Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Call of Duty: Modern Warfare 3 - Titánok harca, második menet!

  • Dátum | 2011.11.13 08:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

A Battlefield 3 már megjelent és nem okozott csalódást. A Call of Duty rajongók viszont egészen novemberig vártak a Modern Warfare 3-ra, mely legalább akkora reklámkampányt kapott, mint riválisa, sőt, az állandó, nyilvános versenyeztetésük komoly ellenségeskedést szült a szériák fanbázisai között. Most viszont, hogy megjelent a játék, igazságot tehetünk és eldőlhet a kérdés, hogy vajon melyik éri meg jobban a befektetést. Ahogy azonban a BF3 esetében, úgy itt is jobb elvonatkoztatni a dollármilliókat felemésztő marketinghadjárattól, annak ugyanis semmi köze a játékhoz.

Újra együtt a csapat, kár, hogy Ghost már nem lehet itt
Újra együtt a csapat, kár, hogy Ghost már nem lehet itt

Find Makarov

A Modern Warfare 2 remek játék volt, ami új sztenderdként tündökölt az elsősorban konzolokra szánt, arcade FPS-ek előtt. Mivel viszont az Activison nem sokkal a játék premierje után kirúgta a fejlesztő Infinity Ward két alapítóját, ők pedig új céget alapítottak, ami felszívta az IW dolgozóinak több mint felét, sokan kételkedtek benne, hogy a Modern Warfare 3 méltó lezárása lehet a trilógiának. Nos, a kampány elindításakor még nem sejtjük, hogy a valaha volt legjobb Call of Duty sztorival van dolgunk, pedig akármilyen erős kijelentésnek hangozzék, ez az igazság. A történet pont ott veszi fel a fonalat, ahol a Modern Warfare 2 két éve letette: Soap az életéért küzd, Price igyekszik biztonságos helyre vinni barátját, eközben pedig dúl a harmadik világháború, és mind az USA, mind a ruszkik azt találgatják, hogy vajon a másik fél mikor lövi ki az első nukleáris rakétát. A káosz tehát totális, és csak hőseink ismerik az igazságot, miszerint a háborút egy Makarov nevű nacionalista orosz terrorista robbantotta ki, megvezetve saját hazáját és egész Európát. Bár a forgatókönyv nem esélyes Oscar-ra, azért érdemes kiemelni, hogy remekül építi fel a dramaturgiát. Anélkül kezdünk törődni a főszereplők sorsával, hogy órahosszú, demagóg monológokat kellene végighallgatnunk, a játék második felének nagy fordulópontja pedig a legszőrösebb szívű kritikus lelkét is megmelengeti. Ráadásul a sztori nem csak befejezi, de ki is egészíti a korábbi részeket, így egy pillanatra sem feledkezünk meg róla, hogy az MW trilógia, ahol minden aprócska részlet egy nagyobb kirakós darabjaként szerepel. A konklúzió meg aztán tényleg csak szuperlatívuszokban írható le: az MW3-é az év talán leghatásosabb FPS befejezése, egyszerűen pazar. Az ilyenek után fáj csak igazán a Rage outrója.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 122.
    2011. 11. 25. 14:18
    Egyet értek
    A hanghatások tényleg nem a legjobbak
    főleg a Bad company vagy a Battlefield 3-ban hallottak után
    Nem ártott volna újat rögzíteni
  • 121.
    2011. 11. 23. 18:52
    most játszottam ki a játékot. Azt nem értem, hogy a Hangzás az, hogy lehet 10/10? Játék közbe a legjobb dolog ami a hanggal történik az annyi, hogy egyik oldalon jobban hallod, mint a másikon, attól függően, hogy merről jön a hang. Ez nagyon menő volt még annak idején az id tech 3/Q3 motoros játékoknál. Az IW Engine egy "Modified" id tech 3-as tudom.
  • 120.
    2011. 11. 23. 16:09
    Örüljünk hogy van miböl választani, én ugygondolom elég kevés a választék! Addig Várjuk az Új Counter Strikeot!!!!
  • 119.
    2011. 11. 21. 17:48
    Hello, az lenne a kérdésem hogy egy HD4890-el és egy intel Q9550-el normális-e modern warfare 3 multiplayerben hogy "csak" 60-90 fps-em van 1280x1024-es felbontásban, és High beállítások mellett.
    Ez normális vagy kevesebb mint kéne lennie ?
    HD4890,4Gb RAM,Q9550,win7 64bit,
    válaszotokat előre is köszönöm
  • 118.
    2011. 11. 17. 13:27
    Chocho: ugyanmár, ne viccelj. Carmack eredeti kódjából már kb egy sor nem maradt benne. Eredeztethető lehet, annyira kb minthogy a PS3 is az abakuszból eredeztethető, de lényegében köze nincs hozzá.
  • 117.
    2011. 11. 17. 06:46
    @Blade0012:

    Az engine tényleg a Quake 3-ból eredeztethető.

    @Riddick22:

    Ez közismert tény, a BF3 is kész van már egy ideje, még Amigán programozták az engine-t.
  • 116.
    2011. 11. 17. 00:04
    #118: Nem baromság. Tényleg egy agyonmoddolt Quake 3 motoron fut a játék. És ha engem kérdezel ez már valóban nem igazán állja meg a helyét... tiszta műanyag grafika, a színek szürkék és rondák...
    A grafika egy dolog de akkor legalább a játékélményben lenne valami jó, valami új... de hát sajnos nem.
  • 115.
    2011. 11. 16. 18:58
    Én az egész vitában azt nem értem, hogy miért kellene választani a kettő közül? Én a MOHAA megjelenése óta kis túlzással mindhárom nagy cím összes játékával játszottam több kevesebbet. Szerintem a MOHAA A legjobb!
  • 114.
    2011. 11. 16. 18:33
    ahham... értem...

    amugy ThePoweR-rel rohadtul egyetértek abban, hogy 1részt már röhejes, hogy minden MW és BF cikkben fikaáradatot kap mindkét játék, miközben rohadtul nem lehet összehasonlítani őket, mert más a "cél-játékélmény"
    BF-ből büdös életben nem lesz kompetitív multi
    MW-ből büdös életben nem lesz háború-szimulátor
    a hozzászólók válasszanak milyen multit szeretnek és szarják le más mit játszik...
  • 113.
    2011. 11. 16. 17:05
    Tapir_606 - 2011-11-15 14:45:29

    Nagyobb pályák és minden pályán minden játékmód játszható, több játékos (max. 64fő), repülők és több jármű, hasalás, bekerült a TDM is a játékmódok közé, sokkal részletesebb karakteranimáció(pl.: látod a lábad ha átugrasz valami felett), részletesebb rombolhatóság(elvileg egy patchben kapcsolják vissza mert kicsit hibás volt és BC2 szintre visszavették), több fegyver amihez többféle kiegészítő van és mindhez külön kell megszerezni mindent, választható ruházat, a jármű típusok mind külön fejleszthetőek, átvariált kasztrendszer, BattleLog, javított hitbox és kevesebb lagg valamint sokkal fontosabb lett a csapatjáték mint BC2-ben...
  • 112.
    2011. 11. 16. 14:11
    "elavult grafikus motor (kvázi quake 3)"

    remélem Te is érzed, hogy ez mekkora hatalmas baromság. Egyébként meg lehet, hogy nem csúcstech, de mondhat bárki bármit még most is bőven megállja a helyét.
  • 111.
    2011. 11. 16. 09:58
    MW3 = MW2 single folytatása amit akkor már össze dobtak, mikor az MW2öt kiadták valamint a multi mappokról ne is beszéljünk... az, hogy 2 új játékmódot beraktak nagy cuc... szóval az MW3 kb 1 hónap alatt elkészült még akkor mikor az MW2öt kiadták, ez csak lehúzás az emberekről az MW2 egy kalap szar volt az MW3-at meg nem is ragoznám... a single része mind3 MWnek 1szer játszható a multi meg a cod4nél a promod szerverek miatt ahol lehetett normálisan warozni jó volt, de a sok csicska cheater miatt, ami ellen nem tudtak kitalálni normális programokat csak olyat, ami időnként lefotóz, hogy mit látsz szánalom... egyedül lanképes játék a cod4 az mw2ből látott már valaki LAN-t? mert én nem és ezt vitte tovább az MW3 is szóval, aki egy jó multiplayer FPSre vágyik, az várjon még 3-4 évet.... a BF3 meg nem hasonlítható össze a CODdal semmilyen szempontból, csak a két gyártó elkezdte a fikázást és a playerek meg folytatták... ez olyan szappan opera filinget ad a dolognak...

