Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Counter-Strike: Global Offensive

  • Dátum | 2012.09.09 23:58
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Valószínűleg sokan mondogatják azt cinikusan, amit mondogattak a Global Offensive megjelenése előtt is, hogy a Counter-Strike igazából sosem fog megújulni, mert valójában senki nem akarja, hogy megújuljon. Ha pedig ez így van, akkor érkezhet a jogos kérdés: miért kell megvenni belőle a legújabbat, mikor az eredeti gyakorlatilag pontosan ugyanannyira jó? Tény, hogy annak idején még 1999-2000 környékén két tehetséges rajongó, Minh „Gooseman” Lee és Jess Cliffe nem kis dolgot alkotott, amikor elkészítették a Counter-Strike névre hallgató Half-Life modifikációt, ami az első publikus béta megjelenése után szinte azonnal hatalmas rajongótáborra tett szert. Az internet nálunk még messze nem volt mindennapos dolog, főleg nem játékra, a kisebb-nagyobb LAN-partyk azonban pörögtek országszerte, és ahogy a világon mindenhol, Magyarországon sem kellett sokat várni arra, hogy a Half-Life deathmatch-be belefásult FPS-mániások keblükre öleljék az új anyagot.



Persze akkor még a Call of Duty nem indította el a multiplayer FPS-eket azon a vonalon, melyet ma már mindenki alapnak tekint, akkor még minden egyszerű volt – habár természetesen erről annak idején még nem tudhattunk. A Counter-Strike receptje pedig még az egyszerűbbnél is egyszerűbb: adott két csapat, a terroristák és az anti-terroristák, akik különböző pályákon feszülnek egymásnak, különböző célokkal. Adottak voltak a bombás pályák, ahol a terroristáknak le kellett helyezni a két megadott célpont valamelyikéhez a robbanóanyagot, és ha jófiúknak nem sikerült azt időben hatástalanítani, nyertek. Aztán ott voltak a túszos pályák, ahol a dolog némileg megfordult: az anti-terroristáknak kellett kiszabadítani, és biztonságos helyre kísérni a civileket. És ennyi. Minden kör elején rendelkezésünkre állt egy rövid idő arra, hogy fegyvert, páncélzatot, gránátot vegyünk, majd indult a küzdelem.

Akadt azonban számos olyan dolog, amiben a Counter-Strike a mai napig piacvezető lehetne. Ilyen például a fegyverek viselkedése. Bár azt nem mondhatni, hogy teljesen valószerűek, ráadásul a kezelésük sem éppen realisztikus, hiszen sosem építették be a játékba például az irányzékba nézést, de nagyon jó érzés volt velük lőni, úgy érezhettük, mindegyik kicsit visszaadja azt hangulatot, azt a viselkedést, amit a valóságban is tapasztalhatnánk, mindegyiknek egyénisége volt. Aztán persze nem mehetünk el szó nélkül a pályák mellett sem: a Counter-Strike klasszikus térképei a multiplayer FPS-ek valaha készített legjobb pályái közé tartoznak. A modként indult, majd a Valve által felkarolt játék tehát nem csak legenda, és a valaha létezett legnagyobb e-sport cím, de valahol minden mai online FPS alapja.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 40.
    2012. 09. 18. 12:08
    Nem tudom, én ezt próbálkozásnak sem nevezném. Csináltak egy új source-ot csak e-sportnak még rosszabb lett, ha lehet egyáltalán még rosszabb. Tökéletesen hiányzik belőle minden, "amiért az alapjátékot szerettük" és amivel "képes megfelelni a régi rajongók igényeinek".
    A CSromodnak volt egy olyan verziója kb fél évig, amire azt mondtam a kb 6 kipróbált promod verziók közül, hogy NA VÉGRE VMI ALAKUL! Aztán pár héttel késöbb totál tönkreverték egy totálisan új update-tel. Tudom, hogy ehhez semmi köze a Valvénak, csak az jó irány volt. Amit a Valve csinál, az nagyon régóta nem. De üzletileg biztos megéri. Emberek iszonyatosan érthetetlenül rossz és semmilyen játékokért is fizetnek pénzt. Szóval ez egy játék, de CS-hez semmi köze.
  • 39.
    2012. 09. 17. 22:10
    ez az a széria, ami nem képes jó irányba fejlődni, mert már a kezdetekkor is kiforrott és zseniális volt. Ez a próbálkozás persze nem azt jelenti, hogy a Valve le akar húzni, csak próbálkoztak becsülettel.
  • 38.
    2012. 09. 17. 17:40
    Tökéletesen felesleges volt megcsinálni ezt a játékot. Remélem óriási bukás lesz.
    A cikk is rettenetes. A "megmaradt minden, amiért az alapjátékot szerettük", "képes megfelelni a régi rajongók igényeinek" és társai megszólalások meg egyszerűen nevetségesek, nem tudom honnan vetted, már ne is haragudj.
    Ez egy akkora alibiírás, mint az univerzum.
    Szeretlek, tisztellek, no offense, elnézést kérek, de messzemenőkig nem értek egyet a cikkel.
  • 37.
    2012. 09. 16. 11:48
    A COD sorozatban sincs (már) semmi innováció, mégis ég és föld a két játék, mivel a Valve nem tagadja, hogy ugyanazt a játékot adja ki.

