Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Bloodborne - Véresen komoly

  • Dátum | 2015.04.09 13:30
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Egyre biztosabb vagyok benne, hogy a játékipar elveszítette az útját. Százmillió dolláros folytatások készülnek évről évre, amik egyre kevésbé játékok, és egyre inkább könnyen fogyasztható, a játékos kezét egy pillanatig el nem engedő interaktív élmények. A játékfejlesztés nagyobb üzletté vált, mint Hollywood, és ha Hollywood bugyuta tömegtermékeivel nem vagyunk megelégedve, akkor előre látható, hogy a játékipar túlmarketingelt tömegtermékeivel sem leszünk. A szó szoros értelmében vett játékmenetet ma már úgy kell keresni az egyes "termékekben", úgy mint a mélyebb gondolatokat és a filmművészeti értéket a filmiparban. A hiányolt érdemeket pedig jellemzően nem az abszolút csúcskategóriás csapatok munkáiban találjuk.

A probléma azonban, hogy ez hatással van ránk, játékosokra is. Ellustultunk, nem szeretünk gondolkodni, nem szeretjük használni a fantáziánkat, nem szeretünk megtanulni valamit és azon munkálkodni, hogy jobbá váljunk benne. Azt szeretjük, ha a hátsónk alá tesznek mindent, és lehetőleg egy gombnál többet ne nagyon kelljen megnyomnunk. Az sem baj, ha a történeten sem kell sokat gondolkodnunk. Filmszerű átvezetőkkel és hosszú expozíciókkal magyarázzanak el mindent, és jó hosszan mutassa a kamera a fontos dolgokat, nehogy lemaradjunk valamiről. Ha meghalunk, akkor az ellenőrzőpont ne legyen fél méternél messzebb az előző pozíciónktól. Hibáztunk, de a következménnyel nem szeretnénk szembesülni, csak menni tovább a következő átvezetőig.


Nem csoda, hogy ebben a környezetben alaposan felforgatta a dolgokat a PS3-ra megjelent Demon's Souls, majd a multiplatformmá vált, és így szélesebb rétegekhez eljutott Dark Souls. Az ismeretlenségből pár év alatt a From Software vezetőjévé váló géniusz, Hidetaka Miyazaki ugyanis szándékosan dobott ki mindent a játékaiból, amitől azok a mai fősodorba illeszkedő anti-játékok lennének, és visszahozta azokat az elemeket, amik tényleg számítanak, csak már elfelejtettük őket. A Souls-sorozat igazi nagybetűs játékokból áll, és ebben a minőségükben úgy állnak a mai Ubisoft- vagy Electronic Arts-tömegtermékek mellett, mint ahogy egy nők combján sodort, illegálisan behozott eredeti kubai szivar áll egy doboz sárga szofi mellet. Nem való mindenkinek, de az élmény összehasonlíthatatlan.

Persze ebből sokan csak annyit tapasztaltak, hogy a Souls-játékok nagyon nehezek. Rengetegen mondták, hogy olyan kemények, mint a régi játékok, amikor a játékipar éppen kijött a játéktermi korszakból, és elkezdtek hódítani az otthoni konzolok. Azt mondták, a Dark Souls oldschool, és inkább örülnünk kéne, hogy ezeknek az időknek vége, mert régen a játékok igazságtalanul nehezek voltak. Vagy azért, hogy még egy érmét bedobj a gépbe, vagy azért, mert ha könnyebbek lettek volna, nem tartottak volna tovább egy óránál. A Dark Souls azonban nem igazságtalan, egyszerűen csak más elmeállapot szükséges hozzá, egy olyan, amitől már el vagyunk szokva. Le kell hozzá lassítanunk magunkat, oda kell figyelnünk, precíznek és metodikusnak kell lennünk. De csak azért, mert játék azt akarja, hogy megtanuljuk, hogy a kihívást legyőzve sikeresek lehetünk benne. És ez a fajta siker a legédesebb a világon.