  • 110.
    2011. 11. 16. 07:43
    BF3 és az MW3 között egy hasonlóság van. FPS. És itt véget ért. Továbbiakban felesleges összehasonlítani a két játékot.
  • 109.
    2011. 11. 15. 19:45
    ...waiters gonna wait,
    alligators gonna alligate
  • 108.
    2011. 11. 15. 19:10
    Én úgy látom hogy ez egy kosárlabda meccs ahol a COD Michael Jordan, a BF pedig egy törpe, kötött szvetterben és SZTK szemüvegben aki torka szakadtából ordít hogy "húú de le foglak győzni".
    Ennyit a fanboy háborúról
    Valószínűleg a MW széria itt véget ért. A Treyarch fog még egy codot csinálni az tuti. Az Infinity Ward-nak pedig már muszáj lesz valami új irányt vennie.

    Mellékesen megjegyzem hogy baromi vicces dolgokat tudnak írni a rajongók ha megbántod az imádott játékukat. Próbáljátok ki, nagyon vicces, főleg youtube-on.
    trololololol
  • 107.
    2011. 11. 15. 16:38
    @kiskoller:

    Már megbocsáss, de közlöd velem, hogy nem koherens a cikkben írt szöveg a pontszámmal, aztán meg kijelented, hogy ami RPG, az csak JÓ lehet, mert RPG. És még te papolsz arról, hogy politikusnak kéne mennem? Na ne már, jó vicc!

    A cikk tele van (TELE) olyan példákkal, amiben kiemelem, hogy a játék jó. Igen, nem fejlődött, de attól még jó. Ugyanaz a helyzet, amit te is írsz, csak én nem egy teljes műfajra húzom rá az állítást. Nem fogok kiemelni szövegrészeket, mert vagy nem tudod értelmezni őket, vagy direkt kötekszel, melynek nem igazán látom értelmét. Csak annyit javaslok, hogy olvasd el újra.
  • 106.
    2011. 11. 15. 15:27


    Chocho gratulálok, te is csatlakozhatsz a politikusokhoz, akik a szöveg kontextusából való kiemelésének nagy mesterei. Arról magyaráztam hogy míg ha csak a történetet és a világot újítanák meg az is elég lenne mert az egy szerepjáték, annál azon van a hangsúly, az a lényeg. Nem azért töltesz el 300 órát benne mert olyan jó a harcrendszer, olyan szép az a fényeffekt, hanem mert magával ragad az a világ amelyet a fejlesztő kitalál. Ez egy CoDnál 5-6 órán át tart. Egy TESnél meg legalább 50 órán át. Ha ezt nem tudod megérteni ne mondj semmit.


    Nem szidtam a játékot, hanem értelmeztem azt amit a cikkben olvastam. Látom nagyon nehéz felfogni azt amiről beszélek, és elhatárolódni az "Ezt a játékot szeretem ezt meg nem" nézőponttól. Olvassátok el még párszor hogy mit írtam és akkor felfogjátok hogy pont nem arról írtam hogy egy játék szerintem jó-e vagy nem, hanem hogy a cikk alapján milyen. Világos?

    Skyrimre nem érdemes több szót fecsérelni hisz ez a cikk nem róla szól. De megjegyzem én is egy gagyi konzolportnak tartom a PC-s verziót, főleg az UI és irányítás részénél. Társalgóban le is írtam ezt pár napja.
  • 105.
    2011. 11. 15. 14:45
    valaki mondja már el nekem a BF3 multija miben különbözik a BFBC2-étől!
    egyiket se toltam, de a trailerekböl+pár gameplay videóból az jött le hogy vannak nagyobb pályák meg szebb a graf
    most ne engem fikázzatok, elismerem, ha tévedek, de eddig az általam látottak szerint (!!!ismét írom, nem toltam egyiket se!!!) a BF3 se sok újítást tartalmaz az elődhöz képest
  • 104.
    2011. 11. 15. 14:44
    @kiskoller:

    "Ráadásul a Skyrimban ha pont 0 ujítás lenne és csak a történet változna, akkor is JÓ játék lenne, mert az egy szerepjáték."

    Aha... Izé, erős érv, mit ne mondjak...
  • 103.
    2011. 11. 15. 14:24
    kiskoller: Mondtad, hogy nem pontoznád, de azért alkottál róla véleményt és szidtad úgy, hogy még csak a menüig is eljutottál volna. De ettől függetlenül teljesen igazad van, ez a játék az év rablása és az év meséje. A Skyrim is mese, de a Cod nagyobb.
  • 102.
    2011. 11. 15. 13:06
    A cikk alapján én sem néztem volna ki a végén a 85%-ot.

    Off: a skyrimet sajnos nem magasztalnám annyira a fellegekbe. Igaz, hogy egy nagyon kellemes játék, hangulat nagyon ott van de az a véleményem (más fórumok alapján evvel sokan így vannak), hogy nem tartalmaz igazi újitásokat, sőt inkább egy lebutított konzolos portról lehet beszélni..nem is beszélve arról a bughalmazról ami benne van.
  • 101.
    2011. 11. 15. 12:05
    A Skyrim MW3 közötti párhuzamot nem értem Chocho. BF3-at én is felhoztam neked példának.

    Egyrészt a Skyrim egy RPG, ÚJ helyszínnel, ÚJ történettel, Új karakterekkel, Új ellenségekkel, Új belső mechanikákkal (pl szörnyek szintezése, karakter fejlődése) teljesen új grafikus motorral, teljesen új harcrendszerrel, AIval, és még sorolhatnám. Ráadásul a Skyrimban ha pont 0 ujítás lenne és csak a történet változna, akkor is JÓ játék lenne, mert az egy szerepjáték. A hangsúly a szingli játékélményen van. A világon. A karaktereken.

    Emellet a cikk olvasása alapján a MW3 hoz egy pár órás egyszer végigjátszható egyjátékos kampányt, és ugyanazt a multit amit eddig is megkaptunk (pontosabban gyengéb multi mert kivettek belőle dolgokat).
    Ugyanaz a rééééég elavult grafikus motor (kvázi quake 3) ugyanaz a bugyuta AI, ugyanaz a scriptelt élmény.
    Miért is érdemel ez a játék bármiféle figyelmet? Azért az 5 óráért? Mert pontosan ezt szűri le az ember a cikk olvasása után. Miért kéne egy 5 órás szavatossággal bíró játéknak 50%-nál többet kapnia?


    És ne érts félre megint nem az a bajom, hogy 85%-ot kapott és szerintem többet/kevesebbet kellett volna (én nem is pontoznám mivel nem játszottam vele)
    Lehet hogy a játék tényleg megérdemli a 85%-ot, de a baj az, hogy a cikk pont az ellenkezőjét írja le. Egy cikkírónál sosem az a probléma hogy eltérő véleményen van az olvasóval, hanem az, hogy inkonzisztens. Több egymással ellentmondó dolgot közölsz az olvasóval.
  • 100.
    2011. 11. 15. 11:35
    Multit még nem próbáltam, de a single-ben olyan érzésem volt, hogy az összes szereplő akit alakítasz ilyen félisten szerűség. Lezuhan egy helikopterben/repűlőben, hasba lövik stb..No Problem!
    Endboss is (Spoiler), nyakon szúrják,lezuhan a helikopterrel,meglövik ezek után simán csuklóból lelövi yuri-t meg majdnem price-t is...
  • 99.
    2011. 11. 15. 11:06
    nem rossz én így értékeltem volna:

    Grafika 8
    Hangzás 9
    Játékélmény 10
    Szavatosság 10
  • 98.
    2011. 11. 15. 10:08
    Igazad van! A COD szar!
  • 97.
    2011. 11. 15. 10:03
    Most hogy kijött az MW3 megcsappant a retardáltak száma a BF3-ban. Érezhetően kevesebben vannak. SZal én örülök neki hogy ilyen sokan megvették. A hülyéknek ez kell játszanak is azzal.
  • 96.
    2011. 11. 15. 09:09
    MW3-ból az első napon 6,5 millió darab ment el. A BF3-nak ehhez egy hét kellett.
    A sok agyas veszekedjen inkább az utcán, mert itt nincs tétje.
    Két játékon vitázni... Merem remélni hogy ezt tényleg csak a kis taknyosok csinálják itt (is)!
  • 95.
    2011. 11. 15. 08:49
    Nem tudom miert van oda mindenki a cuccert,nekem a bf3 sokkal jobban bejott. Egyszeruen rokabor a dolog mar megint. Szinte semmi ujitas.
  • 94.
    2011. 11. 14. 22:40
    Most csak azoknak válaszolnák, akik kérdezték, hogy miért hasonlítgatják.
    Mert a két cég ezt teszi, az EA ott szidja a CoD-ot, ahol tudja, és fordítva: Az Activision ott szidja a BF-et, ahol tudja. Nézzél meg pár korábbi trailer videót, egy kis oda figyeléssel lehet látni az utalgatásokat. Néhány marketinges meg, ha jól emlékszem ki is mondta anno.
  • 93.
    2011. 11. 14. 21:31
    Kíváncsi lennék egy olyan cikkíró MW3 tesztjére/értékelésére, aki még életében nem látott CoD-ot...
  • 92.
    2011. 11. 14. 21:20
    A Ground Warnál 18 fős szerók vannak, illetve a Dedikált szerók ki vannak kapcsolva az Optionsba, ha ENADBLED-re teszi a cikkíró, akkor talál ott még nem kevés 18 fős Dedikált szervert is, így a 12 fős szerók nagyon nem állja meg helyét.
    Grafba is visszalépés az BO-hoz képest, aminek motorja jobb, csak a hent jobban adja a népnek. MW3 multi meg messze nem tökéletes, ha közel találkozol egy ellennel akkor összeragadtok és azt se tudod hova kerülsz, de futás közben is elég ha neked jön társ, illetve a falakhoz is ragad a test (!), ami baromi nagy hiba, így már nem is hiányolom a balra-jobbra kukucskálást.
  • 91.
    2011. 11. 14. 20:43
    A teszt nagyon jó és az értékelés is pontos, hiába szépítik a rajongók ezzel a sorozattal őket is "rászedik"! Sajnos olyat mint a CoD2,CoD 4 MW a széria már nem ütött, jó-jó de JÓ sok ugyanolyan akcióból is megárt a sok.
    Én imádtam a cod4-et és mindig azt az érzést vártam mint akkor de a többi "töltet" besült kicsit. A Battlefield 3 viszont feltámaszt és megújít egy sorozatot amit anno a cod4 is tett.
  • 90.
    2011. 11. 14. 20:39
    Azért a multi pályákon nem agyaltak annyit, csak összemásolták ez előzőkből
    Ezt a képet érdemes megnézni szerintem sokaknak ismerős lesz
  • 89.
    2011. 11. 14. 19:27
    Én sem igazán értem, miért kell a kettőt összehasonlítani. A COD inkább idézi a CS-s lövöldözést, ahol a legtöbb azon múlott, hogy mennyire tudsz ügyesen lőni. A Battlefieldekben sosem tanultam meg igazán jól lőni, sokkal nagyobb hangsúly volt azon, hogy az ember jókor legyen jó helyen. Jelenleg a BF2 Special Forcesba raktam már 200 órát, de nem a lövöldözés tetszik benne, hanem a taktikai csaták. Mindig hatalmas élmény, mikor egy másik embert át tudsz verni, a hátába kerülni, és késsel végezni vele. De persze az is nagyon jó, amikor 20-25-en lövik egymást, Én meg föléjük, és onnan döntöm el a tűzharc sorsát egy gránáttal. Ezt az élményt a Cod nehezen tudná nyújtani. A járművekről nem is beszélve.
  • 88.
    2011. 11. 14. 18:02
    Elég unalmas már ez a battlefield vs. cod téma. Valahogy nem is értem, hogy miért hasonlítgatják egymáshoz a kettőt. Azon kívül, hogy modern hadviselés témakörben játszódnak semmi közös nincs bennük. A cod egy ízig-vérig arcade lövölde, amiben a sok akció, pörgés dominál, miközben a battlefield meg inkább próbálja a szimulátorok és az arcade játékok közötti űrt kitölteni, ami ezáltal realisztikusabb és taktikusabb játékmenetet biztosít.
  • 87.
    2011. 11. 14. 17:02
    Heti lebontás alapján mondtam. A csíkra viszed a kurzort akkor lesz részletes adat. Van olyan amikor dupla annyi... Nem hiszem, hogy a jövőben ez sokat változna illetve az MW2-ből és a BFBC2-ből kiindulva PC-n valószínűleg szépen lassan el fog a BF3 húzni. BFBC2-ben a PC-s játékosok utolérték a másik 2 konzolt. Nagyjából mind3 platformon 3millióan vannak.
  • 86.
    2011. 11. 14. 16:57
    Először is ez messze nem dupla annyi, másodsorban elég frissek ahhoz, hogy két hétnyi különbség meglátszódjon a játékosszámon. Mellesleg nézve, hogy a cos-os dedikált szerverek mennyire korlátozottak, szerintem senkit nem lep meg, hogy a BF3 lesz a nyerő pc-n (nem mintha ez bárkit is érdekelne, annyira elenyésző számú játékosról van szó)
  • 85.
    2011. 11. 14. 16:41
    Blade0012 - 2011-11-14 16:30:31:

    bocs aktív játékosokról beszélek, nem eladott példányokról. [LINK]
  • 84.
    2011. 11. 14. 16:30
    "fele annyian sem tolják PC-n mint a BF3-at..."
    Viszont az összeladás majdnem dupla annyi, úgyhogy addig ne kardozz amíg nem tudsz pontos számokat.

    Chocho: akkor nem pontozási rendszer hanem pontszámok. Egykutya
  • 83.
    2011. 11. 14. 15:57
    energon - 2011-11-13 22:17:10:

    Ki mondta, hogy szimulátor? Senki, csak azt mondtam, hogy hangok terén egy ilyen stílusú játékban jobb élményfaktort ad ha egy AK az hangra is AK... Meg az Akció még nem zárja ki a Háborút vagy fordítva... Itt valaki a filmekhez hasonlította az MW3-at. Hangok terén milyen lenne szerinted egy Die Hard mozi ahol Bruce Willis-t Keresztes Ildikó szinkronizálja? Hát nem az igazi, hiába van minden más a helyén...

    zsignarmate - 2011-11-13 23:42:13:

    Vannak dedikált szerverek csak kib@szottul Unranked-ek, tehát semmi fejlődés, se semmi. Azon kívül marad a csodálatos IWnet, a drága DLC-k amiknek a fele kb 0 munkával átcopyzott régi térképek lesznek... COD-ban az utolsó ami megérte a pénzét az az MW volt.

    Többieknek...

    Nem voltam sor katona mert van egy apró gond a szívemmel nem részletezem, de emiatt nem mehettem és nem is mehetek. Viszont a cégemnek van Lőtere, így elég sokféle fegyvert fogtam már és szép számmal lőttem is velük. Azon kívül ha szimulátoros élményre vágyom akkor ott a szekrény tetején az Airsoft felszerelés is.

    Volt valahol egy ilyen "Gyengébb gépeken is tökéletesen elmegy.": az meglehet de ha megnézed az össz eladás 4%-át tette ki a Wii és a PC változat együtt. Annak ellenére, hogy sokkal kisebb a gépigénye fele annyian sem tolják PC-n mint a BF3-at...
  • 82.
    2011. 11. 14. 14:07
    "reliable command buffer overflow"

    Ilyenkor mi a teendő?
  • 81.
    2011. 11. 14. 10:31
    Pár hozzászóló írását elnézve, nemigen játszottak több órát egyik multijával sem, amire ugyebár készülnek ezek a játékok. Egyetértek egy korábbi hozzászólóval hogy akik Bf3-ommal tolják és elmentek MW3-mazni is azok mintha 4 évet visszamentek volna az időbe. Amivel egyébk. semmi baj, mert attol még az MW3 is nagyon jó, csak akkor nem lett volna szabad úgy beharangozni hogy na majd a bf3 riválisa stb..és láthatjuk az árát is. Hangoknál meg a bf3 alázza a mezőnyt, pl mikor a csipalövedék süvt el a fejed mellett fél centivel, és ne úgy képzeld el a hangokat hogy fejhallgatódban este otthon játszol hanem 7.1 es hangrendszerben, igen nagy hangerőn(mellesleg fejhalgatóban is brutál). Szóval ha pontoznék akkor bf3 93%, MW3 80%
  • 80.
    2011. 11. 14. 10:11
    Inkább call of dlc nek kellett volna elnevezni mint sem mw3 nak
  • 79.
    2011. 11. 14. 09:42
    Nekem is egy bajom van vele, semmi változás az előző részekhez.
    Ugyan az a grafikai motor, unalmas.
    A BF3 ezerszer jobb játék .
  • 78.
    2011. 11. 14. 08:40
    Biztos sokan írták már előttem, egy bajom van vele, rohadt drága a játék!!
  • 77.
    2011. 11. 14. 00:41
    P3tya, ezt ne áruld el senkinek, de minden Iponos a különleges egységekben szolgál. Persze, hogy értünk a fegyverhangokhoz.

