Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

C&C 4: Tiberian Twilight - Egy eposz vége

  • Dátum | 2010.04.03 10:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Hogy a sors hozta-e így, nem tudni, de tény: a Supreme Commander 2-nek ismét egy Command & Conquer játékkal kellett megmérkőznie. Ami viszont különbözik a 2007-es helyzettől, az a felállás, ugyanis míg akkoriban a Supreme Commander volt az újdonság, és a C&C 3 a régi típusú RTS-ek képviselője, addig most fordult a kocka. A Supreme Commander 2 hozott kevés újdonságot, és a Tiberian Twilight állította feje tetejére a tizenöt esztendős szériát. De persze kit érdekel egyáltalán a két titán rivalizálása, amikor történelmi pillanat szemtanúi leszünk? Az ígéretek szerint ugyanis ez lesz a vég, melyben fény derül az igazságra, és megtudjuk, hová is vezetett ez a több évtizedes háborúskodás. Lehet-e béke a megtépázott Földön? Bosszút forral a Scrin? Kane tényleg a messiás? S végül, de nem utolsó sorban: ez a játék az, amit már olyan régóta látni szerettünk volna?

A Messisás újra itt van, ám mintha kicsit pocakosabb lenne, mint pár száz éve
A Messisás újra itt van, ám mintha kicsit pocakosabb lenne, mint pár száz éve

Akik esetleg lemaradtak volna a sorozat korábbi epizódjairól, azok az erről szóló cikkünkben tájékozódhatnak egy kicsit arról, ami eddig történt, és megérthetik, miért olyan nagy dolog, hogy a Command & Conquer 4 finálét ígér. A Tiberian Twilight egyik legnagyobb vonzereje ugyanis a bejelentésétől fogva a történet befejezése volt, az EA pedig keresztet vetett a szívére, hogy a játék lezárja a tibérium-univerzumot, pontot téve a Nod és a GDI 70 éve tartó háborújára. A várakozást az egekig pumpálták, a játékosok pedig elhitték, hogy itt bizony kő kövön nem marad, s most sokan az állukat dörzsölik a pofára eséstől. Hogy miről beszélek? Haladjunk szépen sorjában! A sztori szerint 2077-ben járunk, 15 évvel a Nod és a GDI kényszer szülte megállapodása után. Kane egy szép napon besétált a GDI tanácstermébe, és közölte, hogy van egy terve, amivel megállítható a Földet lassan bekebelező tibériumfertőzés. Jött a siker, a béke, mindenki örült, ám később a lappangó ellentétek oda vezettek, hogy a Nod és a GDI ismét egymás nyakának ugrott.

Nem egészen erre emlékszünk, ha a C&C sorozatra gondolunk, nem igaz?
Nem egészen erre emlékszünk, ha a C&C sorozatra gondolunk, nem igaz?

A jelenlegi háború és a régiek között viszont van egy óriási különbség. Ezúttal mind Kane, mind a GDI azért harcol, hogy megállítsa a tibériumot, de egyik sem hisz a másik tiszta szándékában. Az ötlet jó, és a küldetések közti, élőszereplős videók is hozzák a megszokott minőséget. A színészi játék B-filmes, a forgatókönyv erőltetett, a stúdió szűk... azaz megvan minden, ami miatt imádjuk a C&C sorozat FMV betéteit. A tónust most egy kicsit sötétebbre vették, és több az érzelmi szál is, de a lényeg nem változott. Ami azonban kiábrándító, az a befejezés. Nem akarok elárulni semmit, de azt hiszem, becsületből kötelességem figyelmeztetni a rajongókat, hogy epikus konklúzióra nem kell számítaniuk. Lesz egy érdekes hümmögés a záró képsorok után, de a hatalmas WTF-pillanat, amire vártunk (vártam) elmaradt. Ez pedig csalódás.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 49.
    2012. 10. 21. 20:20
    Jah és egyébiránt az egyetlen pozitívumot is sikerült elcseszniük. Most már nem halljuk 20 másodpercenként, hogy "Silos Needed",még azok után is, hogy kb 200-at felépített belőlük az ember.
    Helyette azt hallod fél percenként, hogy "We need more command ponits". Milyen kedves, hogy azt meg nem tudsz menet közben szerezni...
  • 48.
    2012. 10. 21. 20:16
    Mostanában sikerült hozzájutnom ehhez a játékhoz, meglehetősen jutányos áron, és játszottam vele... HÁÁÁT

    Komolyan mondom ez a valaha volt legelcseszettebb C&C játék.
    De tényleg. Én a Kane's Wrath-et leszámítva az összes C&C-t végigtoltam, különösen nagy kedvenc a Red Alert 2 és a Generals. Ezt a kettőt nagyon imádom.
    De anno a RA1-et is nagyon sokat toltam, még faterommal is.