    Ez a ritmusos dolog pedig tényleg igaz, nagy CoD kocka voltam, megvettem BF3-at és péppé vertek, abba is hagytam. CoD-ban elég pár jó találat, BF-ben viszont van amiből egy tár kell, a CS az pedig megint más.
  • 36.
    2012. 09. 13. 19:47
    Jah, amúgy én érzem, ha betalálok. Szeretem a BF-ben, hogy látom a kurzoron a találatot, de így érdekesebb.
  • 35.
    2012. 09. 13. 17:03
    Az tény és való, hogy teljesen más a ritmus. Ismerem az érzést, mikor hardcore COD-osként (cod1-2-4 ~5-6k óra) felmegyek egy CS szerverre. A kezdők jobban játszanak, mert ők még nem szokták meg egyik játékot sem.
  • 34.
    2012. 09. 13. 12:39
    Igen, emlékszem, hogy annak idején hogyan lett a COD. Éppen ezért helytelen a cikkben írt megjegyzés, hiszen a COD vonalat a MOHAA indította el. Igen volt DoD, de annak teljesen más a ritmusa, mindene. Lényegét tekintve mindhárom címnek azonosnak kellene lennie játék közben (CS, COD, BF), de próbálj csak meg hardcore BF-esként CS-zni. Szarrá gyilkolnak az első 10 percben. Tudom, mert épp ebben vagyok. BF2-ben rendszerint ott végzek az első 4-5 között, a CS-ben meg tök ügyetlen vagyok. Pedig régen rengeteget toltuk az 1.6-t. Egészen más a ritmusuk, másképp kell velük játszani. A COD a mai napig ugyanúgy viselkedik játék közben, mint az ős MOH. A DoD viselkedése, ritmusa köszönő viszonyban sincs a MOHAA-val. Ezért mondom, hogy a COD által képviselt ritmust, játékmenetet a MOHAA teremtette meg. Azon lehet vitatkozni, hogy a DoD-t tekinthetjük-e a MOHAA elődjének, de a cikkben az utalás a COD életérzésre akart rámutatni, amit pedig még a MOHAA-val született, bár azóta lényegesen gyorsabb lett.
  • 33.
    2012. 09. 13. 10:52
    Atesz1987:

    Nem meglepő, hogy a COD hasonlít a MOHAA-ra, mivel a MOHAA fejlesztőinek egy része alapította az Infinity Ward-sot.

    Wikipedia:
    "Vince Zampella and Grant Collier established Infinity Ward along with Jason West in 2002 after working in 2015, Inc. previously. All of the 22 original team members in Infinity Ward came from the team that had worked in Medal of Honor: Allied Assault while in 2015, Inc."
  • 32.
    2012. 09. 13. 10:22
    A platformot kiegészíteném még OSX-el is. Első nap meg is vettem steam-en kemény ~3100ft-ért.
  • 31.
    2012. 09. 12. 22:10
    Hát végülis ott volt még a DoD is, nem tudom melyik volt előbb, de az volt a Valve vh-s játéka, talán a csével egyidős, kicsit fiatalabb, bár nem tudom ki forradalmasította ezt.. nekem mindegy.
  • 30.
    2012. 09. 12. 21:54
    Atesz1987: Leírom mégegyszer. DAY OF DEFEAT. 2000. MoHAA még sehol.
  • 29.
    2012. 09. 12. 19:31
    Jahj istenem, nem igaz, hogy nem értitek.

    Van a CS, a BF és a COD. Ezek azok a híres címek, amikben hihető, élő embereket személyesítünk meg. A BF teljesen önálló, csak úgy, mint a CS. De a COD alapjaiban megegyezik a MOHAA-val. A kurzor mozgása, a játék felépítése, a fiktív, vagy épp történelmien hű világban, de mindenképpen létező nemzetek harcosai vagyunk. Szóval a COD vonalat nem a COD, hanem a MOHAA indította el. Aki nem hiszi, játszon a MOHAA-val, majd utána a COD 1-el. A Cod1 gyakorlatilag nyugodtan lehetne a MOH egy kiegészítője, senki nem venné észre.
  • 28.
    2012. 09. 12. 19:31
    Jahj istenem, nem igaz, hogy nem értitek.