    Komolyra fordítva, voltak azért hardcore, már-már katonai szimulátornak nevezhető játékok a múltban (ArmA, Op Flashpoint például), amikben tényleg hitelesek a hangok, azokhoz is lehet hasonlítani a mai játékokat. Én mondjuk nem vagyok ennyire vájt fülű ilyen téren, szóval nem is szoktam ezt említeni.

    Tapir, már megszoktuk, bírjuk a gyűrődést.
  • 76.
    2011. 11. 14. 00:08
    Mondjuk engem az érdekelne, hogy a fegyverek hangjait mi alapján ítélik meg itt emberek. Olvasom, hogy jó, nem jó, hiteles, nem hiteles. Mégis mihez képest? A filmes hangokhoz hasonlítják? Hányan lőttek már itt vajon lőfegyverrel? Gondolom ezrek .
  • 75.
    2011. 11. 13. 23:54
    Szegény Ipon tagok nem tudnak olyan cikket írni amit a nép ne vizsgálna felül és írná felül a pontozásokat...
    amugy nagyrészt egyetértek a cikkel, de hangzásra én is 9et adnék, mert ACRnak lecserélték az MW2es hangját ^^
  • 74.
    2011. 11. 13. 23:47
    A single valami brutális, a fordulat, a csattanó, valami hihetetlen és végig emlékeztem, hogy mi hol volt. Baromi jó!Nehéz mondani bármit is poén lelövése nélkül, de egyáltalán nem gondoltam arra, hogy a közepén ez lesz!
  • 73.
    2011. 11. 13. 23:42
    Ne haragudjon meg a világ, itt sok ember azért nincsen tisztában a dolgokkal...
    Az mw3 igenis jó játék, csak egy kicsit el van maradva. De le a kalappal, hogy régi gépen is simán elmegy. Az single game szerintem az összes FPS-ben szánalom...Lehet rajta foltozni, de nem sok értelme van...CoD4 (mw) jó multi, jó game csak unalmas és régi. CoD5 említésre sem mélt. Cod6 (Mw2) megmutatták, hogy kell egy jó játékot a mutlival elrontani....Szánlamas megoldások sokozata a multival, az alterIW-s kókányolásról ne is beszéljük....Cod7 black ops/screen....Egyáltalán nem jött be. MW3- látványban nem üt,de többre díjazom, hogy nem kell új gépet venni miatta....
    És mi van akkor ha kevés a player? Semmi. Amúgy gameservers.com-on 18 slotos szerverek vannak, nem tudom mire érti a 12 slotot....Van adminkodás, van kickvote, normális multi....
    A BF kinézetben/hangokban veri a cod sorozatot, de hangulatban szerintem nem...Illetve a BF3as óriási pályák, ahol az impotens kemperek be tudnak ülni a sarokba....hát inkább nem mondok semmit....
    *claps*
  • 72.
    2011. 11. 13. 23:02
    Hát én sem vagyok megelégedve a pontozással, szerintem kicsit elfogultak vagytok a játékkal kapcsolatban!

    Látvány: 5
    Hangzás: 5
    Játék élmény: 4
    Szavatosság: 5

    Értékelésem: 50%

    PRO: Gyengébb gépeken is tökéletesen megy elmegy.

    Kontra:

    Látvány: 10 éves játékmotor...
    Hangzás: Semmit nem változott 10 év alatt...
    Játék élmény: Unalmassá válik 1.000 ember megölése után...
    Szavatosság: Singe: 1x végigvittem többet nem fogom!
    Multi: Semmit nem változott!

    Ui: Az ára a rablás kategóriába tartozik! Igaz én megvettem de, tovább is adtam!
    Szerintem az év játéka címére az esélye 0... De az év csalódása címet megadom neki!

    Ne kövezettek meg ez csak az egyéni véleményem!
  • 71.
    2011. 11. 13. 22:47
    Lenne mit alkotni!
    Pl a háború eleje abszolút nincs feldolgozva, általában csak 43-43 tól de főleg partraszállás és tarsai.
    Pedig megnéznék egy lenygel, norvég vagy francia hadjáratot német szemszögből is vagy csatát Pz38(t) vel
  • 70.
    2011. 11. 13. 22:40
    Ezzel egyetértek! Régen folyamat csak az volt hogy "megint egy wwII fps" most meg sorban csak modern háborúsak jönnek. Nincs is ezzel baj mert a CoD is meg a BF is jó lett, de megnéznék már egy BF3 szintű realisztikával ellálott 2. világháborús jó shootert...ha még tudnak valami újat alkotni.
  • 69.
    2011. 11. 13. 22:31
    Eddig az összes COD rész megvettem, de ezt nem fogom.
    Azért nem, mert szerintem sem ad semmi többletet az MW2 höz képest.

    Ideje lenne visszatérni a II. VHhoz, ez a modernkori hadviselés már eléggé fáraszt.
  • 68.
    2011. 11. 13. 22:31
    Szerintem egy kalap alá nem vehetjük a BF3-at és az MW3-at. BF3 inkább harci-szimulátor az MW3 egy film amiben te vagy a főszereplő. Multi részük kb. ugyanolyan. Én szám szerint egyikkel sem játszottam pont ezért rengeteget olvastam utánuk.Majd ha új gép meglesz valaha... De szerintem mindkét játék erősen ajánlott kategória. Így BF3 = MW3 v. MW3 = BF3.
  • 67.
    2011. 11. 13. 22:17
    GePLovaG: Akkor elmondom érthetően. Ha még nem tűnt volna fel ez egy AKCIÓ fps és nem egy kbszott háborús szimulátor. Sztem a legtöbb embernek fel sem tűnik, hogy egyik másik fegyvernek passzol e a hangja vagy sem, mert magasról tesznek rá..
    És hogy miért.. MW2 vége, MacTavish mellkasába állítanak egy kést, kihúzza és még ua.azzal telibe dobja a tábornokot. Elég életszerű.. aztán alig telik el egy kis idő.. (MW3) már újra harcol.. uh. inkább ramboszimulátor, de az is csak veteránig. De épp ezért szeretik annyian és mert nem egy arctalan, személytelen háborús céllövölde és ezért is jó, ha olyan zene van alatta, ami fokozza az adrenalint.
  • 66.
    2011. 11. 13. 21:14
    Nem véletlenül a BFBC2-t hoztam fel, mivel arról volt szó a cikkben... Attól még nem fogok egyet érteni a 10-es értékeléssel. Az, hogy a hangulatteremtéssel leplezed furán hat. Egy Háborús!!! FPS-ben mi teremthet jobb hangulatot mint egy realisztikus hanghatás? Egy robbanás legyen robbanás hangú, egy puskának legyen puska hangja, hogy jobban bele tudja magát élni az ember, hogy olyan legyen mintha tényleg igazi puskák dördülnek el a fejünk mellett... Ezért háborús lövölde és nem egy sci-fi lövölde.
  • 65.
    2011. 11. 13. 21:02
    A BF3 hangjai is 10/10-et kaptak. Itt nem az élethűség miatt járt a pontszám, hanem a hangulatteremtés miatt.

    Nem voltál ironikus, semmi iróniát nem fedezni fel az írásodban.
  • 64.
    2011. 11. 13. 21:00
    Nem kell felkapni a vizet olvastam, de irónikusan értettem. Ha az etalon/mestermű volt hangokban, ergo az a perfect akkor ez, hogy kaphat 10/10-et? Egy háborús lövöldénél, ha nem is a realitás, de a dinamika és a "hú magamalá szarok" ami sokat dob rajta. Itt meg inkább hagyjuk, ezek nem borzolják fel a hátamon a szőrt inkább csak kopácsolnak, nincs igazi dinamika benne.
  • 63.
    2011. 11. 13. 20:54
    @GePLovaG:

    "A hangokra 10-est adni meg kb az évtized vicce. Hallotta a tesztelő a BFBC2 hangjait?"