Nem, a Dark Souls egyáltalán nem régivonalas. Ha valami, hát pont az ellentéte: innovatív. Folyamatos internetkapcsolat szükséges az állandóan jelen lévő aszimetrikus multiplayer elemeihez. A játékmeneten keresztüli történetmesélés nem új dolog, mégis kevesen csinálják jól. A Dark Souls azonban felért a számomra etalon Shadow of the Colossus mellé, és sikeresen alkalmazott egy másik megközelítést, ami viszont ténylegesen új, és leginkább csak mostanában kezd el terjedni: a környezeten keresztüli történetmesélést. A Souls-játékok annyira egyedien kombinálták mindazt, ami ténylegesen jó egy játékban, és ebből egy olyan különleges végeredmény született, hogy már egyre többen emlegetik külön műfajként a "Souls-like" játékokat, és egyre többen próbálják másolni a receptjüket.

Ezzel együtt is nehéz volt az idáig vezető út a From Software számára. A Demon's Soulst a kiadó Sony nem értette meg, nem látta a játékban rejlő potenciált. A Sony Worldwide Studios vezetője, Shuhei Yoshida egyenesen gagyinak ítélte, és ki sem adta japánon kívül, az esetleges folytatásokra pedig nem tartott igényt PlayStation-exkluzívként. A Demon's Souls végül a Bandai Namcónak köszönhetően jutott el nyugatra, és a kiadó segítségével készülhetett el a "folytatás", amit a multiplatform megjelenés és a Sony tulajdonjogai miatt át kellett nevezni Dark Soulsra. Látva a sorozat sikerét a keményvonalas játékosok köreiben (akik hogy-hogynem éppen a PS4 legfőbb bázisát adják jelenleg), Yoshida aktívan igyekezett megváltoztatni a múltat, és most már bármikor kérdezik, a top 10 játékai között sorolja fel a Demon's Soulst és a Dark Soulst egyaránt. Ezt követően pedig lecsapott a From Software következő "Souls-like" játékára, a Bloodborne-ra, ami így PS4-exkluzívként egy csapásra a japán stúdió eddigi legjobban várt, és legtöbb hájpot kapó játékává lépett elő. Nézzük, milyen lett!

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 40.
    2015. 04. 18. 19:44
    1: Jedi Knight Outcast/Academy jobb volt egérrel, billentyűzettel, mint kontrollerrel.

    2: Jedi Knight Outcast/Academy ugyanezen a játékstílust képviseli.

    3: 1&2 => Vannak olyan játékok, amelyek ugyanezen játékstílusbeliek, és mégis jó az egér+bill irányítás

    4: 3. állítás Dark Souls c. játékra nem igaz

    5: 3&4 => Az, hogy melyik periféria jobb, egér+bill vagy gamepad, azt nem a játék stílusa, hanem a programozó határozza meg.



    Melyik állítással, lépéssel nem értesz egyet?



    ------

    Sok TPS multiplatform cím, így gamepadra írják meg, mert konzolon csak azzal lehet irányítani. PC-n ez egy opció, így lusták bill+egér irányítást megírni.

