Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Borderlands 2 – Pandora visszavár

  • Dátum | 2012.09.19 08:01
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK



A Borderlands első része még 2009-ben jelent meg, de odáig nem volt éppen zökkenőmentes az út. Már eléggé a közepén jártak a fejlesztésének, amikor a Gearbox hatalmas döntést hozott régóta készülő (és csúszkáló) RPG-shooterével kapcsolatosan, méghozzá azt, hogy a realisztikus grafikát lecserélik rajzfilmszerű cel-shaded stílusúra. Eleinte sok kétely támadt ezzel kapcsolatosan (túl komolytalan, csúnya stb.), de utólag már tudjuk, jobb döntést nem is hozhattak volna. A Borderlands 1 disztinktív stílusa semmilyen más játékhoz nem hasonlítható. Könnyed, elképesztő humoros és mégis egy remek sztorit tálal, miközben végtelenül szórakoztató, gördülékeny és kellő kihívást nyújt. Apróbb hibák voltak csak benne, amik igazából szóra sem érdemesek.

A Borderlands egyik ikonikus szereplője volt New Haven polgármestere
A Borderlands egyik ikonikus szereplője volt New Haven polgármestere

Aki nem játszott az első résszel, annak annyit kell róla tudni, hogy egy hatalmas, nyílt világú FPS, amit szerepjáték elemekkel vegyítettek. Ez egyrészt megnyilvánult a narratívában, másrészt pedig a szintlépkedésben, képességfában és itemizációban, vagyis a tárgyakban. Elképesztően sok fegyver van a Borderlandsben, különböző statisztikákkal és tulajdonságokkal. Vannak persze alaptípusok, mint a pisztoly, SMG, puska, rohampuska, mesterlövész puska, rakétavető, illetve használhatunk gránátokat is, amikhez szintén lehet módosítókat illeszteni. Az életerő csíkon túl van egy pajzsunk is, amiből millió félét szedhetünk össze. Változhat, hogy mennyit bír, milyen gyorsan tölt vissza és milyen elemi erővel sebez vissza a közelharci támadókra, ha egyáltalán. Van még egy kaszthoz köthető módosító és egy Artifact (2-ben Relic) típusú mod is. Pandorát egyedül is nagy élmény felfedezni, de a kooperatív játék nem túlzok, ha azt mondom, megduplázza az élvezetet. Dióhéjban ennyit róla, részletesen kicsit később megyünk bele a gameplaybe.

Először inkább tegyük fel a legfontosabb kérdést, mégpedig, hogy egy ilyen első rész után mit is várunk a folytatástól. Annyi biztos, hogy felfrissített grafikát és változatos, új helyszíneket, egy erős, új történettel. Természetesen szeretnénk viszontlátni a régi szereplőket és újakat is várunk. Ez eddig egyértelmű, a legkeményebb dió viszont a gameplay rész. Mit érdemes változtatni egy jól bevált recepten? A Gearbox is óvatosan közelítette meg a dolgot, éppen annyit finomítottak, frissítettek amennyit egy folytatásnál kötelező és nem többet. Mi pedig szeretjük ezért őket. 

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 23.
    2012. 09. 23. 03:55
    Sokat javítottak a játék stílusán, jóval kiforrottabb lett az előzőnél! A Caustic Caverns misszióit most vittem végig, eldobtam az agyam milyen egyszerű elemekből építették fel a pályát és mégis milyen állati eredménnyel! Aki teheti az rakja a PhysX-et High-ra, elmebeteg királyak az effektek és remekül implementálták! Nyissatok csak ki egy olyan teljes fülkés budi ajtót, szó szerint überfosás
    Igazi nVIDIA reklám az egész játék: 580 / 660 és felette, FXAA, aniso 16, full HD, 50+ FPS mindenhol garantált és teljesen folyadék-szimulált vér van benne, hordók, törmelék, ponyvák stb. igazi szemcukrosító
  • 22.
    dj
    2012. 09. 22. 17:34
    Ez a játék COOL, akár csak az első része. A grafika pedig így király, legalább nem kell neki erőmű.
  • 21.
    2012. 09. 22. 15:27
    ByrDer:

    Nagyon egyszeru a megoldas,csinalj egy kizarolag coop karaktert.
    En is igy csinalom.
  • 20.
    2012. 09. 21. 20:00
    thspo

