Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Borderlands: The Pre-Sequel – Nem rókabőr?

  • Dátum | 2014.11.06 08:01
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK



A Borderlands első része egy nagyon bevállalós cím lett: őrült humor és képregényes grafika… olyat mázoltak a sci-fi palettára, amilyet korábban még nem láttunk. Aztán a második részben rákontráztak még erre is, sikerült minden szempontból javítani az első epizódon, de a sok apróság és okos gameplay mechanika mellett volt még valami, ami fenomenális lett benne. Ez pedig a főgonosz karaktere. Handsome Jack a játéktörténelem egyik legzseniálisabb főellensége, ehhez nem fér kétség. Egyszerre tudtuk imádni és utálni, miközben halálra röhögtük magunkat a beszólásain. A szövegeinek minden egyes szava arany, az én kedvencem Butt Stallion, a gyémántpóni, de a többi kismillió poénja is felülmúlhatatlan, a szinkronszínész és a szövegíró egyszerűen zseniális.

A Gearbox sztori szempontjából most a közelmúltat szedte elő, vagyis a két eddigi rész közé besúvasztottak egy ráadássztorit Jackkel, ami tele van a második rész szereplőivel, még az új játszható karaktereket is ismerhetjük! Az Enforcer, Wilhelm például egy boss volt, a Nisha nevű Lawbringer Jack egyik ex-barátnője és egyben Lynchwood sheriffje, míg Athena a General Knoxxos DLC fontos karaktere. Az újraprogramozott, ajtónyitó „tehetségét” vesztett Claptrap, aki immár Fragtrap névre hallgat, nem igazán szorul bemutatásra, őt az ember vagy imádja, vagy utálja. Én az előbbi táborba tartozom, így egyértelmű volt, hogy az első karakterem Fragtrap lesz.

Mielőtt azonban rámozdulnánk az új képességekre és játékmechanikákra, maradjunk még egy kicsit a sztorinál. Mivel a Borderlands az RPG és az FPS egy különleges keveréke, ezért a sztori és az atmoszféra mindig is fontos volt benne, legalább annyira, mint az eltalált fegyverek, az irányítás és a kooperatív móka. Randy Pitchford és csapata mindig is jól meg tudta találni azt, hogy mi kell az embereknek. Kiemelték a szerepjátékokból azokat az elemeket, amikkel hosszú távon oda lehet ragasztani a játékosokat a képernyő elé, és összeházasították egy simulékony FPS-sel. Millió fegyver, felszerelés, karakterfejlesztés és egy jó sztori voltak az alappillérei a játéknak. Randy bácsi pedig látá, hogy ez jó. Látta azt is, hogy mennyire bejött mindenkinek Jack és kitalálta, hogyan hozhatná vissza ismét! A készítők szerencséjére a könnyed műfajból adódóan szinte bármit meglehet csinálni ami az eszükbe jut, nem köti őket semmilyen licenc vagy szabály.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 17.
    2014. 11. 07. 16:06
    Nekem bejött a játék, főleg, hogy előtte a Destiny-t toltam, és már borzalmasan untam ........ a BL2-t meg imádtam.

    Aláírom, a bejelentése óta rókabőrnek, egy bővített DLC-nek tartom ezt a játékot, de ez legyen a legnagyobb baja, mert ettől eltekintve nagyon jó ... sőt, azt hittem nem lesz ennyire változatos, de az ... az alacsony gravitáció és egyebek pedig kellően újítottak a játékmeneten.