    EZ az oka annak, amiért DS1 szar egérrel, és nem az az oka, mert TPS.
  • 39.
    2015. 04. 14. 17:11
    Más a kettő igen, de van ami nem összehasonlítás kérdése. Tehát az, hogy egy Dark Soulst, Tomb Raidert, Witchert, Mortalt kontrollerrel toljon az ember alap kéne, hogy legyen ez nem kedv kérdése, egyszerűen ez a jobb irányítás mód ezekhez a játékokhoz.
  • 38.
    2015. 04. 14. 17:06
    Én is ha tehetném mindent kontrollerrel tolnék, de van amit nem "szabad" pl. ott a PvsZ. Garden Warfare, nagyon jó példa erre: lehet tolni egérrel és kontrollerrel is, de utóbbival sokkal kellemesebb az irányítás. Csak azért tolom mégis egérrel, hogy ne legyek hátrányban más szintén egérrel játszókkal szemben. Ezért jó pl az ilyeneket PS4-re megvenni, mert ott nyugodtan tolhatod a gamepaddal nem kell attól tartanod, hogy emiatt hátrányban leszel.
  • 37.
    2015. 04. 14. 14:59
    Én meg akkora n00b konzolos vérpistike vagyok hogy még MMO-t is kontrollerrel nyomok...
  • 36.
    2015. 04. 14. 14:31
    én évek óta nyúzom PC-n az x360 kontrollert lassan már gatya is lesz...
    más élmény az, hogy munka után hazamegyek fáradtan kihúzom a kanapét, benyomom a tv-t, az 5.1-et, és befekszek játszani pl. assasins creed-et, mortal kombat, resident evil, witcher stb...
    Az meg megint más mikor több erőm és más kedvem van, leülök a gép elé bill + egér fülhallgató, és játszok pl. valami multiplayer fps-t, mmo-t vagy stratégiát, moba-t

    mindkettő jó de szerintem felesleges össze is hasonlítani.
  • 35.
    2015. 04. 14. 10:58
    Egyébként ezért is örülök, hogy nem jön ki PC-re a Bloodborne. 10/10-es játék, viszont PC-n az irányítás miatt tuti 10/5-re lehúzná a nagyközönség, akik egér + billel akarnák végigtolni. Így legalább mindenki kontrollerrel játssza, nincs probléma.
  • 34.
    2015. 04. 14. 10:52
    Nem kell, de erősen ajánlott a kontroller akkor így fejezem ki magam. Ugyan úgy, mint egy FIFÁT is lehet játszani egér, bill kombóval, persze lehet, de minek? Minden játékot lehet játszani így, csak van amit nem érdemes. Egy MS 360 kontrollert már hozzád vágnak 6-8K forintért, magaddal cseszel ki ha nem veszel, mondjuk egy Witcher 3-hoz is alap, azt el ne kezdjétek egér + billel tolni, persze működni fog, de neee kérlek ne....
  • 33.
    2015. 04. 14. 00:31
    InputMapper nevű progival (ami két hete még DS4windows volt) teljesen jól működik a ds4.Vezeték nélküli használathoz kell egy bluetooth dongle, de kábellel is ugyanúgy működik.Próbáld ki vele.
  • 32.
    2015. 04. 13. 23:34
    Nem, nem essential!

    Akkor az, ha a játék kiadója figyelmeztet vásárlás előtt, hogy az adott játékot ilyen és ilyen perifériával kell játszani, ez és ez a követelmény.

    De amíg lazán kiadnak egy játékot úgy, hogy bizony egér+bill-re is megírják az irányítást, akkor bizony működjön normálisan!

    Az Xbox alap perifériája a kontroller. De ott van a Kinect. Ha kinectes játékot veszel egyértelműen fel van tűntetve, hogy Kinect kell hozzá.

    Ugyanez igaz bizonyos szimulátor játékoknál. Van, amelyik el sem indul joystick nélkül, ott van a hardver követelmények között hogy ilyen és ilyen tudású, ennyi gombos joystick kell neki.

    Az, hogy te melyiket szereted, bill vagy kontroller, e vita szempontjából teljesen irreveláns.

    Csak olyan játékhoz "kell" kontrollert venni, ahogy elcseszték a bill+egér irányítást.

    Nincs olyan, hogy adott játékstílushoz kontroller kell.
    Ma is jelennek meg TPS-ek, amik remekül működnek bill+egérrel, ergo az, amelyiknél ez nem igaz, csak a fejlesztő lustaságát igazolja.

