Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Carmageddon: Max Damage - Káros a szervekre

  • Dátum | 2016.07.21 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Vannak olyan játékok, amiket egyszerűen csak el kellene engedni. Ez persze nem egyszerű, hiszen úgy látszik, hogy manapság a nép egész egyszerűen mindenre kap, ami egy kicsit is retro, ráadásul a Kickstarter még mindig remek platformot nyújt arra, hogy ezek a projektek meg is valósulhassanak. Nem történt ez másként a Carmageddon esetében sem. Az 1997-ben megjelent eredeti játék sosem volt egy kiemelkedő alkotás, egyedül a brutálisa miatt hívta fel magára a figyelmet. Olyannyira, hogy a mai napig ez, a Rockstar-féle Manhunt és a Postal a három játék, amit a legtöbb helyen betiltottak - ezzel persze tulajdonképpen ingyen marketinget szolgáltatva.

Mert ha elmebeteg poszt-apokaliptikus roncsderbire vágytunk, azt később a Twisted Metal-sorozat sokkal jobban csinálta. Ha pedig mezei ámokfutásra egy városban, azt simán meg lehet csinálni a Grand Theft Auto újabb részeiben. Szóval látszólag semmi ok nincs arra, hogy valaki feltámassza a Carmageddont, hacsak nem az, hogy valamennyi pénzt remél látni a jelen esetben nagyon is helytelen nosztalgiából. Márpedig a Stainless Games láthatóan csak erre ment rá, így a Kickstarter-kampány után tavaly megjelent a Carmageddon Reincarnation, ami a várakozásoknak megfelelően borzalmasan sikerült.


A rajongók annyira nem voltak elégedettek, hogy a fejlesztők inkább behúzódtak a fészkükbe, és még mielőtt a PC-n kívül bármi másra is kiadták volna az anyagot, nekiálltak egy kis renoválásnak. Ebből született meg a Carmageddon Max Damage, ami most megérkezett PS4-re és Xbox One-ra, ám jelen esetben ironikus módon a PC-s verzió késik valamennyit. Valószínűleg addig, amíg a Stainless kitalálja, hogyan nyomja le a felhasználók torkán szinte ugyanazt a játékot.

Mert az utóbbi egy évben a Carmageddon nem sokat fejlődött. Kicsit több benne a tartalom, és jobban strukturált a játék, azonban összességében továbbra is egy gyenge közepes próbálkozásról van csak szó. Mindenféle bevezető, vagy kontextus nélkül belevágunk a kampányba, ahol a kezdetek kezdetén kétféle karakter közül választhatunk, és a régi rajongóknak vélhetően mindkettő ismerős lesz: itt van kedvenc kopasz Max Damage-ünk a maga nagyobb, de kicsit lassabb autójával, és a csinos Die-Anna a fürgébb, de sérülékenyebb járgányával. Azt sosem tudjuk meg, hogy ezek az őrült ámokfutók miért szabadulnak be egy városba egymást és a jónépet halálra gázolni.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 23.
    2016. 07. 22. 15:11
    Maga a játékmechanika az eredeti három Carma közül a másodikra emlékeztet a legjobban.
  • 22.
    2016. 07. 22. 15:02
    Erős tévedés. Ez szerintem maximum is egy Carma 1HD lenne... de annak sem az igazi. Nézted te h ebben inkább az 1 autói vannak és nem a 2-é? A pályák is inkább az első részt idézik nekem ...
    vagy elég csak ha megnézed a főhős autóját. A 2ik vagy az első részre emlékeztet jobban?
  • 21.
    2016. 07. 22. 15:01
    Szerintem is a Carma2 volt a sorozat legjobbja!
    Sajnos már a TDR2000 is lefelé mutatott, de még mindig jobb volt mint ez
  • 20.
    2016. 07. 22. 15:01
    Már csak azért sem értem ezt a hozzáállást, mert ez a játék konkrétan egy Carmageddon 2 HD.
  • 19.
    2016. 07. 22. 14:56
    Egy Caramageddon 2 HDval szerintem sokkal jobban jártunk volna mint ezzel. Ez inkább Jajjmageddon ...
  • 18.
    2016. 07. 22. 10:34
    hatalmas játék nem egyhangú nem unalmas
    akinke az eredei nem kiemelkedő az minek ir butaságokat.....
    amig nem jött ki a remake addig pótolhatattlan játékélményt nyújtott. Főleg a folytatások... TDR pl verhetettlen. de én már a dosos verziótól is kész voltam teljesen.. Nem egy mai grafikával megáldott remake az tény de a rondától messze van. Ami ronda konzolon az a 7days to die.
  • 17.
    2016. 07. 22. 10:30
    Crashday eléggé adta bugosnak bugos volt de imádtam
  • 16.
    2016. 07. 22. 10:15
    Boooh! InGen mongyon le!

