Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Dark - kívül-belül sötét

  • Dátum | 2013.07.27 12:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

2013 eddig viszonylag erős év volt a videojátékok számára, annak ellenére, hogy generációváltás előtt állunk. Ilyenkor az ember hajlamos elfelejteni, hogy a nyár még egy ilyen erős kezdés után is mennyire gyenge tud lenni. A feledésből azonban gyorsan kirántott a Fast & Furious: Showdown, majd a Ride to Hell: Retribution – bizony, még 2013-ban is van képe a kiadóknak olyan anyagokat a polcokra tenni, melyek a szó szoros értelmében alig működnek, és minden szempontból igénytelenek. Úgy tűnik, a „szerencse” úgy hozta, hogy meglesz a mesterhármas: nálam landolt tesztelésre a nyár harmadik rettenetes címe, a Dark.

Sajnos azonban az előző két játékkal ellentétben itt nem tudok semmi teóriával előállni kezdésnek; míg a Fast & Furious: Showdown gyorsan összecsapott filmadaptációként magyarázható, a Ride to Hell mögött pedig a Deep Silver gyengélkedése és a fejlesztőváltás tette várhatóvá a „minőséget”, addig a Dark esetében túl sokat nem lehet elmondani. Persze, a kiadó Calypso Media nem éppen egy mamutcég, így várható volt, hogy a játék nem kap túl nagy költségvetést. A fejlesztő Realmforge Studios pedig olyan, minden tekintetben középszerű játékokkal állt elő eddig, mint a Dungeons, illetve annak kiegészítője. Elsőre talán nem találunk logikát abban, miért pont most, és miért pont vámpíros játékkal hozakodott elő a müncheni stúdió, de ha kicsit lejjebb ásunk, rájöhetünk a gondolkodásmódra.



A nyár (közepe) ugyanis egyrészt teljes uborkaszezon, másrészt viszont éppen nyáron fut napjaink legnépszerűbb vámpíros sorozata, a True Blood. S persze hozzá kell tenni, hogy miután Stephenie Meyer alaposan megtépázta a vámpírok hírnevét, a True Blood gyakorlatilag jelenleg az egyetlen termék, ami még képes megmutatni a témában rejlő frankóságot. És ki tudja? Talán néhány epizód után, mikor a nyaralás közben az italutánpótlás feltöltésekor betévedünk egy siófoki áruházba, és megpillantjuk a Dark baljós dobozát a polcon, tudatlanságunkban talán elcsábulhatunk. Persze az iPon olvasói nem lesznek tudatlanok a játékkal kapcsolatban, így már most mondom: a Dark megvételre semmiképp sem javasolt.

Annak ellenére, hogy az előbb a True Bloodot említettem, a Dark nem is állhatna messzebb attól. Kicsit visszadob minket a vámpírok 10-15 évvel ezelőtti értelmezéséhez, amolyan Penge-módra. Főhősünk Eric Bane (mi más lehetne a neve?) egy night clubban tér magához, nem emlékezve semmire (micsoda meglepetés). Nem tudni, hogy a nyakán érzett szúró fájdalom, vagy valami más miatt, de rájön, hogy őt bizony vámpírrá változtatta valaki. Úgy tűnik azonban, hogy vérszívóvá válni bonyolultabb folyamat, mint azt gondoltuk: Ericnek meg kell keresnie, és meg ki kell innia azt az úriembert, aki őt átváltoztatta, különben az a kellemetlen sors vár főhősünkre, hogy egy agyatlan szörnyeteggé változik.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 11.
    2013. 08. 02. 20:43
    Kipróbáltam tényleg hihetetlenül gyenge. Pl: ha egy ellenség éppen egy korlátnak hajol és néz kifele, hiába vagy tökéletesen mögötte, mindenképp riadót fúj mielőtt megölnéd. A Mass Effect-es beszéd rendszer pedig tényleg feleslegesen van benne. A szinkronok pedig pff.
  • 10.
    2013. 07. 30. 22:26
    aAron_: sok ilyet is teszteltünk, de most ezek jelentek meg és így legalább tudod, hogy jobb ha elkerülöd őket Nemsokára vége a nyári uborkaszezonnak és jönnek majd a jobbnál jobb játékok
  • 9.
    2013. 07. 30. 22:07
    most komolyan kérdezem, miért nem lehet olyan játékokat tesztelni amit a cikk elolvasása után nem undorodva kerülök el, hanem esetleg megveszek, és jól szórakozok vele?
  • 8.
    2013. 07. 29. 16:29
    hbalazs a chaos theory mai napig a legjobb lopakodós splinter cell^^
    Lomha8V mért akkor mi mutatja tán a vampire diaries?
    ha esetleg a hellsingre gondoltál, akkor még komolyan is veszem a dolgot.
  • 7.
    2013. 07. 29. 14:35
    A True Blood mutatja a témában rejlő frankóságot? Na ne vicceljünk már.
  • 6.
    2013. 07. 28. 12:53
    Hogy a jó Istenbe jön ide a CoD ?!?!(Nem érzitek már nagyon cikinek még mindig folyamatosan fikázni,egyszerűen már nincs olyan topic ahol ne lenne egy divatkárogó)

    Jó lett a cikk ,elmosolyodtam párszor miközben olvastam Játék piac szempontjából valóban "erős" az idei felhozatal,még csak július van de már megvan a mesterhármas(ami mellé sztem nyugodtan oda bigyeszthetjük az Aliens:CM is),és hol van még az év vége ,addig még biztos belefutunk pár gyöngyszembe



  • 5.
    2013. 07. 28. 00:19
    A grafika bejön. Viszont nekem az irányítás annyira nehézkes volt. Valamiért eleinte nem tudtam a nézetet fordítani. Sőt néha eltakarta a képet... valami. Ennél jobb szót nem tudok, mert nem találtam meg mitől nem látok.
  • 4.
    2013. 07. 27. 16:57
    Kipróbáltam volna, de minden átvezető animációnál (ami amúgy a játék motorjával megy) lefagy a játék. Ezen kívül nagyon tetszett a hangulat, de így játszhatatlan.
  • 3.
    2013. 07. 27. 16:49
    Ez szerintem pont a CoD zombiknak szánt lopakodós játék, nincs benne szükség gondolkodásra, mert nem ér semmit. És most az SP módjáról beszélek, amiben harmatgyenge ellenséges, túlerőre alapozó AI és 0 barátságos AI van. Ez teljesen ugyanaz.
  • 2.
    2013. 07. 27. 15:44
    Nekem meg az, hogy ez egy lopakodós-gondolkodós játéknak készült de nincs meg benne a lehetőség ezekre.
    Már csak a képeket nézve inkább előszedném a Splinter Cell Chaos Theory-t. (2005-ös játék)
  • 1.
    2013. 07. 27. 13:30
    Azok a játékosok akik a CoD-ra vannak rácuppanva, nem fogják díjazni. Az eszetlen lövöldözős játékok ahol 200 találat után is talpon marad a hős, az a trendi. Felesleges olyan játékot készíteni, ami gondolkodásra készteti az embert. Nekem ez jött le a cikkből.