvezetéséről van szó, hiszen az első másodperceket követően rögtön átélhetjük a világvégét, melyet a menny és pokol katonáinak ádáz összecsapása okoz. Nem mehetünk el szó nélkül a kiváló intró mellett, melyet a magyar Digic Pictures készített. A cég már számos játéknál bizonyította, hogy a szakma élvonalába tartozik, ha CG animációkról van szó, és ezúttal is első osztályú munkát végzett. Visszatérve a sztorira, a játék elején megtudjuk, hogy az ősidőkben évezredekig tartott az angyalok és démonok harca, amely egy harmadik fél, a rejtélyes tanács közbenjárása révén végül törékeny békével zárult. Az egyensúlyt az apokalipszis négy lovas őrizte, akik közül az egyiket, War-t (háború) fogjuk irányítani a játék során. A békét követő évezredekben létrejött az emberi civilizáció, mely egyre fejlettebb és erősebb lett. A tanács megjósolta, hogy idővel képesek lesznek felvenni a harcot a Mennyei Királyság és a Pokol harcosaival, ekkor a békét biztosító Hét Pecsét megsemmisül, és megkezdődik a harc a három világ között. Ám a tervbe valami hiba csúszik, mivel az ítélet napja túl hamar kezdődik el, melyben fajunknak még természetesen esélye sincs. Megjelenik War is, ám hamar rájön, hogy valami nincs rendben, hiszen a Pecséteket nem törték fel, és a másik három lovas sem érkezett meg. A Tanács végül őt okolja a történtekért, azonban kap egy esélyt, hogy helyreállítsa az egyensúlyt, és persze bosszút álljon azokon, akik felelősek az egészért.

Vajon mit kompenzálnak a szereplők a hatalmas fegyverekkel?
Vajon mit kompenzálnak a szereplők a hatalmas fegyverekkel?

Kétségtelen, hogy a sztori nem egy Oscar-díjas alkotás, és az elején még eléggé lassan csordogálnak az események, de szerencsére a játék utolsó harmadában begyorsulnak a történések, így a hozzám hasonló sztori orientált játékosok is elégedetten fejezik majd be a Darksiders-t. A játékmenetet úgy lehetne a legjobban bemutatni, hogy a fejlesztők fogták a Devil May Cry harcrendszerének néhány elemét, és összekeverték a God of War brutalitásával, majd hozzáadtak sok-sok logikai és ügyességi részt (lásd Zelda játékok). Az innen-onnan összeszedett ötletek ellenére kár lenne leírni a játékot, mert az egyes játékelemek nagyszerűen működnek.

A harcok mellett rengeteg logikai és ügyességi feladattal is találkozunk a játékban
A harcok mellett rengeteg logikai és ügyességi feladattal is találkozunk a játékban

 

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 10.
    2011. 01. 23. 23:52
    ..én a napokban próbáltam ki PC-n a játékot és nagyon jó hangulata van, és egész jól optimalizált is lett..szerintem érdemes kipróbálni, főleg hogy erre a platforma ritka az ilyenféle játék..
  • 9.
    2010. 01. 26. 09:50
    Egyébként ezt a "screen tearing" nevű problémát nem tapasztaltam a boxomon. A játék vége felé ugyan kicsit akadozik, sőt volt rá példa hogy kifagyott...olyanra is, hogy automentés közben fagyott ki és cseszhettem az egész játékot (ilyen formán most negyedszerre játszom)..