    Nekem megérte a 6000Ft-ot, amit kiadtam a VGA kuponért ......... egy kövér DLC ára
  • 16.
    2014. 11. 06. 21:20
    Nekem nagyon tetszik ez a rész. Is! Az újítások jók. Butt slam, Oz téma, lézer fegyók, fagy sebzés mind-mind bejönnek nekem. A grafikai fejlődés hiánya pont a képregényszerű stílus miatt nem zavar.
    A humora szintén tetszik, bár ez aztán tényleg ízlés dolga...
    Viszont azt tényleg nem értem, h miért mondjátok, h nehéz.
    Két karakterem van (Athena as a main; Claptrap as a Buttplug ) és mindkettővel viszonylag simán megöltem pl az első Boss-t. Athenával kb 5.-re, Buttpluggal másodikra. Úgy, h nagyon szerény képességű FPS játékos vagyok, értsd: béna mint a sz*r.
    Olyannyira elégedett vagyok , h ma megvettem a Season Pass-t is.
    Jah és pont ma jött meg Amcsiból a Butt Stallion pólóm is...
  • 15.
    2014. 11. 06. 18:25
    Humorosnak humoros, legfeljebb Te nem vagy rá vevő. Valaki az angol humort vagy a Monty Pythont sem szereti, ennek is megvan a közönsége. Néha kicsit alpári, de nagyon jól megírt szövegek vannak benne és amint írtam, nagyon jól parodizál egy csomó dolgot. =)

    Az ugrálás meg iszonyú jó móka szerintem. Ez a játék akkor nem a Te műfajod.
  • 14.
    2014. 11. 06. 17:54
    Szerintem nagyon gyenge lett !
    Egy multiplayer ízű szingli.
    Az első elektromos számomra megölhetetlen (sniperrel) bossznál abba is hagytam.
    Az a tipikus multiban megszokott idióta égbeugrálás, ami miatt mindig utáltam a fizika törvényeit semmibevevő multikat.
    Ja és nem humoros, egyáltalán nem, a kis robot régen ari volt ebben ennek nyoma sincs. Kár volt kiadni..
  • 13.
    2014. 11. 06. 15:20
    Akkor rosszul osztottam ki a képességeket. Én direkt kerültem mindent ami random, nem fogok például minden fegyverből egyet csak azért magamnál tartani, hogy ha éppen a géppityu hatékonyabb akkor azt, ha a shoti hatékonyabb akkor meg azt használjam.

    Én el sem jutottam odáig hogy sebezzem azt a majmot, ugrált össze-vissza azokon a rohadt platformokon tőlem fél pálya távolságra tartva magát, közben vezette bele az ipari feszt abba, amin jelenleg voltam, ami 2 másodpercen belüli halált eredményezett minden esetben.
  • 12.
    2014. 11. 06. 15:15
    Nos lehet az is, hogy ilyen béna módon akarták a fejlesztők ösztönözni a co-op nyomulást és a nagyobb változatosságú csapatokat, hiszen a 2-ben is voltak bossok, amiket egy spec. karakterrel jóval könnyebb volt szólózni, valószínűleg itt is ezt akarták megvalósítani. Akkor követtek el hibát, ha az összes bosshoz ugyanaz a kari kell... szerintem.
  • 11.
    2014. 11. 06. 15:08
    Érdekes, én Claptrappel elsőre megöltem az első bosst, Athenával meg vagy 4x meghaltam! Mák kellett, mert jó random képességek jöttek be (minitrappek osztották a bosst).
  • 10.
    2014. 11. 06. 14:54
    Lehet nem craptrap kellett volna első karinak, mert én az első bossfightnál akkora ragequitet nyomtam, hogy uninstall helyett is shift+del lett belőle.

    Annyira böszme nehéz egy játék, hogy az első bossig eljutva többször purcantam ki, mint egy Borderlands 2 végigjátszás alatt gunzerkerrel, pedig aztán BL2-ben volt hogy Zer0-val például 12-es szinten halál nélkül védtem be Overlookot, míg telepítette ez a szerencsétlen a jeladót, szóval nem velem van a gond.
  • 9.
    2014. 11. 06. 13:05
    Hogy lehet szeretni azt a hülye szemetest? Borderlands2 elején olyan szinten kiakasztott a szövegelése, hogy instant alt+F4-el reagáltam rá párszor. Igazi szenvedés volt amíg végre eljutottam Flyntig és nyugton hagyott az a nyavalyás.
  • 8.
    2014. 11. 06. 12:14
    Szerintem is nálad van a hiba, mert FX 8150+GTX 580 valamint i74710 HQ+GTX 760m-en is maxon megy akadozás nélkül, FPS-t nem figyeltem de tuti 50 fölött.
  • 7.
    2014. 11. 06. 11:54
    Claptrap az már csak ilyen. Én is azt választottam. Hát Boss közben tényleg nem használom a random képességeit, de ha pl. csak lemaradok a többiektől, és betámad 4 mob, akkor azért jó lehet. Úgy harangozták be, hogy egyfajta healer lesz. Hát nem sikerült.