    Aztán a RA 3 a kötelező Co-op móddal iszonyat szánalmas volt, még az Uprising is nagyságrendekkel jobb volt. A Tiberium sorozat nem volt a kedvencem soha, de a 3. rész egész jól sikerült. De hát ez... ez... ez... förtelem. Vagy még az sem.


    A játékmenet kb. abból áll, hogy 5-6 egység megy végig a pályán, mögöttük 3-4 mérnökkel, hogy tápolja őket, így nem döglenek meg soha, és idővel felfejlődnek *-os rangra, akkor még durvábbak. Mocskos unalmas, és szánalmas.
    Banyek C&C és 10 viccen kívül mondom 10 nyamvadt egységet kell irányítanom???? Röhej...

    A grafika nem lenne rossz, ha látnánk is valamit, mivel a kevés egység miatt a kamera túl közel van a földhöz, távolítani nem lehet. Szóval ezt is elcseszték.

    Az előző részzel ellentétben kb. 5 szereplő van az egész játék alatt. Természetesen Kane az egyetlen jó arc, mindenki más harmat gyenge...

    A story rémes... Optikai implant, meg a k**** a***-dat.

    Ez a játék egyjátékosban úgy hulladék ahogy van.
    Komolyan, én eddig az összes részt megvettem, külön-külön is, meg The First Decade kiadásban is, ez meg most nagyon olcsó volt, de nem érte meg.

    Igazából az egy nagy kamu, hogy most minden kiderül, semmi nem derül ki.
    Unalmas, jellegtelen és béna.
    A GDI-jal végigvittem, de a NOD-dal már nem fogom. Nem éri meg a ráfordított idő.

    Külön gratulálok az EA-nak, hogy minekután a 3. résszel kiherélte a Red Alert sorozatot, ezzel kinyírta a Tiberim sorozatot, és jövőre a F2P-es Generalsal azt is ki fogják nyírni. Azzal én már biztos nem játszom, undorodom ettől az internetkényszertől, meg ezektől az elmebajos, új hullámos ötleteiktől...

    Esküszöm, ha direkt keresnék, hogyan lehet a leginkább elbaxni egy jól bevált sorozatot, akkor sem végezhettek volna jobb munkát.

