Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Blade and Soul - röpködő harcművészek

  • Dátum | 2016.04.05 08:01
  • Szerző | Morte
  • Csoport | JÁTÉK

Nem kényeztettek el minket mostanában nagyobb nyugati MMO megjelenésekkel, a rajongók pedig kiéhezetten várnak és lecsapnak mindenre, ami új. A kiadók is kezdik ezt felismerni, és egyre több keleti, főként koreai játékot hoznak be a piacra. A Blade and Soul Koreában 2012-ben indult, és bár népszerűsége az évek alatt némiképp csökkent, hazájában még mindig ott van az online játékok top 10-es listáján, ami szép eredmény egy ilyen idős MMO-tól. Az NCSOFT 2013-ban Kínában, 2014-ben pedig Japánban és Taiwanon is kiadta a jól jövedelmező játékot, és idén sor került az orosz, amerikai és európai piacra is.

A darab lényegében egy olyan rajzfilmes grafikájú, F2P akció-MMO, amelynek központi témája a harcművészet. A szintezés themepark rendszerben, küldetésekkel történik, vannak insták is, az endgame azonban már elsősorban az aréna PvP-ről szól. A pörgős csaták kombókra és ellentámadásokra épülnek, és fontos szerepet kap a játékos ügyessége is, az ellenfelekre ugyanis célozni kell. A világ hangulata keleties, a játék stílusa a fantasy kung-fu filmekére emlékeztet, misztikus erőkkel kerülünk kapcsolatba, háztetőkön, bambuszerdők felett röpködhetünk, ellenfeleinket látványos rúgásokkal, ütésekkel és varázslatokkal küldhetjük a földre.


Mivel themepark MMO-ról van szó, szintezés közben nagy szerepet kap a történet. A Blade and Soul sztorija vérbeli, sokszereplős "harcművészeti szappanopera", amelyben találkozhatunk a műfajra jellemző összes tipikus figurával: van itt részeges öreg mester, gyönyörű, de gőgös leányzó, rátarti gazdag fiú, a hozzá tartozó együgyű, de hűséges szolgával, önfeláldozó barát és még sorolhatnánk. A téma és a rajzfilmes grafika miatt főképp a fiatalabb korosztály kapott rá a Blade and Soulra, amelynek alapján Japánban még anime sorozat is készült ugyanezzel a címmel.

Meg kell említenünk, hogy a játék sajnos csak a GameGuard anti-cheat szoftverrel együtt futtatható, aminek sokan nem örülnek azok közül sem, akik nem tartoznak a csalók közé. Ez a szoftver ugyanis amellett, hogy a hackerek ellen nem igazán hatékony, olyasmibe is beleszól, amibe nem kéne neki, és olyan helyeken okozhat problémákat, amelyeknek semmi köze a játékhoz (nekem pl. bizonyos helyeken megváltozik a betűtípus kinézete a szövegszerkesztőmben, ha elindítom a játékot, és ez még a veszélytelenebb dolgok közé tartozik).

Na de nézzük, mit is tud a játék maga!

A játék egyik központi témája
A játék egyik központi témája

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 21.
    2016. 04. 14. 10:06
    Még az orosz PlayBS verziót láttam annó a világ területek szerintem szépek nagyon, a repülés és ahogy megtanitják különösen jó játékmechanizmus. Nekem bejött. Persze mint minden MMO ez is pénzról szól. De egy próbát mindenképp megér már csak a területek meg a repülés miatt is. Akinek bejönnek a repülő kinais filmek, ebben sem fog nagyot csalódni.
  • 20.
    2016. 04. 10. 13:26
    Annyira nem rajongok a pvp-ért, bár azért néha jó egy-egy erőpróba mások becserkészésével, taktikus megtámadásával stb. Azonban ebben a játékban valahogy a pvp nekem hagy kivetnivalót. Mint korábban írtam a harcrendszer maga nagyon el van találva, de ez az aréna rendszer vagy frakciós illetve más ruhák váltogatása révén létrejövő pvp nem tetszik. Unalmassá válik, hisz igazi nyíltvilági pvp nem jön létre, csak ha valaki olyan balga, hogy magán felejti a frakciós ruháját vagy bármely más nem semleges ruháját. Úgyhogy ennél még a pecázás és szüretelés is izgalmasabb számomra. Ha pedig szimplán pvp alapú játékra fáj valaki foga, annak inkább valamilyen újgenerációs konzolt javaslok, ahol sok egymás gyepálására kitalált játék érhető el, kifinomult grafikával és játékvezérlővel, aminek segítségével a villámgyors reakciók még látványosabban kijönnek.
  • 19.
    2016. 04. 09. 11:51
    Archage és BDO? ne haragudj de a szüretelés és pecázás nem az én asztalom. inkább a pvp ...
  • 18.
    2016. 04. 08. 19:08
    Nekem valah az Age of Wulin jobban bejön. Abban van pve és pvp is bőven, ráadásul fejlesztgetik is még, így annyira nem is unalmas, kivéve ha igazán p2w az ember.
  • 17.
    2016. 04. 08. 14:10
    Puffancs76-al értek egyet. Én is beleraktam egy rakás pénzt, kár volt érte. Az elején nagyon jól néz ki, hangulatos volt a trailer, a videó, a keleti mangás vonalak... de kb ennyi. 1 hónap után meguntam.