  • 31.
    2015. 04. 13. 11:27
    Gondolj bele, nekem Sony Pulse headsetem van mellé, szóval nemcsak a kontroller még a füles is rezeg a fejemen, hihetetlen jóóóó!
  • 30.
    2015. 04. 13. 11:25
    Nekem is van PS4-em, nagyon jó a DS4 kontroller, pc-hez pedig xbox 360-ast használok az még jobb. Nekem sokkal jobban kézreállnak a microsoftos kontrollerek, de nem fakadok sírva, ha oda kell ülnöm a PS elé. Nincs olyan kibírhatatlanul nagy különbség közöttük, meglehet szokni mindent.
  • 29.
    2015. 04. 13. 11:08
    Nem tudom, engem a kontroller rezgése iszonyatosan idegesít. Egy force feedback kormányt régen nyilván azért vettem, mert szerettem volna, hogy az ütközések, fordulások erőhatását visszaadja. De az, hogy egy játékban ütsz-megütnek, vagy egy focis játékban szerelnek vagy gólt lősz és elkezd rezegni a kontroller. Köszi nem.
    Amúgy számomra is kényelmesebb a PS kontrollere, számomra a Boxé túl nagy.
  • 28.
    2015. 04. 13. 11:01
    Jah csak azt sajnálom, hogy a DS4 támogatás a Windows alatt még mindig igencsak szegényesnek mondható. Valószínűleg ha csak a Microsofton múlik, nem is lesz jobb..

    Azonban legalább már egyre több olyan játék jelenik meg, amik szoftveresen is támogatják PS kontrollert, tehát a gombokat is annak megfelelően mutatják, hogy melyik kontrollerrel tolod. Pl most legutóbb a Far Cry 4-nél lepődtem meg, amikor felvillantak a PS gombok az Xboxos helyett.

    Nekem személy szerint DS4 után már nagyon nem jön be a Xbox kontrollerje, főleg a ravaszok idegesítenek rajta.

    Az meg megint egy személyes nézőpont, hogy amióta van PS4-em és rengeteget játszok kontrollerrel, azóta még PC-n is inkább azt használom, bill+egér helyett.

  • 27.
    2015. 04. 13. 10:45
    Pedig kell az a kontroller hidd el. Jedi Academy-t anno én is egér + bill kombóval toltam, de a mai játékokhoz már nagyon hasznos tud lenni egy kontroller.
    Az, hogy a PC játék = egér + bill, egy elég régies gondolkodásmód, ma már egyáltalán nem így van. Haladni kell a korral és venni kell egy xbox 360 vagy oxbox one kontrollert a géphez, nagyon sok játékot véleményem szerint csak ezekkel érdemes tolni.
    Úgy kell felfogni ezeket, mint egy kiegészítő perifériát, ugyan az mint ahogy veszel egy headsetet vagy kormányt. Elengedhetetlen.
    A Souls játékokat is csak így érdemes tolni, persze vannak videók, hogy a gyerek dobfelszereléssel! végigtolja a játékot, na az egér és bill nekem kb ugyanez a kategória, teljesen játszhatatlan így.
    Emellett egy kontroller sokkal reálisabb érzést is nyújt a rezgésnek köszönhetően és kényelmesen hátradőlve tudsz játszani, nem kell nyúlkálni a gombok után, mind1 szóval essential kategória.
  • 26.
    2015. 04. 13. 08:42
    Miért kéne kontroller TPS-hez? Rengeteg PC-s TPS van, ami normálisan működik egér+bill kombóval.
    Régi játékok közül a Jedi Knight szériát említeném meg, új játékok közül az idén megjelent, 2 hónapos Dragon Ball: Xenoverse-t.

