Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Cities in Motion 2 - Egy BKV vezér élete

  • Dátum | 2013.04.29 09:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

A gazdasági és üzleti szimulációs játékok mindig is egy speciális szegmensét képviselték a videójáték piacnak, hiszen a játékosok jelentős része még bottal sem bökdösné meg ezeket a programokat. Ők nem értik, mi szórakoztató a különféle grafikonok és statisztikák tanulmányozásában, egy város energiaszükségletének menedzselésében, vagy épp a lakosság igényeinek kielégítésében. A SimCity és a különféle Tycoon játékok rajongói viszont jól tudják, hogy igenis élvezetesek, és egyben kihívásokkal teliek ezek az alkotások. Persze az imént említett két sorozat csak egy kis részét képviselik ennek a műfajnak, mondhattuk volna, a Patrician, a Cities XL, illetve a Cities in Motion címeket is. Utóbbi 2011-ben jelent meg a Colossal Order stúdió és a Paradox kiadó közös munkájának gyümölcseként, és korrekt kritikákat kapott. A nevéből kitalálható, hogy a játék a közlekedést szimuláló alkotások közé tartozik, egy olyan vállalatot kellett irányítanunk, amelyik egy teljes város közlekedéséért felel. Busz, villamos és metró vonalakat kellett kialakítanunk, menedzselnünk kellett a jegyárakat, karbantartani a járműparkot, stb. Bőven tartogatott tehát kihívást a Cities in Motion (CiM) a játékosok számára. Voltak persze hibái a programnak, ám a fejlesztők fogadkoztak, hogy a folytatásra kijavítják ezeket a negatívumokat.

Íme a mi játszóterünk

A második részt kezünkbe véve láthattuk, hogy az ígéretek nagy részét tényleg betartották a Colossal Order tagjai, ráadásul számos olyan újdonságot is bevezettek, amiket már régóta vártak a rajongók. Ezek közül a többjátékos mód talán a leginkább említésre méltó, ami kooperatív és kompetitív kihívásokkal várja a virtuális cégigazgatókat. Előbbiben akár 4 személy is játszhat együtt, miközben egymást segítve próbálják megoldani a hatalmas városok közlekedési problémáit. A kompetitív rész elérhető csapatalapú (3v3) móka formában, illetve négyen játszhatnak egymás ellen is. Ezekben az a cél, hogy a mi cégünk legyen a legértékesebb, melyhez természetesen az kell, hogy mi legyünk a leghatékonyabbak és a leggazdagabbak. Mivel a menedzselős játékokban nagyon ritka a többjátékos mód, mindenképpen piros pontot kell adnunk a fejlesztőknek, hogy belevágtak ebbe. Még akkor is, ha azért nem teljesen hibátlan az összkép, ugyanis nagyon sokszor nem lehetett szervereket találni a keresőben, csak az üres listát bámultuk. Természetesen a többjátékos mód jelenléte ellenére még mindig a single rész a hangsúlyos a CiM2-ben, melyet kipróbálhatunk sandbox és campaign módban is. A nevéből gondolom már mindenki kitalálta, hogy az előbbi egy kötetlen, megkötések nélküli lehetőséget kínál, ahol akár végtelen mennyiségű pénzzel és konkrét feladatok nélkül játszhatunk a hat előre generált térkép egyikén. Akinek esetleg kevés lenne a hat pálya, annak csak el kell látogatnia a pályaszerkesztőbe, ahol bármilyen várost felépíthet magának. A játékhoz adott szerkesztő ugyanis rengeteg eszközt tartalmaz, bár azt hozzá kell tennünk, hogy más, hasonló programok alkalmazásaival összehasonlítva ez elég kesze-kuszának tűnik elsőre, kell egy kis idő, míg kitanulja az ember.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 3.
    2013. 05. 01. 15:34
    Köszi a cikket, már régóta szemezgettem ezzel a játékkal. A Traffic Giant nagyon tetszett, gondoltam ez is be fog jönni. Egyedül az tartott vissza, hogy annyi kiegészítő készült hozzá... amiket persze jópénzért be is lehet szerezni.
  • 2.
    2013. 04. 30. 13:39
    "Cities in Motion 2 - Egy BKV vezér élete"

    Na ne b@sz, hogy itt is Nokiás dobozokban mennek a milliók...
  • 1.
    2013. 04. 30. 11:05
    Azt azért lehet, hogy nem volna rossz hozzátenni, hogy a játék fórumán a visszajelzések alapján a fejlesztők! válaszaiból kiderül, hogy mint az előző résznél, itt is szeretnének a felhasználók jelzései alapján funkciókat hozzáadni, a hibákat javítani, hogy a játékuk még jobb legyen. Jó dolog, hogy maguk a programozók is válaszolnak a kérdésekre. Most például szó van arról, hogy az underground nézetet kibővíteni egy olyan nézettel, ahol a rácsok, utak nem látszanak/nagyon halványak.

    A kevés jármű problémádra: az azért van, mert a járműveid lerobbanás/dugó miatt kint vannak forgalomban, és a menetrend szerinti következő induláshoz nem tudta depó kiadni a járművet, így az a járat kimaradt... Ezért (meg a karbantartás miatt) kell felülméretezni a járművek számát a szükségeshez képest.

    De én a szerencsére kevés hibája melett is szeretem a játékot.