    Azt hiszem ha csak forradalmi változás nem lesz az MMOk játékmenetében, felépítésében, nálam ez a műfaj halott.
  • 16.
    2016. 04. 08. 12:44
    Lehúzni, kiváló, odabaszós, összeizzadod...
    Apró részletek.

    A B&S nem győzött meg a váltásról. Arcgeage-ben nyomultan amikor indult ez a játék. Semmiben nem volt meggyőző. Kicsi és szűkösnek tűnt. Az előnye lett volna a "nem p2w" dolog, de nagyon lejjebb volt a szintje az elvárthoz/meggyőzőhöz képest számomra. Azért a Black Desert-nél már nem vonakodtam és agyaltam annyit Már maga a belépési korlát (B2p) isfélig eldöntötte a kérdést. A sok mérgező anyag nagyja már alapból el se jut az észlelésig. F2P játékokat azt hiszem sokáig nem fogok újra kipróbálni... (kivéve ha pár igéretes darab ami később jön végül F2P marad normális market rendszerrel és nem pénzalapú fejlődéssel).
  • 15.
    2016. 04. 08. 08:49
    Én is a start óta játszom ezzel a játékkal. Sajnos 3 hónapos prémiumot vettem. Azért sajnos, mert abba hagytam. Maga a játékmenet nagyon el van találva, a grafika is remek. Viszont ahogy itt korábban már valaki írta, elérve a max. szintet, a játék forrásai kimerülnek. Hiába jött az új patch, mégsem tudott annyit hozzá tenni, hogy hosszútávon lekössön. Ez jól érződik a klánunkon is, ami kezdetben 25 tagból állt, majd 64 emberre hízott. Most pedig szépen lassan elnéptelenedett és kiürült. Véleményem szerint azzal lett elrontva a játék, hogy nagyon gyors a fejlődés, a hozzá vezető út pedig viszonylag kevés küldetést tartalmaz. Emiatt pillanatok alatt kifut a játék tartalmilag és onnantól kezdve jönnek a napi rutinok, amik egy-2 hétig még elmennek, de onnantól az ember egyre gyakrabban talál más elfoglaltságot, majd azon kapja magát, hogy végleg abba hagyta a játékot. Sajnálom, mert lett volna benne potenciál bőven. A koreai verziót is ismerve, sajnos ez a helyzet nem fog érdemben változni és megfelelő tartalmi részek hiányában nem jósolok túl hosszú élettartamot a nyugati piacon ennek a játéknak. Több külföldi fórumot átrágva másoknál is ez körvonalazódik. Tényleg sajnálom, kár érte...
  • 14.
    2016. 04. 07. 22:24
    Én head start óta nyomom a bns-t még master packot is vettem, szerintem fenomenális game, igaz vannak negatívumai pl hogy MÉG nincsen rendesen optimalizálva a mi patchünkön, valamint hogy game guard egy szar. Pve szerintem remek, vannak benne kihívások, pvp egyszerűen kurva fasza. Nagyából megvan benne a balance bár itt ott kéne még finomítani rajta. Maga az endgame arról szól mint minden más korea mmo-nál, minél jobb gear, minél jobb skillek. Dailiek vannak amiket naponta egyszer lehet megtenni az egészel végezni lehet 2-3 óra alatt, ha meg grindelni akarsz, hogy legyen pénzed azt is megtehet, Igaz hogy elérni a lvl 50-t nem nagy wasistdas de a hongmoon lvl 10 elérni azért már jóval nehezebb és szerintem minimum egy hónap fog kelleni sok embernek hogy kifarmolja. Visszatérve az optimalizálásra, a koreai későbbi patchekkel a játék sokkal jobban fog majd futni.Arról meg nem is beszélve, hogy ncsoft 2 óriási patchet is kiadott röpke 2 hónap alatt és szerintem úton van a következő.
  • 13.
    2016. 04. 06. 20:36
    Először is a játék valóban nem a szokásos PVE minden mennyiségben típusú játék, mivel erős a hangsúly az arénán és PVP-n, de 4 év Aion után a felüdülés volt egy kicsit más stílust kipróbálni. Anno Atomix-on kezdtem el 2012-ben majd folytattam QQ-val. El kell mondjam oriási csalódás volt látni, hogy az a dolog, hogy West mennyire le tud írni egy játékot. A legtöbb dolog ami lényeges fizetős, példa QQ-n új playerként iszonyat mennyiségű cuccot adnak a minél gyorsabb fejlődéshez.