    Szerk: Képzeld el, hogy átportolják az egyik DS játékot XBOX-ra. Megveszed, berakod a CD-t (vagy letöltöd, tökmindegy) elindítod, elkezdesz játszani vele, a default xbox kontrollerrel a kezedben. De valahogy semmi se jön össze. A kamera össze vissza mozog, a karakter nem úgy regál a gombokra, ahogy kéne. Majd neten amikor ezt szóváteszed, mindenki lehülyéz, mert nem használsz PS3 kontrollert, mert ehhez a típusú játékhoz az kell.
    Ez így hülyeségnek hangzik, nem? Holott ugyanezt mondod, csak cseréld fel az Xbox-ot PC-re
  • 25.
    2015. 04. 13. 05:25
    Hagyjad szegényt, aki szerint egy játék irányítását ne a játék stílusa, hanem az határozzon meg hogy milyen platformon fut, az eleve reménytelen eset, kicsit erre a fickóra emlékeztet ez a logika:

    Best Dark Souls Player Ever

  • 24.
    2015. 04. 12. 22:02
    De ettől glorious master race a PC-s gamer, mert tud modot unofficial patch-et leszedni. Adj még egy esélyt a játéknak, és szedd le hozzá a DSFix-et. Hidd el megéri és amúgy grafikailag is meglepően pofás ám a játék úgy.
  • 23.
    2015. 04. 12. 19:28
    1. Egy PC-s szoftver támogasson bill+egeret, ez az adott platform jellegzetes, default controllere
    2. attól még, hogy rádugsz egy kontrollert, az irányításon kívüli problémákat nem orvosoltad. Max FPS, VSYNC POV, felbontás állítása, mind alap dolgok.
    FOV állíthatóságát kötelezővé kéne tenni, az a legfontosabb beállítás. Rossz FOV szó szerint játszhatatlanná tehet egy adott játékot (hányingert fejfájást okozhat)
    Ezer hasonló hiányossága volt az első játéknak, töröltem is a gépemről pár óra után. Tessék vagy normálisan portolni, vagy neki se állni.
  • 22.
    2015. 04. 12. 19:12
    azt vágod h lehet kapni kontrollert pc-hez?
  • 21.
    2015. 04. 12. 11:11
    A fromsoft megmondta, ők nem értenek ehhez, nem is akarják megcsinálni a PC portot. Olyan is lett. Amúgy jött hozzá később egy rajongói DSfix, nagyobb felbontás, FPS limit eltörlése, élsimítás úgyhogy azért jó az a PC port hogy van Erősmű se kell hozzá. Az hogy billel irányíthatatlan jogos, de ez a legtöbb hack and slash-el így van.

    A DS2 PC verziója viszont tényleg jó munka, jól optimalizált, szép is és billel is egész jól el lehet lenni benne (ismerek nem 1 embert aki úgy tolta végig).
  • 20.
    2015. 04. 12. 01:18
    Valami másba nem tudtál belekötni? Komolyan? Ezt akkor dicséretnek veszem
  • 19.
    2015. 04. 11. 23:42
    Mert a Dark Souls olyan remek porttal rendelkezett? Maradjon meg ez is konzoljátéknak, arra lett tervezve minden, az UI, az irányítás, stb.
  • 18.
    2015. 04. 11. 22:59
    de jó hogy nem jön ki pc re még a végén lenne egy normális játék
  • 17.
    2015. 04. 10. 22:24
    Parryzhetjük? Komolyan?
  • 16.
    2015. 04. 10. 19:13
    Alapvetően szeretem a játékokat amik nem fogják az ember kezét és kreativitást, önállóságot igényelnek(ezért állok hadilábon a Bioware kissé hasonló tömegtermékeivel). A DS széria viszont sosem lopta magát igazán a szívembe, a világa túl depresszív(nem sötét!, depresszív, ráadásul minden létező szempontból) az pedig, hogy a narratívát nekem kell összeeszkábálni nemigazán hat meg, le pedig főleg nem nyűgöz.
    Jobban tetszik a Witcher, ami hátba rúg a játék elején, aztán ahogy átverekedi magát rajta az ember úgy tud meg egyre többet, persze sok minden rejtve marad, ha csak átszalad rajta az ember.
  • 15.
    2015. 04. 10. 15:17
    Itt sokan keverik a szezont a fazonnal. Én soul fan vagyok, de ennek ellenére tisztában vagyok sok hibájával a "brand"-nek.

