Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Cuphead - Ördögien jó!

  • Dátum | 2017.10.10 08:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

Azt, hogy a digitális terjesztés mennyire alakította át az ágazatot, kevés dolog éreztetheti jobban, mint a SteamSpy egy 2016-ban kiadott kördiagramja. A weboldalt üzemeltető Sergey Galyonkin állítása szerint ugyanis ebben az esztendőben november végéig nem kevesebb, mint 4207 játék jelent meg a Steamen, míg 2015-ben ez a szám 2964, 2014-ben 1772, és 2013-ban „csupán” 565 volt. Ez az adat már bővebb elemezgetés nélkül is igazolja, hogy a szcénában korábban soha nem látott mértékű robbanás következett be, de ha kontextusba helyezzük, a növekedés még félelmetesebb. A hallatlanul sikeres PS2-n 2000 és 2013 között összesen 2502 alkotás debütált, az 1996 és 2003 között támogatott Nintendo 64-gyel nosztalgiázni vágyók 388 hivatalos cím közül válogathatnak, míg a hódító útját 2005-ben megkezdő Xbox 360 esetében pedig a dolgok eddigi állása szerint hozzávetőlegesen 1950 program közül mazsolázhatunk. Ergo, ennek a három konzolnak az összesített felhozatala 20,93%-kal több csupán, mint 11 hónap PC-s termése.

Ennyi játékot nem hogy végigvinni, érdemben kipróbálni is lehetetlen, hiszen, ha csupán harminc kurta percet szánunk egyre, ami számos esetben ahhoz sem elég, hogy túlessünk az első pár gyakorlóküldetésen, akkor valamivel több, mint 87,64 napot kell a monitor előtt töltenünk. Emiatt az a sajátos és kissé paradox helyzet állt elő, hogy míg a kisebb, független fejlesztőknek sosem volt könnyebb dolguk a megjelenéssel, vért kell izzadniuk ahhoz, hogy a vásárlók felfigyeljenek rájuk, mert kismillió vetélytárssal kénytelenek megküzdeni. Belegondolni is félelmetes, hogy hány, már készítői által is leírt, alig-alig fogyó remekmű várhatja a Valve digitális boltjában a soha be nem következő feltámadást.


A Chad és Jared Moldenhauer által alapított StudioMDHR Entertainment első játéka, az 1930-as évek rajzfilmjei előtt tisztelgő Cuphead szerencsére a ritka kivételek sorát erősíti, mivel egyedi látványvilágával dollármilliókat felemésztő reklámkampány nélkül is ki tudott tűnni a tömegből. Holott, a fivérek lehetőségeiről és anyagi helyzetéről mindent elmond, hogy ahhoz, hogy eredetileg hétvégi hobbiprojektként induló koncepciójukat rendesen ki tudják dolgozni, komoly összegre rúgó jelzálogot voltak kénytelenek felvenni amúgy is adóssággal terhelt házaikra, azt kockáztatva, hogy ha bármi balul üt ki, akkor szeretteikkel együtt az utcára kerülnek. Azt, hogy vajon művük elég jól fogy-e majd ahhoz, hogy visszafizethessék a kölcsönt, még nem tudni, ám abból ítélve, hogy ezen sorok írásáig alsó hangon csak PC-n hozzávetőlegesen 450 000 példányt adtak el belőle, valószínű, hogy nem kell aggódniuk amiatt, hogy elveszik a tetőt a fejük felől. Az azonban sziklaszilárd tény, hogy kockázatvállalásuk bizonyos szempontból már most meghozta a gyümölcsét, mert kisebb-nagyobb megszakításokkal 2010 óta fejlesztett szerelemgyermekük jó eséllyel bérelt helyet fog kapni az év, sőt, az évtized legkiválóbb alkotásait felsoroló listákon.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 11.
    2017. 10. 18. 21:47
    Így érthető, de ez egy laikus számára csak időpocsékolásnak tűnik.
    Mitől lesz jobb valami ha nem digitálisan hozzák létre?

    Amúgy meg mindenhol azt olvasni hogy GOTY szóval ez kb egy reklámfogás lehet.
    Ezen kívül a régi rajzfilmek sajátos humorán felnőtt generáció nem biztos, hogy számítógépen játszik már, ezért is tűnik erőltetettnek ez az egész hype.
  • 10.
    2017. 10. 18. 18:42
    Köszi!