    Ez mindent alulmúlt, amit valaha láttam...
  • 47.
    2010. 04. 06. 15:43
    Itt nem az egyéni, hanem a csapat játékon múlik minden, egyedül nem tarthatsz meg 1 tornyot, mert kevés vagy hozzá és ugyanúgy egyedül képtelen vagy elfoglalni az ellentől egy másikat.
    Az egyik blogban nagyon jól leírták ,hogy miért nem akarták az eredeti rendszert használni: Mert már megcsinálták a c&c3 és KW-tel, valamint a RA3-mal.
    Most csak azért, hogy lezárják a story-t nem fogják még 1x kiadni ugyanazt...
  • 46.
    2010. 04. 06. 15:18
    Azt magyarázzátok el nekem pls,h miért attól lesz jó egy stratégia,h 10000000klikk/sec-el,csak a rushal elérni valamit,ez a starcraftnál még elment,de azóta eltelt 20 év és képtelenek fejlődni....érdekes h a Supcom1 készitői is a gagyi irányába mentek le a második résszel,de még adni alájuk a lovat,h ez igy jó trend,nagyfokú ostobaságra vall......
  • 45.
    2010. 04. 06. 12:59
    Én pedig tényt írtam: nem kiegként adják el, de kiegnek fogható fel, mert tegyük fel megveszed az egyiket, azzal ugyanúgy tudsz multizni azokkal akik az előző részt vették, tehát új egység kizárva!
    A története mondjuk úgy, hogy jó, de nem a történet miatt játszanak vele 10 év után is, hanem a multi miatt, ez a fő előnye, amit a 2. rész a LAN kivételével és az új "Battle .Net játékélményével" alaposan megtépáz...
    A c&c-t sem 1 évig fejlesztik, csak nem zengik be évekkel a kiadás előtt...
    Nameg abból az 5 évből kiváncsi lennék, mennyit foglalkoznak vele ténylegesen, mert nyilvánvaló, hogy a wow-val foglalkozik az egész bagázs...
  • 44.
    2010. 04. 06. 12:55
    Előszöris, honnan tudod, hogy egy majdan 2-3 év mulva megjelenő kieg., csak új storyt fog tartalmazni: Látnok vagy vagy micsoda? Még a sima játékról sem tudsz semmit szinte....
    Másodszor a kiegekért soha nem szoktak teljes árat kérni, akkor sem, ha szükség van hozzá az alapjátékra, akkor sem, ha anélkül futtatható.
    Harmadrészt előbb írtam, hogy a kiegekben nem csak új sztory szokott lenni, hanem új egységek, és néha új fajok is. Valahol ezt úgy oldják meg, hogy új részként adják el, valahol úgy, hogy kiegészítő lemezként féláron. Olvass vissza légyszives. És a Starcrafnak nem csak a multija jó, van neki erős története is. Igazából minden téren kíváló. És nem csak 5v5-ben, meg multiban. Ez a különbség 1 év fejlesztés, és 5 év fejlesztés között.
    Mind1 részemről a vitát befejeztem, mert amúgy sincsen semmi értelme. Ha ezzel a játékkal akarsz játszani szíved joga, csak a saját véleményemet írtam le.
  • 43.
    2010. 04. 06. 11:34
    Toltam a Bétát , Most végig játszottam az Eredetit és nagyon jó.
    Volt 1-2 olyan küldetés, amin nem kicsit vert az ideg, mert annyi nehéz volt
    Multi része meg 1szerüen NAGYON jó lett
    Végre nem az van, hogy csak Mass Unit azt annyi, hanem az hogy TeamPlay, egységek kombinálása…
    Story rendben
    Grafika „Igen a Grafika” Szépen feltekerve igen is látványos tud lenni „nem is kicsit”
    Részemről ez a Game 90%+
  • 42.
    2010. 04. 06. 11:14
    Ez a 4. rész egy nagy bukás...
  • 41.
    2010. 04. 06. 10:35
    hát én nem adtam volna 80%-ot a játéknak, mert tényleg unalmas.
  • 40.
    2010. 04. 06. 10:06
    Szerintem meg neked vannak értelmezési gondjaid...
    Akinek tetszett a SC és Diablo univerzuma az elő fogja venni az adott játék részeit bármikor, viszont játszik más játékokkal is, csak nem fogja 10 év után is elővenni.
    A Starcraft-nak a multija jó, a c&c-k meg ennek a résznek a kivételével mindig is a story-ra mentek és ez nem tetszik sok embernek, hogy a story félbemaradt, a multit meg ócsárolják, mert "nincs építkezés", holott sokkal jobb mint az eddigiek, főleg 5vs5-ben.

    Patchekkel De kimillió olyan stratégia van ami a kiegészítő lemezzel új egységeket hoz be a multiba, ez nem újdonság ám

    Igen ám, de ők azt állítják, hogy bármely részt is veszed meg, multizni fogsz tudni, vagyis a kiegek csak a story-ban lesznek újak, mégis teljes árat kérnek majd el értük.
  • 39.
    2010. 04. 05. 23:46
    Először is bocsi a dupla kommentért, de nem engedte módosítani az elözőt.