    Nos amit sokan félreértenek az a nehézség. Óriási különbség van egy f2p MMO vagy mobiljáték nehézsége és a Souls játékok nehézsége között. A f2p játékok nehézségi görbéje gyorsabban emelkedik mint ahogy erősödsz, ezért pénzzel kell kell a két görbe közötti külöbséget kipótolnod. Nem számít mennyire vagy ügyes, mert a gear+szint+skillek+bónuszok adják a karaktered erejének 90%-át.
    A souls játékok nehézsége ezzel szemben teljesen fair, hiszen 1-es szinten alap cuccban is végig lehet vinni. Tényleg, nekem is sikerült (DS 1-2-vel is) és nem vagyok lelketlen ázsiai kocka. A souls játékok nehézségét a trial and error jelenség és az ügyességed (vagy annak hiánya) adja. Meg kell tanulni, ismerni a játékot és ügyesen kell irányítani, mert a játék nem bocsájtja meg a hibákat. Itt a tapasztalat és az ügyességed adja az erőd 80%-át a gear és a többi meg max 20-at.

    A másik, hogy nincs story és szimpla lustaságból nincs narratíva. Ez sem igaz. A souls játékok lényege a felfedezés. A Dark Souls egész világa az emberiség és az öntudat elvesztése körül forog és ehhez jól illik ez a fajta prezentáció. El kell olvasni a felszerelések, tárgyak leírását, beszélni kell az NPC-kel meg kell próbálni összerakni a dolgokat. Itt bizony a falon lévő textúráknak is sokszor jelentése van, de pl az egész pályaelrendezés is utal a story-ra és a világ történetére. Sokan lusták ehhez és csak rohannak keresztül kaszabolva amit látnak, de ez már nem a játék hibája. Pl a Dark Souls 1 viszonylag elején van egy miniboss Havel the Rock. Legtöbben csak átrohannak rajta, hogy "jah random páncélos ellenfél", mégis oldalakon keresztül lehetne taglalni a történetét és a szerepét a Lordan történetében és hogy miért is pont ott találkozunk vele ahol...

    Sajnos nekem még egy darabig kimarad a Bloodborne mert csak ezért nem fogok PS4-et venni, de amint 30k körül lehet használtan venni a konzolt beszerzem
  • 14.
    2015. 04. 10. 13:46
    A hosszú töltési őt, nem orvosolták a legfrissebb patch ek?
  • 13.
    2015. 04. 10. 07:13
    Amiről Te beszélsz az nem nehézség. Kevered a szezont a fazonnal.
  • 12.
    2015. 04. 09. 23:32
    Jól néz ki, de csak engem zavar, hogy a legtöbb screenshoton olyan bénán oda van rakva a fű? Főleg a grafika többi részéhez képest.
  • 11.
    2015. 04. 09. 23:17
    ; ) )
  • 10.
    2015. 04. 09. 22:35
    Ez a BB iszonyatosan brutál király ... mondom ezt 3 souls játékkal a hátam mögött (és egy Kings Field 4-el ) ............ brutál horror hangulat, veri az 'elődöket'
  • 9.
    2015. 04. 09. 21:23
    A régi játékok voltak igazságtalanul nehezek? Nézzünk meg egy mai "free to play" MMO-t! Ha nem fizetsz egy tonna pénzt, esélyed sincs haladni, mert a játékban alapban megszerezhető eszközök kb. semmit sem érnek. Ennyit az igazságtalan nehézségről.
  • 8.
    2015. 04. 09. 21:15
    A pálya design lehet hogy jó, viszont ebbe a megfelelő tájékozódási pontok is beletartoznának.
    A városi rész meg a templomnegyed pont olyan ahol könnyű eltévedni, mert nem mindig akad egy-egy jellegzetes hely.
    Egyébként ríszpekt a designereknek.
  • 7.
    2015. 04. 09. 21:02
    Nagyon jó írás, csak a szerzőtől megszokott, automatikusan induló videókat hiányolom belőle, ez mára védjegyévé vált.
  • 6.
    2015. 04. 09. 20:21
    Nekem egyáltalán nem tetszik ez a cikk.