    Rájöttem, hogy nem lennék jó cikkíró még ha szeretek is játszani, játékról beszélni és írni.. Olyan hibákat soroltok fel, mint a szinkronhang pedig én semmi kivetni-valót nem találtam benne. Még meg is lepődtem, amikor a jutúbon láttam Mark Hamill-t a Watcher-t szinkronizálni és be kell valljam: nagyon tetszett!
    Egy hibát viszont én is felfedeztem az xBox-os verzióban, mégpedig a Settings-nél, amit egyáltalán nem ment bele a profilba. Az invertált Y tengelyhez szoktam és ezt bizony minden indításkor be kell állítanom.
  • 8.
    2010. 01. 25. 09:19
    Szerintem nagyszerű játék és valóban kár lenne besorolni a hack 'n slash játékok közé, hiszen bőven többről van szó. Az első egy-két órában nekem sem tűnt másnak, csak értelmetlen kaszabolásnak..na de a 10. óra után, ahogy egyre jobban merül az ember a sztoriban annál inkább letehetetlenebb.
    A Star Wars Force Unleashed óta az első játék amit többször is végigjátszottam; most harmadjára Apocalyptic nehézségi fokon kezdtem, miután a második játékban mindent felkutattam, amit csak lehetett (Abyssal Armor, Artifact-ok, Legendary Enchancement-ek, 1 kivételével az összes láda stbstb)
    Persze ennyiszer játszva már az ember tudja mit-hogy kell csinálni és elveszíti a játék a logikai részét pedig először látva a feladványokat erőteljesen elgondolkodtam. Érdekes továbbá, hogy mindenki máshol akad el. Értem ezt úgy, hogy a fórumban, ahol a végigjátszásáról beszélgettünk olyan helyeken akadtak el emberek, ami másoknak az első ránézés után evidens volt. Ez persze vica-versa, hiszen én is jó párszor elakadtam a játékban más meg elsőre megfejtette.
    Jó játék volt, csak ajánlani tudom mindenkinek!
  • 7.
    2010. 01. 20. 03:15
    jano12: szerintem tudod a választ
  • 6.
    2010. 01. 19. 21:12
    Az ilyen játékok miért nincsenek PC-re? Nekem volt szerencsém Box 360-on (amit kimondottan megkedveltem, kár hogy haveré) GoW2-zni, Halo 3 ODST-zni (utóbbit ki is pörgettem) és komolyan mondom sajnálom, hogy PC-re csak ilyen CoD-ok, meg Assaszarok jönnek ki (bár Assa2 zenéje nagyon tuti, le is szedtem az OST-t, de maga a játék nem érdekel). Ja meg Dragon Ballos játékkal is kipróbáltam a ketyerét, de csak egy belenézés erejéig.

    Jó a Batman ötletes és jó, hál égnek van PC-re is (meg a Risen, ez utóbbit meg is veszem). Na de befejezem a sírást.
  • 5.
    2010. 01. 19. 19:59
    "hurrog-hurrog"
  • 4.
    2010. 01. 19. 14:05
    jo de ezt a jatekot szerintem nem nagyon lehet osszehasonlitani a dmcvel ami 1 "pure hack n slash" tehat, nemnagyon volt benne logikai elem es ami volt azis nagyon konnyu. en inkabb prince of persiahoz hasonlitanam (pop 1,2,3), de lehet le fognak hurrogni ezert.
  • 3.
    2010. 01. 19. 12:55
    Igen a logikai feladatok nagyon jól elvannak találva.Pl mikor a kardokat kell megszerezni és a szobrokhoz kell tenni,két napba tellet mire az utolsót megtaláltam.szerintem is jobb mint a DMC-k (elnézést a DMC fanoktól!)de így van!De szerintem a GOW 3 még tartogat meglepetéseket.Az GOW 1-2 maga volt a csúcs PS2-n.Majd meglátjuk.Ajámlom mindenkinek aki megteheti a Darksiderst!!
  • 2.
    2010. 01. 19. 12:16
    Én ennél a játéknak csak azt sajnálom (ami lényegében nem is a játék hibája), hogy a legtöbben csak egy egyszerű Hack 'n' Slash-ként tekintenek rá. Pedig ez a játék sokkal több, mint a DMC vagy egy GOW. Azoknál soha nem voltak (és szerintem nem is lesznek) ennyire okos fejtörők, meg ilyen szintű felfedezés, mint ebben a játékban. Ez a játék tényleg nem csak a "gyapálásról" szól.
  • 1.
    2010. 01. 19. 11:03
    A "hibát" leszámítva a játék nagyon jó!!!A Dante Infernóig elleszek vele.Van egy két elég nehéz rész nem két délutános játék az biztos.A hiba nem nagyon zavaró néha átfut egy csík a képernyőn.