    "Az 1997-ben megjelent eredeti játék sosem volt egy kiemelkedő alkotás..."
    De most komolyan. Ezt most miért kellett? Még csak az sem, hogy "szerintem", hanem kategorikusan.
  • 15.
    2016. 07. 22. 04:48
    Ezeket honnan kapartak ossze... Egyik cikk jobb, mint a masik!
  • 14.
    2016. 07. 22. 03:11
    "Az 1997-ben megjelent eredeti játék sosem volt egy kiemelkedő alkotás, egyedül a brutálisa miatt hívta fel magára a figyelmet."


    "Mert ha elmebeteg poszt-apokaliptikus roncsderbire vágytunk, azt később a Twisted Metal-sorozat sokkal jobban csinálta. "

    Már a Twisted Metal 2 epizódon túl volt mire a Carma megjelent, és a 3 illetve 4 elég kemény kritikákat kapott.. És a kettő között hatalmas nagy különség volt fizikában és irányíthatóságban vagy épp a pályák méretében és összetettségében.

    És pontosan hogy nem csak a brutalitás volt nagy szám, hanem a fizika és a törések, a remek és hatalmas pályák és az ötetes pickuppok.
    Ha valaha is játszott volna a cikkíró Twisted Metallal tudhatna, hogy az irányítás és a fizika még a Blackben is alulmúlta a Carmajét(ami nem feltétlen baj, a TM másra van kihegyezve)

    Stunts és Trackmania között pedig nem is tudom tudnék-e mondani játékot, amelyben igazán látványos ugratások, törések, pörgések, ütközések lennének.

    Nem tudom, 97-ben melyik játékban lehetett frontálisan ütközni egy másik autóval, hogy az 720 fokban pördüljön egyet, majd nekipattanjon egy útjelző táblának és továbbperdülve elcsapjon egy gyalogost.

    S nem azt mondom, hogy nem volt hibája a játéknak, mert volt bőven, az AIról például inkább nem ejtenék szót, vagy hogy röhejesen könnyű. Ezek miatt elveszlik a kihívás és sokkal inkább a fizika és a nagy pályák alkotta sandbox miatt válik élvezhetővé.

  • 13.
    2016. 07. 22. 00:15
    "Az 1997-ben megjelent eredeti játék sosem volt egy kiemelkedő alkotás"
    Kb eddig volt értelme olvasni a cikket...
  • 12.
    2016. 07. 21. 20:35
    Hát a cikk eleje tényleg nem kellett volna. Vicc, Twisted Metal jézusom...

    Nekem az új carmával a legnagyobb bajom az AI. Szerintem az első 2 részben jelentősen jobb AI volt.
  • 11.
    2016. 07. 21. 18:00
    Carma a maga idejében egy brutálisan jó játék volt. Eszméletlen grafikával. Emlékszem, az első mmx nélküli 166os pentiumom 200ason ketyegett, és a virge mellé betoltam egy voodoo 1es társkártyát.. Mindezt azért, mert egy újság mellékletben a carma 3dfx-es demója volt a CD-n. Hetekig játszottam csak a demóval, mert a teljes verzióhoz nem sikerült sokáig megszereznem a patchet.
  • 10.
    2016. 07. 21. 15:52
    Én is toltam anno, szerettem az első részt, de azért nem voltam tőle elájulva. Jó volt a sok különböző típusú autó, a powerupok, de azért már akkor elég kiábrándító volt, amikor 1 km/h-val nekimentél a gyalogosnak, az meg széttrancsírozódott. Tudom, régen volt, előtte nem volt ilyen játék (túl sok utána se), de azért szemet szúrt. Ilyen szempontból (meg úgy összességében is) sokkal jobban szerettem a Carmageddon 2-t, a végtagleszakadós, különböző módon összeeső gyalogosokkal, a házak törhető üvegeivel, az amortizálódó, esetenként szétszakadó autókkal. Nekem az a kedvenc részem a sorozatból.
  • 9.
    2016. 07. 21. 15:39
    Én a havernál toltam először az eredeti Carmageddont, elsőre nagyon tetszett 97-ben hogy uuuh szétplaccsannak az emberek, meg milyen vicces elütni, de fél óránál tovább nem tudtam játszani vele. Szóval szerintem egyáltalán nem szentségtörés amit a cikkben írnak. Persze lehet valaki ezt másképp élte meg, de én nem vagyok nagy rajongója a címnek (de hater sem)
  • 8.
    2016. 07. 21. 13:37
    Én játszottam annó az első Carmageddonnal, emléxem, alig röcögött a gépemen... és, sajnos azt kell mondjam, hogy nem a fantasztikus vezetési élmény volt, aminek a sikerét köszönheti. Tiniként én is a "zúzás" miatt játszottam vele, a korábban játékban nem tapasztalt brutalitás volt, ami tetszett (a betiltások hallatán csak méginkább érdekelt). De ennyi... én személy szerint egyetértek InGennel. Aki nagyon akar nosztalgiázni, az tolja a Max Damage-et, de mindenki más kerülje...
  • 7.
    2016. 07. 21. 13:13
    Ez van, ha olyanra bíznak tesztet, aki eleve utálja az egész műfajt. Én annó játszottam a Carmageddonnal is és a Twisted Metal 2-vel is és a Carma tényleg minden téren feltörölte a padlót a Twisteddel.

