Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Call of Duty: Black Ops - Fekete foltok

  • Dátum | 2010.11.15 12:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Ma már lehetetlen vitába szállni az állítással, mely szerint a Call of Duty egymaga képes elcipelni a hátán a fél videojáték-ipart. Teljesen mindegy, ki fejleszti, mikor jelenik meg, miről szól vagy hogy néz ki, ha kijön az "új cod", a játékosok tömegével nyomulnak a közeli boltba megvenni, telepítik, és már durrannak is a perkek meg a headshotok a szervereken, miközben az adott rész szinte semmi fejlődést nem mutat a tavaly megjelent óta. A Modern Warfare 2 remek volt, felüdülés a World at War nulla eredetisége után, a Black Ops viszont ismét vegyes képet fest, hála a Treyarch és az Activison szigorú szabályainak. Persze megijedni nem kell, az idei kiadás is megér egy misét, de összességében elmarad attól a szinttől, amit az Infinity Ward nagy durranása után elvárna az ember.

Szigorúan bizalmas

Ha viszont van olyan pont a Black Opsban, ami köröket ver a Modern Warfare 2-re, akkor az a történet. Bár a dramaturgia és a pörgés ott is jól hozta a CoD-hangulatot, itt a sokáig változatlan koncepciót is felrúgta a Treyarch, újszerűséget csepegtetve a kampányba. A sorozat hagyományaitól eltérve most egyetlen, beszélő és arccal is rendelkező karakterre összpontosít a játék, Alex Masonre, aki a '60-as és '70-es évek egyik leginkább foglalkoztatott "problémamegoldója" volt. Nem kérdezett, nem gondolkodott, csupán végrehajtotta a parancsot úgy, hogy arról rajta, csapatán és az amerikai vezetőségen kívül senki más nem tudott. A játék elején azonban Alex minden eddiginél nagyobb slamasztikába kerül. Egy beteges műszerekkel teli szobában ébred egy csomó tévéképernyővel körülvéve, székhez kötözve (Fűrész?), s egy nyugtalanító, eltorzult hang tudtára adja, hogy fogoly marad, míg el nem árulja, mit jelentenek a számok. Milyen számok? Na itt a gond, ezt Alex sem tudja, mint ahogy azt sem, hol van, hogy került oda és kik azok az emberek, akik távolról egy homályos üveglap mögül elektrosokkal kínozzák. Masonnek vissza kell emlékeznie az USA titkos hadműveleteire, mi pedig ezeket az emlékképeket játsszuk végig, Kubától kezdve Oroszországon át Vietnámig minden fontosabb hidegháborús állomáshelyet bejárva.

"Welcome to the Jungle..."
"Welcome to the Jungle..."

Bár az eddigi Call of Dutyknak is volt valami minimális történetvezetése, mely főleg a militarista atmoszféra alátámasztásául szolgált, a Black Ops kiváló karaktereket, remek forgatókönyvet, és egy olyan rejtélyt tár elénk, ami még a sokszor unalmas lövöldözéseken is képes átjuttatni csupán azért, hogy rájöhessünk, mi folyik a háttérben. Ugyan sokat nem beszélgetünk a mellékszereplőkkel, az a pár mondatuk is elég ahhoz, hogy megjegyezzük a nevüket és érdekeljen, mi történik velük. Maga Alex furcsa érzéseket kelt a játékosban, lévén eleinte nem több egy zsoldosnál, később viszont kiderül, mennyi mindent képes kockára tenni csak azért, hogy nyugodt lelkiismerettel térhessen haza a csatatérről. Furcsamód a Black Ops megfordítja a Modern Warfare 2 receptjét, mert ott a sztorit inkább elviseltük a jó játékélmény miatt, míg ez esetben a már ismert, meg nem újuló koncepciót "tűrjük el" puszta érdeklődésből.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 164.
    2010. 12. 14. 13:25
    ez a cikk kb. mindent összefoglal a játékról:

    http://gamepod.hu/teszt/trolleteto_black_ops/masodik_oldal.html
  • 163.
    2010. 11. 22. 07:58
    szerintem már kezd kicsit rágós lenni ez a call of duty, pont a cod 3. része lett a leggyengébb szerintem. ezután a modern warfare egy hatalmas felüdülés volt. csak a cod2es ai-t használni hiba volt. megint vissza a 2. világháborúba a cod5 erejéig: szo-szo de kicsit uncsi. aztán egy tökéletesen kidolgozott sztori, nagyon szerethető karakterekkel és egy alternatív jelennel nagyon jó választás volt ahhoz, h felfrissítsék kicsit ezt a frencsájszt. szerintem semmi gond nem volt a mw2-ben azon kívül, hogy lehetette volna 2x ilyen hosszú. bo-ot még nem próbáltam de nem érzem, h érdemes lenne megvenni. amitől legjobban félek, h a cod6ban végre kaptam egy "jó vele játszani" ai-t, most meg lesz valami a treyarch-tól ami nem lesz jobb vagy egyenértékű az iw-tól legutóbb kapottal (persze lehet, nem lesz igazam és akkor minden szuper)
  • 162.
    2010. 11. 20. 18:23
    Szerintem a sztori tökéletes. Az első részekben a történelem miatt meg volt kötve a kezük. Aztán jött a 4 - amivel nem játszottam - és utána a 6, aminek a sztorija ugyan egyszer jó volt, de például a kisvárosi pályákat ki nem állhattam, és ugye az alaptörténet is kicsit furcsa, hogy támadnak az oroszok, és elpusztítják egész Amerikát. Ezek után ez a rész egy megváltás. Ugyan itt is valami hasonlóról van szó, de ez már sokkal földhözragadtabb és reális, és a rejtély, ami a sztorin végigmegy, az fantasztikus. Ötcsillagos történet, várjuk a folytatást, de NEM az űrben!
  • 161.
    2010. 11. 19. 16:54
    Így igaz. Van azért sok eredeti játékom is, (10-12, ha jól emlékszem ) no meg a Windows 7 is eredeti.
  • 160.
    2010. 11. 19. 12:49
    rabibnak se látni mást az asztalon, minthogy crack, crack, crack, letöltések száma.....
  • 159.
    2010. 11. 19. 12:46
    "Egyébként meg már az elárul mindent a játékról, hogy eladási rekordot döntött"

    kenyerbol is rohadt sokat adnak el vilagszerte, megis sokkal finomabb a paprikas csirke...
  • 158.
    2010. 11. 18. 21:00
    DX10-es játékok DX11-es játékok Egyszerűen annyira jó a dx9, hogy a cod nincs a listában...
  • 157.
    2010. 11. 18. 20:43
    Nem az angollal van a bajom, hanem a DX-el, feltettem a DX9.C-t, és akkor sem megy a játék.

    ThePoweR: Rocket Dock. Jó kis program, nekem elnyerte a tetszésem.
  • 156.
    2010. 11. 18. 20:35
    Megelőztél Xeon
  • 155.
    2010. 11. 18. 20:32
    rabib

    Elárulom neked mit jelent
    Egyrészt kurvára nem vágod az angolt, de ami fontosabb, hogy akkor is fel kell telepítened a dx 9-et, ha már a dx 10 telepítve van a gépedre.
  • 154.
    2010. 11. 18. 20:26
    Annak proginak mi a neve ami ott van a tálca felett?
  • 153.
    2010. 11. 18. 20:10
    Feltelepítettem a DX9.c-t, és ugyanazt a hibát írja ki.
  • 152.
    2010. 11. 18. 19:47
    ez kérlek szépen azt jelenti, h directx 9.0c kell neki, abban az esetben is ha neked fent van a dx10
  • 151.
    2010. 11. 18. 19:06
    Nem DX10-es a Call of Duty egy része se? Akkor ez mit jelent itt?
    Ennek mi lehet a bánata? Ezt a hibát írja ki indításnál.
  • 150.
    2010. 11. 18. 09:29
    bmakszim:
    "igen a cikket nem olvastam, de a játékokkal játszottam"
    OK, bocsánat akkor! Nem feltételeztem ez utóbbit. Az viszont, hogy kinek mennyire tetszik a hang az egyéni vélemény

    "az baj velük, hogy egyáltalán nem következetesek az értékeléseknél"
    Biztosan észrevetted, hogy nem egy ember írja az iPon játékcikkeit Lehet, hogy ezért van ez?
  • 149.
    2010. 11. 18. 01:54
    Jah, ha multirol beszeltel, az mas. Csak single-ben probaltam, multizni nem szoktam. Nem volt egyertelmu szamomra.
  • 148.
    2010. 11. 18. 01:53
    Gordon85, kapaszkodj meg, laptopon jatszom. Acer Aspire 8943G, i7, 6GB Ram, ATI5850, full HD, minden maximumon, es laggolasnak meg csak nyomat sem lattam.
  • 147.
    2010. 11. 18. 01:53
    Gordon85, kapaszkodj meg, laptopon jatszom. Acer Aspire 8943G, i7, 6GB Ram, ATI5850, full HD, minden maximumon, es laggolasnak meg csak nyomat sem lattam.
  • 146.
    2010. 11. 18. 00:01
    "az mp44-et miért kellett átnevezni???? vmi sgt44-re..."
    Ezt Hitler bácsitól kérdezd Ugyanis ő nevezte át SturGewehr-re(innen az STG) miután kiderült, hogy nem is olyan rossz fegyver. Mert eleinte kifejezetten ellenezte a fegyver gyártását, azonban "titokban" rendszeresítették MP 43 illetve később MP 44 néven. Majd Hitler ugye "átkeresztelte".
    Na mára ennyi töri elég is szerintem
  • 145.
    2010. 11. 17. 23:51
    @Xeon (143): Mert az MP44 teljes neve Sturmgewehr 44, innen van a szintén elterjedt StG44 rövidítés is. Ha jól emlékszem COD:UO-ban is így hívták, igaz nem mernék rá megesküdni.
  • 144.
    2010. 11. 17. 22:30
    És nektek meg állandóan a hibákat kell keresni mindenben, nem értelek titeket. Kaptunk egy kiváló, nagyon jó sztorit, ami szerintem rég volt már FPS-játékban. A Crysissal meg ne hasonlítgassuk már, mert azt meg a világ legjobb grafikusai, meg tervezői csinálták, köztük a magyar honfitársaink is, akik azért nem ügyetlenek a szakmában. Ezért szerintem ez az egyik legjobb COD, akárki akármit mond, és ide zöld ember, meg hanghatás, jo lett és kész.

