Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Call of Duty: Black Ops II - Az igazi CoD-élmény?

  • Dátum | 2012.11.20 12:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Új év, új ősz, új Call of Duty. Ez már csak így megy, törvényszerű, mint, hogy a kínai kaja mindig ott a legfinomabb, ahol lakunk, vagy, hogy az energiaital és a sör kombó nem fér össze. Lehetne most hosszasan elmélkedni azon, hogy miért vált ilyen sikeressé a CoD franchise, de ama tény fényében, hogy a Black Ops II a megjelenésének napján már félmilliárd dollár bevételt hozott, értelmetlen. Nem számít, mi okból hízott ily kövérre a Call of Duty, csak a zöldhasúak érnek valamit, főleg manapság, amikor a játékvilág az AAA-kategóriás szériák fogságában sínylődik, ordítva a kreativitás után, melyből mindig csak egy pár csöpp jut neki, az is jórészt az indie-szféra fáradhatatlan fenegyerekeinek billentyűzetéből. Sokkal fontosabb kérdés, hogy mégis milyen a játék, hisz az Activision tudja, hogy elég lenne egy gőzölgő trágyadarabot a lemez helyére tenni, a Call of Duty öngenerált hype-ja azt is dollármilliós üzletté tenné. Nos, bár nem vártunk sokat a Treyarch programjától (legalábbis minőség terén), muszáj vagyunk kalapot emelni, ugyanis a srácok megtették azt, ami a szériának legjobban kellett: újítottak, és elkészítették a valaha volt legnagyobb CoD-ot, mely minden fillért megér.

Woods már 95 éves, de még mindig badass
Woods már 95 éves, de még mindig badass

Az a bizonyos fekete tinta

A két évvel ezelőtti Black Ops úgy vonult be a CoD-történelembe, mint az első Call of Duty, mely nem félt megkavarni a sorozat állóvizét, és kidolgozott, ötletes sztorit villatani - még úgy is, hogy a játékmenet egy fikarcnyit sem fejlődött. Nagy volt tehát a felelősség a csapat vállán, hisz a Black Ops II-nek véghez kellett vinni ugyanezt, ráadásul úgy, hogy egy konzolgeneráció életének végefelé vagyunk, a játékosok kezdik unni a banánt, meglepetésekre, újdonságokra vágynak. Mivel pedig az előző rész titkos hadműveletek köré kerített története folytatásért kiáltott, megkaptuk, csak épp nem olyan szoros keretek között, ahogy azt gondolnánk.

A sztori ugyanis nemcsak, hogy jó lett, de teljesen dinamikus is, döntéseink és tetteink, mi több, küldetéseink sikere vagy sikertelensége (ezt a játék nem köti az orrunkra) jelentős befolyással bír a végkifejlettre, és a többféle, homlok egyenest eltérő befejezés miatt bőven megéri újra nekiszaladni a nagyjából 6-8 óra hosszú kampánynak. Mindig csak az alapok maradnak ugyanazok: 2025-öt írunk, a világ pedig egy kínai-amerikai konfliktus kellős közepébe csöppen, "hála" Raul Menendeznek, egy zseniális mérnöknek, aki viszont valami különös egybeesés folytán terrorista is. Menendez ráadásul már a '80-as években is kavart a biliben, így hősünk, David, aki nem mellesleg Mason fia, felkeresi második apját, az immár 95 esztendős, tolókocsis Woodsot, hogy segítsen megérteni nemezise motivációit. Innentől a történet két szálra bomlik; hol Woods visszaemlékezéseit játsszuk végig, hol pedig a közeljövőben akciózunk. Akárhogy is, a cél ugyanaz: meg kell állítani Menendezt, mielőtt késő lesz.