    A Reincarnation fő problémája is inkább a borzasztó optimalizálatlanság és az egy évtizeddel a kora mögött kullogó grafika. Plusz konkurenciának megkapta a Split/Second-öt, ami autós zúzásban az utóbbi 10 év egyik, ha nem a legjobbja.
  • 6.
    2016. 07. 21. 13:08
    Eredetit lesavazni... maradtál volna a Pokemon Go-nál.
  • 5.
    2016. 07. 21. 12:17
    Azért az eredeti Carmát így leszarozni...a Twisted Metalról meg most hallok először. Azért arra kíváncsi lennék, hogy a cikkíró játszott-e 97-ben a Carmával, vagy csak megnézett róla pár képet és ettől lett ez a benyomása. Igazából a játék egyszerű mint egy faék, nem kell benne történetet keresni, mint ahogy a cikkíró is teszi.
  • 4.
    2016. 07. 21. 11:37
    97-es az egyik leg eredetibb játék volt.... minden zavaddal egytértek igazad van!!

    Amúgy grafon tolhattak volna még rendesen az tény az újban.. van annyi ingyenes jó engine.!!

    De ez a Zúzásról szól nem arról,hogy garázsba tunningoljam és körrbe körrbe futamokat nyomjak.


  • 3.
    m76
    2016. 07. 21. 11:23
    Méghogy a 97-es carmageddon nem volt kiemelkedő alkotás, ekkora oltári durungságot még életemben nem hallottam.

    Hogy az ultrafos twisted metal jobb lett volna, ember te inkább ne írj arról amihez halvány lövésed sincs.

    A Carmageddon egy kult játék volt, mindenki imádta, nem ismertem embert aki játszott és ne tetszett volna neki. Ehhez képest a twisted metal egy ócska utánérzés ami senkit sem érdekelt.
  • 2.
    2016. 07. 21. 10:57
    Kicsit méltánytalannak érzem a játék ilyen fokú lehúzását. Az első bekezdés rögtön nem is igaz - az első Carmageddon '97 sikerjátéka volt, sokan csak ezért ruháztak be Pentiumba és S3 Virge-be, a fizikát és a grafikát is imádta mindenki, messze kiemelkedett a mezőnyből.

    Ezen játék sem rossz messze annyira, mint ahogy itt írva vagyon, nekem nincs bajom a grafikával, a játékmódok tetszenek, ami az eredeti Carmageddonban megvolt, az megvan itt is. A giccses és kőkemény thrash Twisated Metallal egy lapon említeni ezt a játékot nem tudom honnan jött, maximum a konzolgenerációnak juthatnak eszébe ilyen párhuzamok. Hogy a játék nem túl jól optimalizált, az tény, de először egy Athlon X2-vel játszottam végig egy gépcsere között, szóval vitatnám, hogy mennyire probléma ez.

    Lehet arról vitázni, hogy a nosztalgiafaktor mennyit ad hozzá a játékmenethez, bizonyára sokat, de ha lenne "a stílus kedvelőinek ajánljuk még" rovat az értékelésben, akkor nem sok minden szerepelhetne ott.
  • 1.
    2016. 07. 21. 10:30
    Szerintem az eredeti Uttoro volt a maga nemeben bar amiket leirtal nem tudom melyik volt elobb idorendileg. Nekem nagyon tetszett az 1 illetve a masodik resz is es nem neveznem oket hulladeknak. Persze a kenyszer folyatatasokrol mas velemenyem van....