    Igen, képzeld, a tesztelő hallotta, ugyanis én írtam azt a cikket is. Mivel viszont ezt sem olvastad el, gondolom, hogy ez a rész kimaradt:

    A szinkron kiváló munka, jobb nem is lehetne, a fegyverek és járművek hangja pedig inkább izgalmas, mint élethű. A BF3 mestermű e szinten, nincs jelenleg jobban hangzó katonai játék a piacon, de az a valósághűségre megy rá, míg itt inkább a kellő atmoszféra megteremtése a cél. A fegyverek nagyot szólnak, jó velük lőni, így elnézzük az apróbb pontatlanságokat.
  • 62.
    2011. 11. 13. 20:45
    Engem a BFBC2ben pont a rombolhatóság fogott meg, mert az azért elég para egy modern háborús játékban, hogy beugrik az ellen egy retkes íróasztal mögé és akkor már nem lehet lelőni. BF3mat végig se bírtam játszani, mert annyira elkonzolosították. Ellenben az MW3 hozta a kötelezőt, szerintem jó lett a kampány része a maga hibáival együtt. De 10+k-t nem adnék érte, mivel a multija nem érdekel...
  • 61.
    2011. 11. 13. 20:36
    Hát az a helyzet hogy nekem ha csak a kampányt nézem sokkal jobb a COD
    hogy miért?
    1. Ugyanolyan buták az ellenfelek, bf3-omban idegesítő már az elején hogy nem egyszerre rontanak ránk hanem mindig van ~10 ellen ha lelövök valakit akkor átmászik valaki a kerítésen... nem túl realisztikus, Cod ugyanúgy amíg el nem érjük az ellenörzési pontott addig folyamatosan jönnek, de legalább egyszerre sokan, és mintha tényleg erősítést kaptak volna autóval ezzel azzal jönnek.

    2. Én egyáltalán nem vagyok elájulva a BF3-om grafikájától sem, ok szebb az igaz de az hogy mindent szét lehet lőni minimum túlzás... ami az elején volt hogy RPG-vel szétlövőd a felhőkarcoló eggyik emeletét és összecsuklik az épület, megvan? Na ezt próbáljátok meg máshol... nem fog összejönni a többi meg a COD-ban is szinte ugyanaz.

    3. A COD folyamatos harcot adrenalint biztosít, míg a bf3 harcolsz 1 kicsit mászkálsz megint harcolsz kicsit... unalmas.

    Ami viszont egyikben sem tetszik és nagyon idegesít (Mohában ezt legalább felérték ésszel), hogy tele van a pálya fedezékkel DE NEM LEHET KIHAJOLNI míg azért az ellen ki ki kandikál ahogy a cikkben írták elég jól használják a fedezéket (legalábbis codban), ez eléggé érzékenyen érintett pedig nem vagyok az a kampelő tipus, de ez akkor is hiányzik.
  • 60.
    2011. 11. 13. 20:33
    Fizika: BF3 alatt HAVOC alapú rendszer dolgozik, igen. A rombolhatóságot visszább vették, mert BETA alatt sok hiba volt vele és mivel nem akarták csúsztatni a játékot ezért később újra bekerül a részletesebb rombolhatóság egy patch formájában, de a jelenlegi állapot is sokkal több mint amit a COD fel tud mutatni.

    A hangokra 10-est adni meg kb az évtized vicce. Hallotta a tesztelő a BFBC2 hangjait? Na ott tényleg a fülem farkam behúztam, ha egy tank mellettem tüzelt. Itt meg olyan a hatás mintha lekaptam volna az Airsoft M416-osom a szekrény tetejéről és azzal rohangálnék. Nincs sok dinamika a hangokban.

    A Multi pályák ötlettelenek, kis lyukak teledobálva sok szirszarral és Ranked meccseket csak a szutyok IWnet-es rendszeren keresztül lehet játszani. Na és hol van a beígért Elite szolgáltatás? Ja bocsánat, PC-n még When It's Done státuszban van és a konzolos verzió sem nagyon bírja a terhelést. A játékon belül pár régi pályára utaló fájlokra bukkantak leleményesek. Gondolom az első/második/harmadik DLC-vel megint a régi bevált térképeket fogják eladni.

    Történet. Se BF3 se MW3 nem fogott meg. Végigjátszottam, de soha többé nem kerül elő egyik sem. Tipikus B kategóriás hulladék mind a 2.
  • 59.
    2011. 11. 13. 20:09
    Blade0012:

    Nincs olyan, hogy "az iPon értékelési rendszere". Lehet, hogy ez a játék egy másik írónál 60%, sose lehet tudni.
  • 58.
    2011. 11. 13. 20:03
    "Multiban pedig istentelenül bugzik és nem sokkal jobb mint a BC2-ben (sőt, bizonyos tekintetben visszalépés is)" Hát én kb 50 órát játszottam a multival, de én nem találkoztam semmiféle buggal! Na jó, talán az, hogy rpg rakétával meglövöm az enemyt, mire az nem hal és utána le is lő, de ez is csak néhány esetben volt. Eddig cod fan votam, de a black ops óta belecsömörlöttem, nekem az volt az utolsó cod.A bf3 al teljes mértékben elégedett vagyok, na persze a kampány részről nem tudok véleményezni, mert csak és kimondottan a multis része érdekel.
  • 57.
    2011. 11. 13. 19:34
    Chocho: nem hárítottam és kivételesen nem is mondtam neked ellent Történetesen egyet értek a pontszámmal csak megragadtam az alkalmat, hogy rámutassak az ipon kesze-kusza és magának ellentmondó pontozási rendszerére. Egyébként attól, hogy a környezete is csak a róka bőrét tépi még nem fog a sorozat jobb színben feltűnni - rajtuk kívül csak az AC-ből jön évente új rész, ott viszont idáig képesek voltak komolyan reformokat hozni (bár úgy néz ki idén már náluk is borul a bili). Viszont imádom az MW-féle multit, úgyhogy igazából nincs rá rossz szavam.
  • 56.
    2011. 11. 13. 19:17
    kullo1-nél a pont. A realizmus nem állna jól a Modern Warfare-nek.
  • 55.
    2011. 11. 13. 19:11
    R3LaX123: akkor ragdoll tetemekkel, lépcsőn visszabukfencező gránátokkal mi a helyzet? Nem vmi hatalmas újítás, sőt létezik már talán 1 évtizede de kit érdekel? Azért játszol hogy összeszámolhasd az üvegszilánkokat a földön vagy hogy megtudd mi lesz a játék vége? Számomra a kampány a lényeg és az jó lett.. multira ott a crysis 2.
  • 54.
    2011. 11. 13. 19:02
    "mert a játékosok általános értelmi szintjéhez az túl erős lenne."

    Egyetértek. Rengeteg retardált ember van. Annyira hülyék, hogy nem tudom elképzelni eddig hogy maradtak életben... Biztos szerencséjük volt...
  • 53.
    2011. 11. 13. 18:50
    Simba:
    Igen legyen csak minél valósághűbb a fizika.

    Ha valósághű játékkal akarok játszani akkor előveszem az ARMA-t,de ha csak puffogtatni akarok pár kört a komáimmal arra ezek tökéletesen megfelelnek.
  • 52.
    2011. 11. 13. 18:35
    Igen legyen csak minél valósághűbb a fizika.
  • 51.
    2011. 11. 13. 18:30
    @sanyix:

    Valós fizika még sokáig nem lesz az FPS-ekben. A HL2-szerű buta, túlzott Havoc megoldható, de aligha hiszem, hogy sok haszna van egy modern háborús játékban. A rombolhatóság meg nagyon sok erőforrást zabál, a jelenlegi átlag hardverek többsége nem alkalmas az igényes megjelenítésére. Na meg az is igaz, hogy egy teljesen rombolható világban nem működnek az FPS-ek. Gondold csak el: nincs egyetlen fedezék sem, mi több, minden, ami körülötted van, veszélyt jelent rád (leomló vakolat, lökéshullám repítette kavics, stb.). Tényleg ezt akarjuk egy játéktól, aminek célja a szórakoztatás?
  • 50.
    2011. 11. 13. 18:23
    @Blade0012:

    Miért hárítasz? A példának hozott játékok sem fejlődtek többet az első részeiknél, mint az MW3. Az értékelésről meg annyit, hogy nagyon sok szar játék jelenik meg, de azokról nem mindig írunk, mert a kutya sem foglalkozik velük. Az 50-60 százalék pedig elég gyakori errefelé. Mindenesetre az MW3 szerintem megérdemli a 85-öt, mert a kornak megfelel és kifejezetten élvezetes.
  • 49.
    2011. 11. 13. 18:09
    sanyix: "mert a játékosok általános értelmi szintjéhez az túl erős lenne."

    ne légy már nevetséges...