    Pont ez előttem lévő valaki hozta fel, hogy a scipteknél milyen az h neked kell belenyúlni, meg vársz, pont ez a lényege, és ez benne a jó. Nem csak a francos fegyvert kell fogni, hanem mást is csinálsz benne. De ha csak unalamas ülsz előtte és csodára vársz, akkor lehet benned vana hiba és nem a játékban. Egyébként meg már az elárul mindent a játékról, hogy eladási rekordot döntött, például a Crysis h döntött eladási rekordot, meg volt hypre ám körülötte is.... azért mondom, nem kell mindenben a legrosszabbat, meg a hibát nézni, rossz egy emberi tulajdonnság az biztos.
  • 143.
    2010. 11. 17. 22:13
    ja és a legfontosabb, nem tudom a codban mióta van aura, de mikor egyik pálya végén szálltam be a kocsiba, és tárt karokkal vártak, a csávó zölden fénylett
  • 142.
    2010. 11. 17. 22:11
    folytatam a gamet, további dolgok amiket nem értek, miért van az h még a legelején kiírják h f*ck, utána cenzúrázák szövegben, am is 18+ os hivatalosan, nem értem minek van kicenzúrázva, az mp44-et miért kellett átnevezni???? vmi sgt44-re...
    ezenkívül, van h headshotot lövök, és nem látok semmiféle vért, míg bezeg amikor a scriptbe hs-t kapott a csávó olyan véres lett, h ilyen téglalap alakúan befeketedet a feje...., h pozitívumot is említsek, végre sikerült fel kapnom egy csipát, és lehet csak most figyeltem és előző codokban is volt de talán most láttam először, h kicsit homorított a kép távcsövön keresztül, a scriptek továbbra is idegesítőek, főleg akkor amikor kiderül h nem script van hanem nekem kell lőnöm.... jah meg a bukfencező katonákat nem igazán értem, jó vannak játékok ahol ez elmegy de vhogy nem illik a codhoz h az enemy bukfencezik az orrom előt,

    ja igen mielőtt elfelejtem, valami hordón simán átsétáltam (asszem a sarokban volt), és ugyanígy átjutottam egy asztal lábon is, ilyesmit csak roszpcjátékok elemzésekben látam még...

    az ai további minősítése, h a fejem fellett áll, és nem vesz észre hát ez van
  • 141.
    2010. 11. 17. 21:59
    @ThePoweR:
    Főleg úgy, hogy a Rage is csak DX9-et támogat, mert azt mondta Carmack mester, hogy az idTech 5 csak DX9-ig megy, mivel a többi nem tud annyit, hogy érdemes legyen rátérni.
  • 140.
    2010. 11. 17. 21:38
    Hát nézem Rage-ről vidiket. Semmi extra.

    "ja, juteszembe. akik itt sirnak hogy a DX9 az milyen <#mod#>, es hogy miazhogy a CoD nem hasznalja a DX10-et meg a 11-et, pedig anyu megvette a ket gtx580-at... azoknak mondom, hogy csak varjanak, amig kijon a Rage."

    Nem értem hogy függ össze a kettő.
  • 139.
    2010. 11. 17. 21:21
    egy kis kötözködés, ami úgy tűnik csak nekem tűnt fel eddig (és magyaráz is sok mindent)
    a Black Ops motorja nem az MW2-é (avagy IW4), hanem a COD4:MW-é (illetve egyúttal a WaW-é, az ún. IW3). Ettől lesz a Black Ops rondább, mint az MW2, ugyanúgy mint a COD4/WaW (magasabb felbontású textúrákkal mondjuk próbálkoznak, csak kis probléma, hogy a shaderét nem növelték, ami elég randa tud lenni, pl a Nova6-tól meghalt hullákat érdemes megnézni)

    és nem, még az IW4 motor sem támogat DX10/11-et, max annyira, hogy a DX10/11 emulálja alá a DX9-et. Viszont az legalább szebb a mai jobb PC-ken, mint boxon, vagy neadjisten akár PS3-on (bár abban nem vagyok annyira biztos)... még ha nem is olyan sokáig áll el, mint a CryEngine (ami igen: régebb óta és tovább szebb)

    ami a másik probléma, hogy miért is nem váltanak motort. az első két COD PC-exkluzív volt (még ha később lettek is portok), viszont a COD4 óta eladásokban az Xbox a fő konzol, PS3-ra úgyis csinálnak szebb játékokat, a PC meg Amerikában manapság úgyis csak a casual gamereké. és ha az Xboxon úgyse lehet szebb, akkor felesleges motort újítani ("jézus, még az MW2 is szebb PC-n", mondhatná Bobby Kotick), plusz így az Xboxosok nem irigykednek a PC-sekre (akik mint tudjuk úgyis casual gamer háztartásbeli nők... a piackutatások alapján... nagyrészt... és Amerikában DE SEBAJ! a világ többi része úgyse számít )

    +1 gondolat, rootshaperrel egyetértve: a DX9 mind a mai napig nincs kihasználva. csakhogy ahhoz, hogy az ki legyen használva anélkül, hogy az egekbe menjen a gépigény nem egy 10 éves motor alapjain kéne továbbmenni. ugyanez a baj a Source motorral, ami pedig a Quake 1-es (!!!) motorra épült (még ha mára már igencsak elenyésző a forráskódban a QuakeWorld eredet)

    ++1 gondolat: nem. az Activisionnek nincsenek fejlesztői. az Activision kiadó. az Activision max azt fejleszti, hogy lehet a fejőstehenet még erősebben fejni. esetleg a globális piacon hogyan lehet nagyobb vevőközönséget találni. talán még fejlesztheti az off-shore beruházásait és egyéb nyereséglehúzó megoldásait.

    ennyi voltam, lehet utálni
  • 138.
    2010. 11. 17. 21:00
    ja, juteszembe. akik itt sirnak hogy a DX9 az milyen <#mod#>, es hogy miazhogy a CoD nem hasznalja a DX10-et meg a 11-et, pedig anyu megvette a ket gtx580-at... azoknak mondom, hogy csak varjanak, amig kijon a Rage. meglatjatok szerencsetlenek, mit tud a DX9, es hogy mennyire fogalmatok nincs arrol, hogy maga a DirectX egyaltalan mit csinal, mire jo, hogy mukodik, stb. John Carmack ftw!
  • 137.
    2010. 11. 17. 20:57
    "Pont annyi idő telt el a crysis megjelenése között mint a Far cry és a Crysis között."

    ez az evezred mondata! DDDDDDDD

    uristen, amit itt ezek a CoD fanboyok megeresztenek zsenialis. nem gyozom masolgatni az aranykopeseket haveroknak
  • 136.
    2010. 11. 17. 20:42
    eddig a multiban a legnagyobb újításnak azt tartom hogy 7napig visszanézhetőek a pályák(most fogom végignézni délután mit alkottam)

    viszont a fegyverek hangja valami borzasztó
  • 135.
    2010. 11. 17. 20:09
    shitcore más a készítő csapat nem iw hanem treyarch
  • 134.
    2010. 11. 17. 19:56
    96%-ban értek egyet a teszttel, ami amúgy kiváló. Egy: a zene szerintem néhol zseniális (vietnámi hajós aratás, uccso küldetés hajóról menekülve), néhol meg nagyon lapos, vagy oda nem illő. Szerintem Hans Zimmer MW2-ős alkotása etalonnak számít, máig hallgatom néhányat.Kettő: a történetet néhol nehéz követni (több fordulat se ártott volna neki), főleg az átvezető videók összevisszavágása alatt, szerkesztésileg még azért lett volna mit dolgozni rajta szerintem Három: az előbb említett átv. videók, amiknek irgalmatlan gyors vágásának okát értem, de célját nem igazán, mert hogy követhetetlen az biztos.
  • 133.
    2010. 11. 17. 19:55
    Call of Duty eddig csak DX9-ig jutott el, úgyhogy az szerintem valamilyen hiba.
    Még ha DX10-es is, tegyük fel akkor a Black Ops miért nem lett 10-es?
  • 132.
    2010. 11. 17. 19:53
    Ne idegesítsetek... a COD MW az DX10-et is támogatja. Újratelepítem a játékot, hogy kiírja a gépigénynél a DX10 támogatást...
  • 131.
    2010. 11. 17. 19:20
    Nálam is szaggat, bár már arra is gondoltam, hogy a warez verzió miatt lett ilyen, és jön a patch, ami már csak az eredetivel rendelkezőknek jut. Amúgy dx9 elég gáz 2011 hajnalán.
  • 130.
    2010. 11. 17. 19:01
    "inkabb a hardveredben keresd a hibat"-nemtudom neked milyen geped van de vmi istencsaszar lehet,az enyem Gigabyte EX58-UDR3,I7920,Zotac gtx470,6gb ddr3 1600mhz.szal nem hiszem hogy hardver hiba lenne.minden jatek fut full hd-be.Itt nem hardver miatt van lag hanem a programozasi hiba meg nincsennek optimalizalva a jatekhoz a szerverek.single playerbe nekem sem akad en mindvegig multirol beszeltem mert azt hittem egyertelmu.Probald ki a multit es utanna nyilatkozz.neztem x360-as youtubes multi gameplay-t es x-en semmilyen lag sincs.tokeletesen mukodik nem ugy mint pc-en.
  • 129.
    2010. 11. 17. 18:26
    "A lag mindent felulmul meg a javitas utan is". Gordon85, mar akinek van. Nekem sem a javitas elott, sem utana egy pillanatig nem laggolt, ugyhogy ne csak a programban, inkabb a hardveredben keresd a hibat. A hangok valoban erdekesek, de engem nem zavar, hogy nem ultrarealisztikus, mert igy is tetszik. A lelott ellenseg halaltusaja valoban furcsa, nekem inkabb az nem tetszik bennuk, hogy majdnem egyformak. De egyebkent kivalo jatek, dinamikus, remek szorakozas, es kulon szeretem a sztorijat. Egyre izgalmasabb, ahogy haladok a jatekkal.
  • 128.
    2010. 11. 17. 17:24
    Valahogy úgy érzem, hogy egyet tudok Veled érteni valamilyen szinten. Nálam nem akadozik a játék, megy 40-50 FPS-sel. Vannak részek, ahol kicsit eszi a fene, na meg ha nyomok aegy Windows billentyűt, majd visszalépek a játékba. Körülbelül 10-15 másodpercig 3-4 FPS-sel megy a játék, utána helyrejön. Most így egy óra játék után nekem a COD MW2 jobban bejött. Amúgy néha néztem mondom... ez mit csinál? Ilyen horrorosra sikerült egy kicsit.