    Azért nem mondanám, hogy ezt a gépet csak úgy össze lehet guberálni 100 alatt... Ennél gyengébb gépet I5 procival vettünk majdnem 150-ért használtan, és a PH használt komplett pc topicjában turkáltunk, és ez a kategória ennyi volt. Végül egy I5, HD7770, 8gb Kingstone ram, 120 kingstone SSD, 1 TB WD, Coolermaster Elite 372 ház-ra, plusz az apróra esett a választás, amiért újonnan el kellett vinni 212 ezer forintot. Pesten kicsit olcsóbb lett volna, de mi vidékiek vagyunk.
  • 19.
    2012. 09. 21. 18:16
    hogyhogy nem találom az ipon webshopban? minek a teszt ha nem áruljátok?
  • 18.
    2012. 09. 21. 07:23
    Minek a co-op?
    Én az előző részben is egyedül megöltem az összes létező bost!
  • 17.
    2012. 09. 19. 19:58
    Pacman: Hát ha nem voltak meg a DLC-k akkor azt sürgősen pótold A Secret Armory of General Knoxx olyat ad hozzá a játékhoz hogy össze*** magad. Mondjuk ez privát vélemény. Mondjuk azzal nem árulok el titkot hogy van egy Super Secret Final Boss, annyira super secret hogy ki van táblázva Na oda kell egy komoly csapat, egyedül esélytelen, viszont dobhat pearlescent cuccokat!

    ByrDer Ha még volna kedved elővenni a BL1-et akkor adok egy tanácsot, hacsak nem vagy hihetetlenül ellene az ilyesminek. Ha van valami haverod és kooperatívban játszanátok de neki kicsi karija van neked meg nagy, vagy fordítva, akkor töltsetek le egy kariszerkesztőt. Csinálsz egy biztonsági mentést a karidról majd csinálsz egy másolatot, amit pedig megszerkesztesz. Vagy haveroddal elküldeted a kariját neked, arról csinálsz egy copyt úgy a szintek gear satöbbi ugyanaz lesz. Mi így csináltuk, illetve egy hétig toltuk folyamat ketten 0-100-ra (% nem szint )
  • 16.
    2012. 09. 19. 15:05
    Az egyetlen probléma számomra a borderlands 2-ben ugyanaz ami a BL1-ben is volt... a játékos szintje nincs szinkronban a világgal és a játékostársakkal.

    Tehát hacsak nem exkluzívan mindig egyszerre és együtt játszol co-opban valakikkel akkor bizony jó esély van arra hogy a csoport tagjainak a szintjei rövid úton szét fognak szakadni és míg az egyik játékos sebezhetetlen az alacsony szintű ellenfeleknek, ő meg halálra unja magát, addig az alacsonyabb szintű játékosnak leküzdhetetlen akadály ugyanaz a pálya és összességében senkinek nem jó.

    A BL1-ben ezt a problémát a "playtrhough 2.5"-nek nevezett lehetőség orvosolta valamelyest, amikor is ha másodszor is eljutsz a végső boss-ig akkor a világban minden ellenfél hozzád szinteződik, így bárhova is mész sehol nem lesz ultrakönnyű vagy lehetetlen játszani... de ehhez kétszer végig kell tolni a játékot úgy hogy végig rosszul van belőve a szinted a világhoz képest.

    Az oblivionnal ellentétben egy fps-ben kifejezetten hasznos lenne az ellenfelek "level scaling"-je mivel az egész játék a harc körül forog egy (jó) rpg-vel ellentétben.

    Igaz csak spekulálok mivel még nem játszottam BL2-vel de mivel minden teszt elfelejti említeni ezt a problémát, így szinte biztos vagyok benne hogy még mindig fenn áll sajnos.

    Ezt leszámítva biztos hogy fenomenális game, BL1-nek már eleve jó volt a formulája és ez csak javít rajta és ad hozzá szóval kizárt hogy rossz legyen.
  • 15.
    2012. 09. 19. 14:53
    A pontozás teljesen korrekt. A játék ezzel a grafikával kerek. Nagyon régen játszottam már olyan játékkal, ami ilyen szórakoztató volt.
  • 14.
    2012. 09. 19. 14:01
    Sturmtiger:
    Játszottam a Borderlands 1-gyel természetesen (nem is keveset), a rezisztanciára ezek szerint rosszul emlékeztem. ) Azt viszont bevallom, hogy nem volt meg minden DLC tartalom, így ez az APC kimaradt, de ha már így mondod, lehet utólag bepótolom a kimaradt DLC-ket!

