Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Carrier Command: Gaea Mission - Veszélyes vizeken

  • Dátum | 2012.10.26 08:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

A feldolgozások és folytatások korát élve ritkán lepődik meg az ember azon, ha egy nevesebb programról lehúznak pár rókabőrt, viszont a két-három évtizede „halott” klasszikusok feltámasztására már kevesebben vállalkoznak. A cikkünk témáját adó alkotás képében viszont épp egy ilyen próbálkozásra láthatunk példát, hiszen a játék egy 1988-as, sokak által minden idők egy legjobbjának tartott program újragondolása (hmm, mintha írtunk volna már ilyet a közelmúltban). A Realtime Games által készített alkotás annak idején szinte minden platformra megjelent, tiszteletét tette PC-n, Amigán, Atar ST-n, ZX Spectrumon, talán csak számológépekre nem készítettek portot belőle. A program a járműves akciójáték és a stratégia egy érdekes elegye volt, amelyben egy hatalmas hordozó hajót és az abban tárolt járműveket irányíthattuk, miközben stratégiai döntéseket is kellett hoznunk az egységeink pozícionálását illetően. A Carrier Command megélt egy folytatást is, Battle Command néven, viszont ez a játék egy tank irányítására koncentrált a vízi hadviselés helyett. 2001-ben pedig a Hostile Waters: Antaeus Rising című, egészen jól sikerült alkotást vehettük kézbe, mely afféle szellemi örökösnek volt tekinthető. A vérbeli, hadihajós folytatásra viszont egészen eddig a hónapig kellett várnunk, ugyanis most jelent meg a Bohemia Interactive legújabb programja, a Carrier Command: Gaea Mission. A cseh stúdió eddig ultra-realisztikus katona szimulátorokat készített (Operation Flashpoint, ArmA), reméljük legújabb próbálkozásukkal sem vallottak kudarcot.

A földi harcra tervezett Walrus
A földi harcra tervezett Walrus

Remake-ről lévén szó, az új Carrier Command rengeteg játékelemet átvett elődjétől, így bátran mondhatjuk, hogy a fejlesztők meglehetősen nagy tisztelettel viseltettek az eredeti játék iránt. Ami a (nem túl magasröptű) történetet illeti, ezúttal az univerzum egy távoli szegletében, egy Taurus nevű, vízben gazdag holdon tesszük tiszteletünket, amit az Egyesült Földi Koalíció (jó fiúk) kíván megszerezni az Ázsiai Csendes-óceáni Szövetségtől (rossz fiúk). Ezen túlmenően nem is érdemes foglalkozni a sztorival, hiszen komolyabb izgalmat nem tartogat, ráadásul a karakterek is teljesen felszínesek. Szó se róla, a Carrier Command a játékmenetről szól, ami persze nem feltétlenül baj, ha azon a fronton brillírozik. Nos, annyit el kell mondanunk, hogy a játék első fél órája nem épp a briliáns kategóriába tartozik, mivel a fejlesztők, számunkra teljesen érthetetlen módon, egy „cső-FPS-t” csináltak a programból az első küldetés erejéig. Kissé szomorú, hogy manapság már kötelezőnek érzik a készítők e stílus erőltetését, még akkor is, ha abszolút nem illik a játékukba. Az első misszió azt meséli el, hogyan találunk rá a program további részében irányítható hadihajóra, ám ezt nyugodtan elintézhették volna a fejlesztők egy átvezető videóval. Ez a 30 perc ugyanis kritikán alulira sikeredett, az emberek mozgása pocsék, egyetlen használható fegyver van, nem lehet ugrani, mely miatt még a kicsi kövek is képesek utunkat állni, ráadásul semmi kihívást nem nyújt a Carrier Command e szakasza. E negatívumok ellenére mi mégis azt tanácsoljuk, hogy mindenki szorítsa össze a fogát és tegye túl magát ezen a részen, mivel ezt követően megváltozik a játék képe.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 4.
    2012. 10. 26. 19:18
    storyban kissé nehézkes dög nehezen fordulnak és messziröl kilövi mindet
  • 3.
    2012. 10. 26. 19:08
    Mandris90: az ellenség carrierét úgy kaphatod el, ha szembe találkozol vele, hogy még mielőtt elhúzna melletted menetirányba fordulsz vele, max sebességre gyorsuls abban az irányba amerre ő megy. Mivel ő gyorsabb, szépen lassan el megy melletted ez alatt az idő alatt kell neked szitáválőni. Ha nem babuzsgatod a mantáidat, akkor azokat is ráküldöd azzal az összeállítással amit lentebb írtál és ellenség sokkal sokkal fejlettebb carriere rommá lőve
    Persze a mantákat újra kell pótolni.
    Nekem már 4x sikerült hajrá
  • 2.
    2012. 10. 26. 18:48
    vicc inkább az benne hogy látod hogy villog a sziget odamész és fél uton találkozol a hajoval, annyit nem tudsz rálöni mielött kilövi az elülsö ágyukat hogy az övét leszedd nevetséges. utkeresés az meg tényleg vmi iszonyat azt az 5 évest aki programozta szerintem küldjék vissza rajzfilmet nézni. másik vicc elvileg a walruson és a manta-n is a második hely a rakétáké namost a walruson az elsö helyre megy az is érdekes... másodikra semmit nem tudsz ott rakni, manta viszont vmi veszedelem laserrel és rakétákkal meg mkII páncéllal
  • 1.
    2012. 10. 26. 08:39
    A cikk az jó de szeretném kiegészíteni pár gondolattal:

    Az útvonal keresés az nem gyenge, hanem katasztrofális. Még a Red Alert 1-ben is jobb volt
    Továbbá vannak bizonyos bugok amikor pl felszerelsz egy járművet (armor mk2vel)... Mivel az erősebb páncélzat valszeg nehezebb is, lomhábbak lesznek tőle a járművek, amivel eddig nem is lenne gond csak hát valamikor az ai nem tud ezzel mit kezdeni és stratégia módban szépen szitáválöveti magát (meg sem mozdul) és amikor mind a 4 repcsit emiatt szedik le,akkor próbáljon meg az ember nem örjöngeni.

    Ami kimaradt a cikkből és nagyon(nagyon!!!) idegesítő a játékban, hogy bizony az ellenséges hordozó úgy támadja meg a szigetet, hogy azt a player nem látja, csak azt, hogy villog a sziget, hogy támadás alatt van. Nekem story módban deadly védelemmel ellátott szigeteimet is képes volt elfoglalni a gép amit azért nehezményezek, mert szinte az összes szigetemet védelmi szigetté kellett alakítani, ami rosszul hat a nyersanyag termelésre, gyártásra. Az, hogy egy ilyen játékban nincs élő harc a sziget védelemnél, csak egy random generátor h elfoglalja-e vagy sem az botrány!

    Továbbá a terep összetétele is csak az idegeket borzolja, amikor kis kövekben akadunk fel
    !!!tankal!!! és még a kicsi ágacskáktól is képesek vagyunk sérüléseket elszenvedni...

    A játék maga nagyon jó és élvezetes lenne ha rendesen összedobnák. Nekem borzasztó nagy csalódás volt a játék mert pár óra után mindig ez ment a fejemben:
    "Ezt a baromi jó játékot, hogy lehet így elb****ni???!!!!"

    Remélem javítgatják majd a dolgokat és patchelik, talán majd utána a játék végre eléri azt az állapotot, ahogy azt már a kiadásnál kellett volna, mert így elég félkész szaga van a dolognak.