    Az elhalalozott ember ugy tekeredik a foldon felfele repulve mint egy csorgokigyo. Ez nagy volt.
  • 127.
    2010. 11. 17. 15:43
    hali

    Ez a resz a Cod-szegyene.Nem melto a sorozathoz.Latszik nem a verbeli,eredeti csapat eszkabalta ossze.A loves hangok nevetsegesek,mar-mar flusztraloan idegesitoek es jatek kozben felvetodik az emberben az a kerdes hogy ezt nem egy muanyag jatekpisztoly kattogtatasarol digitalizaltak be?A fegyverek kinezeterol nemis beszelve.A lag mindent felulmul meg a javitas utan is.Az elhalalozott ember ugy tekeredik a foldon felfele repulve mint egy csorgokigyo.Nem hittem a szememnek amikor ezeket lattam.A perkeket is elrontottak: a gyorstarazast egybe tettek az aimal,es meg sorolhatnam azokat a szarvas hibakat amik az osszes reszben megszokhattunk de ertehetetlen okbol itt megvaltoztattak.A rc kisautonal telt be a pohar,ott jottem ra hogy ezt a reszt valoszinu 10-13-om eves gyerekeknek szantak.Maximalisan elegedettlen vagyok.Szamomra oriasi csalodas volt ez a jatek,elsotitette a cod sorozat fenylo csillagat.....rip.
    Az en ertekelesem szerint kiierdemel egy hatalmas NULLAT!!!!!!!!!!!
  • 126.
    2010. 11. 17. 15:31
    yeezs, a kérdés jogos. Fogom a fejem ilyen konfig/hsz láttán.
  • 125.
    2010. 11. 17. 15:24
    Hát pedig játszd végig szerintem Bauer nehézségi szinten! Én végigjátszottam, és nem haltam meg mindig. Nem olyan nehéz az, csak jól kell taktikázni.
  • 124.
    2010. 11. 17. 14:20
    Petike, a procid nem köpte még le a vga-dat?
  • 123.
    2010. 11. 17. 11:56
    Hát a grafika szerintem is jobb volt MW2-ben de hát ez van. Összességében pedig nem lett olyan rossz, bár lehetett volna jobb is. Itt multiban lehetnek majd magyar szerverek?
  • 122.
    2010. 11. 17. 11:48
    Szerintem nem szebb, mint a Crysis. De! Ennek sokkal hangulatosabb a grafikája. A Crysis túl steril, ebben van tömérdek füst effekt, robbanás stb. Nekem ezért tűnik élethűbbnek, így átvitt értelemben szebbnek. A másik, hogy nekem nem tetszett a Crysis játékmenete ezért lehet elrondította az emlékezetem a grafikáját
  • 121.
    2010. 11. 17. 10:03
    core7 950,4gb 2000mhz,hd5750 trión elmegy 640x480-ba vagy fölös felraknom szerintetek?
  • 120.
    2010. 11. 17. 09:37
    Egyetértek Joe74-el. Az ilyen apróságok miatt tetszik nagyon a története a játéknak.
  • 119.
    2010. 11. 17. 08:17
    Nekem pont , hogy nem tetszik a cikk írója által nagyra tartott történet. A menni és hentelni élmény azonban fantasztikus. Nagyon élvezem. Amikor McNamara mellé beültem a kocsiba azt hittem beszarok annyira élethű a figura. Történelem rajongó vagyok és akkoriban tényleg így nézett ki Bob. Most is van annyira jó fej, hogy biztos örömmel vette, hogy berakták a játékba.
  • 118.
    2010. 11. 17. 01:11
    Már csinálják a Modern Warfare 3-at valami kitalált 3. VH-t kéne csinálniukahol a szerbek hadat üzennek a magyaroknak de segít a nato és az oroszok meg a kínaiak is beszálnak és igy kitör a 3. VH. De milyen jó lenne a honvédség színeiben az alföldön játszani akár egy 10 perces küldetést még meg is venném eredetiben
  • 117.
    2010. 11. 17. 00:41
  • 116.
    2010. 11. 16. 23:56
    Mar mindent leirtatok amit lehetett úgyhogy rovidre fogom.
    Az sp resze egész jó lett (ameddig elvittem), de én a multi miatt vettem meg ami viszont tiszta szégyen az MW2-hoz képest. MW2 ruleeez!
  • 115.
    2010. 11. 16. 23:11
    @Blade0012
    Sajnalom, hogy meg mindig ezen agyalsz, s nem vagy kepes tullepni ezen. S elsosorban NEM hozzad szoltam, de ha Te magadra veszed. Hat azzal mindent elmondasz ...
  • 114.
    2010. 11. 16. 23:07
    "ya a kárjzisz meg egy f.stalicska grafikailag, 1 órát játszottam vele"

    Mindent rá lehet mondani,de azt hogy csunya azt nem.
    Öci apuci nézzél már rá a 3 éves játékokra hogy néztek ki.
    Pont annyi idő telt el a crysis megjelenése között mint a Far cry és a Crysis között.
    Far cry 2004-Crysis 2007 külömség grafikailag Huu!!!
    Crysis 2007- Cod b.o. Huu???? Ugyan nem mokázzon senki!
    Eltelt 3 év és még azt a szintet sem tudták hozni,ráadásol a gépet meg meg kell venni hozzá.
    Egy 2 ghz core 2 duoval 1 giga rammal meg egy 6800 kártyával idétlenkedtem vele,és egész/??/ jol ment.
    Mel lehet probálni mokázni a coddal ilyen gépen.
    Elindulna egyáltalán?
  • 113.
    2010. 11. 16. 22:38
    Nagyon,nagyon messze van a black ops a Crysis graf szintjétől.. nevetségesek egyes emberek,szemüveg sem biztos segítene rajtuk...
  • 112.
    2010. 11. 16. 22:37
    Nekem valahogy nem sikeredett hangulatosra. A Crysis se mert a story az oké lenne de maga a menet elég trágya. Bo nekem inkább arról szólt hogy mentem azt lehenteltem mindenkit. Persze nem hardon nyomtam. Most mondhatnátok hogy próbáljam meg azon. Hát az sokkal jobb lenne hogy egyfolytában meghalok a hihetetlenség miatt. Mivel nem valóságos és bugmentes a game a bugokba is meghalnék meg mint már mondtam a hihetetlenségekbe.
  • 111.
    2010. 11. 16. 22:31
    Hat, ha beleszolhatok a vitaba, a Crysis valoban szep volt, de pocsek jatek, magam sem kinlodtam vele egy-ket oranal tobbet. A Black Ops nagysagrendekkel jobb, es nem is igazabol csunyabb, kifejezetten hangulatosra, szepre sikeredett a grafika.
  • 110.
    2010. 11. 16. 21:04
    behalok tőletek,jobb mint a showder klub ami itt megy!
  • 109.
    2010. 11. 16. 21:01
    Úgy is van! Windows XP SP3 kompatibilitási módban kellett telepíteni, hogy indításkor ne jelezzen ki DX hibát.
  • 108.
    2010. 11. 16. 20:49
    Hát akkor te vak és ízlésficamos is vagy. És ennyi pont Azt nekem ne mondja senki hogy a bo szebb mint a crysis meg hogy a crysis szarul néz ki. Az ilyet nem tudom elképzelni. Mit lát? Kéne szemüveg azt nincs vagy wtf? Ezt most nem pont neked írtam de sok ilyen ember van.
  • 107.
    2010. 11. 16. 20:29
    Nemtudom, és nemis értem ki miről beszél...ennél szebb és jobb cod, sőt fps játék még nem született. Nálam 2048x1152-ben, 23colon, minden maxon és extrán, gyönyörű a játék, bár én csak multizom. A megjelenéskori laggolásokat orvosolták, azóta tökéletesen fut az emlitett beállitásokkal olyan 90fps körül.

    ya a kárjzisz meg egy f.stalicska grafikailag, 1 órát játszottam vele és már ment is az apróba eladásra...
    ennyit a fenti cikk által befolyásolt agymosottakról...
  • 106.
    2010. 11. 16. 20:01
    Ja kihagytam, hogy a vége nem lett vmi jó kész röhej tiszta cicoma hadihajók légi akrobaták... olyan tipikus amerikai.
  • 105.
    2010. 11. 16. 19:55
    Én játszottam a játékkal, sőt végig is vittem szerintem egész jóra sikerült ahhoz képest, hogy mennyire fújolták.10/8 -ra értékelném.
  • 104.
    2010. 11. 16. 19:38
    AtiBoa: szerintem inkább Te nem vagy képes értelmezni azt amit írsz érveket meg szerintem hoztam fel, sajnálom, hogy ennyire nem tudod elviselni, hogy egyesek másképp élnek meg dolgokat mint Te...
  • 103.
    2010. 11. 16. 19:06
    DX 9 mind hidd el. Amúgy tök mind1 ha raknak bele DX10-et úgyis <rosszul> néz ki.
  • 102.
    2010. 11. 16. 19:01
    Nana! Dehogy nem DX10-es... Telepítsd fel, és meglátod, hogy kiírja, nem csak az MW2, de még a sima MW is DX10-es. DX9-en is megy, meg DX10-ben is DX10-es látvánnyal. Ja és nem füvezek. Attól a sok zöldtől még a végén valami bajom lenne.
  • 101.
    2010. 11. 16. 18:50
    @Blade0012
    Mielott ilyen nagy szavakat hasznalsz, javaslom tanulj meg olvasni, tovabba ha nem vagy kepes ertelmezni amit irtam, akkor jobb ha nem reagalsz a kommentemre, hisz csak folosleges idot vesz el az eletedbol az a nehany billentyu lenyomasa.
    Nem KELL szeretni a jatekot, de mikor hulyeseget ir valaki (mas munkajat becsmernli korultekintes nelkuli alaptalan vadakkal), azt nem birom szo nelkul hagyni.
    Ha mar vádaskodsz (uzenem ezt <<tovabbra is>> bizonyos szemelyeknek), tudj felhozni érveket, es ne mastol osszelopkodott zagyvasagokkal probald magad hitelesse tenni.
  • 100.
    2010. 11. 16. 18:44
    Laggolas? Nekem patch nelkul sem laggolt, egy pillanatig sem. Felraktam a patchet, de semmi sem valtozott. Szerencsere?
  • 99.
    2010. 11. 16. 18:15
    Miket flashelsz te... Le kéne má állnod a fűvel.
  • 98.
    2010. 11. 16. 18:14
    halladtam egy keveset, de játék közben már vártam, hogy csörögjön az órám, hogy megyek edzeni... túl vittem azt a börtönös pályát, meg ami utána van rakéta leszedős, amit szerény véleményem szerint cod4 utánzat.... be kell vallani a robanós nyílpuska egész szórakoztató, ami sajnos nem javít azon a tényen, hogy a robbanások, olyanok mint amit újság papírból vágtak ki... az MP5K-ból egy vackot csináltak, amit elégé a szívemre veszek... a dupla tár is egy használható ötlet... kár h az ellenség és a barátok ruházata között alig van eltérés, persze lehet csak rosszul vettem ki a LAGG miatt, amin a patch ugyan javított... (most már legalább a scriptek nem laggolnak....) az ígért pálya rombolhatóságból edig semmit nem láttam, ill. egy vmit leszámítva, amikor minigunnal rálőttem valami áthidaló folyosóra, a börtönös pályán, de egy lövéstől lerobbant az egész oldala...(örömmel vettem tudomásul h legalább sprintelni nem lehet vele, ugyanakkor vígan elugrándoztam...)
  • 97.
    2010. 11. 16. 17:21
    Ezt hol álmodtad hogy MW2 DX10-es?
  • 96.
    2010. 11. 16. 16:56
    Hogyne... az MW2 is DX10-es volt. Akkor ez meg DX9? Visszafelé fejlődnek?
  • 95.
    2010. 11. 16. 16:49
    9-es... Hol élsz te. 10 11
  • 94.
    2010. 11. 16. 16:45
    Ha minden igaz, ma vagy holnap fogom kipróbálni. Be is tenne, ha elkezdene akadozni maximális grafikán. A játék DX10-es, vagy DX11-es?
  • 93.
    2010. 11. 16. 16:19
    A Crysis 2 csúnyább lesz mint az 1. A hype megvan hogy milyen csudaszép lesz, de max egykét tekintetben fogja felülmúlni az elődöt, mivel multiplatfom cím lesz, és mint tudjuk, még az 1 grafját és fizikáját se tudnánk rápakolni egy boxra, nemhogy egy annál durvábbat...Valszeg azért nem licenzselte az Activision a Cryenginet mert az ugye PC-only volt.
  • 92.
    2010. 11. 16. 14:27
    A cod az jó.. ugyanaz hetedszerre.. talán még mindíg jó. Csak engem már nem érdekel.
  • 91.
    2010. 11. 16. 14:00
    Minden hasonló stílusú játéknál a "music"-ot kikapcsolom, hogy legyen némi hatása is az "atmoszférának". Nekem furán adja magát, hogy megyek éppen Veitnámban és fut mellettem 30vonós és tucatnyi fúvós és kitudja - a karmestert már lehet rég lelőtték. Félretéve magamat, részemről nem hangulati elem a zene a játékban - az csak elvesz... Ez lenni magánvélemény
  • 90.
    2010. 11. 16. 13:21
    Szerintem (mndom ezt ugy durvan 3 oranyi jatek utan), kivalo jatek lett. 1920*1080-ban, minden maximumon, meg szep is. Azok a felhasznalok, akik keveset, vagy nem beszelnek angolul, valoszinuleg az atvezeto videok miatt kevesse elvezik, (minden bizonnyal tul hosszunak, illetve soknak talaljak oket), de ezek altal egy kifejezetten jo kis sztori kerekedik ki az egeszbol. Akit meg nem erdekel a tortenet, csak hentelni akar, az jatsszon inkabb Serious Sam-et.:-)
  • 89.
    2010. 11. 16. 12:22
    Mostmar valoban johetne egy DX11-es COD is
  • 88.
    2010. 11. 16. 12:21
    Ezt nem tudtam...
    Köszi a felhomályositást! :-)
  • 87.
    2010. 11. 16. 12:19
    Azért, mert eszméletlen drága a cryie-engine motor licensze. Meg az Activinsonnél is dolgoznak szakemberek, egy petákot se fognak kiadni egy grafikai motorért, amikor őket meg azért fizetik, hogy programozzanak, meg fejlesszenek. A Crytek lenne a legboldogabb, ha mindenki az ő kifejlesztett motorjukat használná, igenám, de ennek ára van. Épp ezért volt most szó nemrégen arról, hogy a City Interaktív megvette a licenszet, így ők is Cryengine motort használhatnak a következő játékukban. Csak az a Citynek súlyos összegekbe került, nem beszélve arról, ami minősíti is az ott dolgozókat.