    Ez a teszt inkább a játék istenítése, mint elemzés. Legalábbis nekem ez az érzésem van az olvasása alatt.
    Nyilván közrejátszhat az, hogy (ahogy a cikkből kiveszem) a szerző nagy Souls fan, én meg máig sajnálom a rá pazarolt pénzemet.

    De az kétségtelen, hogy sok olyan funkció, feature, tulajdonság van unikumként feltüntetve, ami egyáltalán nem az.

    Jó példa erre az első bekezdés. A mainstream játékokra rá lehet húzni, hogy könnyűek, egyszerűek, bugyuták, szájbarágósak, node ezt az egész játékiparra kivetíteni...

    A második bekezdés meg a játékosokat általánosítja. Értem én, hogy egy átlag konzolos így gondolkodik, meg egy áltag konzolos játéktól ezt várjuk el, node megint kivetíteni ezt az egész játékosbázisra ÉS az olvasóra is szerintem rossz húzás volt. Én nem értek ezzel egyet, viszont a "mi" rám is vonatkozik.

    Jah, a Souls játékok nehezek, a mainstream játékokhoz képest talán. Node nem a Demon Souls volt az első nehéz játék. A mainstream játékokhoz képest egyedi dolog az, hogy nem rágja az ember szájába a sztorit. De számtalan más játék van, ahol külön ki kell nyomozni a történetet.

