Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Cities XL 2012 - Hogyan építsünk metropoliszt?

  • Dátum | 2011.11.15 08:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

A semmiből felépíteni egy várost nem egyszerű feladat, ám még nehezebb annak fenntartása, a növekedés biztosítása. Azt hiszem erre az állításra a való életből is lehetne bőven példát felhozni, elég csak körbenézni hazánk kisebb-nagyobb településein, vagy épp meghallgatni néhány „nagyember” nyilatkozatát a televízióban. Vajon mi képesek lennénk becsülettel helyt állni polgármesterként, és virágzó metropolist varázsolnánk egy párszáz lelkes faluból? Bár csak virtuális módon, de a városépítő játékok segítségével megtalálhatjuk e kérdésre a választ. Az ilyen programok rajongóit nem igazán kényeztették el a kiadók és a fejlesztők, hiszen lényegében egy kezükön meg tudnák számolni, hogy hány említésre méltó darab született az elmúlt öt évben. Sokan máig a régi klasszikust, a SimCity 4-et tartják a legjobbnak, teljesen jogosan, hiszen a Will Wright keze nyomát viselő program szinte tökéletesen szimulálta egy város működését. Jelenleg az évente új résszel jelentkező Cities széria az egyetlen franchise, amely megpróbál a SimCity sorozat nyomdokaiba lépni. Természetesen egy esztendő alatt nem lehet egy teljesen új játékot készíteni, ezért a fejlesztők mindig a már meglévő alapokra építkeznek, javítgatják, bővítik a programot. Ez igaz a sorozat legújabb részére, a Cities XL 2012-re is, ami lényegében megegyezik a 2011-es változattal, néhány újdonsággal kiegészítve természetesen.

A közlekedés minden város rákfenéje
A közlekedés minden város rákfenéje

Nem érdemes azonban kapát és kaszát ragadni, hogy a fejlesztők fejét vegyük, amiért ezek után képesek teljes áron árulni a játékot, mert a CXL 2012-t kétféleképpen is be lehet szerezni. Aki már rendelkezik a 2011-es résszel, az egy kiegészítő formájában letölthet minden újdonságot, ami az új változatban szerepel, ilyenkor „mindössze” 3500 forintot kell fizetnie, nem a teljes árat (ami egyébként egy kicsivel így is az átlag alatt van). E rövid pénzügyi kitérő után lássuk mit is nyújt a stílus rajongóinak a program! Újoncként elsőként ajánlott a 10 részes tanítómódba belevágni, amely fokozatosan megismertet bennünket a CXL 2012 játékmenetével, a lakóépületek lerakásától kezdve, az igények kielégítésén keresztül egészen a közlekedési rendszer kialakításáig. Ha az alapokat elsajátítottuk, belevághatunk egy saját város létrehozásába. A korábbi Cities játékokhoz hasonlóan sajnos most sincs semmilyen kampány mód, nincsenek olyan feladatok, hogy adott feltételek mellett el kell érnünk egy kitűzött célt. Tulajdonképpen egy játékmód van a programban, aminek keretében a semmiből egy saját várost kell létrehoznunk, majd azt egyre nagyobbá és sikeresebbé tennünk. Aminek persze megvan a maga varázsa, de nem ártott volna egy kis változatosság.
 