    Meg persze, a mai napig a Crysisnak van az egyik legszebb grafikája, de ennek ára is volt akkor a felhasználóknál, amikor kiadták, sőt, még mai napig vannak olyan modernebb gépek, amiken kifog az a motor. Nem véletlenül tesztelik mai napig VGA-on. És egyébként most az mindegy, hogy 3 éves, nem olyan sok az.... sőt, jövő márcuis 25. a Crysisnak lesz a legszebb grafja, mivel akkor jön a kettő, ami gondolom felülmúlja.
  • 86.
    2010. 11. 16. 12:10
    többen felhoztátok a crysist.
    Azért kiváncsi lennék,ha ma adnák ki akkor mennyi pontot kapna a látványba.
    Ha ez 7 akkor az?
    Szerintem sok tekintetben még mindig szebb mint a mai játékok pedig már 3 évesnél is régebbi.
    Tényleg miért nem használják a Crysis motorját a játékok elkészitéséhez?
    Ha abbol a grafikábol indulnánk ki akkor nem lenne csunya játék.
    Én ugy tudom nincs is crysis motorral egy játék sem aminek nem ez a cime
  • 85.
    2010. 11. 16. 11:58
    "Én nem értem igazán, miért kell egyáltalán "Single Player" rész egy alapvetően "Multi Player" játékba, és miért tesztelik és osztályozzák a single részt."

    Típus: FPS, nem pedig MMOFPS.
    A cod single playere pedig mindig is erős volt, sőt a mostani részek már csak abban tudnak újat mutatni, a multi gyakorlatilag nem fejlődik, de hát évente újat nem is lehet csinálni...
  • 84.
    2010. 11. 16. 11:11
    "Én nem értem igazán, miért kell egyáltalán "Single Player" rész egy alapvetően "Multi Player" játékba, és miért tesztelik és osztályozzák a single részt."


    Azért tesztelik a single részt, mert van benne.
    S azért kell a single rész, mert alapvetően nem csak az veszi meg a játékot aki shoot'em uppot akar játszani másokkal egyszerre. Különböznek az ízlések
  • 83.
    2010. 11. 16. 09:40
    Én nem értem igazán, miért kell egyáltalán "Single Player" rész egy alapvetően "Multi Player" játékba, és miért tesztelik és osztályozzák a single részt.
  • 82.
    3ye
    2010. 11. 16. 08:44
    Valmilyen szinten reálisnak tartom ezt a tesztet. Maga a játékmenet, csak a multiról beszélek, igenis, hogy élvezhető azoknak akiknek ARCADE típusú FPS kell.
    Lássuk be, hogy sokan ezt szeretik, ahol annyi "marhaságot" meg lehet csinálni, hogy az már fáj, meg fejest lehet ugrani futásból a betonba vagy akár smiley-t tehetsz a célkereszt helyére. Vicces, ad valami "újat", valami olyasmit amire a többség azt mondja, hogy WOW, de állat.

    Ettől függetlenül nekem nem jön be, MW2-vel sokan multiztam, egy idő után meguntam a sok Akimbós meg Tuber gyerkőcöket és hagytam a fenébe. Igazság szerint már nem volt kihívás benne. Ez a rész, igaz nem vettem meg, de elnézve a videókat nem is fogom. Szerintem vicc. 10e Ft-ot fizetni egy replikáért, amiben annyi az újdonság, hogy vannak új pályák és vezethető kisautó, meg BALLISTIC KNIFE (ezen bef..stam)...stb.

    Nyílván mások vagyunk, mindenkinek más tetszik, szóval ne értsétek félre, nincs szándékomban mások szemében negatívként beállítani a játékot, mert ahogy írtam fentebb, valakiknek ez a fajta játék kell (ARCADE).

    Végezetül a hang: az a 10 pont egy picit sok. MOH, BF2 megeszi reggelire még stereóban is, ne legyetek elfogultak. MOH olyan hangélményt nyújt, mintha ténylegesen ott lennél a csatamezőn.
  • 81.
    2010. 11. 16. 08:39
    Ez sajnos elég gyenge COD lett, főként a programozás miatt. A CODMW2 jobban is néz ki, és maxon szakít 60-nal, ez meg 20-ra lassulgat, és durván töltöget is. A patch nem javított semmit, sőt inkább még rontott is a helyzeten: sokkal durvábbak és gyakoribbak a közbetöltögetések.

    A sztori nem rossz, a mai videojátékok(főleg shooterek) között kiemelkedő, mégha a végén túl is magyarázzák(nyilván a gyengébbek kedvéért, akik nem vágták már a játék felénél a csíziót). A játékmenet már eléggé felemás, a pörgő akció még rendben van , de a sok gagyi belassításos és/vagy gombnyomogatásos scriptelés már kevésbé.

    A vallatós menürendszer roppant gyenge, és lassú, minden misszió előtt és után sokáig tölt. Jobb lett volna egy sima menü.

    A hangok egyáltalán nem szólnak olyan jól mint a korábbi főleg MW cod-okban. Pl a AKSU-nak és a Cold Commando-nak ugyanaz volt a hangja(vagy ez csak bug?), ami elég meglepő tekintve hogy két különböző osztályú fegyver. A zene olyan amilyen, nyilván sokaknak bejön az játékidő többségében zúzó metál, nekem speciel nagyon nem, le is halkítottam.

    Igyekezett a treyArch, de sajnos a programozás hanyag alapjai miatt összedőlt az egész építmény.
  • 80.
    2010. 11. 16. 08:13
    Rootshaper:

    A COD sztem mindig is gagyi volt, eleve a MOH sikerén felbuzdulva készült el az első rész is belőle.
    Az első vagy a második részben ki kellett szabadulni egy hatalmas hangárból ahol futószalagról jöttek a friccek. Ha jó helyeket találtál, konkrétan lehetett látni ahogy lerakja eléd az ellent a gép, csak hogy ölhess. Soha nem bírtam komolyan venni.
    Annyira egyszerű és lineáris, hogy ezáltal könnyen játszható, így nagy népszerűségre tett szert amit a kiadók meglovagoltak és már évente húzzák le róla az újabb réteget, mert viszik mint a cukrot...
  • 79.
    2010. 11. 16. 06:39
    Jók ezek az Ipon tesztek az tény, de ilyen kőkemény értékeléssel itt se lesz év játéka sose
  • 78.
    2010. 11. 16. 02:22
    Xeon:Reznov már szerepelt a World at warban.Szerintem egyébként a story tényleg marha jó ,én élveztem a játékot ,izgalmas volt ,igaz hogy a igért épületrombolás sehol sincs jelen dehát mindegy.Egyébként az elején a gránátlövés tényleg komoly volt,bele löttem a rendörautoba eggyet az meg erre megy tovább,és a hagok szerintem is jobbak a Bad company 2 ben,de ettöl függetlenül egy elég jó játék szerintem.
  • 77.
    2010. 11. 16. 01:29
    Ehe, ilyen a vége:
  • 76.
    2010. 11. 16. 00:24
    én még az elején vok, de ilyen gyanús dolgok tűntek fel már telepítés közben h
    "IW_...." ami tudtommal az Infinity Ward-ra utal, rálövök gránát vetővel rendőr autóra, és a scriptjével tova száguld.... az h jobb gombot kellet emgnyomni kocsival a hátra menethez egyenest röhej... nem nem elég jó a sima hátra gomb. Ott van a Price utánzat (az Reznevov v kicsoda) csávó, hát legalább már saját karaktereket csinálhattak vna...
  • 75.
    2010. 11. 16. 00:00
    jah nem beszélve a realisztikáról 60as évek lézer célzó a makkos puskára ne ez a része jó volt mosolyt csalt az arcomra nem beszélve a 80as évben átalakított AK-k ez már megindított bennem 1 össze esküvés elméletet...
  • 74.
    2010. 11. 15. 23:59
    zsaru=sz.rul
  • 73.
    2010. 11. 15. 23:58
    sorry a helyesírásért,kicsit elírtam de nagyon felba****t a dolog.
  • 72.
    2010. 11. 15. 23:55
    mi a <#mod#> akar a szerkezstőség ? "A tesztgépen (AMD Athlon II X2 @ 3,4 GHz, 6 GB RAM, ATI HD5770) átlagosan 50-60 fps-t ment a játék maximális textúra beállítások és 1280x720-as felbontás mellett"