    A játék meg úgy volt meg, hogy a CNG Hungary jóvoltából kaptunk sajtópéldányt!
  • 13.
    2012. 09. 19. 13:31
    96% az szép!
    Viszont én nem érzem, hogy teljes áron megvegyem, majd később.
  • 12.
    2012. 09. 19. 13:16
    AxoPy: bár nekem már elég régen megvan, de manapság össze lehet guberálni még garanciális használt alkatrészekből egy ilyen gépet majdnem fillérekért, de legalábbis 100k alatt (ha persze a házat, tápot, vinyókat stb. nem vesszük hozzá) - azért ennyi pénzt meg minden játszani vágyó PC-snek sajnos muszáj áldozni a masinájára.
  • 11.
    2012. 09. 19. 12:57
    Álljunk meg egy szóra... A cikk írója vagy nem emlékszik rendesen a Borderlands 1-re vagy esetleg nem is játszotta (nem akarok személyeskedni tényleg). Szóval már az 1-ben is voltak ellenállások. Pl Fire Skag az immunis volt a tűzre, nem teljesen de lényegesen jobban sebezte bármi ami nem tűz alapú. Illetve a Secret Armory-ban (ami szerintem az egyik legjobb kiegészítése az 1-nek már volt 4 személyes jármű, az APC 1 driver, 1 gunner, 1 mine seat, 1 blast seat. Amúgy a cikk jó, de hogy lehet hogy ti már játszotok vele mikor nekem még várnom kell a Steamre holnapig?
  • 10.
    2012. 09. 19. 12:18
    Jó játéknak tartom, de én se tudok megbarátkozni ezzel a grafikával.
  • 9.
    2012. 09. 19. 12:15
    Engem nem köt le az ilyen stílusú játék, de biztos megvan ennek is a maga tábora.

    Borderlands 2 PhysX
  • 8.
    2012. 09. 19. 12:14
    Repop természetesen van, egy ilyen játékba kell is, hogy többször kinyírhasd a boss-okat, hiszen sokan a loot miatt mennek több alkalommal, nomeg ha közösen nyomjátok, akkor ez méginkább szükséges. Jó hírem is van számodra, a repop a legtöbb helyen nagyon lassú, én sosem jártam úgy, hogy kifele menet újra kellett volna írtanom az ellent valahol.
  • 7.
    2012. 09. 19. 11:16
    egyetlen kérdés: Az ellenfelek itt is újratermelődnek egy idő után mint az 1-ben? Kiakasztott hogy nagy nehezen eljutok egy barlang végére megölöm a bosst és kifele megint ott az összes ellen akit már kinyírtam, vagy ha egy területre többször visszamentem mert több küldetés is oda tartozott akkor megint végig kellett verni ugyanazokat az elleneket. Csak ezért hagytam a fenébe az 1. részt mert ez rohadtul idegesített.
  • 6.
    2012. 09. 19. 10:59
    96 százalék? Cel-shaded grafika a halálom, az első rész 10 perc után kiakasztott (szóval adtam neki esélyt úgy is hogy a prezentáció hányinger volt), szerintem semmit nem ér az egész, persze ízlések és pofonok, de ettől függetlenül magasnak tartom a pontszámokat...
  • 5.
    2012. 09. 19. 10:50
    i7, ssd, gtx 560 hát szerintem a legtöbb embernek nem ilyen gépe van, hanem mondjuk pl mint nekem phenom2 X4 3,3GHz; 4850, no ssd, 4gb ram. és mondjuk eddig minden játékot fullHD-ban játszottam nyilván azért nem fullon, ha ez elmegy a gépemen mid-en fullHD-ba akkor azt mondom hogy teljesen korrekt a gépigénye
    egyébként szuper cikk, mindenképpen kipróbálom
  • 4.
    2012. 09. 19. 10:43
    Egyetértek! Remek játék lett, már az első se volt rossz de azért voltak hibái amiket a 2. rész kivétel nélkül kijavított, nagyon jó game lett.
  • 3.
    2012. 09. 19. 10:13
    tegnap kipróbáltam fasza játék lett (csak időm lenne több játszani.)

    A gépigényről annyit, hogy közepesen erős gépen (i7 920 4 ghz, 6 giga ram, SSD-ről futtatva, GTX 560-al) 1920*1080 felbontáson, minden maxon akkor esik le kissé a frame ha high-on van a physx és sok ellenfél mozog egyszerre és lövök össze-vissza (ekkor sem megy 30 alá). Medium physx beállításoknál már 60 fps fixen megvan szinte minden esetben. Szal azt kell mondani, hogy nem kell neki erőmű és GTX680 physx-el sem (sztem kis optimalizációval 1-2 patchel + vga driverrel még ennél gyengébb konfigokon is lazán fog futni)
  • 2.
    2012. 09. 19. 09:42
    Egy PC-s tesztnél én úgy gondolom, hogy egy gépigény igazán belefért volna. (vagy csak én nem találtam?) Tudom, hogy száz másik helyen meg lehet nézni, de ha itt olvasom a cikket ne kelljen máshova mennem.

    A tesztet természetesen köszi!
  • 1.
    2012. 09. 19. 08:03
    Még nem sokat játszottam vele de nagyon jó lett. Még jobb mint az első rész, pedig az is jó volt.