    ocsabi: a szingliben nincs rombolhatóság (a fizika pedig olyan szinten mint a konkurenciánál), próbáltak egy cod-ot összehozni egyszemélyesnek, csak nem sikerült. Multiban pedig istentelenül bugzik és nem sokkal jobb mint a BC2-ben (sőt, bizonyos tekintetben visszalépés is)
  • 48.
    2011. 11. 13. 17:57
    @ocsabi: látványfizika van benen (pl a pálmafa bemozdul a gránáttól, vagy a szárítókötélen lógó ruhák. Karakterre is ható fizika nem szokott lenni ilyen játékokban, mert a játékosok általános értelmi szintjéhez az túl erős lenne.
  • 47.
    2011. 11. 13. 17:40
    Multiban nincs skriptelt beboruló fal.
  • 46.
    2011. 11. 13. 17:37
    Hát Sp-be ne várjál sok fizikát mivel scriptelt volt az egész. Nem igazán volt lehetőség random lövöldözni.
  • 45.
    2011. 11. 13. 17:13
    Ez az . Öljétek csak egymást .
  • 44.
    2011. 11. 13. 17:06
    1 nap alatt lightosan végig játszottam
  • 43.
    2011. 11. 13. 17:05
    Rókabőr. 5k-t talán megérne a rövid single + az a néhány új pálya a multiban. De 12k-t kétlem.

    ocsabi: akkor nyisd ki jobban a szemed. Ott a rombolható környezet. Igen ez is fizika még ha meg is kérdőjelezhető, de legalább van valami nem úgy mint ebben.
  • 42.
    2011. 11. 13. 15:53
    Az MW3-ban kb lófasz változás sincs az előző CoD-okhoz képest.Grafika ugyan az mint a WaW-ban,csak kicsit scriptelgették, +10 új skin,fizikája rohadt szar.Hangzás 10?Érdekes, mert aki már hallott valódi fegyverhangot az tudja hogy nagyon nem olyan mint az MW3-ban,a többi hangról nem is beszélve.(Ha pedig a zenét nézzük,akkor most harakirizek,hogy egy FPS-ben a zene a legfontosabb...). Sokan beszélnek játékmeneti újításról.Az tényleg újítás, hogy betettek még 30 killstreaket(mert az eddigi 100 nem volt elég),+5 fegyvert,+3 retardáltaknak való perket.(ezek 90%a eddig is megvolt csak más névén,kis eltéréssel). Lényegében 90%-ban ugyan az mint az MW2,de hála a rohadt jó médiának/reklámoknak a sok 12 éves úgy is megveteti az anyjával.Mert ugye reklámra tudnak költeni 100 millka dolcsit,de egy új motort már nem fejlesztenek(vagy legalább a 15 éves szaron csinálnának vmit). De hát ez van.BF3-ban rohadt jó grafika (jól optimalizálva),nagyon jó hangzás (minden téren),jó játékmenet,rengeteg újítás(pl: kasztrendszer,fegyverek,motor,kiegészítők,járművek). Ezen látszik, hogy foglalkoztak vele,nem csak a reklámra figyeltek.
    És nem vagyok egy epic Bf fan (CoD4-el megjelenésétől fogva toltam,origi,kb 2500 órám van),csak látom mivel játszok,és nem azért játszok egy játékkal, mert a neve az,ami.Persze most vagy 100an belém kötnek,de attól ezek így maradnak.
  • 41.
    2011. 11. 13. 15:22
    hát engem ezúttal nem érdekkel a multi, és éppen ezért megmondom őszintén én letöltöttem, és csak a single palyerrel játszottam, azzal is csak azért, hogy megtudjam mi a történet vége. Részemről egyáltalán nem vagyok megelégedve, volt pár hely ahol átvették a black opsból azt a rossz szokást, hogy a scriptelt jeleneteknél semmi féle kontroll nincs, könyörgöm legalább hagy nézek már más felé... Volt egy pálya, ahol a lelőtt ellenségek egyszerűen félig elestek utána ott lebegtek a levegőben (nem senki nem mondja, hogy ez azért van mert nem eredeti, ez egy bug, tapasztalatból tudom, hogy a crack ilyesféle dolgokat nem okoz). Hát, hogy epikus vég?! ---- Spolier!!!---- az oké, hogy felakasztja Makarovot (és itt nagyon lehet Zimmer hiányát érzékelni az aláfestőzenében), és akkor utána Price rágyújt egy szivarra... hát én valami mást vártam... Szóval, hogy ez epikus lenne hát khm... A zene néhány helyen jó volt, de alapjában véve nem az a fajta, amit majd youtubeon megkeresgélek. Az újra játszhatósági faktor az konkrétan 0.
    Ja és a kedvencem, igazán leszokhatnának már arról, hogy ha nem mozdulok meg előre, és mondjuk egy helyből lövöldözök egy kicsit, akkor fogyjon már el az ellenség és ne spawnolja már millió számra a a játék az NPC-ket, amik mellesleg utána dettó ugyanazon az úton fognak végig vonulni, mint az elődeik, de kedvencem az volt, amikor az UAV-t irányítottam a végén, és ugye már kilőttem minden ellenséget, erre a semmiből megjelent pár piros négyzet az egyik nagy dobozban (amik a szállító hajókon szokta lenni, nem jut eszembe a neve). Az egyetlen pozitívum, hogy végre lezárták a storyt. Még valami részemről biztos, hogy ez volt az utolsó CoD, amivel játszottam.
  • 40.
    2011. 11. 13. 15:20
    replay,már vannak dedikált szerverek és tudsz is fejlődni rendesen,csak az első pár napon voltak ezek a problémák.
  • 39.
    2011. 11. 13. 14:41
    után*
  • 38.
    2011. 11. 13. 14:41
    Hát nem akarok elkeseríteni senkit, de a BF3 utána kipróbálva az mw3-at olyan mintha egy fullos BMWből egy trabantba ülnék vissza...
    Az tény hogy pörgős az mw3, de a grafika kb visszafelé fejlődik, semmi valósághű újítás. Hangzásra 10et adni az értékelésben: pfff, csak gratulálni tudok hozzá.
    Jó persze, kinek mi tetszik... Viszont aki a bf3 és mw3 között vacilál, hogy melyiket vegye meg az sürgősen felejtse el az mw-t. Ami tény az tény, hogy bf3 single-je lehet kicsit gyengébben sikerült, de a multiban nyújtott élményt semmi nem múlja felül.
  • 37.
    2011. 11. 13. 14:25
    Ja és hogy Vér István nehogy félreértse: tetszett a cikk, csupán 1-2 helyen nem értek egyet.
  • 36.
    2011. 11. 13. 14:24
    Arról nem is beszélve, hogy egy Call of Duty játék szavatosságánál figyelembe kell venni azt is, hogy minden évben jön újabb.
  • 35.
    2011. 11. 13. 14:23
    A hangzásra semmiképp sem adtam volna 10-et. A kampány nagyon jó volt, bárki bármit mond én élveztem és azt is aláírom, hogy a zene nagyon jó lett, de a fegyverhangok (bár fejlődtek), de a BF3-tól nagyon le van maradva. Szavatosságra sem adtam volna 9-et, nem is értem, mivel a cikk írója is többször említette, hogy kevés újdonságot hoz, sőt az összefoglalóban is megemlíti, hogy "régies tálalás". A látvány megérdemelt volna 8-ast, jó volt látni, hogy a PC-s grafika nem teljesen ragadt meg a konzolok szintjén (bár nyilván többet is ki lehetett volna hozni). Játékélmény az már egy nehezebb kérdés, a single player-rel teljesen elégedett voltam, viszont a multit kipróbáltam haveromnál és egyáltalán nem jött be. A cikkből azzal a mondattal értenék egyet, hogy visszalépés a Black Ops-hoz képest, már játékmenetre is, de én főleg a PC-s téren mondanám ezt (pl. nincs ranked dedikált szerver, ha fejlődni akarsz matchmaking!).
  • 34.
    2011. 11. 13. 13:57
    Jah igen a hangok... Felvettek 3-4 fajta szögbelövő hangot, és ennyi... ez viszont kifejezetten gagyi.
  • 33.
    2011. 11. 13. 13:56
    Én nem játszottam a BF3-mal, csak pár észrevételem lenne.

    Hiába vannak nagyon jó felvezető jelenetek, illetve ötletek, ha mindössze pár perc erejéig élhetjük bele magunkat, majd hirtelen félbeszakítják. Ilyen például a repülős rész. Mire beleéltem volna magam, már vége is lett.
    Ugyanide kapcsolódik, hogy megcsinálják a nagy felvezető jelenetet a rengeteg csapatszállítóval, és mi-egyébbel, utána még is ugyanazon a 20 méter széles sávon harcolunk, mint addig is, két tank kíséretében. Hova lettek a többiek?

    2011-ben még mindig hiába lövök bele az ellenfélbe, ugyanúgy reagál az összes lövésre. Tiszta agyaggalamb lövészet fillingje van az egésznek. Nem tudtam magam beleélni.