    nekem 9800GT gddr3 512mb video kari,intel core 2 duo 3GHz proci 4GB ram alapból van 50-60FPS em!!!!! úgy h a texturát anti aliasinget mindendet felhúztam maxra (1280x1024)max fpsem 90-100 enyhe szaggatással de az játék hibája jól tudjuk hogy zsaru adták ki játékot.Nemtom mien selejt géppel teszteltetek de <#mod#> se ér!
  • 71.
    2010. 11. 15. 23:55
    Vicc... kb ez jutott eszembe mikor megláttam, grafika az fika a gépigényhez képest nálam az MW2 viszi ebben a pálmát a játékmenet kb az idegesítő kategória 4-5 percenként villog össze-vissza a kép, ugyan hagyjuk már ezt a szart olyan érzésem támadt hogy ezt 1 füves cigivel lehet még élvezném is de mivel nem élek vele és discoba sem járok csak zavaró volt... sztori..... na ebből csak ennyi jött át zombi mód na hurrá örül minden 10-15 éves mert horror filmet nem nézhet de ezzel játszhat, ha ez a játék 85% akkor MW-MW2 kb 120%. Nálam kb 1 órán át foglalta a helyet a gépen.(sajna a letörlése is érdekes dolgokat hozott magával azóta nem megy a catalist Center és olyan hibakódot ír amit kb 2-3 éves beszélgetésekben hoznak fel a neten is annó a :NET hiányzott neki azóta 4,1 is fenn van de lehetetlen megoldani maxx csak reinstall win7 stb.)
  • 70.
    2010. 11. 15. 23:42
    bocs, megegy megjegyzes:

    alfred_001: Most komolyan?! A cod sohasem a hihetetlen jó sp-ről volt híres, hanem a multijáról.

    mar megbocsajss, de te leteztel mar akkor, mikor kijottek az elso CoD epizodok? javaban mentek mar akkoriban a CSAK multira kihegyezett jatekok, es bennuk is megtalalhato volt ez a lehetoseg, MEGIS igencsak odatett a singleplayer kampany. nem volt sem rovid, sem elnagyolt. erre mit lepsz?
  • 69.
    2010. 11. 15. 23:39
    a latvany egeszen addig mondhato elfogadhatonak, ameg csak rohansz a kijelolt osveny menten ( mert ugye leterni rola nem igen lehet... eljen 2010, es meg a rail shooterek korat eljuk ) mert ha egy kicsit is belassulsz, lemaradsz, epp nem takar el egy robbanas fustke egy epuletet mondjuk, egybol kibujik a szog a zsakbol es az ember pofajaba nyomjak az undorito ( ertsd: UNDORITO ) alacsony felbontasu mosott elnagyolt es szurke texturakat. egyszeruen rossz ranezni.
    a hangzasa is iszonyat, a fegyverek hangjai szinte mind ugyanaz csak az egyiknek magasabb ciripelo hangja van a masiknak meg ugyanaz csak melyebben. ennel azert tobbet is foglalkozhattak volna veluk. jogosnak tartom a felhaborodast, hogy a Bad Company 2 hangjait sokkal kevesbe ertekelte a tesztelo... nem kell vajtfulunek lenni hozza, hogy erezni lehessen a kulonbseget. persze nem egy 2.0 hangszoroval kell probalkozni, azon minden egyforman <#mod#> szol.

    mas: en igazabol nem azt tartom cikinek, hogy adott a Tréarch, ami nem egy tul neves meg tul jo fejlesztocsapat. kapott egy frencsajszt a kezebe ami mar ekkor garancia volt a millios eladasokra (!) aztan kihoznak egy jatekot ami osszecsapott, elnagyolt ( technologiailag, hozzateszem, nem a jatekmenetet ertem ez alatt!!! ) szaggat orrba-szajba - es nem a <#mod#> konfigok miatt, mert erdekes modon a patchek utan minden rendbejott. szoval a leggazabb az, hogyha ezt a jatekot nem Call of Duty-nak hivnak, hanem mondjuk Battlefield-nek, akkor a sok Blood Steve mennyivel kevesbe atszellemulten hunyna szemet a szaggatas felett, meg a gusztustalan grafika felett... neztem BGS-en a sok verben forgo szemu CoD fanboyt ahogy nyomtak az osszes gepen szaggato CoD-ot, es egyiknek sem lattam meg csak a szikrajat sem, hogy fel akar kelni, mert ez bizony igy jatszhatatlan... eroltetik, mert ez CoD ezzel jatszani KELL. ezt meg kell venni, nincs mese! annyira szarra reklamoztak, hogy nekem ez mar kell, ha egy kupac turboragot sem er, akkor is!
  • 68.
    2010. 11. 15. 23:09
    érdekes, hogy nálatok lagol és ilyen gyengén fut, mert nálam 1920*1080 4AA 45-60 FPS egy i3-530 4GB RAM és HD5570 GDDR5-el
  • 67.
    2010. 11. 15. 22:10
    "A BO multija szerintem jobb lett, kiegyensúlyozottabb, mintha valamennyire figyeltek volna a játékosok véleményére, nem úgy, mint az IW."

    Igen, a perk system tényleg átgondoltabb, de azt azért tegyük hozzá, hogy az egészet az IW találta ki és így nem igazán volt rálátás arra, hogy a nép gyomra mit vesz be és mit nem. A BO multija egy fanservice, az egészbe csak annyit nyúltak bele, amennyit az emberek kértek, újat nem mer/tud mutatni (remélem az olyan forradalmi ötletek, mint a pontcélzó halálfejre és mindenféle szir-szarra való lecserélését senki sem sorolja ide ).
    Azzal viszont nem értek egyet, hogy csak a multival szerezte a nevét a sorozat a szingli meg csak holmi alibi. A COD sosem egyértelműen multira volt kihegyezve (mint az UT és társai), a szingli mindig is szempont volt és amit az IW idáig letett az asztalra az egytől-egyik első osztályú munka - talán a cod2-őt leszámítva (az MW2 sorra szedte be a maximális értékeléseket és év díja jelöléseket/díjakat - nem véletlenül szvsz az utóbbi évek fps terméséből csak a Halo 3 éri fel )
  • 66.
    2010. 11. 15. 22:02
    Zelbácsi, igen a cikket nem olvastam, de a játékokkal játszottam, szal, had "visítsak" már a 10-es hang értékelésen, mikor -ahogy azt már előttem is írták- a BC2 kenterbe veri ezen a téren 6x. Egyébként szeretem az ipon írásait, csak az baj velük, hogy egyáltalán nem következetesek az értékeléseknél.
  • 65.
    2010. 11. 15. 21:46
    Most komolyan?! A cod sohasem a hihetetlen jó sp-ről volt híres, hanem a multijáról. Az összes multira kihegyezett játék csak valami pár órás rövid kampányt kínál, ami talán a játék irányításának az elsajátításához jó, meg kb. kötelező, hogy legyen. Az mw2 nekem nem tetszett annyira, mint a bo, nekem olyan érzésem volt vele kapcsolatban, hogy kb. semmi újat nem mutat, mintha csak egy dlc lett volna a cod4-hez. A multiját meg szerintem hihetetlenül elszúrták, csomó idegesítő és unfair perk meg killstreak, attachment volt benne, ami sokszor jelentősen rontotta a játékélményt. A BO multija szerintem jobb lett, kiegyensúlyozottabb, mintha valamennyire figyeltek volna a játékosok véleményére, nem úgy, mint az IW.
  • 64.
    2010. 11. 15. 21:40
    Hányszor láttam én már ilyen hedshot király gémer gyerekeket sírni amikor eljönnek egyet airsoftozni és csodálkoznak, hogy nem megy úgy mint a monitor előtt gubbasztva.
  • 63.
    2010. 11. 15. 21:33
    Vicc, hogy az emberek még mindig azzal jönnek egy CoD kapcsán,hogy bezzeg a valóság...kit érdekel? Mikor akarta bármelyik cod is a valóságot szimulálni?
    A másik vicc, hogy aki szerint a sztori nem nagy durranás az nem látta azt át. Hát mert aztán minimum két diploma kell, hogy ezt a végtelenül mély és komplex cselekményt az ember felérje ésszel...
  • 62.
    2010. 11. 15. 21:31
    Menj el airsoftozni vagy paintballozni....Na az valamelyest megközelíti a valóságot....De egy monitor előtt ülve ebben nem reménykedhet az ember egyenlőre
  • 61.
    2010. 11. 15. 21:23
    DOA az arcade minijáték megnyitásának parancsa. Nem B-vel.
  • 60.
    2010. 11. 15. 21:20
    Hát igen, ezért videó játék. A valóságban egy 50. cal. mesterlövész puskából nem 2 lövés kell egy öléshez Amúgy én megvettem az Arma II Operation Arrowheadet és szerintem az már elég keményen vissza adja a "valóságot". A Battlefieldnek és a CODnak a valósághoz semmi köze.
  • 59.
    2010. 11. 15. 21:20
    És azt elfelejtettem hozzátenni, hogy a játéknak vannak részei persze amik értelmetlenek (BO).
    Ilyen például amikor a minigunnal futkosol.....na azon nagyot néztem. Ha egy ilyet egy ember megpróbálna elsütni karból....nos az sokaknak fájdalmas lenne a közelében. Ez a robbanós nyílpuska viszont vicces, mást nem is tudok rá mondani.
  • 58.
    2010. 11. 15. 21:11
    Nekem is van egy olyan sejtésem, hogy aki azt írja, hogy szar a story az igazság szerint át sem látta, hogy mi történik. Persze az is igaz, hogy nem túl bonyolult. BC2-t én is végigtoltam. Nem volt rossz, sőt. Mondhatnám azt is, hogy talán még élveztem is. Bár voltak benne igen nagy butaságok.
    Most mindenki le fog hurrogni, de nem érdekel. Persze nagyon jól néz ki az, hogy szépen lebontod az ellen fedezékét. Ja mert az 5.56-os meg az 5.45-ös lőszerek pont a nagy romboló erejükről híresek....nevetséges.
  • 57.
    2010. 11. 15. 21:03
    Sokan halálra dicsérik a játékot. Nem tudom én vagyok -e az egyetlen aki szerint kicsit túl értékelt a game. A remek átvezető videókról meg scriptekről annyit hogy a játék felénél már a hajam téptem amikor csak sétálni tudtam és a fejem forgatni meg hallgatni , hogy mit magyaráz két okos mellettem. 5 perc akció után jött 5 perc beszélgetés. Amikor pedig daráltam a sárgákat mint az állat nekem egy Rambo szimulátorra hasonlított. ( Egy kötéllel leszed egy harci helikoptert! Na ne! )
    Látvány meg nem rossz csak a robbanások ultra gatyik (max graffon. full hd-én)
    Nem mondom , hogy rossz játék csak sok volt benne az idegesítő kis hiba.
  • 56.
    2010. 11. 15. 20:46
    Ki kellene majd próbálni, azt halottam jól sikerült.
  • 55.
    2010. 11. 15. 20:38
    Persze meg kell jeleníteni csak nem mind1 hogy dinamikusan helyzetfüggően kell számolni vagy csak egy előre megírt scriptet lefuttatni. Még így is olyan fps-eket produkál hogy <#mod#> pedig csak nagyrészt scripteket futtat.
  • 54.
    2010. 11. 15. 19:58
    Az Activision azért nem licenszel grafikus motort, mert bár kb 300-szorosan megtérülne az ára, de minek költsenek még annyit is rá, ha így megveszi mindenki. Azt akarja a féreg Kotick, hogy a csapatok mással foglalkozzanak, olyan dolgokkal, amik évről-évre jobban vonnzák az embereket. És szerinte ez nem a grafika. Én is elbeszélgetnék vele szívesen ezekről a dolgokról, de sajnos az Activision egésze ilyen, tűrnünk kell.
  • 53.
    2010. 11. 15. 19:39
    Hangokról annyit, hogy mindig cod fan voltam, de a hangokra sohasem figyeltem, mert le§zartam, addig amíg meg nem vettem a bc2-őt. Elkezdtem a multit (mert az sp sosem érdekelt) és a hangok hallatán, olyan érzésem volt, mintha ténylegesen részese lennék egy ütközetnek. Jobban el sem találhatták volna! Azóta a cod hangzásilag szinte bántja a fülemet!
  • 52.
    2010. 11. 15. 19:31
    ThePower: és akkor mi van? Attól még azt meg kell jeleníteni és, az, hogy mindezt 60 fps (többé-kevésbé, MW2 stabilabb volt és szvsz jobban is nézett ki, nagyobb terekkel) teszi nem kis dolog
  • 51.
    2010. 11. 15. 19:31
    Hát igen nekik felesleges új motort írni mert mindig megveszik a játékos de ha úgy optimalizálnák mint a BFBC2-őt vagy mint a GIRD-et akkor iszonyatosan örülnék neki.
  • 50.
    2010. 11. 15. 19:29
    AtiBio: ja szóval, akinek nem tetszik az hülye és primitív, a mérvadó legyen mindenkinek a Te véleményed. értem...
  • 49.
    2010. 11. 15. 19:27
    Az a billió dolog mind scriptelt. Szal ha jobbról ha balról a 10 seccel később ha odalősz ha gránátot dobsz oda akkor is az fog történni.
  • 48.
    2010. 11. 15. 19:26
    Birom azert, sokan kozuletek (most vagy megsertodtok, vagy nem) ODA SEM FIGYELT a tortenetre, vagy kulon a hangzasvilagra, s csipobol lehurrogjatok a jatekot. "Mert, hogy a MW 2 jobb volt...", igen, mert ezt olvastatok elozo kommelnteloktol, vagy csak, hogy Ti is ugyanazon a velemenyen legyetek. Miert is? Tobbsegben az ero? Ne legyetek mar ennyire primitivek, s probaljatok hozzaigazodni barmihez ami elter a normalistol. Szerintem ezekbol 10-bol 6-an nem tudjak mirol is szolt a jatek, csak annyit lattak, hogy volt egy csoka, akit vallattak, s kozben jatszhattak 1-1 kicsit.
    Olyan egyszeruek ezek az emberek mint 1 bot. S ezek alkotnak hangzatos velemenyeket (tobbek kozott) errol a jatekrol (is). Szanalom.
    Szerintem igenis nagyon jo volt a story, es bar latvanyvilagban nem lattunk jelentos fejlodest, nem voltam elkenodve attol ami elkem tarult.
    Ennyi, PONT.
  • 47.
    2010. 11. 15. 19:24
    Miért mi baja van a motornak? Szerintem még midig egész eszméletlenül néz ki, ahhoz képest, hogy multiplatform létére a játék 60 fps-el fut, annak ellenére, hogy billió dolog történik egyszerre a képernyőn. Kb példátlan.
  • 46.
    2010. 11. 15. 19:19
    igen ebben igazad van, a treyarch nem fog motort írni. Miért nem vesz az Activision egy motort? hmm? Mert az pénzbe kerül és nem térül meg. És miért nem térül meg? mert ígyis megveszi a nép. Sajnos. De amugy egyetértek azzal amit mondasz, Dr Tre.
  • 45.
    2010. 11. 15. 19:17
    "Az MW2-nek sztorija sem volt, csak egy érthetetlen, összecsapott kliséhalmaza. Ennek szerintem sokkal jobb a története."