    Szóval csak annyit akartam még hozzátenni, hogy igazából csak az a rossz ezzel a játékkal (nekem legalábbis), hogy túl sokat vártam tőle. Szóval vannak klasszikusok a teljesség igénye nélkül: Cossacks, Age of... sorozat, Total Annihilation, Supreme commander, Warcraf sorozat, Starcraft, Warhammer 40k, és igen a C&C, és a Redalert is ide tartozik mindenképpen. Szóval ezek olyan játékok, amikre még most is sok év után úgy tekint az ember, mint alapkövekre az RTS-ek világában. És most jön egy ilyen befejező epizód, ami legalábbis megosztja a véleményt, hogy mennyire jó játék, de ahogy olvastam a többi értékelést, általában nincsenek tőle elragadtatva. Szóval az a baj ezzel a játékkal, hogy leginkább a jó-középszerű szintet hozza csak, ami egy ekkora hagyományokkal rendelkező sorozatnál szerintem nagyon kevéske. És pár év mulva már senki sem fog emlékezni rá, hogy megjelent. Miért nem lehetett volna még egy évet rászánni, hogy minden ízében jó játék legyen belöle. És ezt amúgy leírhatnám az előző részek bármelyikére is.
  • 38.
    2010. 04. 05. 22:23
    Van még párszáz (talán pár ezer) régi stratégiai játék amivel játszhatnának szerintem, de nem játszanak........ Ebből is látszik értelmezési gondjaid vannak Az meg hogy adnak ki epizódikusan új részeket, alapból nyilván azt is jelenteni fogja, hogy új egységek is jönnek (talán új faj is lesz, bár erről nincs szó egyenlőre), hogy hangolják össze a multit? Patchekkel De kimillió olyan stratégia van ami a kiegészítő lemezzel új egységeket hoz be a multiba, ez nem újdonság ám. kapásból 10 ilyent fel tudnék sorolni. Hogy mást ne mondjak a Starcraft kiegészítő lemeze is ilyen volt.
  • 37.
    2010. 04. 05. 20:31
    Egyetlen játékot mondj, amivel ennyi idő után is ennyien játszanak

    Jelent meg belőle újabb?
    NEM!
    Akkor a fanok mégis mivel játszanak?
  • 36.
    2010. 04. 05. 20:17
    Starcraftban meg kristályt kell szedni...
    RA és TW egységeiben max a mérnök közös.
    Tiberium Wars 3 hadjárattal volt egy teljes játék szóval nemtudom miről beszélsz...
    A c&c sorozat minden egyes része teljesen más és ezt látod a játékmeneten, egységeken, megvalósításon stb.
    A kezelőfelületen, vagy a bevitt újításokon, pl. RA3 egységvideói, szóval kár azt mondani, hogy nem foglalkoztak vele.
    SC játék 10 éve nem jelent meg, ennek ellenére azt amit eddig fejlesztettek 3x akarják kiadni, szóval ez a lehúzás, mert a történeten kívül nem lesz újítás (hisz akkor hogy hangolnák össze a multit?).
  • 35.
    2010. 04. 05. 20:01
    Aha sokkal korrektebb volna Starcraft 3 nak és 4 nek nevezni a következő részeket, mert akkor már az új rész, és akkor már a játékosok érdekeit képviselnék. Mert kb ezt csinálják a C&C sorozattal, de ugye ezt is írtam már nem értem minek írom le mégegyszer.... Egy brood war, vagy egy Frozen throne sokkal több újdonságot tartalmazott kiegészítő lemez létére, mint pl ez a Tiberium twilight. Ennyit a korrektségről. Így mondjuk teljes játék áráért lehet árulni. A red Alert meg szerintem tök ugyanaz, mint a Tiberian sorozat, még az egységek is hasonlóak teljesen. Szerintem vak aki ezt nem veszi észre. Csak egyikben Oroszoknak, és Amerikaiaknak nevezik őket, a másikban pedig GDI-nak, és NOD-nak. a játékmenet, a grafikus motor, mind teljesen ugyanaz. Egyikben tiberiumot kell gyüjteni tök ugyanolyan módon, másikban ásványt. a Generals szintén ugyanez a játékmenet, az Emperor:battle for the dune amúgy szintén, ott fűszert kellett gyüjteni a tibérium helyett váóó. Csak a körítés más, de a többi tök ugyanaz. Meg persze a hangulat, ami elismerem sokat számít.
    A dio2 vel még a mai napig rengetegen játszanak, a starcraft első részével szintén. Dacára, hogy már mindkettő játék 10 éves kor felett van, sőt patch is jelent meg hozzájuk nemrégiben. Egyetlen játékot mondj, amivel ennyi idő után is ennyien játszanak (tetris nem ér ). Ez mindent elmond ezekről a játékokról, és a játékosok "érdekeiről" .A grafika bármilyen szép is, előbb utóbb elavul, de a mögötte lévő érték megmarad.
  • 34.
    2010. 04. 05. 18:52
    Parano1d:

    Azért ne ássuk magunkat olyan mélyen a Blizzard alsófelébe! Amit annak idején a Diablo 2 rajongóival csináltak (nem sokan emlékeznek a patch-mizériára, de én még igen), nevetséges volt, és a sorozatszerű StarCraft 2 kiadás sem épp a játékosok érdekeit tükrözi. A hangulat oké a StarCraft 2 esetében, de tény, hogy semmi sem változott benne tíz év alatt, míg a C&C megújult, még akkor is, ha neked nem tetszik.

    Ezt az "évente jönnek a klónok" dolgot meg nem értem. A Red Alert 2 és a Tiberium Wars óta öt év telt el (és ezek még csak nem is egy sorozat), a C&C 4 és harmadik rész között pedig három (a Kane's Wrath kiegészítő volt, annak pedig nagyon is jó).
  • 33.
    2010. 04. 05. 18:19
    Igazad van, ha nem lenne a nevében 90+ felett lenne...
    A béta azt jelenti, hogy a kész szoftvert tesztelik és javítják a hibákat, balanszokat, a játéknenet nem fog változni...
  • 32.
    2010. 04. 05. 17:34
    Látom feleslegesn koptatom a billenytyűket, ha el sem olvasod a kommentjeimet. Vagy elolvasod, csak nem értelmezed. Csak azért nem válaszolok, mert nem szeretném ismételgetni magamat. De azért jelzem ISMÉT, hogy egy olyan játékról írsz véleményt, ami még nagyon messze van a megjelenéstől. Előítélet powaaa Ezért nem jelennek meg a Blizzardnak ilyen 80% -os játékai. Ami szerintem kicsit magas is, és csak azért kapta a játék, mert Tibérium van a nevében.
  • 31.
    2010. 04. 05. 16:52
    Igen, és 4-5-6 év "fejlesztés" mennyire van arányban a fejlődéssel?
    A c&c-ben mindig van valami ami eltér az elődtől, viszont ez a 10 év után sem változott semmit (arról en is beszélve, hogy 3x-ra tervezik kiadni)...
  • 30.
    2010. 04. 05. 16:15
    Na ezt nyilván a Starcraftra is igaz, legalábbis az új egységek, szebb grafika dolgot. A béta viszont egy dologból nem tükröz semmit és ez a nagybetűs HANGULAT amire a Blizzard mindig nagy hangsúlyt fektetett. Ez az utóbbi, ami miatt nem aggódnék soha, ha Blizz játékról van szó. És ez egyébként lejön abból is, míg a C&C-ből évente jönnek ki a klónok, addig a Blizzard mondjuk 4-5-6 évig is dolgozik egy játékon, de mire kiadja, senkinek nincsen oka panaszkodni. Nem bántani akarom a C&C sorozatot, mert a rókabőr stílus ellenére még mindíg az egyik legjobb stratégia a piacon, de ez inkább a gyenge "mezőnynek" köszönhető szerintem. Ha az első Starcraftot(199 megcsinálnák mai szintű grafikával, kb az év RTS-e lehetne, (ezzel a véleményemmel talán nem vagyok egyedül) ez az ami szomorú vagyok.
  • 29.
    2010. 04. 05. 15:49
    Új egységek, szebb grafika és minden résznek más a hangulata.
    A c&c sohasem a nagyon erős gazdasági rendszerről szólt, hanem a valós játékélményről és azt mindegyik rész (Renegade talán nem annyira, a C&C-nek nevezett Generals förtelem meg végképp nem) hozza.
    A béta már megy SC2-ből és az tükrözi, hogy milyen lesz, illetve, hogy milyen...
  • 28.
    2010. 04. 05. 15:38
    Hát sokan úgy beszélnek a starcraft2-ről, mintha már megjelent volna, és játszottak volna vele. Az utóbbi években egyetlen olyan stratégiával játszottam, ami előrefelé mutató fejlődést volt képes felmutatni a játékmenetet, illetően és ez a Supreme Commander első része volt (ez szigorúan magánvéleményem). Két nagy hibája volt, a magas gépigény, és a gyenge kampány mód, Illetve a hangulata is lehetett volna jobb. Azon csodálkozom, hogy még mindíg az elavult kamerakezelést erőltetik az új stratégiákban.
    Amúgy ha már feldobtad Szaby59 a C&C miben nyújt többet, nem az előző, hanem akár legelső részéhez képest? Pár új egység, és szebb grafika, új story. 15 év fejlődés után ez nagyon szerény. Az első résznek, és az első Red alertnek nagy rajongója voltam, de ahogy jöttek sorra az új részek, és szinte alig fejlődött a játék teljesen kiábrándultam belőle. Szerintem a C&C tipikus példája annak, hogy lehet ugyanazt a játékot eladni 10x. Amúgy nem értem mi baj a bázisépítgetéssel, én is szeretem, nem csak csatázni kell, hanem a gazdasági háttérrel is kell foglakozni.
  • 27.
    2010. 04. 05. 12:41
    És mivel nyújt többet az előzőhöz képest?
  • 26.
    2010. 04. 05. 12:39
    Parano1d:

    Nekem is hiányoznak a bázisépítgetős RTS-ek, de azért ne nevezzünk mindent butításnak (DoW2, C&C4). Ezek másfajta stratégiák, amelyek inkább az egységmenedzselésre helyezik a hangsúlyt, nem a városépítésre, de ne hidd, hogy ez mindig olyan könnyű. Szerintem nem az a baj, hogy néhány stratégia ebbe az irányba ment el, hanem az, hogy ezeken kívül egyre kevesebb "oldschool" RTS készül. Pedig jól megférnének egymás mellett. A Starcraft 2 pl. a maga régimódi formájában is nagyszerű lesz, ilyenből kellene még több.
  • 25.
    2010. 04. 04. 17:46
    Kleroo:

    Köszönöm, de a szemléletem inkább megtartom, ha nem haragszol. Mellesleg a nevem Chocho - ha annyira fontos a grafika, akkor az ilyen vizuálisan is eléd tárt információkat illene észrevenni.

    Parano1d:

    Az olyan embereknek, akiknek nagy csaták kellenek, ott a Total War, a King Athur, a RUSE, satöbbi... nincsenek olyan rossz helyzetben, elhiheted.

    Szaby59:

    A StarCraft 2 szép - de inkább a design az, ami jó benne. Más kérdés, hogy az meg '98 óta ugyanaz, szóval...
  • 24.
    2010. 04. 04. 16:09
    Kleroo: "csak" teljesen új játékmenet az előzőekhet képest...

    A Sage motor meg még mindig megállja a helyét a mai RTS-ek között, vagy nézd meg a Starcraft II "vadonatúj" motorját, ami 2006-os szintet súrolja...
  • 23.
    2010. 04. 04. 15:51
    Nézőpont kérdése, viszont tény, hogy 2000-hez képest sokmindenben visszafejlődtek az RTS-ek a grafikát és a kiegyensúlyozottságot kivéve. Lehet ezeken javítani, de miért a többi előny kárára. Hidd el van olyan ember, akinek nem elég hogy 8 emberrel kommandózik a pályán. Mert hűde taktikus a játék. Elveszik a háború feelingje. És van olyan ember is, aki kampány módban is tolja, nem csak a multi mindenek felett.
  • 22.
    2010. 04. 04. 15:46
    Váó!!!
    A Cossacks mekkora űber-isten-király játék volt anno.Imádtam

    Choco: Na látod nálad hat az \"úthenger\".Nem kapsz jobb grafikát=nem is kell.
    Rengeteg forradalmi grafikájú RTS született már az idők során. Még mindig 2D-ben mászkálnának a 10poligonos karakterek,ha az lenne a cél hogy a régi gépeken fusson.
    Miért ne fejlődhetne a grafika is normálisan? Ha vkinek kevés hozzá a gépe,akkor pedig majd LOWON játszik(ami egyenlő lenne a mai high-al)
    Rengeteget lehetne még fejleszteni. RTS-ek nagyon le vannak maradva.Persze csak ha nem megy a játékélmény rovására.
    (lásd crysis pl)