    2011-ben még mindig azt látom a csatatéren, hogy a halhatatlan csapattársakon csak úgy poroznak a lövések... néha elfekszenek, felkelnek, ennyi. Ez a MOHAA idejében okés volt, ma már illúzió rombolónak érzem ezt.

    Taktikázásra gyakorlatilag nincs lehetőség. Többször is próbáltam a társaim fegyverropogása közepette előre lopakodni, és oldalba támadni az ellenséget. Nem lehetett, ugyanis mint a birkák, jöttek utánam, nem számított, hogy ellenséges tűzbe keveredtünk, vagy mögénk került az ellenség. Egy féleképpen lehet előre jutni: ahogy azt a pályatervezők megálmodták.

    Az ellenfelek gyakorlatilag egyformán viselkednek. Mindegy, hogy néger, orosz, ugyanúgy eldobja magát, aztán kúszik, és pisztolyozik. Ez jó pofa lenne, ha a játék során 3-szor találkozom vele. Na de percenként 3-szor? Akkor már változatosság kedvéért lehetnének olyan sebesültek, akik a falhoz vetik magukat, és géppisztollyal lőnek tovább. Vagy az értelmetlen tovább lövés helyett némelyik választhatná a menekülést, ilyesmi...

    Ettől független fasza kis játék, a kritika inkább az egész játékvilágnak szól. Ha a grafika ilyen ütemben tud fejlődni, akkor a játékélmény többi összetevőjének sem kellene megragadni a 10 évvel ezelőtti szinten.


  • 32.
    2011. 11. 13. 13:52
    Nem akarok beszolni ,DE 10-et a hangzásra az azért ez erős ,a fegyverek hangja a robbanások ,hangjai olyanok mint a cod1ben ,lehet hogy nosztalgikus meg minden ,de nem 10es az biztos.
  • 31.
    2011. 11. 13. 13:51
    Sziaztok !
    Assassin's creed brotherhood - ot vetem meg kb 1 hete és az lenne a kérdésem hogy kell vele multizni mert be se enged(a story modba be enged) beregeltem minden a cd kulcsot is be írtam azt is elfogadta és mikor rá megyek a multira ezt irja ki : Ubisoft server is not available at this time. Please try again later.
    Előre is köszönöm a segítségeket jah és bocs hogy ide írok
  • 30.
    2011. 11. 13. 13:36
    Én a pontozással egyet értek, szerintem 85%-ot simán hozza, viszont a játékélmény ha BF-nél 7 volt, akkor itt nem értem a 8-at. Lehet a single kevéske az Mw-hez, de multiban viszont agyonveri, így szerintem ez a kettő kompenzálva simán egyenértékű. A hangzás megint konyít a 10-el, mert ugyanazok a fegyverhangok meg hangeffektek vannak, mint az eddigi codokban, így szerintem az max 8.

    De ami a lényeg, ez a játék a pénzét szerintem nem éri meg, annyit, amiért osztogatják az rablás. Megkapod totál ugyanazt, amit megkaptál 5-6 éve, csak valamivel szebb köntösben és más kampánnyal, amiben teszem hozzá, ugyanazt csinálod, mész ölsz helikopterből darálsz, duálba mész, csak más helyek vannak, a multiba meg van 1-2 változás. Ezt lopásnak hívják nálam, de szerintem a metán lévő 1.7 is ezt sugalja.
  • 29.
    2011. 11. 13. 13:31
    Nyilván ilyen hozzáállással megvetted mindkettőt és rongyosra játszottad a multijukat. Ja hogy a három órás szinglikről beszélsz. Hiteles vagy...
  • 28.
    2011. 11. 13. 13:24
    Ehh... fos mind2 játék... cattlefield és modern fartware...

    Mielőtt valaki okoskodik, megnéztem mind a kettőt...
  • 27.
    2011. 11. 13. 13:12
    Jól mondod.

    ___________________________________________
    NEM is értem minek vitáznak ezen mások.
    Olyan is van akinek a dagadt nők jönnek be, engem max a hideg ráz ki tőlük.
    Ezen is össze kéne veszni?
  • 26.
    2011. 11. 13. 13:05
    Valaki nem azért vesz meg egy játékot, mert húúú, de jó a grafikája. Játszottam a BF3-mal, a Crysis 2-vel, Rage-el is. (Rage az valami katasztrófa, főleg mikor először feltettem...) Ott a grafikát néztem. Itt viszont inkább a sztorit. Engem a vége érdekelt és nagy ívben leszartam a grafikát. Nem lett rossz játék, főleg akinek ez a fajta stílus nagyon bejön. Én CoD2,CoD4-el játszottam több, mint 3000 órát(X-fire szerint), mert nekem ez tetszik. Lehet szidni meg jókat mondani rá. Aki a grafikát nézi, az ne vegye meg. Aki csak a sztori miatt játszik, az nyugodtan. Ez egy szubjektív vélemény, tudom, hogy máok máshogy látják az egészet. Már az MW2 multi sem volt valami jó, ebben sajna romlik a CoD évről évre. Mivel LAN-ra járó vagyok, maradok a Cod4 promod-nál.
  • 25.
    2011. 11. 13. 12:59
    Laccnow: és mégis miért? A cod egy teljesen más stílust képvisel mulitban és milliók vannak, akik nem szeretnek kilométereket gyalogolni, hogy utána elcsapja őket egy tank. A klausztrofób környezet teljen más játékélményt ad és remélem nem tőlem kell megtudnod, hogy nem mindenkinek olyan az ízlése mint neked. CoD-ért meg teljes árat csak az emberek nagyon kis része hajlandó fizetni - nem véletlenül
  • 24.
    2011. 11. 13. 12:52
    a baj az ezekkel a kommenteléssel hogy minimum 4/5ödük meg se vette a gamet, csak a tört alapján ítéli meg ami néha még a single player élményt se tudja megfelelően biztosítani...
    tegye fel büszkén a kezét aki megvette a gamet
    (én nem, de nekem tetszett)
  • 23.
    2011. 11. 13. 12:46
    A multi gyakorlatilag Copy/paste.Nekem ez már nagyon kevés főleg ennyi pénzért.Sajnálom azt akiknek sokadszorra is el tudták adni ezt.Kreativitás teljes hiányát példázza a játék.És sajnos amig ilyen értékeléseket kap addig a fejlesztőknek van igazuk ha ugyan azt évről évre kiadják...
  • 22.
    2011. 11. 13. 12:46
    Blade0012: Ne haragudj, de szerintem akinek a multiplayer fontos, az inkább a BF3-at vegye meg. A cod-ban épp a single player kampánynak kellett volna eszeveszettül kiemelkedőnek lennie, de végül is nem lett az. Sajnos.
  • 21.
    2011. 11. 13. 12:37
    "Azok is kapjanak rendre 50%-ot, vagy mi?"

    Ne légy ilyen, hacsak valami nem bűnrossz, akkor az az ipon-féle 26-os skálán van osztályozva 70 és 96 között.
  • 20.
    2011. 11. 13. 12:37
    Szerintem nagyon jóra sikeredett, bár szerintem az MW2-őt nem veri, kár hogy kihagyták Zimmert a zeneszerzésből.
  • 19.
    2011. 11. 13. 12:17
    Omfg ennyi pontot erre a játékra mi van az emberekkel heggesztőpajzzsal játszanak??? Csodálkoznak hogy semmi újítás nincs a játékokban mikor ilyen 5 éves játékot ennyiért megvesznek és jómak titulálják
  • 18.
    2011. 11. 13. 11:52
    Már bocs, kedves szerző, de aki szerint a Rage 2011-ben szép játék a grafikai effektusokat csak emuláló, odarajzoló, totálisan statikus kamu-grafikájával, az egy idióta. Ez a Tech 3-ra épülő cucc sokkal dinamikusabb látványra képes, mint az.
  • 17.
    2011. 11. 13. 11:49
    Akik szerint a végértékelés nincs összhangban a cikkben írtakkal, olvassák el még egyszer a tesztet. Ott van feketén-fehéren, hogy igaz, hogy nem változott sokat, de még mindig jó játék -- na most akkor csak azért, mert nem fejlődik annyit, mint... héhéhéhé! Most komolyan: idén mi fejlődött olyan hú, de marha sokat? Az Uncharted 3 nem. A Battlefield 3 nem. A Skyrim nem. Akkor? Azok is kapjanak rendre 50%-ot, vagy mi? Ne legyünk már gyerekesek.
  • 16.
    2011. 11. 13. 11:45
    Istenem miért van mindenki fent akadva hogy lecsökkentik az mp játékosok számát,hát minek vannak a dedikált szerverek akkor én általában 20-22 fős szervereket szoktam látogatni,de a 12 fősekkel sincs baj mivel a pályák kialakítása miatt olyan mintha fullon lennének ,nem kell egymást keresgetni.
  • 15.
    2011. 11. 13. 11:37
    Sajnälom a codot a modern warfare 2 meg vettem de ezt nem fogom minek kell minden rèsszel csökkenteni a a multi jätèkos szämot. Mitöl ilyen rohadt dräga a jätèk? Mw2nèl mär kihuztäk a gyufät a hülye iw.netel .
  • 14.
    2011. 11. 13. 11:35
    A grafikájához képest nagyon drága a játék! LEHUSZKODNAK RENDESEN!
  • 13.
    2011. 11. 13. 11:33
    Gabor: igen, körbe vagy röhögve. Nyilván szingli rész alapján vonod le a bölcs következtetéseidet, de egy CoD-nál a multi az elsődleges, abban pedig rohadt jó az MW3. A egyszemélyes tényleg besavanyodott már (bár még így is vannak remek pillanatai), de ugye ez a játékidő 1%-a, azaz tessék úgy is kezelni.
  • 12.
    2011. 11. 13. 11:13
    Hát lehet, hogy páran ki fogtok röhögni, de szerintem ennél még a Duke Nukem Forever is jobb volt!
    Szóval ha ez 85% akkor a DNF 95% sztem!
  • 11.
    2011. 11. 13. 11:04
    @ shitcore