    én viszont messze jobban élveztem az MW2 sztoriját mint ezt. Kb annyi mindent bele akartam paszírozni azokba a lepkefing átvezetőkbe, hogy ember legyen a talpán aki képes követni, hogy mit, hogyan, miért. Viszont még ennek ellenére is mérföldekről látszódott az a "fordulat" amire egyébként az egész történetet alapozták és enélkül ez sem több mint egy újabb fárasztó világmegmentés. Szvsz az MW/MW2 kevesebbje több volt sztori terén.
    A játék meg hozza azt, amit a Treayarch-féle CoD3/5 - vagyis abból akarnak megélni, amit az IW szépen felépített. ütős volt a havas lopakodós rész? Legyen megint, csak gáz lett volna megint ellőni hóviharral, inkább elképesztő kreatívan mindenki háttal vár minket. Filmszerű volt, amikor az űrből nézve láttuuk az EMP becsapódását? Itt nincs becsapódás, rakjunk mást - és jönnek a zseniális "nyomj egy gombot felszáll a gép" oszt örülj. A különbség csak annyi, hogy amíg az MW2-ben volt valami értelme ezeknek, itt csak az egész koncepció izzadtságszagot áraszt.
    A pályadesign pedig szörnyű. Az egész egy cső, mintha visszamentünk volna öt évet. Ez így 2010-ben valami eszméletlen ciki. Az MW2 bőven megmutatta, hogy az alapkoncepcióját a franchise-nak és úgy általában az ilyen bullethell játékoknak mennyire világbüntetősen bele lehet ültetni nyitottabb terekbe is (riói favola, roncstelep, havas bázis ,stb, stb) itt meg végig egy vonalon futsz keresztül.
    Nem mondom voltak emlékezetes részek, mégha nagyon kevés is (az MW2 összes küldetését fel tudtam idézni már ez első végigjátszás után is, itt max kettőt).
    A zombi szvsz még mindig nagyon semmilyen, a multi pedig összeollózva abból, amit az IW és a modderek összehoztak (wager meccsek, ölés után új fegyó stb...), ez persze nem baj, így is csak a Reach multija ütősebb tőle, csak ebből is látszik mennyire kreatívak voltak Treyarchék. (hozzáteszem a mapok a legjobbak a három rész közül - nyilván távol vannak attól a szinttől amit az IW-féle térképek képviselnek, de ez legalább kellemes csalódás).
    Nálam 10/7, az is csak a multi miatt.
  • 44.
    2010. 11. 15. 19:15
    @kiskoller

    A Crysis-ban igazad van, mivel messze túlmutat azon a technikán, ami ma a grafikát illeti, és ehhez mérten igenis erős gép kell hozzá, viszont teljes mértékben ki is használja és nem fölöslegesen. És igen, ehhez képest a CoD rosszul teljesít, és sajnos így is marad.
    Ez az, amiben nem értek egyet veled, mert már Szaby59 is elmondta, hogy fölöslegesen nagy a gépigénye, mert a grafika alulteljesít, de új motort írni alá nem tudnak és nem is tehetik. a CoD eleve nem saját készításű motort használt, azóta is az van. Új motor megírásához több, mint 3 év kell, főleg ha másra is akarnak fordítani egy kis figyelmet. Se az IW, se a Treyarch nem írt még motort, ha jól tudom, tehát nem hiszem, hogy belekezdenének.
    Több oka van annak, hogy nem lesz új motor.
    Egyrészt az Activision nem engedi. Ez igen erős érv.
    Másrészt, mint mondtam nem tudnak új motort írni, nincs idejük(kiadó miatt szintén), nincs tapasztalatuk és kockázatos is. Igazad van, voltak olyan motorok, amik debütáláskor már jól teljesítettek, de nem 3 vagy 3 év alatt írták őket, főleg nem úgy, hogy közben egy egész játékot kell vele együtt fejleszteni.
    A játékipar nem csak a kiadók miatt szenved, mert pénzéhesek, hanem mert a végfelhasználók egyre retardáltabbak(elnézést a kifejezésért). Erősen fogalmazok, de nem tudok finomabb lenni, mert sztem pont az a probléma, hogy a felhasználó CSAK annyit lát, hogy akad, következtet, és leírja egy szemétnek. Rengeteg embernek fogalma sincs arról, hogy miért akad, hogy lehet javítani, és fogják is. Rengetegen nem is tudják, hogy a gépük valójában milyen, mert a szülők megveszik, sokszor egy komplett konfigot és aztán rinyál, hogy a CoD akad és ezért az egy rakás ****.

    Tény, a Treyarch ezt elkúrta, de javítják, amint tudják. A motor pedig nem fog változni, mert nem engedik és erről egy fejlesztőcsapat se tehet. Ha nekik kiadják, hogy a motornak fejlődnie kell, akkor kénytelenek fejleszteni azt, és akkor jönnek az ilyen problémák, hogy a füst már gondot okoz akármilyen gépnek is.
  • 43.
    2010. 11. 15. 19:02
    Szerintem a Cod 2 óta ez a legjobb Cod. MW1,2,WaW a nyomába se ér!
    Cod2 óta most először játszottam úgy coddal, hogy közben kárörvendően röhögtem volna(pl amikor tüzes shotival aprítottam ).
    Története nekem nagyon tetszik és nagyon örülök, hogy nem megint egy modern hadviseléses hülyeséget kapunk, mert azt már tényleg lerágott csont volt már az MW2-ben. Egyedül a helikopteres pálya nem tetszett, mert borzalmas volt az irányítás.
    Sajnos nem tudom befejezni, mert elakadtam amikor leüt Hudson és fegyvert fog rám. (leüt, rámfogja, majd egy pillanatra szemüveg kerül rá és Ak47 a kezébe, majd vissza a pisztoly)
  • 42.
    2010. 11. 15. 18:47
    Tiszteletem!

    Én már nagyon vártam ezt a játékot. Szinte számoltam vissza a napokat.
    És sajnos egy kicsit csalódtam.
    A grafika szerintem nem rossz, de lehetett volna jobb is. MW2 jobban tetszett.
    A történeten besz@rtam. Nagyon jó lett. Sajnos rövidnek találtam néhány pályát, de persze ez van. Szerintem van olyan jó a story mint a MW (nem a 2!!!!).
    A hangok....ne ez mindig nagyon furcsa kérdés. Aki már halott AK-t vagy M16-ot tüzelni élőben, közelről az tudja miről beszélek. Ezeken nem akadok fenn. Ez egy játék, ezt mindenkinek tudomásul kell vennie.
    A fegyverek kérdése is elég érdekes. Sok olyan fegyver van a játékban ami nem illik oda (AUG, G11, SPAS, FAMAS) mert ha jól emlékszem még csak a tervezőasztalon léteztek, vagy még ott sem. Örömmel vettem viszont észre a "változatosságokat". A hosszított tárakat, a sufni tuning ragszallagozott tárak. Ezek szerintem nagyon hangulatossá tették a dolgot. Végre volt a M9-es beretta helyett egy CZ75-ösöm...ez is nagyon tetszett.