Bár a sztori nem mellőzi a már-már nevetségesen túlzásba vitt akciójeleneteket (hőseink körül másodpercenként robban fel valami), meg kell hagyni, hogy ez nemcsak a CoD-ok történelmének legjobb forgatókönyve, de úgy összességében az FPS zsáner sem igazán látott ilyen összetett történetet. Az, hogy befolyásolhatjuk a végkifejletet, végső soron csak gyógyszere a sorozat sokat kritizált rövid futamidejének (persze szigorúan szólóban értve). A hangsúly a kidolgozott, életszerű karaktereken és a nagy, váratlan fordulatokon van, melyek tényleg leejtik az ember állát olykor-olykor. Különösen nagy piros pont jár a játék íróinak, amiért egyszerre érződik személyesnek és globálisnak a sztori. Bár minden szereplőnek megvannak a maga motivációi, a játék nem szűkül le rájuk, hanem az egész világra kiterjeszti az eseményeket. Bejárjuk Afganisztánt, Indiát, az Egyesült Államokat, és még sok-sok országot, hogy érdekes emberekkel találkozzunk, és szitává lőjük őket.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 36.
    2012. 11. 28. 19:54
    Érdekes hogy azt írják hogy ez a legjobb COD és kap 80%-ot, míg az MW3 85%-ot kapott... És a Mass Effect 3 82%-ot? Még egy lapon említeni is a két játékot szégyen. Ejej ipon, tényleg fel kell adni a hitelességet, csak azért hogy a COD-osok ne hisztizzenek?(no offense)
  • 35.
    2012. 11. 26. 23:16
    "A bf az inkább harci szimulátor a COD meg egy sima hentelős fps.. Kinek mi tetszik aszerint játszik."

    Nem nevezném azt a játékot szimulátornak, amelyben DIREKT lerontják a fegyverek sebzését, pontosságát, ésatöbbit a játékélmény javulása érdekében. Szimulátor akkor lenne, ha minden fegyver olyan hatásos lenne mint a valóságban. Azaz 1 70 méterről kilőtt pisztolygolyótól földrevágódsz kínodban majd elszállítanak a csatatérből mert haszontalan vagy.

    Ettől függetlenül jó kis széria a BF, de nem szimulátor, nem is annak szánták.

    A cikket olvasva adott egy széria kilencedik tagja, semmi egetverő újítással, nulla grafikai fejlődéssel, egyszer nézhető sztorival, és magas, jó értékeléssel olyan játékiparban ahol minden user a kreativitás és az innováció haldoklása miatt sír.
  • 34.
    2012. 11. 23. 16:39
    balikabo ha szerinted semmivel nem különb mint a BF ,akkor szerintem egyáltalán nem játszottál vele.
  • 33.
    2012. 11. 23. 08:44
    ArmA... játszottam vele, akkora durranásnak veszi mindenki de valahogy nem nagy szám, semmivel nem különb mint a bf.. sőt...
  • 32.
    2012. 11. 22. 15:40
    Ennyi!
  • 31.
    2012. 11. 22. 12:55
    Nem, harci szimulátor az ArmA. A BF3 sima FPS.
  • 30.
    2012. 11. 22. 12:28
    A bf az inkább harci szimulátor a COD meg egy sima hentelős fps.. Kinek mi tetszik aszerint játszik.
  • 29.
    2012. 11. 21. 23:02
    Ez akkor is egy szar
  • 28.
    2012. 11. 21. 21:56
    Nekem nem posztom védeni a játékot ,és nem is fogok senkit győzködni, hogy ez milyen űber állat isten játék.Valakinek nem tetszik szíve joga.És igen azokat az embereket kritizálom aki csakis azért kattintott rá a cikkre, hogy ész nélkül fikázhason mert az most nagyon menő.
    Tisztelet a kivételnek ,de a legtöbb még mindig csak annyiból áll hogy:"mert cső FPS" meg "szét van scriptelve"...és melyik CoD nem volt ilyen?!?Mindig is ilyen volt és ilyen is lesz,ez olyan mintha beülnél a moziba egy Expandebles filmre aztán azért nyífognál mert hiányoltad belőle a mélyenszántó beszélgetéseket vagy a drámai érzelmektől túlfűtött jeleneteket.
    Komolyabb játékélményre vágysz ,ott az arma sorozat,de azt amit egy CoD-tól vár az ember maximálisan hozza.
    Meg az ilyen hiper korrekt "kritikákat" szeretem a legjobban:

    "Nálam az össz értékelése 10% és ebben minden jóindulatom is benne van!"