    Nekem ez a rész is tetszett, viszont kiábrándítóan rövid lett. Ezt csak kétszer tudod végig tolni, és szó szerint vége, nincs tovább. Majd dlc képében jöhet nehezebb fokozat is.

    A gépigényre meg nem lehet panasz. Az öreg q9550+6870 párosommal sosem esik 55fps alá a legnagyobb csatákban sem. persze physx low, minden más max.
    Szóva igergo, a haverod gépe, kb. az én gépem szintjén van, kizárt, hogy ilyen szarul fusson neki, ott valami más gond lesz.
  • 6.
    2014. 11. 06. 11:47
    Azzal a claptrappel, nagyon nagy mellé fogtak. Az első 1-2 órában még jópofa lehet, de azon felül csak hátráltatja és szopatja a csapatot, még néha akkor is, ha épp pozitív képessége jön be.

    Én nekem már nem jött át, (szerintem is róka bór ) de haverok több csapatban végig tolták, és volt akit vissza küldtek később, h legyen szíves új karaktert kezdeni. A Claptrap egy orosz-rulett, ami az egész csapatot veszélyezteti....
  • 5.
    2014. 11. 06. 11:37
    maga a játék tényleg nem rossz, de 1-2 ráncfelvarráson kívűl, nem változott, szóval szerintem igenis rókabőr. Új karakterek? Ok, valóban, bár a 2. részhez 2 ilyen DLC is jött.

    Új helyszín? Igen, ám ez szerintem egyben a játék legnagyobb hiányossága: szinte mindegyik terület ugyanúgy néz ki, és kevés is. Arról nem is beszélve hogy milyen béna némelyiken a járművel a navigáció.

    Ami nagyon fáj, az a fast travel stationök hiánya egy csomó helyen. Az egész kicsit amatőrnek hat.

    azt viszont ne mondjuk már hogy 6000 fpsel is megy a játék pirítón. Nekem i7-el és gtx 780-al élvezhetetlenűl belassúl ha a physx mediumon van, high-ról ne is beszéljünk. Low-on jó, dehát nem hiszem el hogy ezt a bl2 óta nem tudták normálisan optimizálni.

    haver első generációs i5-én gtx 570-el pedig szinte minimumra kell levenni a grafikát hogy stabil legyen az fps a nagyobb harcokban.

    szóval nem tudom... kár volt teljes áron kiadni, mert nem üti meg az első 2 rész színvonalát. Rövidebb, kisebb, és az elöző rész hibái nagyrészt megmaradtak.

    mondjuk az hatalmas pozitívum hogy újra lineáris a fejlődés mint az 1-ben és nem exponenciális mint a 2-ben.
  • 4.
    2014. 11. 06. 11:22
    mikor tanuljátok már meg, hogy nem a grafika számít? szerintem jópofa a sztori, vicces, kikapcsolódásnak pont jó. mint egy videojáték
  • 3.
    2014. 11. 06. 09:30
    A quest követéssel mondjuk tényleg kezdhetnének már valamit. Az ember megszokja ennyi idő után, de valóban lehetne jobb is!
  • 2.
    2014. 11. 06. 09:23
    Különös egy játék ez, első 5 perc után azonnal jön a hangulat, de egy óra múlva már kezdem érezni hogy még mindig megvannak a széria hiányosságai:
    Ritka fast travel stations.
    Nem lehet egyszerre több questet követni.
    Nincs auto refill ammo az automatában.

    És custom fegyvereket sem lehet gyártani. (jó, grinder) Pedig, amikor a cseppet sem hivatalos save editor-rel vanília borderlands-ban alkatrészről alkatrészre össze raktam egy puskát, nagyban kitolta a játék élményt.
  • 1.
    2014. 11. 06. 08:38
    Én nem bánom a régi motrot, legalább ebben is ki lehet kapcsolni a cell shadinget.