    Szóval vannak új dolgok. Ez jó. Vannak régi dolgok. Ez is jó, persze nem annyira. És vannak rossz dolgok is.

    Összességében jobb lett mint a MW, de nem lett olyan jó mint a MW2.(Lesz MW3??)
  • 41.
    2010. 11. 15. 18:45
    Hát az mw2 sp az sokkal jobb volt. Igaz rövid meg filmes stílus de sokkal jobb volt mint a BO. BC2 sp-je az valamivel jobb mint a BO. Nekem jobban bejött a modern hadviselés meg viccesek voltak a squad társak. Scriptelt mind a 2 mint a szar de legalább van ai meg rombolhatóak a dolgok.

    Zelbácsi: Mért kéne elolvasni ahoz hogy meglássa azt a 10-es hangzás értékelést. Hát azon én is nagyot néztem. BC2 oda vissza keresztül kasul beveri hangokban a BO-t.
  • 40.
    2010. 11. 15. 18:36
    bmakszim:
    "A cikket még nem sikerült elolvasnom"
    de azé' már visítasz!
    Bírom az ilyen fazonokat...
  • 39.
    2010. 11. 15. 18:36
    "Az SP az nem ér többet 5-nél." - Power azért gondolom nem gondoltad komolyan. Ha ez többet nem ér 5-nél, akkor az MW2, BC2 2.5-et se kapna szerintem SP-re nem azért.
  • 38.
    2010. 11. 15. 18:34
    "Hangzásra a BC2 8-ast kap, ez meg 10-est?! Na ne vicceljünk már! A cikket még nem sikerült elolvasnom, na de ez tényleg nonszensz!"

    Az még úgy ahogy elmegy, de hogy grafikailag ugyanannyit kapjon mint a star wars FU 2, ami szvsz bőven 10/10???? Nah ez a legnagyobb vicc
  • 37.
    2010. 11. 15. 18:31
    bmakszim ne hogy ezen akadj ki, hisz egyértelmű!
    BC2 = 8 + Márkanév = 8
    BO = 4 + Márkanév = 10

    máskor figyelj jobban oda matekórán!
  • 36.
    2010. 11. 15. 18:28
    Hangzásra a BC2 8-ast kap, ez meg 10-est?! Na ne vicceljünk már! A cikket még nem sikerült elolvasnom, na de ez tényleg nonszensz!
  • 35.
    2010. 11. 15. 18:27
    Szaby59
    "Látvány: 5
    Hangzás: 8
    Játékélmény: 6 (ennél többet csak azért nem tudok adni, mert ahányszor lövök 10-20 FPS-em van, ez nem játékélmény...)
    Szavatosság: 9"

    Teljes egészében ezzel értek egyet. A grafika borzalmas, már a játék kezdetén összenéztünk öcsémmel és megkérdeztük hogy ez mi?? Én speciál a 2. pályánál uninstallt nyomtam, ezért a történethez nem tudok hozzászólni, hogy mennyire jó. Viszont számomra a grafika és az hogy "végigszaladok a pályán lövök mindenkibe 2-t és ennyi a pálya" ez annyira elvette a kedvem hogy a 2. pályáig bírtam.
    Valamint a célkereszt annyira rossz volt (homályos) hogy alig láttam vmit ha belenéztem. Gondolom itt valósághűen akarták megcsinálni a célkeresztet csakhát ilyen grafika mellett ez elég kivitelezhetetlen.
    Nem értem miért kell erőltetni ezeket a múltbeli történeteket, sokkal jobb a modern warfare széria. Természetesen ez magánvélemény, attól még másnak lehet ez a kedvenc játéka, nekem sajnos ez egy nagyon nagy csalódás volt.
  • 34.
    2010. 11. 15. 18:17
    Szerintem:

    Látvány: 6
    Hangzás: 7
    Játékélmény: 8 már ha a multit is belevesszük. Az SP az nem ér többet 5-nél.
    Szavatosság: 10

    kiskoller: Teljes mértékben egyetértek.

    != ismerős ismerős.
  • 33.
    2010. 11. 15. 18:15
    Hát... a sztori elég jó, bár nagyjából a játék harmadánál tudtam mi a vége (filmnek túl kiszámítható lenne, de játéknak elég jó), viszont az senkinek nem tűnik fel, hogy 1968-ban Steyr AUG-al rohangászunk?!? Egy olyan fegyverrel, amit a 70-es évek elején kezdenek fejleszteni, és 1978-tól gyártanak? És még sorolhatnám a többit (SPAS-12, G11 is csak nagyon erős jóindulattal létezett akkor, de tuti nem boldog-boldogtalan fegyvertárában...stb). Ez után az, hogy a fegyverhang nem tökéletes, szerintem már nem is okoz akkora problémát. A grafika annyira nem gáz, igazából pont ennyire érdekel. A zenék elég hangulatosak. Az MI katasztrófa. Az értékeléssel kb egyetértek, bár a szavatosságra max 3 hónapot adok. Nálam jelenleg még mindig a BFBC2/MW2 páros az etalon a jelenkori FPS-ekből.
  • 32.
    2010. 11. 15. 18:09
    "De Szaby59, azt nem gondolod, hogy egy újraírt motorral mennyi gond szokott lenni első debütálásakor?" Ok akkor nyomorogj a piros hetesen mert metrót építeni akkora nyűg és csomó probléma van vele debütáláskor. Mellesleg egy csomó motor pöpec volt a legelejé amikor kiadták. Egyszerüen annyira leépült az egész gémer társadalom, anyira igénytelen, azért olyanok a játékok amilyenek. Ezek a játékok zéró mentális munkát igényelnek, ez rosszabb mint a TV, 100% agymosás
  • 31.
    2010. 11. 15. 18:06
    optimalizácio != kis hardverigény. optimalizáció kiinkább azt jelenti hogy a szotfver kihasználja a gépben rejlő potenciált. Például vegyük a Crysist: Eddigi tapasztalataim szerint az egyik legjobban optimalizált játék. Erre sokan hördülnek fel, hogy hééé! az asus ares crossfire+10 ghz 12magos procis gépemen nem fut csak 20 fpsel 5millióx5millió felbontáson! Igen de az optimalizáció azt jelenti hogy a játék kihasználja a gép erejét és ahhoz mérten nyújt szép grafikát, fizikát, stb. Pl ugyanugy kihasználja egy P3-as (volt róla teszt is ph-n) meg az akkori csudaprocik, az Intel quad core-ok számítási képességeit.
    A CoD motorja ritka szar ezen a téren mert technikailag messzemenőkig elavult és még ehhez mérten sem képes megfelelő sebességet produkálni. Ergo a proci számolgat ezerrel de a rosszul megírt vagy elavult játékmotornak hála egy csomó mindent fölöslegesen, így belassul a játék egy füsteffekt miatt is.
    Csak hogy egykét dolgot tisztázzunk.
    Azt megértem hogy nem a Treyarch tehet arról hogy olyan amilyen a motor, de ez egy végfelhasználót nem érinti, ő csak azt látja hogy ronda a játék és lassú is. Plussz bugos, scriptelt, végtelen egységek özönlenek rád, és abszolut zéró újítás van benne. De azért megveszi, mert kodozni alap.
  • 30.
    2010. 11. 15. 17:59
    Ezt mondtam én is. Ha ezt a motort "fejlesztik" tovább, akkor egyre gépigényesebb lesz, ok nélkül. Váltás kéne, de egy új motort megírni nem tudnak, főleg 3 év alatt, egy másik licenszét pedig az Activision nem fizeti ki.

    Arra leszek csak kíváncsi, hogy a Sledgehammer is ugyanezt a motort kapta-e vagy ők másikkal dolgoznak.
  • 29.
    2010. 11. 15. 17:55
    Akkor szerinted erőltessék a 10 évvel ezelőtti motort, ami nyilvánvalóan annál lassabb lesz minél szebb effekteket próbálnak vele megvalósítani?
    Elég megnézned mi történik ha van egy robbanás, vagy füst.
    Az újabb motoroknak ma már meg sem kottyan a füst megjelenítése, ennél meg felére esik az FPS.
  • 28.
    2010. 11. 15. 17:52
    De Szaby59, azt nem gondolod, hogy egy újraírt motorral mennyi gond szokott lenni első debütálásakor? Ha egy újat írnak, akkor számítani lehet az optimalizálatlansággal. Ha szimplán helyettesíteni akarják a kevés poligonnal rendelkező karaktereket, ha az alacsony felbontású textúrákat cserélni akarják, ha a shadereket szintén átírják, akkor alig fog futni a játék. Ezekhez a dolgokhoz egy új vagy egy másik motor kéne sajnos. És mint mondtam nem lesz másik motor alatta, ezzel kell beérnünk még évekig. Bele kell törődni.
  • 27.
    2010. 11. 15. 17:49
    tbajusz #18 +1
    A zenék ahol voltak jók voltak. A fegyverhangok miatt viszont tényleg nem érdemelne 10-es hangzást...

    Az angoltudásomról meg annyit hogy tudok angolul és minden átvezetőt végignéztem megértettem, a sztorija viszont nem fogott meg, nem úgy mint az MW2-é. Ízlések és pofonok.
  • 26.
    2010. 11. 15. 17:46
    "itt sírtok hogy milyen rosszul megy a gépeteken, hát mi lenne ha DX10/DX11-ben menne? Szebb lenne de fele ennyi FPS-ed nem lenne benne... Az úgy jobb lenne?"

    Nem valószínű, mert legalább alapból újraírnák a motort, nem pedig egy évek, évtizedek óta foltozottal futna.
  • 25.
    2010. 11. 15. 17:38
    A tesztek jók szoktak lenni, de most nem hogy nem volt hosszú, de pontatlan és rengeteg dolog kimaradt belőle.
    Amit előttem már leírtak, hogy "BOA" helyett "DOA" a parancs az árkád játékhoz.
    A hasalás, mint "fontosabb újítás, hogy végre le is hasalhatnunk a földre, így ha a megfelelő helyen vagyunk, nem mutatunk sokat magunkból az ellenfélnek." A BC2-ben nincs hsalás, a CoD-ban mindig is volt. Annyi változás történt ez ügyben, hogy "repülve" hasalunk le a földre sprint után.
    Ki lett hagyva pár olyan játékmód, ami eddig nem létezett még mod formájában sem.
    A fejlődés rendszere mostmár nem csak tapasztalati pontokon alapul, hanem amiket unlockoltunk, fegyvereket, perkeket, killstreakeket, azokat pénzért kell megvenni, ami pénzt természetesen multi során kapunk. Tehát nem csak xp-t, de úgynevezett cod-pontokat is kapunk.
    Hirtelen ennyi jut eszembe.