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 23.
    2011. 11. 18. 20:36
    Erre van a OpenTTD, de egy 3d változatra rámennék nagyon de nagyon!
  • 22.
    2011. 11. 16. 22:24
    pdx06: váááááááá transport tycoon Legnagyobb játék volt.. Még anno a 486os korszakban
  • 21.
    2011. 11. 16. 15:56
    Egy Transport Tycoon/Locomotion játékot el tudnék viselni ezzel a motorral.
  • 20.
    2011. 11. 16. 13:51
    Kötekedsz?
  • 19.
    2011. 11. 16. 13:18
    Miért, a messzi az nem egy hely?
  • 18.
    2011. 11. 16. 11:25
    "Helyenként jól néz ki"....jah, messziről...
  • 17.
    2011. 11. 16. 10:11
    Nekem ez a játék nem jött be, a SIM City sorozat viszont nagyon.
    Az biztos, hogy időrablók voltak
  • 16.
    2011. 11. 15. 20:44
    Nekem a sima van meg, a 2011 előtti.
    Eredetiben (STEAM) megvettem. Hát na
    most a kb 20. városomra mondom azt hogy nem deglenek éhen meg egyáltalán.
    Az hogy a 2giga DDR3-t megeszi keresztbe, azt mondanom sem kell.
    750.000 emberem van, csak úgy lehet ésszerüen fenttartani a dolgokat, hogy ténylegesen szinte percenként figyeled hogy kinek mi kell. és cserélgeted pl a lakosságszinteket.
    A gyárakat nagyon de nagyon nézni kell , hogy mit kívánnak, az jó hogy ha több valamit építesz, akkor kapsz egy pl 35% os épületet ami rendesen megdobja a termelést, és lehet rögtön eladni az extra profitot, amúgy enélkül az extra profit nélkül ESÉLYED sincs életben maradni.
  • 15.
    2011. 11. 15. 19:16
    Hát igen, az Extended vagy gold elnevezés tényleg közelebb járna az igazsághoz.
  • 14.
    2011. 11. 15. 18:49
    dragon83
    Igen menet közben én is olvastam, ezt a lehetőséget, de egy új játékos aki nem ismeri a sorozatot azt megtéveszt a 2012 név. Ezért helyette inkább a 2011 Extended vagy gold lenne a legjobb... Arról nem is beszélve, hogy anno mikor bejelentették mindenki azt hitte, hogy totál független új játék lesz...
  • 13.
    2011. 11. 15. 17:43
    Az igen, nekem a legtöbb az 600 ezer fő volt. De már minden bajuk volt
  • 12.
    2011. 11. 15. 16:00
    Én kiprobáltam i3-on. Furcsa mód csak egy mag ment maxon Szóval nem úgy tünik hogy használ 4 magot.Inkább erős architektúra és magas órajel segít neki.
  • 11.
    2011. 11. 15. 14:21
    És akkor a szokásos kérdés: kihasználja mind a 4 CPU magot? (Esetleg többet is?)
  • 10.
    2011. 11. 15. 14:19
    Sim City fanatizmusról ennyit:

    http://www.youtube.com/watch?v=NTJQTc-TqpU
  • 9.
    2011. 11. 15. 14:03
    AMD Phenom II X4, 4 giga ram, Ati HD6870
  • 8.
    2011. 11. 15. 13:31
    Mégis mi tesztelt konfig? A szokásos x4, 5770? Azért jó lett volna be írni a cikkbe.
  • 7.
    2011. 11. 15. 12:36
    Szerintem ez a játék könnyebb, mint a Sim City4, de ez nem jelenti azt, hogy gyerekjáték lenne egy több milliós város felépítése és fenntartása.
  • 6.
    2011. 11. 15. 12:28
    1milliós? szép. én még sc3-al szórakozgattam el napokig. az a baj, hogy már túlbonyolítják.
  • 5.
    2011. 11. 15. 12:00
    Érdemes nekem ezzel bármit is kezdenem 1 milliós Sim city 4 város felépítésének emlékével? Nyújt ez annyi élvezetet és kihívást? Vagy inkább hadjam?
  • 4.
    2011. 11. 15. 09:05
    Szerintem kiegeszitokent tekintve egesz kellemes tartalommal es jatekidovel rendelkezik.
  • 3.
    2011. 11. 15. 08:52
    Micromatic, a cikk elején le is írtam, hogy ez végülis egy kiegészítő, meg lehet olyan formában venni, ha megvan a 2011.
  • 2.
    2011. 11. 15. 08:28
    A szánalmas az, hogy ez maximum kiegészítőnek menne el, nem teljes játéknak! Cities XL 2011-hez képest alig van változás! Pár pálya és új épület... Hát vicc...
  • 1.
    2011. 11. 15. 08:17
    Én szerettem anno a sim cityt, de úgy érzem, mostmár végtelen időmet venné el egy ilyen játék. (Mert pont ezt csinálta régen is, csak akkor még volt végtelen időm^^)