    Látom, hogy miért jön ez be sokaknak, én azért egy "ÉVJÁTÉKA" címet nem adnék ennyiért...
  • 9.
    2017. 10. 18. 10:17
    Láttál már 30-as évek béli rajzfilmeket? Hallottad már egy olyannak a háttérzenéjét?

    Ha nem akkor nem is fogod érteni. Ha ismered a stílust, akkor viszont látod (és hallod), hogy a játék mesterien visszahozza azt a hangulatot.

    Emiatt van oda mindenki és kezeli "mesterműként" ... Nem kis dolgot csináltak.

    Néztem pár készítési videót.. a karaktereket valóban kézzel rajzolták meg, és úgy is animálták le őket majd szkennelték a számítógépbe.

    Ezen kívül úgy 2010 óta készítették a fejlesztést kisebb megszakításokkal.

    Egyszerűbb és gyorsabb lehetett volna mindent leanimálni, a zenét is számítógéppel létrehozni (nem valódi zenészek játékát felvenni). De nem ezt tették, hanem "hagyományos" 30-as évek beli módszerekkel készítették az elemeket, csak nem egy animáció hanem komplett program készült belőle (ami szinte már-már olyan mint egy régi animáció).
  • 8.
    2017. 10. 18. 10:01
    El van tőle olvadva a világ, én meg olvasom az ismertetőket, nézem a képeket és nem értem.

    Lehet, hogy stílusos, lehet, hogy oldschool, lehet, hogy jól van adagolva a nehézség, de ez akkor is csak egy platformer.

    Hogy lehet egy platformer 95%-os? Mit ad egy ilyen játék? Mit nem értek???

    (Ui.: Az "ezt nem lehet elmondani, ezt ki kell próbálni" érv kicst szektás-toborzós hangulatú, szóval ha valaki veszi a fáradságot és ezen túl is válaszol, azt megköszönöm!)
  • 7.
    2017. 10. 15. 17:39
    Neked nem tetszik, pont---

    sokaknak viszont igen.
    szerintem látványos, és "egyedi" azt leszámítva, hogy nem eredeti, hisz láttuk ezt már (régi rajzfilmekben).

    szerintem jó..
    "szép" kézzel rajzoltnak tűnő világ.
  • 6.
    2017. 10. 14. 16:46
    Zseniális, ez? Meg művészi? Ma ne, mindjárt beröhögök! Ez egy szörnyen igénytelen és rusnya grafikájú x@r. Aki azt hiszi, hogy ezen van bármi művészi, bizonyára nem sok művészi dolgot látott eddig. Döbbenet, már milyen hulladékot is el lehet adni. Azért a mazochisták és a Picasso rajongók ne hagyják ki.
  • 5.
    2017. 10. 12. 20:09
    Ez eddig röhögve GOTY.
  • 4.
    2017. 10. 12. 11:18
    ez a jatek egy '30-as evek disney altal kesztiett shadow of colossus es dark souls hybrid' lett volna, de vegul pont azert mert feltek, hogy sokaknak tul nehez lenne a jatek, ha nem lenne egy ket ilyen eroltetett, ures, run n gun platfromos resz, nem vennek meg talan elegen vagy elegitene ki oket... szerintem teljesen folosleges az a nehany amit vegul a fejlesztes legutolso honapjaiban vegul csak beletettek a nyomas hatasara. ez egy boss rush game, gyonyoru, kihivas szintje 11/10, a megvalositas 11/10, egyszeruen egy remekmu, ev jateka nalam gondolkodas nelkul
  • 3.
    2017. 10. 10. 14:29
    Azt a par gun and run palyat ami van is utolag raktak bele, mert amugy full boss rush game lett volna. De egyetertek veled, meg tobb kene beloluk.
  • 2.
    2017. 10. 10. 12:12
    Jó játék lett, de nekem jobban tetszett volna ha a főellenségek előtt lett volna 3-4 mászkálós pálya is, ami valamennyire felkészít rá. Például a krumpli meg répa előtt lehetett volna ugrálni 3-4 pályán keresztül amolyan kerti környezetben, stb... így nekem kicsit üres.
  • 1.
    2017. 10. 10. 09:21
    Kicsit attól tartottam, hogy megint kapunk egy jól kinéző, de amúgy teljesen gagyi játékot. Erre meg kiderült, hogy nem csak a látványvilág kivételes, hanem maga a játékmenet is igazi oldschoolosan fantasztikus.