    és akkor a Warfighterre menyi,-40%.
  • 27.
    2012. 11. 21. 20:41
    #26 Csak hogy míg a kritikus véleményt megfogalmazók a játékról formálnak képet és legtöbb esetben kifejtik és példákkal támasztják alá, addig te a véleményt formálókat fikázod anélkül, hogy közben bármivel is védenéd a játékot.
    "Klisés" játékról pedig a kritika is "klisés"... elképesztően meglepő dolog ez is.
  • 26.
    2012. 11. 21. 19:45
    Lefogadom ,hogy az alant károgók nagy része már 2hónappal ezelőtt megfogalmazta,hogy miként fogja majd szapulni a játékot.Közben meg otthon mikor nem látja senki jókat játszanak vele
    Divat hőbörgők vagytok ,mennyetek Bátülfildezni!Ha a BO 2 egy 100% játék lett volna,akkor is ugyan úgy teleböfögnétek a topikot a klisés "kritikátokkal"
  • 25.
    2012. 11. 21. 16:15
    Az über szuper CoD-ok , aztán mint az MW3al is történt , multi része maximálisan játszhatatlanná vált pár hónap után a sok csalótól akikre nagy ívből tojtak. Van egy sanszos gyanus hogy pont olyan lesz ez is.
    Az utolsó activision játék volt amit vettem az is biztos
  • 24.
    2012. 11. 21. 15:26
    Chocho: Jaja, elolvastam, szóval ez most nem jött össze. Annyit említesz az első oldalon, hogy a küldetések sikere kihatással van a "végkifejletre". (A videókra? legalábbis nekem ennyi jött le.) Nem írtad, hogy más-más pályát kapnánk egy-egy döntésért cserébe, ehhez, meg hozzájön az, hogy írod, hogy a pályák továbbra is csövek, na most, ha a más-más befejezéshez annyi kell, hogy más-más mennyiségben bénázzak, az engem nem igazán motivál az újrajátszásra.
    Ettől függetlenül lehet, hogy így van (más pályák), csak az én értelmezésem hibádzik, de nekem nem ér meg 12k-t, hogy erre rájöjjek.
  • 23.
    2012. 11. 21. 13:28
    De az is igaz, hogy a szavatosság nem egészen 10, mivel évente lapátolják, így jövőre ez a játék körülbelül ér 3 ezer foritnot. 1 évre meg adni 10-es szavatosságot megint konyít. Most hiába vannak tele az MW3 szerverek, az annak is köszönhető, hogy a COd ámokfutók nagy részre MW b*zi. És ezért. Ráadásul, hogy szerintem 2-3 hónap múlva jönnek kifele az új Cod hírek, infók, és onnan ennek a játéknak nem lesz értéke.
    Ez a játék Codnak jó, de csak a fanoknak már!

    Ha értékelni kéne nálam (és teljesen kritikus szemmel):

    Látvány:5
    Hangzás:8
    Játékélmény:7
    Szavatosság:8

    Értékelés:
    70-72%

    De nagyon jó indulattal.


    Én egyszerűen szégyelleném magam, ha ezért pénzt adnék ki. Bántaná a lelkem. Persze a 15 évest nem érdekli.
  • 22.
    2012. 11. 21. 10:47
    "így hősünk, David, aki nem mellesleg Mason fia"

    ...és nem mellesleg ő maga is Mason, az édesapja keresztneve pedig ugyebár Alex.
  • 21.
    2012. 11. 21. 08:27
    "Szavatosság 10?? Ugyan már, jövőre jön a kövi része, akkor minden vér pisti veszi azt és kihalnak a szerverek."

    A PC-s MW3 szerverei most is tele vannak, csak mondom.

    "Újrajátszhatóság egy lineáris fpsnél: 0. Hogy is van akkor ez?"

    Látom, elolvastad a cikket (nem).

    "Aki olvasott már életében legalább 2 kémregényt, az meg a történettől se esik hanyatt, semmi meglepő."

    Nyilván, de ez egy játék és nem egy könyv, a két médium között ég és föld a különbség.

    "talán a PC-s változatból kellett volna a képeket berakni, ill. a grafikát ez alapján megítélni."

    A játékot Xbox 360-on teszteltük, a képek is onnan vannak, ez elég egyértelmű. Ugyanakkor a PC-st is láttuk és nem sokkal szebb, csak a felbontás miatt élesebb.

