Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Conarium - Az őrület hegyein is túl

  • Dátum | 2017.06.28 08:01
  • Szerző | farkas.balazs
  • Csoport | JÁTÉK

H. P. Lovecraft művei nemrégiben közkinccsé váltak (szerzői jog lejárta miatt), így egyfajta reneszánszukat élik az adaptációk, újraértelmezések, variánsok. A Conarium nem közvetlen adaptáció, de elképzelhetetlen lenne már a létezése is Lovecraft „Mítosza” nélkül.


Játékmenetben azt az utat választja, amelyik talán a legjobban passzol ehhez az elbeszélésmódhoz: első személyű felfedezős puzzle horror, azon belül is a relatíve biztonságos Frictional-formulát követi (mint a Penumbra, az Amnesia vagy a SOMA). És ez is egy nagyon kis csapat munkája, a török Zoetrope Interactive mindössze három állandó fejlesztőt számlál, és eddig két játékukat ismerhettük meg: a Darkness Within két részét, szintén a lovecrafti horror zsánerében.

Szóval... a játék és a fejlesztés természetéből adódóan nagy meglepetésekkel nem is számoltam, nagyjából sejthető volt, miféle kötelező köröket kell futnom, elvártam a létező legtipikusabb műfaji példát mászkálással, fiókhúzogatással, generátorok beindításával, villogó hallucinációkkal, és milyen meglepő, pont ezt kaptam.


Megpróbálom azért féken tartani a cinizmusomat, mert mindent összevetve még mindig egy elég szűk réteghez szóló műfajról van szó, és egy húsz dollárról induló címnél talán elnézhető ez az egyszerűbb és biztonságosabb megközelítés, de azért lassan eljön az idő, amikor már egy ilyen első benyomás után nyomok egy hátraarcot.

Szerencsére az Antarktisz olyan helyszín, ahová elég ritkán látogathatunk el, és a huhogó fagyos szelek közt vacogni azért eléggé jó érzés így nyáron.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 5.
    2017. 07. 06. 18:51
    Kerek egy rész van amikor menekülni kell, az is váratlanul jön és nincs valami fényesen kivitelezve.
  • 4.
    2017. 06. 29. 19:48
    Jó látni a gametime időket... Régen elég sok ilyen game már ránézésre is 2-3 órás volt és valóban annyi is most meg sokkal többek. Várom szeretettel,hogy jóáron legyen
  • 3.
    2017. 06. 29. 19:11
    Kösz, mert nem tudtam, ezzel teljes lett az életem Viszont nem láttam a Hatodik érzéket, és ha spoilerkedtem, akkor sajnálom. Viszont csak 2 infót tálaltam, az egyik, hogy látni fogunk earlyben egy macskát, majd a végén a 2 féle befejezés közül az egyikben meghalsz. Lényeges infót szerintem nem mondtam, pont ezért jó játékot mindenkinek, aki le akarja csekkolni, szerintem nagyon érdekes és megéri.
  • 2.
    2017. 06. 29. 12:42
    Figyelj, az első mondatodba olvastam bele, azt tudtad, hogy a Hatodik érzékben

    SPOILER!!!

    Bruce Willis valójában nem is egy élő ember, hanem egy ugyanolyan szellem, mint amilyeneket a kisfiú lát mindenhol?

    SPOILER OFF
  • 1.
    2017. 06. 28. 19:31
    Nekem nagyon bejön, nálam a vég az átalakulással járt (vagy mi is volt ez pontosan, nem tudom), nem volt kedvem meghalni Érdekesnek érdekes az egész, szépen megcsinálták a hallucináció-szerűségeket is. Végigfutott a hátamon a borzongás, mikor a macska a játék elején rámnézett a mutálódott fejével