Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Create: Diszkont kreativitás

  • Dátum | 2010.12.17 14:27
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Emlékszik még valaki a The Incredible Machine című játékra? Nem? Nos, nem meglepő, lévén a mai játékosok nagyobb hányada még meg sem született, mikor az amúgy igen hosszú életű sorozat az útjára indult 1993-ban. A cirka '95-ig roppant népszerű széria később inkább unaloműző mókává avanzsálódott, hogy az utolsó, 2000 körül megjelent részekre már időt se nagyon pazaroljunk a sok szép, modern technológiát csillogtató játék mellett. Most pedig itt az EA Create című játéka, amiről könnyedén asszociálhatunk a már ismert receptre, pedig a lényeg itt egészen máshol gyökeredzik.

Hass, alkoss, gyarapíts!

Érdekes egyébként, hogy a Create-et az EA adta ki, mert anno az első The Incredible Machine is nekik készült volna még 1984-ben (a fejlesztés közel egy évtizedes csúszása egy külön cikket is megérdemelne). Most, 26 esztendővel később a mamutkiadó úgy döntött, bepótolja ami elmaradt, és egy belső csapatával elkészíttette a Create-et, mely szintén egy építkezős logikai játék lett. Történet éppen ezért nincs is a játékmenet mögött, mindössze más és más stílusú, illetve témájú pályák alkotják az EA üdvöskéjét, melyeken a legkülönbözőbb nehézségekkel nézhet szembe a játékos. Alapvetően persze mindig ugyanaz a dolgunk, vagyis meg kell oldanunk az adott szint kihívásait úgy, hogy az épp kéznél lévő elemekből építkezve áthidaljunk bizonyos távolságokat. Hogy mennyire mélyülünk el a játék nyújtotta lehetőségek között, és őrült, vagy inkább józan paraszti észre alapozott ötletekkel rukkolunk-e elő, már teljesen ránk van bízva, még ha némileg meg is van kötve a kezünk, de erre később még visszatérünk.

Hát nem csodálatos?
Hát nem csodálatos?

Elöljáróban annyit illik tudni, hogy az alapötlet sajnos sokszor frusztrálóvá válik, mert bár a Create gyermekded külsővel és roppant barátságos irányítással bír, valójában nagyon nehéz és szűken bánik a segítségekkel, tippekkel. Ezért aztán az elsőre teljesen egyértelmű feladatok, mint hogy juttassunk el egy teherautót a pálya túlsó végébe, komoly agymunkává válhatnak. Ugyan az első pár szinten még könnyedén át tudunk lendülni, elég csak a játék világához mérten bohókás építményeket emelni, később, úgy az 5. és 6. pálya körül már alig lesz nyom, amint elindulhatunk, és ezért egy fáradtabb nap után könnyedén válik unalmas próbálgatásba a korábban még felvillanyozó agytorna. Jogos persze, hogy a Create-et nem a kimerítő hétköznapok álomittas estéire találták ki, vagyis ha lelkileg nem érezzük magunkat elég felkészültnek hozzá, jobb, ha egy kipihent aggyal és testtel esünk neki az előző nap még megoldhatatlannak tűnő feladatoknak.
 

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 5.
    2010. 12. 18. 16:48
    Áhh.. LBP közelébe sem ér
  • 4.
    2010. 12. 18. 16:44
    Nyújt legalább fele annyit mint a little big planet?
  • 3.
    2010. 12. 18. 11:18
    Chocho, tényleg "Challange", vagy csak képtelen vagy leírni a Challenge szót?
  • 2.
    2010. 12. 17. 22:00
    nekem nagyon tetszik, de még csak az elején tartok.
  • 1.
    2010. 12. 17. 20:27
    azon kívül hogy egy copy jó sokért vesztegetik...