    A játéknak másik lényege a PVP-n kívül a történet ami egyedülálló, valamint a Soundtrack ami mesteri. Arról meg ne is beszéljünk, hogy pl. egy Tera-hoz képest mit hozott ki a Bloodlust az Unreal 3-ból.

    Egy szó mint száz a játékok zöme addig élményeket adni amíg nem nyúl hozzá egy Gameforge vagy mondják ki F2P-nek amiért fizetni kell hogy valamit is tudj kezdeni
  • 12.
    2016. 04. 06. 17:28
    Az EU megjelenéskor kezdtem el a Blade and Soul-t. Nagy lendülettel vetettem bele magam, grafikailag és harcrendszer szempontjából tényleg kiemelkedő játék. Azonban a maximális szintet normál játékkal (értem ez alatt, hogy az embernek megmarad a magánélete) is könnyedén el lehet érni 1 hét alatt. Azután viszont kifogy a szufla a játékból. Átmegy monotonitásba. Minden egyes nap ugyanazon napi küldetések gépiesen letudva, hogy legyen goldunk és soulstone-unk az enchantoláshoz (ami szerintem rendesen el van túlozva). Némi színt az aréna ad, ha épp nincs tele botokkal, mert ugye azokat hiába írják, még mindig nem irtották ki, mint ahogy a szerver laggok jelentős része is a rengeteg botnak köszönhető. Ami ráadásul egyre súlyosabb, hisz az új bot már nem csak a destroyereket támogatja, hanem a summonereket is. Többed magammal kezdtük a játékot, de mindannyian abba is hagytuk. Én voltam az utolsó a csapatból, aki abba hagyta. Sajnos külföldi fórumokon is pont ezeket írják róla. Nem lenne rossz játék, csak a pve rész és részben a pvp end-game részét nagyon alapos fejlesztésnek kellene alávetni, hogy legyen tartalom, ami nem csak 1-2 hétre köti a monitor elé a játékosokat.
  • 11.
    2016. 04. 06. 17:07
    Érdekes részével játszhattál a wow-nak ha ez alá helyezed, mondom ezt úgy, hogy én is meguntam a wow-ot.
  • 10.
    2016. 04. 06. 15:58
    Nem kell le húzni a játékot. Igaz hogy 2009-es játék és sokára jött ki nyugatra, de a grafika még a mai napig kivánló. Az Unreal engine-t nem kell senkinek bemutatni szerintem. Az hogy sok embernek low az FPS-e arra csak annyit mondok vegyen normális gépet. Nekem sincs egy oda baszos gépem kb 100-120e már ki lehet hozni, mégis fullos grafikai mellett Dungenben 90-110 fps van, 24fős instában szokott 20-30 fps lenni (ami azért nem is olyan rossz ilyen skill animációk melett. Az hogy grindelős az így van nem könnyű benne a gearelődés, de ez rengeteg MMO-ban így van. Az arénában már nincsenek bot-ok +lett oldva. Gold Spammerek is java részt ki lettek takarítva (fél naponta kell 2-3 spammert blockolni) ami egy f2p játéknál nem katasztrófa. Ja amúgy a Tera-val össze sem lehet hasonlítani, köszike a sok f@szságot amit írogat 1-2 ember hisz ott még csak pvp sincs. van 1-2 op class ami 1hiteli a többit és füst, bár a pve nem rossz de az enchantolás kataszrófa. B&S-ben ha össze izzadott a matikat legalább 100%-os az enchante. a pvp balanceolt többnyire. ja és hogy nincs endgame pve? a 4 fős heroic dungeon akkor mi? és ncsoft 3 honap alatt 2 nagy patchet dobott ki, szóval attol sem kell félni hogy nincs kihívás pve-téren. Pár mmo-t megjártam már (Tera 2év, Aion 5év, Wow1év) de még mindig a BnS a legjobb
  • 9.
    2016. 04. 06. 14:29
    Szerintem nyugodtan lehet általánosítani.
  • 8.
    2016. 04. 06. 10:23
    Tera baja hogy kb 3 éve ugyan az a 6 havonkénti grind megy újra és újra, semmi jó új content vagy story... Tate of Arun is egy gáz volt...
  • 7.
    2016. 04. 06. 08:54
    A TERA is keleti MMO, és ott a végjáték nem a PVP-ről szól.
    Lehet sok játéknak ez a lényege, de ne általánosítsunk.
  • 6.
    2016. 04. 05. 18:14
    Hát azért a faj választás is dísznek van csak benne Van 3 human csak más a nevük(és az egyik izmos), illetve a cuki nyuszifüles faj.
    Am sajnos ja túlságosan grind. Pedig tettszene.
    A PvP egy mmoban pedig soha nem vonzott. Inkább akkor egy erre kitalált műfaj. MultiplayerFPS-ek, vagy MOBA-k.
    Kár, hogy ez is az olcsó "PvPEndgame" megoldást választotta
  • 5.
    2016. 04. 05. 15:18
    tele van botokkal meg hackerekkel az endgame pvp aréna...
  • 4.
    2016. 04. 05. 15:00
    Sajnos, mint minden koreai mmo-ban ebben sincs semmi pve endgame, csak pvp, amire már szintezés közben is utalgat a játék a "nyerj egy duel-t" szerű küldetésekkel. Sajna grind sem igazán került a játékba, mivel a max szintet meglépni sem tart sokáig, itemet farmolni pedig nincs értelme. Sajna a koreaiak nem tudnak tartalmas pve-t csinálni, biztos drága dolog.
    Keleti időtöltésnek tudom ajánlani a Dragon's Prophet-et abban még volt is tartalom és farmolási cél.
  • 3.
    2016. 04. 05. 13:36
    Van egy hiba a cikkben, mivel már nem a 45 szint a maximum hanem az 50-es. Illetve lehet extra szinteket is szerezni, asszem ez is 5-ről 10-re nőtt de ebben nem vagyok biztos.