    Szóval jobb lesz szemléletet váltani
    Ez a játék gondolom most 10k körül van. Miben jobb mint az előző c&c. van új sztori,még egy két nyalánkság?....megéri vajon?
    Na de a lényeg hogy a grafikai/minőségi fejlődés a jövő. az rts-ek stagnálnak vagy 5éve(nem lepődnék meg ha ez a 2003eleji generals motorját használná még mindig). badarság ezt korrektnek mondani.....
    És ettől függetlenül legyen a játék is jó
    Béke
  • 21.
    2010. 04. 04. 15:40
    És mi értelme van a 100 féle egységnek, meg 8000 egységnek?
    Aki legyárt többet, erősebbet, azé a győzelem, nagyon bonyolult...
  • 20.
    2010. 04. 04. 15:31
    Anno voltak olyan játékok, pl a Cossacks 10 évvel ezelőtt ahol volt 6 féle nyersanyag( most jó ha egy játékban 1 féle van max 2) 100 féle egység 8000-es egységlimit, és egy 500Mhz-es P2-n nem laggolt, hogy a szavaiddal éljek. Persze nem volt kiegyensúlyozott a végletekig. Most meg 200 embernél/frakciónként 10-15 fajta egységgel már túl bonyorult egy kiegyensúlyozott multit megcsinálni, meg laggol, a sokmagos űbergépeinken. Nem tudom ki veszi ezt be, de én aligha. Szeretném még egyszer hangsúlyozni 10 éves játékról van szó. Ha nagyon akrnák meg lehetne oldani, csak mindenki azt nézi, hogyan lehetne kevesebb munkával több pénzt keresni. hosszú távon viszont ez ártalmas az egész játékstílusnak.
  • 19.
    2010. 04. 04. 15:10
    Egyésglimitet gondolom azért vezettek be, mert ha 5vs5-ben mindenki annyit gyártana amennyit csak szeretne szétlaggolna az egész.
    És igen, a kiegyensúlyozás miatt, mivel itt 2 frakciót és 6 alfrakciót kell egymással összehozni...
  • 18.
    2010. 04. 04. 14:32
    Csak úgy általánosságban beszéltem, nem konkrétan erről. De pontosan ez is a tendencia, hogy próbálnak úgy multit alkotni, hogy kiegyensúlyozottabb legyen. Viszont ezt is egyszerűsíttéssel oldják meg. Ugye ennél a játéknál csak 2 fajta nép létezik, ezt eleve könnyű kiegyensúlyozni. Ez már alapból visszafejlődés/csonkítás az előző részhez képest. Az alacsony egységlimit ugyanezt szolgálja (itt a DOW2 re gondolok főleg). És a kevesebb fajta egység szintén. És lehet, hogy egy sok vs sok multinál nem jön elő ez a probléma, de a játék nem csak abból áll. Szóval itt azért jelentős véleménykülönbség van akkor köztünk.
    Persze multi terén fejlődhetett a játék, ezt nem vitatom, de miért nem dolgoznak akkor még egy kicsit rajta, hogy a többi játékrész is legalább azt a szintet hozza. Ezek a játékok nálam még kiegészítő szintet sem hoznak, nemhogy új epizód szintet, persze lehet bennem van a hiba.
  • 17.
    2010. 04. 04. 13:25
    Parano1d:

    Tévedés. A C&C 4 nem egyszerűsödött, csak más lett. Próbáld ki az 5v5-öt online, és meg fogsz lepődni, mennyire nem egyszerű a játékmenet! Pont a régiek voltak "egyszerűek": gyártottál tíz mamutot, és viszlát, Nod!
  • 16.
    2010. 04. 04. 12:32
    Én nem értem mi van ezekkel a stratégiai játékokkal. Egyik folytatás gyengébb mint a másik. DOW2 bár egyesek szerint jó, szerintem nagyon gyenge, az Supreme commander 2 még nagyobb csalódás, bár személy szerint nagyon vártam, és a tetjébe még ez is. Persze értem valójában mi a helyzet, a kiadók le akarják egyszerűsíteni a játékokat, hogy a 8 Éves Pistike is tudjon játszani vele. Pedig a stratégiai játék éppen attól szép, hogy összetett tud lenni. Ez a visszafelé fejlődés nem jó senkinek sem.
  • 15.
    2010. 04. 04. 10:35
  • 14.
    2010. 04. 04. 10:34
    ThePoweR:

    Neeem, nem én vagyok, csak összekeversz bennünket.
  • 13.
    2010. 04. 04. 09:56
    Chocho: Úr isten. Mind1....
  • 12.
    2010. 04. 04. 01:39
    Ennél jobban el sem lehetett volna rontani ezt a játékot.
    Átvették a DoW2-es xar kampányt.
    Grat.