    Szerintem a lopott játékot ne fikázd.
  • 10.
    2011. 11. 13. 11:03
    Nekem több bajom is van ezzel a játékkal, az egyik, hogy ugyan az, mint a MW vagy az MW2 semmi új nincs benne, 100%ban ugyan az a koncepció, a pályaszerkesztés, a feladatok. Néhol megpróbáltak a készítők kreatívak lenni, de ez nem igazán jött össze, olyan mintha a készítőkből kiveszett volna a kreativitás, és miután az IW lényegében szétesett, meghatározó emberek hagyták ott nem is csoda, hogy egy egyszerű utánzat lett a játék.

    Grafikailag, fogalmazzunk úgy, hogy roppant konzervatív, rengeteg látványos showelemmel... a harci helyzetek kialakítása és vezetése is ugyanerre a látványvilágra épít Pl a kilőtt rakáták célpontjai között lavírozva menekülünk... igen életszerű, mármint harci helyzetszerű. A történet legalább jó. A motorhoz még annyi, hogy legalább ez egy kipróbált motor, és így kevesebb buggal találkozhatunk. De ezért akad így is.

    Nem véletlen a metacritik 1.7-es felhasználói értékelése sem, a játékosok érzik, hogy ennek lassan vége lesz. Most lehet dönti még az eladási rekordokat, de azok akik csalódtak, a 4. részt már nem fogják megvenni, és ugyanarra jut majd mint az NFS sorozat, jönnek az egyre erőltetettebb részek...
  • 9.
    2011. 11. 13. 11:01
    Látvány: egyszerűen nem szoktam egy FPS-ben megállni és gyönyörködni, szerintem fontosabb, hogy folyamatos legyen a grafika és egy robbanás ne szaggasson be. Nekem így 9 a grafika, gyönyörködőknek tényleg 7.

    A történet tényleg megkapó és méltó lezárása a trilógiának, kifejezetten kíváncsi is voltam rá az előző részek után. Ami viszont pozitív, hogy a játékidő nem scriptelt jelenetekből áll össze, a töltéskori átvezetéseket leszámítva csak 1 hosszabb ilyen van, de ez belefér.

    Az AI szerintem nem annyira gázos (pl. nem csal). Veteránon legalábbis kifejezetten durván tud az ellenség nyomulni: általában a pálya teljes szélességét kihasználják mozgásra és van, amikor meg is kerülnek, ha olyan a terep (utolsó pálya, special ops). Ezzel együtt sajnos sovány a játékidő, veteránon volt 6 óra 20 perc, úgy hogy semmilyen átvezetést nem léptettem.

    A Special Opsban van valamennyi fejlődés, pl. nem csak az idő ellen versenyzünk, hanem vannak egyéb kritériumok is. Pl. hogy lopakodós pályán mennyit látnak meg, vagy milyen pontosak vagyunk, esetleg mennyi sérülést szenvedünk. Ezek alapján aztán XP-t kapunk, illetve az egész felkerül egy ranglistára. Szóval, ha valaki nagyon kompetitív, a Special Ops-szal töltheti a fél életét.

    A multiról még nem tudok érdemben nyilatkozni. A pályák jók, de még nem tapasztaltam meg az új fegyverbeállításokat, mert kb. másfél órát toltam.
  • 8.
    2011. 11. 13. 10:58
    Nem szeretnék flamewart kezdeni, de én sem értek sajnos egyet a pontozással. A Battlefield 3 számomra rengeteg újítást hozott a Bad Company 2-höz és az elődjeihez is képest. De ez? CoD4-es fegyverhangok, évek óta azonos tárazási animációk és fegyver modellek, már-már unalmas HUD, a fegyverhangok bár vannak újak is de borzalmasak. Kb 3 órát játszottam vele, de már valami 40-50%-nál tartok, igaz a 3. nehézségen de akkor is borzalmasan egyszerű.
    A történet már lerágott csont, a szereplők mozgása még mindig robotos és semmi újítást nem vittek bele. A multiplayerről látott videók alapján ez sem lesz eSports játék, és az árát is túlzásnak érzem mint majdnem minden játéknak. A Battlefield 3 volt mostanában az az egyetlen játék amiért szívesen adtam volna pénzt, és a multiplayer része is elég jól néz ki.
    A grafikus motor még mindig a régi, semmi újítást nem látok benne mégis van, hogy beakad jó párszor pedig pont a CoD az aminek nem szabadna.
  • 7.
    2011. 11. 13. 10:56
    Annyiba kerülne mint a BF3, akkor talán meg is vettem volna, így viszont kösz nem, mert ez csak rablás!
  • 6.
    2011. 11. 13. 10:54
    A multis pályák tervezése remekül sikerült végre nincsenek azok a baromi nagy üres területek,így nem lehet a fél pályát be kempelni 1 pontról.
    Viszont fegyvereket még rakhattak volna a multiba bőven,mert sok a visszaköszönő típus az újak közt,valamint a perkekre is ráfért volna némi vérfrissítés,
    mert gyakorlatilag még most is azokat használom amiket az MW1-ben mert nincs helyettük használhatóbb.
    Egyébként nekem bejön hozza szokásos CoD érzést a kampány és a multi is,szerethető még ha 1 picit poros is.
  • 5.
    2011. 11. 13. 10:50
    Tehát adott egy játék amely semmi újat nem mutat az elődjéhez képest, egy 10 éves grafikus motor hajtja, az ellenségek még mindig buták, a szingli kapmány még mindig egy alagút, a multi-ból kikaptak egykét részt és lecsökkentették a játékosok számát = 85%. Miért??

    És megint nem az a probléma (ahogy ezt a BF3 cikknél sem értetted) hogy 85%-ot adtál, nem az a probléma, hogy nem értek egyet veled, hanem az, hogy nincs összhangban a cikk és a pontszám a végén.
  • 4.
    2011. 11. 13. 10:42
    A zene nem rossz, de a világon semmi kiemelkedőt nem mutat, pedig MW2 után hiba, hogy Hans Zimmert kihagyták ebből
    ("There's a soldier in all of us" promót kihagyják és kb meg is fizethették volna Zimmert)
    amugy 1-2 hibától eltekintve nagyon zsír játék
  • 3.
    2011. 11. 13. 10:37
    Nekem is bejön a játék.
    De a Black Ops veri az összes létező COD részt.
  • 2.
    2011. 11. 13. 10:22
    Egyetértek az értékeléssel. Történetileg sokkal jobb mint a BF3 csak grafikán kellett volna javítani, mert abban a BF3 toronymagasan veri. A BF3 sokkal agyon skripteltebb volt mint a MW3. A multi nem érdekel.
  • 1.
    2011. 11. 13. 10:16
    Hát én végigjátszottam a Bf 3-mat és az MW3-mat is. Egyik oldalra se vagyok elfogult, nem játszok annyit ahhoz, viszont a Call of Duty jobban tetszett. Pörgősebb, nagyobb lélektani hatása van ha figyel az ember a storyra. Nagyon jól sikerült a játék szerintem. A multi az meg nagyon szubjektív, kinek mi jön be.