  • 20.
    2012. 11. 21. 07:37
    Mik ezek a "szemcsés" képek.. énnél azért egy cod4 is szebb.. talán a PC-s változatból kellett volna a képeket berakni, ill. a grafikát ez alapján megítélni.
  • 19.
    2012. 11. 21. 00:18
    A grafika tényleg NAGYON túl lett értékelve 4-es max.
    Hangzás a fegyverek miatt megint csak 5-ös szerintem, mert azért egy öldöklésre koncentráló játékban legyen már hangja a fegyvernek.
    Játékélmény, jóó legyen 8.
    Szavatosság 10?? Ugyan már, jövőre jön a kövi része, akkor minden vér pisti veszi azt és kihalnak a szerverek. Újrajátszhatóság egy lineáris fpsnél: 0. Hogy is van akkor ez?
    Sajnos ez már így tényleg gyenge, de midenki ismeri már a CoD szintjét, szóval egy CoD-nak elmegy.
  • 18.
    2012. 11. 20. 23:34
    Szavatossága is csak a multinak van természetesen.
    A single kampánnyal most végeztem 3 napja, de az idióta lovagláson és a végtelenül szánalmas autós részeken kívül semmi játékelem nem rémlik, csak az átvezetők. Aki olvasott már életében legalább 2 kémregényt, az meg a történettől se esik hanyatt, semmi meglepő.

    Annyi előnye van a BO "sorozatnak" a MW-hez képest, hogy ebben nem azzal próbálnak a nagy amerikai patriótákra hatni, hogy 5 percenként a kezünk között hal meg az irányított karakterünk.
    Multiplayerrel együtt kb jó az értékelés, multi nélkül nagyon max 60%.

    szerk: Ja igen, amikor a romos templom (?) alatti bázisra kell bemennünk... az a vízesés ott mellette... te jó ég, olyan hitvány megvalósítást 10 éve is kiröhögött volna mindenki.
  • 17.
    2012. 11. 20. 21:54
    Számomra a CoD már a 0-val egyenlő! A 20. lehúzott bőr ugyanarról... a felőjlődés meg 0... a MoH Pacific-be is kinézett már így a dzsungel, akkor most mire ....-ik?

    "A grafika ugyan kopottas, de a látványtervezés kárpótol" ezen a mondaton szétröhögtem magam, .... a látványtervre, játékélmény legyen... egy team fortress 2 nevű, rajzfilmes grafikás játékkal is jobban lehet szórakozni, mint ezzel...

    Nálam az össz értékelése 10% és ebben minden jóindulatom is benne van!

    Ami külön vicc, hogy a Warfighter is 7-et kapott grafikára, nézzük már meg azért a különbséget a kettő között! Nem tudom a tesztelő nem volt egészen véletlenül elfogult kicsit? Arról nem beszélve, hogy a Warfighter kicsit jobban is szólt...
  • 16.
    2012. 11. 20. 21:15
    Látvány 7 csillag! BF3 és Crysis 2 után nekem tiszta CS1.6
  • 15.
    2012. 11. 20. 20:40
    Húzzák csak le a graf miatt! Mivel más játékokat még inkább lehúznak tök mindegy mennyire jó ha a graf elmarad a 2012 "szintöl". Ha már azokat lepontozzák akkor vérpistike COD is le lehet pontozva sőőt! COD már 6 éve nem fejlődik... Persze lehet van aki kiad x ezreket rá de galamblövészet az egész. Multi meg más kérdés.
  • 14.
    2012. 11. 20. 20:19
    És ez megy HD4850-el, 2 gb rammal, és Core2 duo-val?
  • 13.
    2012. 11. 20. 20:14
    "Csak annyi a negatívuma, hogy gép kell alá ..."

    Ott is csak inkább a multi alá, mert single player vígan elvan ultrán egy HD4850-nel is."


    HD4850 az tudtommal dx 10.1-es nem 11 szval sztem azzal én nem vagdalóznék hogy a bf3 alatt neked megy minden ultran
  • 12.
    2012. 11. 20. 20:13
    Trolltaxi olyan kemény, hogy egy ingyenes játékra vergődik Egészségére.

    Btw nem rossz ez a COD rész. A grafikát én nem húztam volna le ennyire, az is igaz, hogy nem XBOX-on volt hozzá szerencsém. Elavultnak elavult a motor, de legalább nem erőforrás-igényes, és azért az élmény többet nyom a latban, mint a Cryengine szintű grafika. Az AI-tól pedig nem tudom, mi az elvárás, hogy okosnak tűnjön. A FEAR-ben pl okos volt, de ott se csinált mást, mint elbújt, aztán onnan lőtt. Szvsz a hátulról cserkészős, játékos taktikájához idomuló AI-re még várni kell pár évet
  • 11.
    2012. 11. 20. 19:26
    Trolltaxi hát ezt kár lett volna magadban tartani.Mind örülünk hogy neked milyen jó.
  • 10.
    2012. 11. 20. 18:51
    Én meg 10 perc múlva elkezdem letölteni a Planetside 2-t és jókat mosolygok magamban minden multi FPS-en, ahol 32vs32 már nagynak számít, vagy épp egy olyan sztorit tolnak végig, ahol megpróbálják velük elhitetni, hogy egy háborúba csöppentek.