    StarCraft 2 FTW!!!!!!!!!
  • 11.
    2010. 04. 04. 01:38
    Hát én csak a bétájával játszottam de abból nekem világossá vált hogy ez nekem nem fér bele a C&C kategóriába úgyhogy nekem felejtős csak reménykedem h lesz még tiberian-os univerzumban játszódó és azok a régi stílusát fogják követni
    úgyhogy nekem marad a wars és a sun
  • 10.
    2010. 04. 03. 23:24
    A warezt tessék mellőzni! Köszönöm.
  • 9.
    2010. 04. 03. 21:28
    Azt halottam hogy hulladék lett.
  • 8.
    2010. 04. 03. 19:37
    Az RTS-ek, RPG-k amúgysem a realisztikus grafika miatt vannak, arra ott vannak az FPS-ek, TPS-ek.
    Ezt egy 4-5 évvel ezelőtti gépen is simán játszhatod, azért 2010-ben ezt nem mindenről mondhatod el...
  • 7.
    2010. 04. 03. 19:16
    Chocho: Így van.

    A mai napig, ha leülök a Doom 2 mellé, órákig eljátszogatok vele. Ha leülök a Crysis mellé, ez. kb negyed (elvesztegetett) órára redukálódik.
  • 6.
    2010. 04. 03. 18:40
    Kleroo:

    Igen, 2010 van. És? Kell ennél több? Tényleg attól lenne jobb a játék, hogy az egységek úgy néznének ki, mint a Final Fantasy XIII vagy a Mass Effect 2 karakterei?

    Elárulok egy titkot: nem. Sőt, csak rosszabb lenne a helyzet, mert akkor az RTS is a "gazdagok játéka" volna, csakúgy, mint a sok csillogó FPS-csoda. Így viszont játszható, látványos, a hangulatot pedig kellőképp megteremti.

    zseko:


    Nézz utána a YouTube-on, ha érdekel. Ott fent van az összes videó, és persze a befejezések is.
  • 5.
    2010. 04. 03. 15:22
    aki kijátszotta leírhatná mi van ezzel a Kane-el, mert csak ezért nem fogok vele játszani a többivel sem játszottam, ez nem az én világom, de a vége érdekelne
  • 4.
    2010. 04. 03. 14:58
    Ez szép?
    2010 van.
    Nem nagyon fejlődnek sajna az rts-ek.
    Az AOE3 grafikája volt az utsó,ami szép fejlődés volt.mikor is volt? 2005.....5év!!!!!
    az kőkorszak az it világban,mégis épphogy csak csúnyább mint pl ez a c&c.
    Na kidühöngtem magam
    Én elégedtlen vagyok minden rts grafikával.2010 van .....
  • 3.
    2010. 04. 03. 14:02
    C&C-nek szerintem c&c, mert abban a kis story-ban van azért hangulat...
    Meg persze a tibérium univerzumban játszódik, ami mindenképp azzá teszi.
    Sokan mást vártak el tőle, de már augusztusban bejelentették, hogy hiába, ennek ellenére marad a makacs, "bázisépítéskellénnekem" hozzáállás.
  • 2.
    2010. 04. 03. 13:55
    nekem is megvan és én is imádom
    bár az tény és való hogy nem cnc (bázis építés, gyűjtés, ARATÓ) de egy remek játék lett.
    én örültem volna egy bázisépítős kevés változást felmutató befejező résznek ezt a játékot meg kiadni valami más néven mert jó lett csak sok ős cnc-s pont ezért csalódott benne (részben én is)
    100 szónak is egy a vége jó játék lett és jó cikk (én mondjuk 85% körül adtam volna bár egy
    kicsit elfogult vagyok)
    grat
  • 1.
    2010. 04. 03. 13:49
    Teljes mértékben egyetértek, akik meg a grafikát szidalmazzák, nyissák ki a szemüket, vagy vegyék feljebb a részletességet...