    Zárószónak, könnyebb érthetőségért: Nem a játékot kritizálom (nem próbáltam) nem a cikkírót kritizálom (miért tenném) hanem a tesztet, amit olvastam.
  • 5.
    2015. 04. 09. 19:06
    Húhúúú mekkorát tévedsz! Van történet itt is, de még milyen! Csak ész kell hozzá, összerakni a darabokat. A játékok legtöbbje történetileg, misztikailag nyomába sem érhet.
    Többiről ne is beszéljünk...
    Majd ha játszottál vele 5-6 órát minimum akkor mondd el a véleményed. Lehet nem jön be, mert ez nem Mass Effect (ami zseniális), sem Skyrim.
    Itt ugyanis kegyetlen figyelni kell és a játékos maga fejlődik, nem a karakter amit irányít.
    Itt nincs illúzió, Te fejlődsz nem pedig a pixelhalmaz a képernyőn. Ez pedig nagy örömet tud okozni, a győzelem édes íze. Mikor remeg a kezed az izgalomtól adrenalintól egy boss legyőzése után, aminek már 8-10x alkalommal futottál neki, hogy na majd most.
    Ezt csak az tudja, aki nem fél a kihívásoktól és játszott ezekkel a játékokkal.
    PC-re nem fog megjelenni a BB, mivel Sony tulajdon. Viszont a DS2 az megjelent.
  • 4.
    FaL
    2015. 04. 09. 16:09
    Sajnos nem játszottam vele, nem is fogok egy darabig mivel ezért -másért se- nem veszek ps4-et (idővel ki fog jönni PC-re is, hülyék lennének nem kiadni), viszont nekem kicsit visszás, valahogy negatív érzést kelt a cikk olvasása közben, ha az első két oldalon a játékmechanikáknál folyton azt olvasom, hogy mentegeti a cikkíró az egyes mechanizmusokat. Kívülről nagyon tetszik a játék, leszólni még véletlenül sem akarom, de így ez olyan mintha próbálnád bizonyítani a haverjaidnak, hogy rendeljetek gombás pizzát, mert az finomabb, meg jobbat tesz neked, miközben a társaságban 5-ből 4-en nem szeretik a gombás pizzát.
    Ami mellett viszont nem tudok elmenni szó nélkül és ez nem csak erre a játékra vonatkozik, szerintem végtelenül lusta és/vagy spórolós megoldás, hogy nem csinálnak rendes narratívát a történethez (átvezetők, NPC-kkel beszélgetés, stb.) hanem a "játékmeneten és a környezeten keresztül adja át a játék", meg találd ki magadnak a történetet. Semmit nem vesz el egy játék nehézségéből/szórakoztató mivoltából, ha a történetet ízlésesen és nem az arcodba nyomva (elnyomhatatlan, mindig megnézendő cutscene) tálalják. Ez kb. olyan mint anno a 2D-s Duke Nukemben meg Commander Keenben volt, hogy az elején leírták a kerettörténet alapjait, utána meg menj és zúzz aztán találgass, hogy mit miért is csinálsz. Ott van a Witcher, Mass Effect, még a Skyrim is, ahol teljesen szerves részét képezi a történet a játéknak, az akciózást nem zavarja meg. Manapság szerintem a játékokban a sztori legalább annyira fontos mint a "játszás" maga, mert valahol mégiscsak az visz előre (legalábbis engem sokkal inkább motivál), hogy a történet kerek egészet alkosson. Egy akció-horrorban nem feltétlen azzal akarom tölteni az időmet, hogy végignagyítózom a pályát, hogy megtaláljam a történet darabjait.
    Yoshida meg gyomorforgató, ezek után tuti nem vittem volna hozzá exkluzívnak a játékomat.
  • 3.
    2015. 04. 09. 14:41
    Azt, hogy 50 órában ugyanazt látja, csak az mondja aki nem játszott még a játékkal. Ezek mind hatalmas játékok a souls 1-2 is. Most, hogy kijött a DS2 Remastered is azt se tudom hová nyúljak, kb 1 évig el tudnék lenni csak a fromsoftware játékokkal.
    A 30fps-t én is nagyon sajnálom, simán futnia kéne stabil 60-al. Elég rossz volt először a szememnek, de végül is meglehet szokni, csak nem értem.
  • 2.
    2015. 04. 09. 14:12
    Szerintem is ember válogatja, szerintem sem fest túl változatosan, de ha valaki abban az 50 órában ugyanazt akarja látni, hát áldásom rája. Már az első Dark Souls is esetlen számomra. Fú, és az a menu confirm és quickmenu hangok, amikor OK-ot nyomsz, vagy választasz eszközt... Az idegeimre megy, ha hallom...
  • 1.
    2015. 04. 09. 14:03
    A szavatosság jó, de a Souls játékokhoz képest nem annyira. A többi részt mind újra lehetett kezdeni, hogy most akkor lesz egy INT build-em, most egy Miracle build, most egy Dex build, most egy STR build, de itt sajnos az eltűnt. 35 óra alatt megöltem minden boss-t (az opcionális rejtetteket is), és elértem a True endinget. Nem volt kedvem a New Game+ -hoz, úgyhogy utánakerestem, hogy vannak-e más buildek is (kevert Skill, Strength builddel mentem). Írták, hogy nem nagyon van, a többi mind használhatatlan, de ha nagyon akarom akkor ki lehet próbálni az Arcane, vagy a Bloodtinge build-et. Mivel a Bloodtinge a lőfegyverek sebzését növeli (meg a játék 2/3-ánál meg lehet szerezni hozzá a katana-t), és a lőfegyverek meg ezzel együtt sem hatékonyak (van olyan boss amit meg se lehet sebezni egy ponttól vele), ezért Arcane build-et választottam. A játék feléig jutottam mire sikerült szereznem egy fegyvert amihez számított az Arcane a lángszórón kívül, és még akkor sem érte el azt a hatékonyságot mint a Skill/Strength build. (meg sem közelítette).
    Ezen kívül amúgy tökéletes játék, a Lovecraft hangulatért plusz pont.