    Én 666vs666vs666 online háborúban lövöldözök, ahol nem az MI hülyeségén bosszankodom, hanem az ellenség jobb szervezőkészségén!
  • 9.
    2012. 11. 20. 18:27
    Korrekt kritika, zsír. Én csak egy dolgot szidnám a játékot, mert a többi ízlések... A legtöbb fegyver hangja, az újratöltés és az ellenfél fegyverhangjai annyira rosszak. A legtöbb fegyver mikor újratöltöm olyan mintha fém budiajtót csapkodnának egymáshoz, a jobbik is mintha műanyag poharakat vágnának a földhöz. Nem értem mert a robbanások és a kütyük, a szinkron nagyon jó. A történet megint nagyon jó! Bár a CoD-oknak nagyon jó volt mindig is.
  • 8.
    2012. 11. 20. 17:46
    Nekem nagyon tetszik ,igazi felüdülés volt a MoH:warfighter után játszani vele,a cikk nagyon korrekt,minden szempontból fedi a valóságot.Én még a dedikált szervereket hiányolom nagyon.

    Barátaimmal szeretnénk összehozni 15-20 fős állandó közösséget és zárt meccseket játszani,honfitársakkal mégis csak nagyobb a móka ha valaki nyitott lenne az ötletre kérem jelöljön be ismerősnek a steam-en.
    Foka28HUN néven megtaláltok./anyázósok kíméljenek/
  • 7.
    2012. 11. 20. 16:46
    Black Ops I-ben is jó volt a story, meglepően jó, kellemesen beteg, stb. stb.
  • 6.
    2012. 11. 20. 16:16
    Történet+CoD? Talán mégis megéri kipróbálni.
  • 5.
    2012. 11. 20. 14:11
    szánomra már unalmas volt, arról nem beszélve h veteran nehézségen sincs benne semmi kihívás...részemről csalódás, de persze ez az én véleményem!
  • 4.
    2012. 11. 20. 13:30
    "Csak annyi a negatívuma, hogy gép kell alá ..."

    Ott is csak inkább a multi alá, mert single player vígan elvan ultrán egy HD4850-nel is.
  • 3.
    2012. 11. 20. 13:26
    Vessetek meg, de szerintem a black ops 1 és 2, hozott valami újat a szériába valamit ami előtte nem, vagy csak nyomokban volt jelen. És ez a story és a hangulat. Nálam ezzel jobbá tették a játékot, mint a BF3-at. (SP-ről beszélek!)
  • 2.
    2012. 11. 20. 13:23
    Egy teljesen reális értékelés. ChoCho-ban most nagyon kellemesen csalódtam. A cikk mindenhol rendben van, egyedül a hangzás kaphatott volna eggyel jobbat az 8, míg a grafikára a 7 jóindulat, az 6. Egyszerűen hányadék az egész, a jövőben játszódó részek azok úgy ahogy hozzák a szintet a Codhoz képest!

    Én egyszerűen nem értem, szerintem ez már a múlt, aki szeretne lövöldözni, és 2012es szinten csinálni, az Battlfield3-at vegyen. Egyszerűen minden tekintetben már alázza ezt. Csak annyi a negatívuma, hogy gép kell alá, de előbb utóbb az illetőnek be kell ruházni gépre. Egyzserűen a szerintem toronymagasan a legjobb fps, főleg ha modern háborús kell és abba minden van, a járművezetéstől kezdve a recon-ig lopakodva, minden játékstílus megvan, kijött nem egy dlc (persze fizetősek), egyszerűen akinek esze van, nincs alternatíva. Ezta játékot az vegye meg, aki Cod fan és a legutolsó Codja, az MW1 volt. Az vegye, de aki pl az MW2vel codozott utoljára, az szerintem hagyja.

    Üdv
  • 1.
    2012. 11. 20. 12:44
    Akkor összeségében csak a szokásos.