    Van a CS, a BF és a COD. Ezek azok a híres címek, amikben hihető, élő embereket személyesítünk meg. A BF teljesen önálló, csak úgy, mint a CS. De a COD alapjaiban megegyezik a MOHAA-val. A kurzor mozgása, a játék felépítése, a fiktív, vagy épp történelmien hű világban, de mindenképpen létező nemzetek harcosai vagyunk. Szóval a COD vonalat nem a COD, hanem a MOHAA indította el. Aki nem hiszi, játszon a MOHAA-val, majd utána a COD 1-el. A Cod1 gyakorlatilag nyugodtan lehetne a MOH egy kiegészítője, senki nem venné észre.
  • 27.
    2012. 09. 12. 18:46
    Atesz1987: Akkor ezek szerint nem hallottál még a Day of Defeat (szintén HalfLife) modról. 2000-ben jött ki az első verziója, még jóval a MoHAA előtt. Ez szintén kimarad i2k010 listájából. Mint ahogy a Wolfenstein 3D és a Doom is, mint multiplayer játék.
  • 26.
    2012. 09. 12. 12:53
    Én kb egy hete vettem steamen. 3150FT körül volt.
    Ennyit simán megér. Szerintem egész jó kis játék. Én 1.5 óta cszek, de nem értek egyet azzal aki azt mondja, hogy a CS az az 1.6. Nem igaz. Majdnem mind nagyon jó. Talán a CZ az ami annyira nem volt nagy siker.

    CS fanoknak szerintem kötelező darab ez is.
  • 25.
    2012. 09. 12. 11:02
    Simán megéri az árát!
    Én még a steam-es bétaidőszakban vettem meg, akkor 2700HUF volt. (1hónapja talán?)
    DE basszus, ha szeretted az 1.5-öt, 1.6-ot akkor ezt is fogod. A Source a nyomába nem ér sem feelingben sem pedig grafikában. Mikor először feltettem, csajomnak mondom ez a játék full olyan grafikára mint az előző. Erre, Miért az milyen volt?
    Elindíttam a CSS-t, hát hadd ne mondjam, hogy az idő enyhén megszépítette az emlékeimben. CSS-ban Steam-en van kb 120-130 órám. Nos 1.5-ben nekem legalább 1000-1500 órám lenne. 1.6-ot nem sokat toltam max. mint CSS-t.

    Végére még egyszer: megéri
  • 24.
    2012. 09. 12. 04:01
    amennyibe kerül annyit bőven megért
    jó kis gém lesz ez télre
  • 23.
    2012. 09. 11. 18:05
    @Enno
    Steamen kedvezménnyel akár 3000 alatt is meg lehetett venni.
    Szerinted megéri az árát? Ezért a teszkóban kapsz 1,5 traktor szimulátor 2012-t.
  • 22.
    2012. 09. 11. 13:03
    @Denton: Nem kell művelődnöm. Éltem már akkor.
    Ellenben, arról volt szó, hogy NEM LAN online...
  • 21.
    2012. 09. 11. 10:59
    Nem rossz játék!
  • 20.
    2012. 09. 11. 00:07
    @i2k010

    Ajánlanám szíves figyelmedbe művelődés céljából:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Wolfenstein_3D
    http://en.wikipedia.org/wiki/Doom_%28video_game%29
  • 19.
    2012. 09. 10. 22:03
    Igen változott a hitbox, most már a karakterre kell célozni!
    Én megvettem a bétát. Jó pár éve 1.6-al játszottam sokáig, aztán beleuntam a folytonos dust2-be (remélem itt nem így lesz) Egyébként az egész fehasználó barátabb lett, nekem teljesen visszaadta az 1.6 érzést(source-t nem probáltam komolyabban) Egyetlen dolog hiányzik a tunkolás
  • 18.
    2012. 09. 10. 20:29
    azt hallottam változott a hitbox ebben, mik a tapasztalatok ez ügyben ?
    És aki meg vette az hogy értékeli megéri a pénzét azt kapta amit várt?
  • 17.
    2012. 09. 10. 20:23
    és hol lehet megvenni?
  • 16.
    2012. 09. 10. 20:22
    Gondolom konzolon az input lag sokkal nagyobb baj mint a 30 fps.
  • 15.
    2012. 09. 10. 20:10
    @Fzoltan