    Jah még az én gépemen is, sima játék közbe megy a full graf 60 FPS, de egy boss-nál volt már hogy játszhatatlan szintre esett az FPS, pedig elég erős gépem van.

    Még nem volt elég időm a végig vinni a story-t, de eddig tetszik, bár nem vagyok PvP-s így kicsit már félek a végjátéktól.
  • 2.
    2016. 04. 05. 10:02
    Nem lenne olyan rossz, de valami borzasztóan fut, még a legerősebb gépeken is.
    Egy dungeon-ben már csak ~15-30 FPS-e van az embereknek, a mostani endgame - ahol hatalmas csoportok gyűlnek össze - ott meg van vagy 5-10 FPS.
    Az ellenség ütéseit nem lehet elhárítani, közben még sebezni is kéne, különben nem jár loot.

    Valahogy mindegyik keleti játék ilyen.
    Kiadják, már alapból nincs optimalizálva.
    Utána meg jönnek a patchek amik hozzák az új cash shop cuccokat.

    De teljesítmény javítás meg ilyesmi, az nuku.
    TERA is ilyen. Ott csak azért jobb a helyzet, mert kevesebb játékos/NPC gyűlik össze egy helyen általában.

  • 1.
    2016. 04. 05. 09:07
    "A játék egyik központi témája": most nem tudom eldönteni, hogy mi is az. A cuki kisállatka, a rózsaszín, ránézésre legalább hárommázsás balta, a cuki kis gyerekecske, esetleg a kivillanó seggek és csöcsök? Korea bmeg...