    Annyit hozzátennék a Treyarch védelmében, hogy az Activisionnek és Kotick féregnek hála, sokszor meg van kötve a kezük, és mivel a féreg ki is jelentette, hogy pl grafikában ne várjunk újítást, ezért szinte biztos, hogy nem a Treyarchon múlik a grafikus motor fejlesztése, esetleg egy új licenszelése avgy készítése. Persze jobban is optimalizálhatták volna, mert bár a szaggatásos hibát javítják már, azért még mindig nem az igazi.

    Az én véleményem az, hogy az első rész és annak kiegészítője után ez a rész következik a sorban nálam, mert a történet lenyűgöző a játékmenet pörgős és látványos, a multi pedig végre kiegyensúlyozott és a pályák is messze jobban vannak átgondolva és megszerkesztve, mint az eddigi részekben.
  • 24.
    2010. 11. 15. 17:37
    "hogy lehet az hogy 2010-ben egy játék, főleg ilyen híres-neves játék még dx9-et futtat?!"

    Azért ez elég nagy EPIC.
    Itt sírtok hogy milyen rosszul megy a gépeteken, hát mi lenne ha DX10/DX11-ben menne? Szebb lenne de fele ennyi FPS-ed nem lenne benne... Az úgy jobb lenne?
    Akkor meg az lenne hogy nincsen optimalizálva a game.
    Ha nem tetszik nem kell vele játszani ez a szerény véleményem.
  • 23.
    2010. 11. 15. 17:37
    Sztem is az eddigi legjobb resz
  • 22.
    2010. 11. 15. 17:36
    "Csak én érzem úgy hogy ez a játék bűn ronda lett?"
    Sztem csak te érzed úgy mert a második Vietnam-os pályán a vizes jelentnél hirtelen azt hittem a Crysis-al játszok és ez már nagy szó tőlem.
    Valóban vannak benne ronda részek és néhány textúra eléggé low felbontású de hogy összességében bűn rondának nevezni? Hát nem tom ez szerintem elég erős kifejezés rá.
  • 21.
    2010. 11. 15. 17:33
    kiskoller igazad van.. bár még nem játszottam vele, így képek alapján nagy csalódás számomra.. meg ne haragudjatok már.. hogy lehet az hogy 2010-ben egy játék, főleg ilyen híres-neves játék még dx9-et futtat?!
  • 20.
    2010. 11. 15. 17:04
    Csak én érzem úgy hogy ez a játék bűn ronda lett? Az még hagyján, hogy 2010ben quake 3 motor hajt egy fps-t, de a technikai dolgokat félretéve maguk a szinek és a design ronda szerintem. Kérdem én hogy még mindig nagyobbat ugrasz ha nagyobb fps-el fut a játék? Komolyan kérdezem, elvileg az előző gammákban még ez volt. Monduk én nem tudom felfogni hogy mi a kapcsolat a megjelenítendő képkockák mennyisége és az irányítás között. Nincs dedikált szerver, de "még mindig a CoD a király a netes FPS-piacon" !?
    Szörnyülködöm hogy hova süllyedt a világ és a vásárló igényei.
    Félreértés ne essék, nem szeretném fikázni a játék készítőit, hisz ők, vagy inkább az Activisionnél a marketingesek zsenik, hisz egy tré termékből csinálnak hatalmas profitot. Így én is rest lennék többet belerakni.
  • 19.
    2010. 11. 15. 17:03
    Látvány: 5
    Hangzás: 8
    Játékélmény: 6 (ennél többet csak azért nem tudok adni, mert ahányszor lövök 10-20 FPS-em van, ez nem játékélmény...)
    Szavatosság: 9

    A Treyarch-nak már csak programozni kellene megtanulnia és kész is egy IW pótló csapat.
  • 18.
    2010. 11. 15. 16:42
    Cippo!

    nem kezdek el vitázni, de a többségnek nem tetszik a hangzás ( és nem arra a néhány zenére gondolok, hanem a fegyverekre )! és igen, nincs nagy hangcuccom, Creative 2.1, ami nekem játékhoz tökéletes! a MOH vagy a Bad Company sokkal jobbat adott ezen a téren ( is )

    ez csak egy magánvélemény
  • 17.
    2010. 11. 15. 16:34
    Annyit helyesbítenék, hogy a III oldalon található extra játékokról szóló résznél van egy elírás! Ugyanis nem "BOA" parancsot kell beírni, hanem "DOA"-t!

    A játék nekem nagyon tetszett, nekem szerencsére nem nagyon volt laggom sem! A történet az nagyon jó lett jót tett egy kis vérfrissítés már. A grafika szerintem hozta az elvárhatót, bugok találhatók benne, de az MW2-ben is van szép számmal! A hangzás nekem tetszett, jó volt 5.1-en játszani. A zombi módot már a WaW-ban is szerettem, itt sincs másképp! Az extra játék meg jó pofa!
  • 16.
    2010. 11. 15. 16:30
    Szerintem hatalmas játék lett, az eddigi legjobb COD. A single részét nagyon bírtam, rendesen vártam, hogy milesz a következő pálya, és igen, aki nem tud egy kicsit se angolul, és skippeli az átvezető beszélgetéseket, azok csak egy agyatlan lövöldözést csináltak.

    -negatívum nekem is az agyatlan hangzörej volt, az egyszerűen már elviselhetetlen egy idő után, nah meg az a koreai pálya az valami vicc volt benne.
    +sztori eszméletlen jó, kidolgozott, a hangok, szinkronok tökéletesek, nah meg amikor te végzel ki csendben embereket, azok állatak lettek nagyon.

    Az MW2 sem rossz, de ez annál jóval jobb lett.
  • 15.
    2010. 11. 15. 16:18
    Vitázni nem kivánok senkivel,de egyéni véleményem az,hogy jó volt,szép volt,nem bántam meg,hogy végigvittem,de számomra már kezdenek egy kissé unalmasak lenni ezek az FPS-ek!

    Multit illetően pedig nem tudok nyilatkozni,mivel az teljesen hidegen hagy,bár lehet,hogy jó móka....
  • 14.
    2010. 11. 15. 16:17
    tbajusz és jester, a hangok/zenék nagyon jók, lehet nem egy kontakthibás tesco-s fülessel kell végigtolni... A történet is sokkal jobb mint az mw2-ben ahogy előttem Caboose is írta, tényleg klisékkel teli az előző rész. Persze megértem ha nem tudsz angolul és azért nem vágod hogy miről is szól, meg mi történik és csak a "képeket nézed", avagy mész ölsz agyatlanul, úgy hogy a sztorira nem figyelsz.
  • 13.
    2010. 11. 15. 16:11
    A hangzásnak vannak hibái ezt tény pl: nem volt a 2. mapon a motornak hangja, de nekem nem volt problémám a fegyverhangokkal, nem volt semmi extra velük. Igy lenne egy 8-as DE az a pár zseniális helyre berakott zene felhúzza 10-esre a hangzást. A történet pedig remek a codokhoz képest, igaz nincs akkora epic hatása mint az MW2-nek 1-2 helyen, de attól még jó a történet.
  • 12.
    2010. 11. 15. 16:11
    Az MW2-nek sztorija sem volt, csak egy érthetetlen, összecsapott kliséhalmaza. Ennek szerintem sokkal jobb a története.
  • 11.
    2010. 11. 15. 15:58
    Azért ne túlozzunk... a sztorija jobb mint az MW2-é??? Nehogy már emberek... Nem rossz játék de nem vetekedik szerintem az mw2-vel ez jóval unalmasabb, néha már ott tartottam hogy legyek már túl rajta. MW2 sztorija rövid volt de pörgős és izgalmas, a kevesebb néha több.

    Hangzás:10???? MIVAN???!!! Hát a fegyverhangoktól behánytam.
  • 10.
    2010. 11. 15. 15:51
    azért ennyi bevétel után igazán megbarátkozhatna a dolby digitállal a játék
  • 9.
    2010. 11. 15. 15:48
    Általában amelyik játékot kipróbálom azt megnézem itt is, hogy milyen a vélemény róla. Hát hangokra nálam még a 6- ost sem üti meg és ezt nem csak erre a részre mondanám. A látványtól nekem fontosabb a játékmenet, nekem élvezhető, de már a falnak megyek, hogy nem bírnak a valóshoz közelebbi hangokat produkálni...
  • 8.
    axe
    2010. 11. 15. 15:45
    Szerintem a kékhalál user error... nekem érdekes módon egyszer nem fagyott ki a játék és egyhuzamban végigvittem, én raktam össze a gépet és mindent én csinálok a gépen én telepítem a rendszert is (nem nagy dolog de sokan azért is számtechboltba viszik a gépet) az optimalizálatlansággal én is találkoztam de azér végigvittem fullon 30fps-el, mer lekötött a játék, bár a vége vagyis a befejezése szerintem nem volt valami nagy cucc, azt hittem tölti majd a következő mapot.
  • 7.
    2010. 11. 15. 15:39
    Ja és igen a fő problémám hogy folyton lefagy a játék még kékhalált is kaptam... na ettől kiakadtam...
  • 6.
    2010. 11. 15. 15:37
    Tirexi igen felraktam a patchet de nálam vmiért b*szott segíteni.... semmit nem változott a játék ugyan olyan gyengén megy sajnos
  • 5.
    2010. 11. 15. 15:35
    90%-os értékelést simán megért volna a játék! Minden szempontból jobb mint az előző CoD részek, efelől semmi kétség!

    Szerintem:

    Látvány: 8
    Hangzás: 9
    Játékélmény: 9
    Szavatosság: 10
  • 4.
    2010. 11. 15. 15:23
    Chocho nem ma adta le a cikket, a patch valóban sok javulást hozott, de ettől még a start döcögős volt.
  • 3.
    2010. 11. 15. 15:20
    "Az optimalizálatlanságot kihagytátok ami a fő baja volt a játéknak..."
    Az első feltelepített javítás után volt akinek +30FPS-e lett.
    Te felraktad a javítást?

    Sztem ez az egyik legjobb CoD ami valaha kijött. Leszámítva pár dolgot amit majd külön részletezek a CoD cikkemben.
  • 2.
    2010. 11. 15. 15:16
    Az optimalizálatlanságot kihagytátok ami a fő baja volt a játéknak... Meg akartam én is venni de láttam mekkora hulladék és szinte semmi újdonságot nem hozott (zombie modba cod 5 hangok hagyjuk már...) maradok az mw2-nél amin törtbe már vannak dedicated szerverek így már vetekedik a black ops multiplayerével szerintem értelmetlen átpártolni de ez csak az én véleményem...
  • 1.
    2010. 11. 15. 15:13
    Jó lett a teszt, bár szerintem a látvány és a játékélmény is simán megérdemelt volna egy 8-ast... :-)
    Azért nem néz az ki olyan rosszul a 16x Élsimítás mellett.. :-)

    Szerk:a gépem az alárásomban, de 1680x1050 felbontáson minden maximumon(kivéve persze a V-sync)maptól függően 130-200 fps mindig megvan, és soha nemlaggol mint ahogy sokan mondják.