    Így van soha nem volt 6v6! 5v5 az elfogadott mind a CS közösségben mind a hivatásos versenyeken!
  • 14.
    2012. 09. 10. 20:06
    Akkor még is csak jól mondtam. A MOHAA teremtette meg azt az FPS stílust, amit a COD azóta is majmol. A magam részéről külön választom a BF szériát, hiszen azt egészen más volt irányítani, más volt a ritmusa. Ugyanúgy a CS-é is.
  • 13.
    2012. 09. 10. 17:39
    "egyszerűen nem érezni megfelelően, ha a lövéseink betalálnak"

    Na pont az ilyen apróságok miatt szeretik most is nagyon sokan a CS-t... Úgyhogy ez inkább hatalmas pozitívum.
  • 12.
    2012. 09. 10. 17:05
    "a profi meccseken megszokott kétszer 6 főt engedélyezi a játék"

    ??? Soha nem volt CS-ben 6 vs 6-os profi meccs. Mindig is 5 vs 5-ök voltak.
  • 11.
    2012. 09. 10. 16:15
    Szerintem is bőven 7-8 ponton van a grafikája.
    Igaz, hogy ki lehetett volna még hozni egy kicsit a Source motorból, de tényleg szép lett a játék, és egy rajongó talán még szívesebben nézegeti el a pályákat, mint a konkurensek grafikai vívmányait.
  • 10.
    2012. 09. 10. 14:45
    És mi a helyzet a Doom-mal? Azt is lehetett tolni multiban LAN-on!
  • 9.
    2012. 09. 10. 14:00
    Tegyük tisztába a dolgokat:

    * Quake (1): 1996. június 22. Az első IGAZI FPS és multimóka. (SP+MP)
    * Quake 2: 1997. november 30. A második IGAZI multimóka. (SP+MP)
    * Counter-Strike MOD: 1999. június 19. (Multi only)
    * Quake 3: 1999. december 2. Az első igazi E-Sport FPS. (Bot+MP)
    * Counter-Strike retail (már Valve): 2000. november 8. A második E-Sport FPS. (Multi only)
    * Return To Castle Wolfenstein: 2001. november 19. (Észak-Amerika); 2001. november 30. (Európa) (SP+MP)
    * Medal of Honor: Allied Assault: 2002. január 22. (Észak-Amerika) (SP+MP)
    * Battlefield 1942: 2002. szeptember 10. (Észak-Amerika); 2002. szeptember 20. (Európa) (Multi only)
    * Wolfenstein: Enemy Territory - 2003. május 29. (Multi only)
    * Call of Duty (1): 2003. október 29. (Észak-Amerika) (SP+MP)
  • 8.
    2012. 09. 10. 13:50
    a CS, az 1.6. Egy esélyt adnék neki, de már most tudom, hogy nincs értelme
  • 7.
    2012. 09. 10. 11:16
    Én Beta alatt nagyon meglepődtem hogy ennyit ki hoztak a motorból. Én nagyon szeretem a source motort mert nagyon kellemes grafikát ad.

    engem inkább az irányitás zavart meg mert nem éreztem annyira közvetlennek, illetve a fegyverek is mintha sutábbak lettek volna kicsit
  • 6.
    2012. 09. 10. 09:31
    A grafika kicsit alul lett pontozva - nem egy BF3, de a Source mai napig képes egy nagyon stabil, jó teljesítményt hozni, egyszerűen jó ránézni a játékra. ÉS gyengébb gépeken is remekül fut.
  • 5.
    2012. 09. 10. 09:18
    Atesz1987 Vagy a wolfenstein return to castle, bár lehet a MOHAA hamarabb jelent meg?
    És megint betett nekünk a konzolos irányítás, a menü tényleg gyenge lett.
  • 4.
    2012. 09. 10. 08:18
    Nem a Call of Duty, hanem a MOHAA indította a mai FPS generációt, bár tény, hogy a COD nagyobb, jobb sorozat lett.
  • 3.
    2012. 09. 10. 08:10
    Béta alatt elég sokat játszottam vele nekem tetszett. Meglátjuk milyen lesz a magyar scene Elvileg infinity lanon már lesz is egy verseny belőle
  • 2.
    2012. 09. 10. 07:59
    Szerintem látványra 8-at simán megér.Az a 6-os azért valljuk be őszintén elég kevéske!A játék egyébként nagyon jó!

    Köszi a cikket!
  • 1.
    2012. 09. 10. 07:59
    Amikor a betaval játszottam, végig arra gondoltam, hogy ez inkább Global Operations 2, mintsem CS. Ennyiért lehet megveszem, attól függ, mennyien és mennyit játszanak vele azok, akikkel még az 1.6-ot játszottuk éveken keresztül.